Monasti olen ajatellut poistuvani saitilta, mutta tietyt henkilöt ulostuloillaan ovat minut ajoittain tänne palauttaneet. Nyt kuitenkin, viimeistä kertaa, poistan nikkini ja syy on etupäässä fyysinen ja takapäässä hajatuksellinen. Miksi sanon hajatuksellinen enkä ajatuksellinen ? Se liittyy ajattelimoni vahvasti alentuneeseen kykyyn vastaanottaa informaatiota.
Miksikö tutuille turpaan ? Rauhan ja rakkauden miehenä olen aina vastustanut väkivaltaa. Itse olen -ette ehkä usko, mutta kuitenkin - , harrastanut budolajeja ja viihtynyt tatamilla. Kun kaksi ystävää kohtaa näissä piireissä kamppailulajin tiimellyksessä, toinenhan ottaa fyysisesi "turpaansa" ja se toki sattuu, mutta se on osa sitä euforiaa, mitä kulloinenkin kamppailulaji tuo tullessaan, niin "hävinneen" kuin "voittajan" osalta.
Lakot ovat osa työmarkkinapolitiikkaa, eivät taistelua. Suomessa molemmat osapuolet ovat pitäneet toisiaan vihollisina kautta vuosikymmenet, Ruotsissa taasen kamppailun osapuolina ja syvällisemmin ystävinä. Suomessa vika on ollut niin yltiöpäisen "herran" kuin riidanhakuisen "työläisen".
Ei Siiri ja Jussi, eivät asiat selkiinny korottamalla vastakkainasettelun olemusta vaan juurikin päin vastoin. Uskoakseni Suomesta löytyy taas vielä se yhteiskuntaamme parhaiten palveleva yhteishenki, jonka kulmakivinä ovat turvallinenen lähipiiri, hyväntahtoisuus sekä keskinäinen - lainatakseni uskonsisarten termiä , ekumenia.
Soronoo ja tutuille turpaan
2
190
Vastaukset
- Anonyymi
Upea kirjoitus :)
- Anonyymi
Tähänpä mielisin lisätä: tilulilulii, tilulilulii.
Esko Nurmijärveltä
Martin takapuoli ei kestänyt. "Nyt kuitenkin, viimeistä kertaa, poistan nikkini ja syy on etupäässä fyysinen ja takapäässä hajatuksellinen." Lähtenyt irti kumirengas kiristäjä.
Onko jäänyt lunssiin kiinni.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794014
- 473409
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512471Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161685Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131491Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121309Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271307- 451224