Kuinka monilla esiintyy ruskeaa/keltaista vuotoa raskauden aikana ja etenkin alkuraskaudessa?
Mulla on nyt parina päivänä tullut ruskehtavaa vuotoa. Mahaan myös sattuu enemmän.
Olen 10 raskausviikolla.
Sanotaan että ei tarvitse huolestua jos ei tule verivuotoa.
Ruskeaa
11
6207
Vastaukset
- Kati
En halua huolestuttaa sinua, mutta vaaleanruskeakin vuoto voi olla merkkinä keskenmenosta. Ei vuoto todellakaan aina ole kirkkaan punaista. KUITENKIN usealla raskaanaolevalla on vuotoa raskauden aikana, ja raskaus etenee normaalisti.
- enni
kyseessä voi myös olla tulehdus kuten minun kohdallani oli.. ensin tuli niukasti rusehtavaa ja sit muuttui punertavammaksi, luulin että meni kesken mutta ei. lääkäri määräsi pissakokeen ja siellä oli joku tulehdus ja lääkekuurin jälkeen vuoto hävisi
- Minä
Minulla on ollut koko alkuraskauden kellertävää välillä ihan keltaista valkovuotoa, tai valkovuotona sitä itse pidän???
- normaalia
Minä kirjoitti:
Minulla on ollut koko alkuraskauden kellertävää välillä ihan keltaista valkovuotoa, tai valkovuotona sitä itse pidän???
Mutta tuo rusehtava vuoto merkitsi minulla ainakin keskenmenoa. Alussa sitä oli vaihdellen, kunnes alkoi ihan verenvuoto... Vuoto oli ainoa oire, siihen ei liittynyt kipua tai muuta. Viikkoja oli kyllä vähemmän, vain 7. Sikiö kuitenkin vastasi kooltaan vain viikkoa 5.
Kellertävää valkovuotoa on ollut sen sijaan jokaraskaudessa... - Alkup.
Tosiaan mulla ei ole minkäänlaista kutinaa tai vuoto ei haise miltään. Sikiö on myös todettu ultralla viikolla 8 ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Sydänkin sykki. Mitähän kummaa tää nyt on.......???
- Scully
Alkup. kirjoitti:
Tosiaan mulla ei ole minkäänlaista kutinaa tai vuoto ei haise miltään. Sikiö on myös todettu ultralla viikolla 8 ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Sydänkin sykki. Mitähän kummaa tää nyt on.......???
Sitä ruskeaa vuotoa tulee joillain alkuraskaudessa, mutta loppui ainakin mulla jo rv 8 maissa. Sitä tuli yleensä yhdynnän jälkeen. Ei ole vaarallista. Limakalvot vain ovat alkaneet reagoida raskauteen.
- Alkup.
Scully kirjoitti:
Sitä ruskeaa vuotoa tulee joillain alkuraskaudessa, mutta loppui ainakin mulla jo rv 8 maissa. Sitä tuli yleensä yhdynnän jälkeen. Ei ole vaarallista. Limakalvot vain ovat alkaneet reagoida raskauteen.
Tää vuoto ei nyt tulekkaan yhdynnän jälkeen. Olen myös huomannut, että sellaisi "kohdun kasvukipuja" ei ole ollut tänä aikana :(. Vatsaa vain pakottaa toiselta puolelta.... Voi ei...... :(
- tuulimuna
En halua minäkään pelotella mutta itselläni helmikuussa todettiin tulimuna kun oli alkanut ruskeaa vuotoa tulla - ehdin raskausviikolle 12.
Vuoto alkoi noin viikolla 10.
Muuta oireita ei ollut minullakaan ja kun sanottiin että ruskea vuoto voi olla ihan normaalia niin pidin alkuun sitä asiaan kuuluvana kunnes vuoto voimistui - naistenklinikalle ultraan ja tuulimuna todettiin. - oli
lähes päivittäin rusehtavaa tai välillä punertavaakin vuotoa etenkin aamuisin suunnilleen viikolle 11 asti, jonka jälkeen loppui. Lääkäri totesi, että on alkuraskaudessa ihan normaalia ja johtuu yleensä joko istukan herkistä (kehittymisvaiheessa) verisuonista tai herkästä kohdunsuusta. Mulla tuli vuotoa ilman mitään syytä ja välillä yhdynnän tai kovien ponnistusten jälkeen. Nyt on menossa raskausviikko 29. Eli ole ihan rauhassa vain! Vasta jos vuoto muuttuu runsaammaksi ja siihen alkaa liittyä kipua, kannattaa huolestua! :)
- Kukka
Kaikki nämä vastaukset täällä on spekulointa. Kukaan ei voi tietää miten asian laita kohdallasi on, onko normaalia vai hälyyttävää. Siksi ei juuri kannata tämmöisissä asioissa toisten puoleen kääntyä (ellei halua mahd. turhaa huolestua/ tai päinvastoin). Ainoa keino on mennä ultraan jossa asia varmasti varmistuu. Tsemppiä!!
- niin...
Kukka kirjoitti:
Kaikki nämä vastaukset täällä on spekulointa. Kukaan ei voi tietää miten asian laita kohdallasi on, onko normaalia vai hälyyttävää. Siksi ei juuri kannata tämmöisissä asioissa toisten puoleen kääntyä (ellei halua mahd. turhaa huolestua/ tai päinvastoin). Ainoa keino on mennä ultraan jossa asia varmasti varmistuu. Tsemppiä!!
Eihän meistä vastaajista kukaan varmaankaan lääkäri ole, mutta käsittääkseni täältä haetaankin ihmisiä, joilla on samanlaisia kokemuksia kuin itsellä, ei ammattilaisia! Eli jokaisella on lupa kysyä mitä haluaa ja uskoa sen, mitä haluaa. Käytännössä tuo ultraan meno ei mitään helppoa ole; itse tosiaan kärsin koko alkuraskauden noista rusehtavista vuodoista ja koskaan en päässyt edes oman lääkärin puheille asiasta. Vasta jos vuoto olisi ollut kirkasta ja runsasta tai siihen olisi liittynyt kipuja, olisi lääkärille saanut ajan. Kävin sitten yksityisellä kerran ultrassa ja tämä lääkäri kertoi, mistä oli kyse. Jos olisin joka kerta lähtenyt ultraan vuodon ilmaantuessa, olisin siellä saanut käydä päivittäin, eikä yksityisellä juokseminen ole mitään halpaa leikkiä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741