Älkää tehkö samaa virhettä, kuin Tampereella tehtiin ja hankittiin kaupunkiin 1800-luvun kulkuväline. Nyt ratikasta hyötyy 10% ja 90% kärsii siitä.
Joissakin risteyksissä joutuu autolla odottamaan 10 minuuttia, että pääsee siitä eteenpäin, koska ratikalla etuajo-oikeus, kun niitä tulee useammasta suunnasta.
Pahimmillaan ratikka vie viheralueineen autoväyliltä pois 3 auton kaistat, jouduttiin tekemään myös ihmeellisiä ratkaisuja, esim. ratikka kulkee suoraan kiertoliittymän keskeltä yli, kolaririskit kasvaa. Tampereelle tuli ihan uusi onnettomuustyyppi, auto-ratikka kolarit.
Tampereen pääkatu, Hämeenkatu suljettiin kokonaan autoilta ratikan takia, nyt se muistuttaa synkeää ratapihaa. Ajolangat ja niiden tukivaijerihässäkät kadun kattona ja katua reunustavat tolpat ovat todella rumat, näkymä on kuin jostakin autottomasta Pjongjangista.
Ratikan takia karsittiin bussilinjoja, nyt monien työmatkat kestää entistä pidempään, joihinkin suuntiin päästäkseen on mentävä bussilla, vaihdettava ratikkaan, sitten vielä bussiin, päästäkseen perille. Ennen pääsi yhdellä bussilla perille.
Ratikassa kun ei ole rahastajaa, mamut ja muut pummit matkustaa maksamatta.
Ratikan kirskunta häiritsee erityisesti kaarteiden lähellä asuvia, kiskoja on yritetty rasvata, tuloksetta. Talvella huolto joutuu kaivamaan käsipelillä kiskoja esiin jään alta.
Ratikka on hirvittävän kallis ideologinen hankinta. Tampereen kaupungin budjetit ovat 100 miljoonaa alijäämäisiä. Kustannuksille ei näy loppua, kiskoja on pakko jatkaa, jotta hanke ei jäisi aivan torsoksi, silti se palvelee vain pientä osaa kaupunkilaisista.
Varoitus turkulaisille ratikkahankkeesta: kokemukset Tampereella karmeita
63
478
Vastaukset
- Anonyymi
Asiantuntija:
Tamperelaisista tuli ratikkafaneja – "Aika harva nyt sanoo, että ratikka ei ollut onnistunut"
Tampere on noussut Suomen ratikkamyönteisimmäksi kaupungiksi, kertoo rakennusyhtiö YIT:n tuore kaupunkibarometri. Kyselyyn vastanneista tamperelaisista yli 50 prosenttia halusi, että Tampereelle rakennetaan lisää raideliikennettä, vaikka niiden rakentaminen aiheuttaa lisäkustannuksia.- Anonyymi
Tuo on juuri sitä propagandaa, millä tamperelaisia kusetettiin, vihreät ja vasemmisto kannatti ratikkahanketta tyhmyyttään ideologisista syistä, porvarit omat bisnekset mielessä . YIT ja sen omistajat on yksi suurimmista hyötyjistä, kaupunkilaiset kärsii ja maksaa.
Epäilemättä sama kaava toistuu Turussa. Älkää menkö samaan retkuun, tuhoatte ja pilaatte vain kaupunkinne.
T. Asiantuntija, kaupunkilainen ja veronmaksaja Tampereelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on juuri sitä propagandaa, millä tamperelaisia kusetettiin, vihreät ja vasemmisto kannatti ratikkahanketta tyhmyyttään ideologisista syistä, porvarit omat bisnekset mielessä . YIT ja sen omistajat on yksi suurimmista hyötyjistä, kaupunkilaiset kärsii ja maksaa.
Epäilemättä sama kaava toistuu Turussa. Älkää menkö samaan retkuun, tuhoatte ja pilaatte vain kaupunkinne.
T. Asiantuntija, kaupunkilainen ja veronmaksaja Tampereelta.Ethän ole Tampereelta . Trolli olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän ole Tampereelta . Trolli olet.
Sitä sinun kaltainen propagandan levittäjä eniten pelkääkin, että joku paikallinen Tampereelta kertoo kokemuksiaan ja turkulaiset alkaa ajattelemaan omilla aivoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on juuri sitä propagandaa, millä tamperelaisia kusetettiin, vihreät ja vasemmisto kannatti ratikkahanketta tyhmyyttään ideologisista syistä, porvarit omat bisnekset mielessä . YIT ja sen omistajat on yksi suurimmista hyötyjistä, kaupunkilaiset kärsii ja maksaa.
Epäilemättä sama kaava toistuu Turussa. Älkää menkö samaan retkuun, tuhoatte ja pilaatte vain kaupunkinne.
T. Asiantuntija, kaupunkilainen ja veronmaksaja Tampereelta.Minkä alan asiantuntija olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän ole Tampereelta . Trolli olet.
Oletteko te vihervasurit ja kokkareet kaikki trolleja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä alan asiantuntija olet?
Ainakin tervejärkinen, eihän kapeille kaduille ole pieneintäkään järkeä tupoda epäkäyt'nnöllistä ja järjettömän kallista antiikkista ratikkaa kun toimiva ja edullinen sähkö/hybridibussiliikenne toimii ongelmitta.
Seinät halkeilee ennestään, mutta dieselbussien meteli onneksi kadonnut, tilalle ei haluta pahempaa meteliä kisrkuvasta ja täristävästä ratikasta, saati korkeampaa veroäyriä ja huonompia palveluita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin tervejärkinen, eihän kapeille kaduille ole pieneintäkään järkeä tupoda epäkäyt'nnöllistä ja järjettömän kallista antiikkista ratikkaa kun toimiva ja edullinen sähkö/hybridibussiliikenne toimii ongelmitta.
Seinät halkeilee ennestään, mutta dieselbussien meteli onneksi kadonnut, tilalle ei haluta pahempaa meteliä kisrkuvasta ja täristävästä ratikasta, saati korkeampaa veroäyriä ja huonompia palveluita.Mutta minkä alan asiantuntija olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin tervejärkinen, eihän kapeille kaduille ole pieneintäkään järkeä tupoda epäkäyt'nnöllistä ja järjettömän kallista antiikkista ratikkaa kun toimiva ja edullinen sähkö/hybridibussiliikenne toimii ongelmitta.
Seinät halkeilee ennestään, mutta dieselbussien meteli onneksi kadonnut, tilalle ei haluta pahempaa meteliä kisrkuvasta ja täristävästä ratikasta, saati korkeampaa veroäyriä ja huonompia palveluita.Sähkökatkojen aikana sopiva ladata akkuja päivän bussi käy hyvin ja lyhyempiä busseja mahtuisi kääntymään kaduilla,kun ajavat lähelle risteystä bussi kääntyy samoin kuin pikkuauto ompa luulot joilllakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä alan asiantuntija olet?
Mikä alan asiantuntija sinä sitten olet kyselemään?
Vaikutat sen verran tyhmälle, ettei sinun kannata vaivata päätäsi asioilla, mitä et kuitenkaan ymmärrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä alan asiantuntija sinä sitten olet kyselemään?
Vaikutat sen verran tyhmälle, ettei sinun kannata vaivata päätäsi asioilla, mitä et kuitenkaan ymmärrä.Ihan uteliaisuuttani kysyn. Tässä on nyt sitten sellainen tilanne, ettet tiedä, minkä alan asiantuntija olet, joten kyllä sinut vakavasti otetaan.
- Anonyymi
Kummallista: Tampereella ei ollut ratikkaonnettomuuksia ennen ratikkaa.
- Anonyymi
Todella kummallista. Nyt asukkaat haluavat lisää raideyhteyksiä ja raidevuoroja. Myös Ylöjärvelle ja Pirkkalaan. Ratikka on kuin onkin onnistunut Tampereella.
T. Tampereella asuva - Anonyymi
Ratikan puolesta puhuvien mielestä ratikkaonnettomuuksia ei ole vieläkään, vaikka niistä jatkuvasti uutisoidaan, eikö se ole sinusta vielä kummallisempaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikan puolesta puhuvien mielestä ratikkaonnettomuuksia ei ole vieläkään, vaikka niistä jatkuvasti uutisoidaan, eikö se ole sinusta vielä kummallisempaa?
Silloin tällöin joku ajaa autolla ratikan eteen, tai lähtee ajamaan ratikkakiskoja pitkin ja jää sinne jumiin. Onhan se aika kummallista, miten huonoja jotkut on ajamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella kummallista. Nyt asukkaat haluavat lisää raideyhteyksiä ja raidevuoroja. Myös Ylöjärvelle ja Pirkkalaan. Ratikka on kuin onkin onnistunut Tampereella.
T. Tampereella asuvaVihervasurit haluaa kaikkea mahdollista järjetöntä koska eivät osallistu mihinkään kuluihin ja kokkareet koska rahastavat ratikan avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin tällöin joku ajaa autolla ratikan eteen, tai lähtee ajamaan ratikkakiskoja pitkin ja jää sinne jumiin. Onhan se aika kummallista, miten huonoja jotkut on ajamaan.
Autoliikenne tosiaan kasvanut koska bussireittejä vähemmän ja työmatkat jukisilla mahdottomia tai liina hankalia ja hitaita. Onhan se kummallista että vihervasurit haluaa lisää autoja, ratikkaonnettomuuksia myös jalankulkijoille ja tukevat kokkareiden rahastamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoliikenne tosiaan kasvanut koska bussireittejä vähemmän ja työmatkat jukisilla mahdottomia tai liina hankalia ja hitaita. Onhan se kummallista että vihervasurit haluaa lisää autoja, ratikkaonnettomuuksia myös jalankulkijoille ja tukevat kokkareiden rahastamista.
Osaava autoilija ajaa määränpäähän ilman ongelmia. Mutta mistäs sinä olisit voinut sen tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaava autoilija ajaa määränpäähän ilman ongelmia. Mutta mistäs sinä olisit voinut sen tietää.
Osaavien autoilijoiden ja autojen määrä kasvaa ratikan takia. Mutta mistäs sinä olisit voinut sen tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaavien autoilijoiden ja autojen määrä kasvaa ratikan takia. Mutta mistäs sinä olisit voinut sen tietää.
Eikä se ole osaaville mikään ongelma. Sinulle se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä se ole osaaville mikään ongelma. Sinulle se on.
Eikös sen pitäisi olla teille tyhmille viherpiiperöillekin ongelma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös sen pitäisi olla teille tyhmille viherpiiperöillekin ongelma?
Miksi minulta kysyt? Etkö osaa edes kysyä oikealta taholta?
- Anonyymi
Trolley-bussi Turkuu ratikan sijaan.
- Anonyymi
Puolassa valmistettuja hyviä, kauniita ja edullisia Solaris-johdinautoja on esimerkiksi Tallinnassa ja Ruotsissa.
- Anonyymi
Näin on. Turussa on taas niin tyhmiä päättäjiä etteivät ne ymmärrä sitä asiaa ettei tuppukylä Turussa tarvita ratikkaa kun ei yksinkertaisesti ole sitä varaa rakentaa. Jos täällä kulkee viisi auto samaan aikaan tai vähän enemmän kaupungilla niin sitä turkulainen juntti sanoo ruuhkaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolassa valmistettuja hyviä, kauniita ja edullisia Solaris-johdinautoja on esimerkiksi Tallinnassa ja Ruotsissa.
Ei tarvitse edes johtimia kun akut kehittyy koko ajan, alumiini-ioniakut käytännössä ikuisia ja raaka-aine edullista. Nopea ladata eikä ole lämpenemisongelmia.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/7f6db081-d452-4b8f-a931-31d555f5df99 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse edes johtimia kun akut kehittyy koko ajan, alumiini-ioniakut käytännössä ikuisia ja raaka-aine edullista. Nopea ladata eikä ole lämpenemisongelmia.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/7f6db081-d452-4b8f-a931-31d555f5df99Hienoa, että ratikoiden rinnalle on tulossa muitakin sähköllä toimivia ajoneuvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, että ratikoiden rinnalle on tulossa muitakin sähköllä toimivia ajoneuvoja.
Hienoa että parin ratikkakaupungin rinanlla säilyy muut ratikattomina!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse edes johtimia kun akut kehittyy koko ajan, alumiini-ioniakut käytännössä ikuisia ja raaka-aine edullista. Nopea ladata eikä ole lämpenemisongelmia.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/7f6db081-d452-4b8f-a931-31d555f5df99"Ei tarvitse edes johtimia kun akut kehittyy koko ajan..."
Kiitos linkistä. Tuntuu hyvin lupaavalta.
Ja seuraava askel on luopua kiskoista. Ja sen jälkeen huomataan, että kuljetusvälineen kokoa voidaan pienentää. Mahtuu paremmin olemassaolevalle katuverkolle. Kuskejakaan ei lopulta tarvita. Lopputuloksena voi olla itseohjautuvat taksit.Lähtö kotiovelta haluttuun osoitteeseen haluttuun kellonaikaan.
Ratikka on mennyttä aikaa. Ja pian ovat bussitkin.
- Anonyymi
Tampereella kokemukset ratikasta ovat erittäin myönteisiä, ja reittejä rakennetaan koko ajan lisää. Käytännössä kaikki pelot ratikkaa kohtaan ovat osoittautuneet turhiksi. Tietysti sitä vastustetaan, kuten kaikkea muutakin, mutta vastustus kumpuaa enää vastustajien omista henkilökohtaisista ongelmista, joita joku tässäkin keskustelussa esittelee.
- Anonyymi
Sitä enemmän jokkoliikenne heikkenee katoavien bussireittien takia mitä enemmän ratkkareittejä rakennetaan, nehän ei kata koskaan kuin pienen osan bussireiteistä. Sitä enemmän ruuhkia ja onnettomuuksia ja sitä korkeampi veroäyri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä enemmän jokkoliikenne heikkenee katoavien bussireittien takia mitä enemmän ratkkareittejä rakennetaan, nehän ei kata koskaan kuin pienen osan bussireiteistä. Sitä enemmän ruuhkia ja onnettomuuksia ja sitä korkeampi veroäyri.
Joukkoliikenne tehostuu, kun ratikalla hoidetaan ruuhkaiset runkolinjat ja busseilla loput.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joukkoliikenne tehostuu, kun ratikalla hoidetaan ruuhkaiset runkolinjat ja busseilla loput.
Ei niitä busseja kannata enää ajattaa niillä pikkupätkillä, eikä päällekkäisiä järkevää pitää yleensäkään, palvelut heikkenee ja yksityisautoilu lisääntyy.
- Anonyymi
Se on totta, että pummilla mennään. Nähnyt.
- Anonyymi
Se on typeryyttä edes harkita ratikkaa Turkuun kun siitä on kerran päästy eroon. Taloualueella ei ole varoja rakentaa niin laajaa ratikkaverkostoa että se hyödyntäisi muuta kun pientä osaa asukkaita. Järkevämpää on panostaa poikittaisiin bussireitteihin, esim. Ohikulkutien ja Markkulantien linjat. On ihan päätöntä jos haluat siirtyä sivuttain kilometrin on mentävä torin kautta.,
- Anonyymi
Ja erittäin edullinen ratkaisu, sen sijaan ratikka heikentää joukkoliikennettä kun bussilinjat vähenee entisestään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja erittäin edullinen ratkaisu, sen sijaan ratikka heikentää joukkoliikennettä kun bussilinjat vähenee entisestään .
Ratikan ansiosta runkolinjojen kapasiteetti nousee, jolloin syöttöliikenne ja muut reitit toimivat tehokkaammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikan ansiosta runkolinjojen kapasiteetti nousee, jolloin syöttöliikenne ja muut reitit toimivat tehokkaammin.
Päinvastoin, ei niitä busseja kannata enää ajattaa niillä pikkupätkillä, eikä päällekkäisiä järkevää pitää yleensäkään, palvelut heikkenee ja yksityisautoilu lisääntyy. Tämä on nähty joka paikassa minne ratikka tuotu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, ei niitä busseja kannata enää ajattaa niillä pikkupätkillä, eikä päällekkäisiä järkevää pitää yleensäkään, palvelut heikkenee ja yksityisautoilu lisääntyy. Tämä on nähty joka paikassa minne ratikka tuotu.
Voihan se tosiaan olla, ettei Turussa osata tehdä sitäkään kunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan se tosiaan olla, ettei Turussa osata tehdä sitäkään kunnolla.
Ei ole ollut kannattavaa ajaa päällekkäisiä reittejä muuallakaan, siksi palvelut heikentyneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ollut kannattavaa ajaa päällekkäisiä reittejä muuallakaan, siksi palvelut heikentyneet.
Missä niin on käynyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä niin on käynyt?
Helsinki, Vantaa, Tampere, ulkomaat.
- Anonyymi
Lättähattu kulkemaan sataman ja Kupittaan väliä. Siinä on meille ratikka. Kiskotkin valmiina.
- Anonyymi
Tampereella ratikka toimii hyvin ja laajenee. Ihme trollausta täällä.
- Anonyymi
Lopeta se trollaus!
- Anonyymi
Ankie stoun kuali automatkalla.
- Anonyymi
Joko aloittaja osaa kertoa, minkä alan asiantuntija hän on?
- Anonyymi
Ei hän ole asiantuntija. Ratikka toimii hienosti Tampereella ja asukkaat ovat tyytyväisiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hän ole asiantuntija. Ratikka toimii hienosti Tampereella ja asukkaat ovat tyytyväisiä
Et ymmärrä mitään rahasta. Ratikka maksaa valtavat summat, jotka kerätään köyhiltä ja sairailta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä mitään rahasta. Ratikka maksaa valtavat summat, jotka kerätään köyhiltä ja sairailta.
Sinulla taas uskonto 10, ja matikka 4.
Mansen ratikka on loisto-onnistuminen. - Anonyymi
Olet niitä lahopäitä, jotka sönköttävät psykiatrille ja hoitajille, kun sinua pakkopaidassa viedään pehmustettun huoneeseen sekoilujen jälkeen "minkä alan asiantuntija sinä olet".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet niitä lahopäitä, jotka sönköttävät psykiatrille ja hoitajille, kun sinua pakkopaidassa viedään pehmustettun huoneeseen sekoilujen jälkeen "minkä alan asiantuntija sinä olet".
No minkä alan asiantuntija sinä olet? Muutama on sitä täällä jo herra Anttila sinulta kysynyt, mutta et ole vastannut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minkä alan asiantuntija sinä olet? Muutama on sitä täällä jo herra Anttila sinulta kysynyt, mutta et ole vastannut
Oletko lomilla hoitopaikasta, vai päästääkö valkotakkiset sinut koneelle suoltamaan sairaita harhojasi?! Miksi et vastaa kysymykseen?
- Anonyymi
Olkaa onnellisia. Maalla ei kulje aina edes taksi. Mikään laki ei velvoita, että taksin pitäisi hakea ja ihmisen päästä kauppaan. Vaikka sen maksaa asiakas itse. Aina pitää olla auto.
- Anonyymi
Ratikka lisää vaan kaikkia ongelmia, Vantaaltakin varoittavat.
"Turku suunnittelee raitiotiehanketta, jonka rakentamiskustannukset olisivat noin 400 miljoonaa euroa. Raitiovaunukalusto ei sisälly kustannusarvioon. Rakentaminen vaatii kaupunginvaltuuston päätöksen.
– Vantaalla raitiovaunun on arvioitu lisäävän maahanmuuttajavaltaisten lähiöiden ongelmia. Miksi Turku olisi erilainen? Monikielisen kaupungin segregoituminen ja uudet rikollisuuden muodot ovat kansainvälisiä ilmiöitä, Junnila täräyttää mielipiteensä.
– Ja toisaalta palaamalla menneisyyteen eli rakentamalla satojen miljoonien eurojen raitiovaunukiskoja ja ajamalla sitten ympyrää lähiöissä. Tämä olisi paitsi asukkaille äärimmäisen kallista, se myös vaikuttaisi kaupungin talouteen jopa tuhoavasti. Vanhaan palaamisen sijaan pitää etsiä uusia ratkaisuja.
Junnila ehdottaa, että raitiovaunuhankkeen sijaan Turun täytyy toimia maakuntansa veturina hankkimalla tuottavia investointeja, jotka vahvistavat kaupungin vetovoimaa ja luovat uusia työpaikkoja. Hän nostaa esiin mahdolliset tie- ja raideyhteydet Loimaalle, Naantaliin, Raisioon ja Uuteenkaupunkiin sekä Saaristomeren mahdollisuudet.
Hallitus kiristää muun muassa kolmansista maista tulevien työntekijöiden maassaolon kriteereitä, jos he eivät työllisty. Tarvitseeko Turku kansainvälisiä osaajia?
– Ehdottomasti. Turussa on paljon kansainvälisiä yrityksiä. Lääketeollisuuden saralla on huomattava tarve ulkomaalaisille osaajille. Se on kuitenkin ihan eri asia kuin humanitaariseen maahanmuuttoon perustuva maahanmuutto tai tilanne, jossa kolmansista maista tuodaan ihmisiä, jotka jäävät veronmaksajien kontolle."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011065233.html
Toivottavasti persut ja muutkin sitoutuu torppaamaan järjettömän hankkeen. On muuten kummallista että naispormestari tarvitsee kolme kallispalkkaista naisapulaispormestaria, tälläisiä sekoiluja sitten tekevät toisten rahoilla. Todella kalliiksi tulevat ellei estetä.- Anonyymi
Ja tuo 400 miljoonaa on vasta alkua, mikä sekin Turussa vähintään tuplaantuisi. Siihen päälle entisestään kallistunut kalusto ja koko ajan pitäisi laajentaa, monta miljardia menisi veronmaksajien rahaa hukkaan että kokkareet pääsisi tekemään asuntobisnestä ja matut ajelemaan ilmaiseksi keskustaan huumekauppaa käymään ja rikoksia tehtailemaan. Kuinka paljon päättäjät ottaakaan voitelurahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo 400 miljoonaa on vasta alkua, mikä sekin Turussa vähintään tuplaantuisi. Siihen päälle entisestään kallistunut kalusto ja koko ajan pitäisi laajentaa, monta miljardia menisi veronmaksajien rahaa hukkaan että kokkareet pääsisi tekemään asuntobisnestä ja matut ajelemaan ilmaiseksi keskustaan huumekauppaa käymään ja rikoksia tehtailemaan. Kuinka paljon päättäjät ottaakaan voitelurahaa.
Tampereella ei miljardi riitä ratikka hankkeeseen. Työ alkoi 2017 ja yhä kaupungin katuja revitään sen takia auki tynkälinjan laajennuksen takia. Keskustan liikkeitä mennyt konkurssiin ja joutunut muuttamaan pois. Keskustan alueella ei voi enää liikkua autolla. Narkit ja juopot vallanneet kadut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereella ei miljardi riitä ratikka hankkeeseen. Työ alkoi 2017 ja yhä kaupungin katuja revitään sen takia auki tynkälinjan laajennuksen takia. Keskustan liikkeitä mennyt konkurssiin ja joutunut muuttamaan pois. Keskustan alueella ei voi enää liikkua autolla. Narkit ja juopot vallanneet kadut.
Joo siihen on mennyt jo ainakin 16 miljardia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo siihen on mennyt jo ainakin 16 miljardia.
16 miljardia tarvitaan mielenterveystyöhön ja laitospaikkoihin lisää, niin saadaan sinun kaltaiset hörhöt pois kaduilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16 miljardia tarvitaan mielenterveystyöhön ja laitospaikkoihin lisää, niin saadaan sinun kaltaiset hörhöt pois kaduilta.
Ja minun hoitoon sekään raha ei riittäisi.
- Anonyymi
Tampereella ratikka toimii hyvin ja linjat täynnä
- Anonyymi
Ruuhkat pahentunut kun ihmiset joutuneet siirtymään yksityisautoiluun, kolarit lisääntyneet, veroäyri nousee..., kaikki hyvin rikkaat hyötyy.
- Anonyymi
Tampereen keskusta muuttui tukkoisemmaksi kun ratikka sinne väkisin ängettiin, aiemmin oli parempi tunnelma keskustassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262073
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1301543En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k941408- 631244
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1401181The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121111Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223932- 155895
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57813Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20779