Koira ulostaa kaksi kertaa päivässä
Anonyymi-ap
2025-02-28 09:41:41
https://www.verkkouutiset.fi/a/koirankakan-terveysriskeihin-suhtaudutaan-usein-liian-kevyesti/#bbb1a752
Koirien jätökset mainitaan järjestyslaissa omassa momentissaan. Sen mukaan koiran omistajan tai haltijan velvollisuus on huolehtia, etteivät lemmikin jätökset jää lojumaan ympäristöön.
Suomessa on arviolta yli 800 000 koiraa. Koska koira ulostaa keskimäärin kaksi kertaa päivässä, voidaan laskea, että luontoon ja kaduille kertyy noin 1,5 miljoonaa koiran jätöstä päivittäin.
Agria Eläinvakuutuksen teettämän kyselytutkimuksen mukaan useimmat koiranomistajat keräävät jätökset pois kulkuväyliltä, mutta vain reilu kolmannes koiranomistajista kerää koiransa kakat aina, paikasta riippumatta. Vastaajista 14 prosenttia ei koskaan kerää koiransa jätöksiä.
PS. miten asiaa valvotaan?
Vastaajista 14 prosenttia ei koskaan kerää koiransa jätöksiä.loput valehtelee?
6
123
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on 7 koira..jokaisen.kakka kikkareen olen kerännyt..jos olen isossa metsässä sieltä en kerää.
Ystäväni koira ihmiset keräävät myös..minua ällöttää myös jätökset keskellä kävely katua.
RYHDISTÄYTYKÄÄ KOIRA IHMISET NIIN EI OLE NIIN PALJON KOIRA VIHAAJIA- Anonyymi
minä olen ammatissa ,jossa paskaa keräämällä saa 50000e vuodessa-tule sinäkin töihin
yötäpäivää
- Anonyymi
Kyllähän noita nihilistisiä koiranp-skottajia pitäisi alkaa sakottaa. Röyhkeästi vaan annetaan rakin sontia kevyen liikenteen väylälle tai pikkuväen liukumäkenä käyttämiin lumikasoihin. No tiedossa näöltä on kyllä muutamakin tyyppi täällä lähiössä jotka ei piittaa/ymmärrä kerätä pötkäleitä ja kikkareita pois. Varsinaista koiranpsskavelliä monessa kohtaa. Hyi.
- Anonyymi
Lasketaanko jätöksen syönti keräämiseksi.
- Anonyymi
Ei kait sitä voi valvoa. Ei kehtaa katsoa kun joku ei kerää koiransa jätöksiä. Mutta kyllä sen huomaan.
- Anonyymi
Monta koiraa ollut omia ja hoidossa eikä pasko kuin kerran. Ruokinta on pielessä jos paskoo useammin.
Lisää roskiksia niin ne kyllä kerääntyy pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372415Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461880- 401557
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311383Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281310Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104850Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752