Raamatun mukaan kaikki vanhan liiton jumalanimitykset ovat nyt uudessa liitossa poissa käytöstä. On vain yksi JEESUS-nimi: "Ei ole muuta nimeä ihmisille annettu ..." Apt. 4:12. Se on nyt uuden liiton aikana ainoa nimi, jota huudamme avuksi. 1 Kor. 1:2. .
"Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä Herra on yksi ja Hänen nimensä yksi." Sak. 14:9. "Koko maan Kuningas" merkitsee Israelin maan Kuningasta, Jeesusta, Daavid-Kuningasta, jonka Israel nyt lopunaikana ottaa vastaan omaksi Kuninkaakseen: "Puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois kansojen keskeltä, minne he ovat joutuneetkin. Minä kokoan heidät kaikkialta ja tuon heidät omaan maahansa. Minä teen heistä yhden kansan siinä maassa, Israelin vuorilla, ja YKSI KUNINGAS hallitsee heitä kaikkia. Silloin he eivät enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaannu kahdeksi valtakunnaksi." Hes. 37:21-22. / Matt. 23:39. Tämä profetia toteutuu nyt voimakkaasti. Juutalaiset muuttavat kaikkialta maailmasta Israeliin. Se alkoi pääosin toukokuussa 1948 kun Israel uudestaan itsenäistyi lähes 2000. vuoden diaspora-ajan jälkeen. Tämän päämäärä on, että on oleva mainittu yksi Israel, jolla on Yksi Herra. "On oleva yksi lauma ja yksi Paimen." = Kaikki pelastuneet juutalaiset, joihin me pakanuudesta kääntyneetkin olemme liittyneet. Room. 11:17-27. Olemme siis ennen muuta liittyneet Jeesukseen, joka on "minä olen" ym. Jumalan nimeen liittyvää. Joh. 17:11,12,26. Hänen nimensä on kaiken keskus, jossa " asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.." Kol. 2:9. Kaikki Jumalan nimitykset ovat siis täyttyneet Jeesuksessa.
Tutkitaanko Raamattua? Jeesuksen nimeä
3
59
Vastaukset
- Anonyymi
"Mooses sanoi Jumalalle: ”Jos minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: ’Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut luoksenne’, he varmaan kysyvät minulta: ’Mikä hänen nimensä on?’ Mitä minä vastaan heille?” Jumala vastasi Moosekselle: ”Minä olen se, joka olen.” Hän sanoi vielä: ”Sano israelilaisille: ’Minä olen lähetti minut teidän luoksenne.’” Jumala sanoi vielä Moosekselle: ”Sano israelilaisille: ’Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne.’ Tämä on minun nimeni ikuisesti, ja tällä nimellä minut muistettakoon sukupolvesta sukupolveen." 2 Moos. 3:13-15. Ja yhteen Joh. 4:26.
- Anonyymi
Herra on tuossa Jehovah eikä Jeesus. Jumalan nimi on käännetty termiksi Herra, koska nimi oli liian pyhä lausua. Nykypäivän juutalaiset käyttävät termiä Hashem(se nimi).
- Anonyymi
Jumalan luo pääsyä Pyhässä Hengessä ei ole ilman Jeesusta.
Siksi Jeesus on tärkeä, koska Hän on ovi Jumalan luo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773588
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262660Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542496- 1462351
- 672016
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3041914- 311431
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211383Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381357Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161265