ennen kahvin suodatusta ja saat parempaa kahvia.
Kastelin ja keitin Juhlamokasta tavalliseen tapaan 2 kupillista kahvia.
Ei tullut parempaa, maku ei muuttunut miksikään.
Olisiko pitänyt kastella suodatinpussi vaikka konjakilla. Ei mulla nyt ollut kahvivalikoimissani kuin pressaa ja juhlaa. Mikä sen maun muuttaa pussia kastelemalla? Huuhaa juttuja.
-70 luvulla yksi vanha mies tuli kahvioon ja pyysi teetä.
Kaadoin kuumaa vettä kuppiin ja lautaselle laitoin teepussin, ne olivat silloin kodeissa harvinaisia, kun oli irtoteet käytössä.
Pian pappa tuli kuppinsa kanssa ja valitti, ettei sitä voi juoda, kun ei saa sitä pussia auki. Noo, siitäkin selvittiin ja naurettiin yhdessä, kun pappa lupasi kotona mammalle kertoa, että pussit uitetaan kupissa!
Tuumin kyllä, että ottaisin käyttöön "teemunan" mutta se olisi varmaan lähtenyt teenjuojan mukana.
Pussi kuin pussi, ei makua paranna.
Kastele suodatinpussi
20
200
Vastaukset
- Anonyymi
Kahvin hinta on nousussa.
Radiossa toimittaja haastatteli ihmisiä kahvin hinnasta.
Paras mielipide oli, "Maksaa mitä maksaa, en lopeta kahvin juontia, se on pakettia viikossa, eli 52 pakettia vuodessa. Ei haittaa hinnan nousu."
Taitaapa mennä meilläkin paketti viikossa! - Anonyymi
Opiskelin Varsovassa Koszykowalla ja siellä päässä on perustuslain aukio
Plac Konstytucji jossa on paljon professoreiden asuntoja, ja laitoksen vanha
johtaja kutsui yksinasuvana kylään - muija oli jo jättänyt ja asui jossain maalla - ja naapuri tuli vastaan prof asunnosta koska sai käyttää sen jääkaappia kun oma ei toiminut vuosiin,
mutta teestä,
prof tarjosi puolalaista milosny usmiechaa ja pyysi anteeksi ettei ole teepusseja kuten lännessä vaan alkuperäistä hienoa purkissa - Anonyymi
Kahvipannun pesusta on minia tapoja, pesen kerran kuukaudessa. Kahvin makuun ei suurempaa vaikutusta, kun ei jätä kahvia seisomaan ja parkkiintumaan.
- Anonyymi
juon vuorokauden seisonutta kahvia mielelläni
termospannusta
minulla ei normaalisti maito happane koskaan mutta
olen kehittänyt menetelmän myös happamen maidon
juomiseen niin ette naama väänny
eli ei mitään ruokaa hukkaan
hukkaaminen on menneen kekkoskauden rietastelua, silloin oli millä hukata
ryssänkauppa veti ja kekkonen juoni - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juon vuorokauden seisonutta kahvia mielelläni
termospannusta
minulla ei normaalisti maito happane koskaan mutta
olen kehittänyt menetelmän myös happamen maidon
juomiseen niin ette naama väänny
eli ei mitään ruokaa hukkaan
hukkaaminen on menneen kekkoskauden rietastelua, silloin oli millä hukata
ryssänkauppa veti ja kekkonen juoniJossain vanhassa telkkariohjelmassa puhuttiin
tassilta ryystämisestä.
Sehän tarkoittaa, että kahvia kaadetaan kupin lautaselle ja siitä kauniisti hörpätään kahvi suuhun.
Radiotoimittajat sanoivat, että siten kai tulee kahvin aromi paremmin esiin.
Minulle ei koskaan jää jätteitä ruoasta. En osta enempää kuin syön, ja juon. Hapan maito on vain vanha muisto. Sitä aikaa kun ei ollut jääkaappeja. Maitoa laitettiin lasipulloihin peltotöihin eväiden kanssa. Kuumalla heinäpellolla, kun ei ollu ojissakaan vettä, maito happani ja eihän sitä ollut muuta ryypättävää kuin se hapan maito. Kaikkeen oppi silloin, eikä happamuus ole piimää pahempaa. - Anonyymi
Minä laitan kahvipannu tiski koneeseen tämän tästä . Ja kahvinkeittimen irtonaiset osat myös
Ja minun mielestäni kahvi on aina parasta silloin kun se on kiiltävän puhtaassa pannussa .
- Anonyymi
Kastelen suodattimen. Muuten se imee vettä ja kahvia, on käsitys että kastellusta suodattimesta menee pannuun vain kahvia, eikä suodattimenhuuhteluvettä. En tiedä, kovin tarkka en ole. Juon myös kylmää kahvia ja jopa yön yli pannussa seisonutta. Katkaisen sähkön heti kun on tippunut. Ei kylmä kahvi mitenkään pahalta maistu, kylmältä kahvilta se maistuu ja ajaa saman asian - nikotiinivajauksen täytön.
- Anonyymi
Onko kahvissa nikotiiniä?
- Anonyymi
Samoin, keitän kahvia pari kupillista, mutta sammutan keittimen heti kun kahvi on valunut.
Nyt kastelin suodattimen, mutta kun en huomannut maussa mitään eroa, aion keittää ilman kasteluvaivaa, mukavuus ennen kaikkea.
Hörppään kylmää kahvia silloin tällöin kupista touhutessani.
Termospullokahvista en tykkää.
Keittimen pannun tyhjennän heti, ja huuhtelen kuumalla vedellä. Tiskikoneessa pannun pesen pari kolme kertaa viikossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorry, vähän sotkin sanoja. Mieheni aina viisasteli kun sanoin jotain väärin. Toruin että kyllä hänen pitää näin monen vuoden jälkeen ymmärtää että kun puhun tuolista, tarkoitan pöytää. Ei ole dementiaa mutta ajatukseni juoksee nopeammin kuin ilmaisu oli sitten kyse kirjoittamisesta tai puhumisesta.
Tämän saman on perinyt tyttäreni ja hän on sentään käynyt yliopistonkin. Ymmärrämme täydellisesti mitä toinen tarkoittaa vaikka puhuu väärillä sanoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorry, vähän sotkin sanoja. Mieheni aina viisasteli kun sanoin jotain väärin. Toruin että kyllä hänen pitää näin monen vuoden jälkeen ymmärtää että kun puhun tuolista, tarkoitan pöytää. Ei ole dementiaa mutta ajatukseni juoksee nopeammin kuin ilmaisu oli sitten kyse kirjoittamisesta tai puhumisesta.
Tämän saman on perinyt tyttäreni ja hän on sentään käynyt yliopistonkin. Ymmärrämme täydellisesti mitä toinen tarkoittaa vaikka puhuu väärillä sanoilla.mitä hän kävi yliopistossa yliopiston käynyt tytär siis?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
keenit atomit kolsetrolit pakteerit nikotiimit on tosi vaarallsiia ne pitää poistaa aina enste
- Anonyymi
Minulla on kestosuodatin niin ei tartte ostella pusseja sen kun pesee aina välillä niin hyvää kahvia tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän saman on perinyt tyttäreni ja hän on sentään käynyt yliopistonkin. Ymmärrämme täydellisesti mitä toinen tarkoittaa vaikka puhuu väärillä sanoilla.Monella on hajamielisyyttä . Äitini kattoi pöydän syville lautasella. Kun oli keittänyt kahvia vieraille . No nauruksi sekin eno kun joku kysyi että lusikalla teillä kahvia juodaan syvistä lautasista . Oli siinä kahvia kehittäessään ajatellut että jos vaikka keittäisi hernekeittoa päivälliseksi , hänellä oli myös aina monet asiat saman aikaisesti mielessä. Ja saman tyylisiä koki teki tämän tästä .
- Anonyymi
Väälillä voi kastella suuta ja olla aivan hiljaa.
- Anonyymi
Kuuletko sinä ihan ääniäkin täällä?
Ihmellinen kyky, tai ominaisuus.
- Anonyymi
Toimii,,paperin maku varsinkin niistä ruskeista pusseista häviää kun kastelee.
- Anonyymi
Toimii kun kastelee säästää kahvia. Melittapussejakin on erilaisia nyt
Olen käyttänyt Gourment pusseja insesti.
Nyt tuli ostettau vahingossa gourmet joku pluss aromi kestää valua kauempn kun tuon inseth pussin.
Näin kun keittää 3 tasa mittaa ja 3 vettä tulee iso mukilliben hyvää kahvia. Löfberg lila hyvä ja psuligin Napoli hyvä. Ym kyllä se hyvä maku riippuu mikä Kahvi on. Aika hyvän saa myös Kulta katriibasta timmapaahto mutta ei pidä laitta poroja liikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii kun kastelee säästää kahvia. Melittapussejakin on erilaisia nyt
Olen käyttänyt Gourment pusseja insesti.
Nyt tuli ostettau vahingossa gourmet joku pluss aromi kestää valua kauempn kun tuon inseth pussin.
Näin kun keittää 3 tasa mittaa ja 3 vettä tulee iso mukilliben hyvää kahvia. Löfberg lila hyvä ja psuligin Napoli hyvä. Ym kyllä se hyvä maku riippuu mikä Kahvi on. Aika hyvän saa myös Kulta katriibasta timmapaahto mutta ei pidä laitta poroja liikaa.Yhden Uusmailaisen sairaalan henkilökunnan ravintolassa keitetään kahvia Juhla Mokasta ja Löfbergslilasta. Eihän huippulääkärit ihan mitä tahansa sumppua juo.
Potilaskahvilassa oli todella hyvä Kahvi kaiketi Löfbergsliladta koska tarra oli koneen päällä..
- Anonyymi
Minä koin myöskin samantyylisen tapauksen Toijalan aseman kahviossa 15 vuotiaana , teepussit olivat tulleet muotiin silloin. Istuin ja join teetäni , kun vanha mies tuli kahvilaan.
Mies tilasi kanssa teetä ja repi pussin kahteen osaan ja sirotteli teen veteen . Yritti painaa niitä teen lehtiä lusikalla alas kupissa. Lopulta kyllästyi ja lähti sieltä.
Koska oli. nuori ja ujo niin en uskaltanut mennä häntä neuvomaan .
Joten jokainen varmaan siihen aikaan käsitti omalla tavallaan. Ne tee pussien käytöt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303461Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81514Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131463Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241245Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34883Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60859
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130848Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97808