Kannattaisiko palata

Anonyymi-ap

Olen entinen Forssalainen, tehnyt yli 34v työuran muualla, olen pohtinut paluuta kotikaupunkiin viettämään eläkepäiviä. Olen terve, menevä ja tekevä ihminen, onko Forssassa tarjontaa kaltaiselleni tulevalle eläkeläiselle?
Nimim. Sanni

24

696

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eläkepäivät ovat täynnä uutta energiaa jos muutat Forssaan. Aina aktiivinen Kaupunki ja lähiseutu tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia, niiden hyödyntäminen vaati hieman enemmän ponnistelua kuin suuremmissa kaupungeissa. Monet tapahtumat olivat iltaisin tai viikonloppuisin.

On seniorikerhoa ja voi  osallistua järjestettäviin ryhmäliikuntatunteihin. Se antaa uutta sosiaalista kanssakäymistä ja liikkumismahdollisuuksia.
      On myös vapaaehtoistyötä. Voi ottaa yhteyttä paikalliseen luontojärjestöön. Pian olet mukana siivoamassa metsänreunoja ja istuttamassa puita. Työ vaati fyysistä ponnistelua, mutta se antaa uutta tarkoitusta ja iloa.

Hän tapasi samoin henkisiä ihmisiä ja oppi uusia asioita luonnosta ja sen suojelusta. Vapaaehtoistyö oli täsmälleen sitä, mitä Reino oli etsinyt: merkityksellistä tekemistä, sosiaalista kanssakäymistä ja yhteisöllisyyttä.

Forssan  kaupunki tarjoaa menopaikkoja terveelle reippaalle eläkeläiselle, mutta niiden löytäminen vaatii avointa mieltä, aktiivisuutta ja halua tutustua uuteen.

• Anonyymi

Muistatko kun silloin ennen asuit Forssassa, millaista kaikki oli? Nyt kaikki on ihan tasan samanlaista. Jos se on sinulle ihan ok, silloin ehkä kannattaa palata Forssaan jos ei nykyinen asuinpaikka miellytä.

• Anonyymi

Harvaa kasvuseutu miellyttää. Tampereella esimerkiksi valtavat ruuhkat joka päivä, kun ihmiset palaavat töistä tai menevät aamulla töihin... aina samassa paikassa ruuhkat ja jonot... täysiä kulkuvälineitä jne. Julkiset bussit täynnä ja hitaita... Aiheesta on vaikka kuinka netissä.

https://www.jumissatanssilattialla.fi/2025/03/kasvuseudun-ruuhkavuodet-alkavat.html
        https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000011107563.html

Sitten, Forssan kiinteistökauppiailla on edullisia vuokra-asuntoja Forssassa ja myös myynnissä halvalla asuntoja... ja kiinteistökauppiaiden lisäksi saa halvalla asunnot Forssassa mistä vain. Vaikka mikään ei muutu, Forssassa tuskin on täysiä julkisia kulkuvälineitä ja tieruuhkia.

Moni joka ei ole tyytyväinen Forssan kaltaisiin kuntiin ei ole nähnyt mitä elämä metropolissa on. Itse muutan lähivuosina jonnekin muualle kasvuseudulta ja Forssa on yksi monista.

Yksi monista, minne mennä.

• Anonyymi

Sanni pysyköön vaan siellä etuuskunnassa ja Helsingissä

• Anonyymi

Somero. Stubb valotti Someron roolia Ukrainan rauhansopimuksessa. Onko Somero forssalaisille läheinen?

• Anonyymi

Paluumuutto Forssaan eläkeläisenä voi olla hyvä vaihtoehto, jos arvostat rauhallista elinympäristöä ja haluat palata juurillesi. Forssa tarjoaa monia etuja eläkeläisille, kuten kohtuulliset elinkustannukset, hyvät terveyspalvelut ja monipuoliset harrastusmahdollisuudet. Lisäksi Forssa on tunnettu kauniista luonnostaan ja vehreistä puistoistaan, jotka tarjoavat erinomaiset puitteet ulkoiluun ja rentoutumiseen.

• Anonyymi

Kannattaako mainostaa Forssan toimivaa infrastruktuuria? Tääl on kohta kaikki yli 60-kymppiset.

• Anonyymi

joo tu kotio vaan.

• Anonyymi

Ei kannata. Forssa on ihan muuttunut ja huonompaan suuntaan ..

• Anonyymi

Olet terve ja menevä, varmaan haluat olla edelleen useita vuosia terve ja menevä. Muutto Forssaan ei liene järkevää, mutta mikä on parempi kuin Forssa, siinäpä kysymys.

• Anonyymi

Ei Forssaa parempaa olekaan. Sinne muutetaan vain viimeisen kerran :)

Niin kuin yksi forssalainen sanoi Vesihelmessä, "Forssaan voi tulla vain kerran, lähteä ei täältä tarvitse mihinkään." ja hän oli niin oikeassa. Mukaansatempaava pikkukaupunki!

• Anonyymi

Tervetuloa Forssaan

• Anonyymi

Ehdottomasti. Suomen vilkkaimpia toreja toripäivänä, ja entistä parempi Viihdeuimala Vesihelmi, kunhan remontti on aikanaan valmis. Forssassa yhdistyy iso kaupunki pienessä koossa. Rauhallista, mutta kannattaa muuttaa keskustaan, kylillä palvelut ja yhteydet heikot. Itse en vielä eläkkeellä ole, mutta ensi vuonna lopetan nelikymppisenä työuran ja muutan Forssaan asumaan sääsöilläni.

• Anonyymi

Forssa on mitä on. Tammela on kaunis.

• Anonyymi

Tammela on kaunis, mutta tasan niin kauan kun ei ole tarvetta terveyskeskukselle.

• Anonyymi

> Ei kannata. Forssa on ihan muuttunut ja huonompaan suuntaan ..

Löytysikö Forssasta apuja Hämeenlinnan suuntaan? Täällä on mennyt kovin paljon huonompaan ja Osuusdraculat saattavat olla syyllisiä. Voi tietenkin olla, että Forssassa on juuri sama tilanne.

Yrittäkääpä huviksenne seurata liikkuuko Forssan Osuuskaupan alueella tautoitu ruskeasilmäinen nainen ja kysykää paljonko hän tietää teidän yksityisasioistanne. Saatatte yllättyä jos tietääkin enemmän kuin itse tiedätte.

Tuollainen tilanne on täällä Hämeenlinnass ja apuja kaivattaisiin kodinomistajilta ja p/k-yrittäjiltä tilanteen taltuttamiseen. Eli yhteiskunta osoittautuu vain porukaksi, jossa jonkun porukan jäsen pääsee sellaisen päätteen ääreen johon onkin koostettu ihan kaikki mahdolliset ja mahdottomat tiedot.

• Anonyymi

> Muutto Forssaan ei liene järkevää, mutta mikä on parempi kuin Forssa

Vaihtoehto on Hämeenlinna mutta vasta kun on selvitetty Osuusdraculoiden toiminta. Joku porukka pääsee nyt sellaisen päätteen ääreen, johon on koostettu aivan liikaa ihmisten asioita - niitä asioita on enemmän kuin itse tiedätte. Sitä pidetään saavutettuna etuna mutta se on juuri virheellinen saavutettu etu eli on muilta pois.

• Anonyymi

> Älkää kuvitelko olevanne suojassa nimimerkkien takana. ;)

Katsoin hieman Forssan palstaa ja eräästä ketjusta vuodelta 2016 löytyi heti tuollainen kommentti. Tuo voi olla Osuusdracula. Jos hän voi muokata viestejä Forssan palstalla, hän saattaa voida muokata paljon muutakin Osuuskaupan tai S-pankin päätteellä tai Osuussairaalan päätteellä.

Kanta-Hämeeseen kannattaisi yrittää luoda yksi kaupunki, jossa yhdistystoiminta olisi hieman avoimempaa ja normaalimpaa eli päätekijöiden ei tarvitsisi luimuilla ovista ja ovenraoista jos luulevat, että joku kysyy asiasta.

• Anonyymi

Minäkin olen nähnyt draculan. Tämä tapahtui jo 90-luvun alkupuolella Transsylvaniassa Romaniassa. Ei se ainakaan silloin tiennyt mun asioistani mitään ja pääsin onnistuneesti pakenemaan takaisin Suomeen. Nyt on kuitenkin alkanut mietityttää että olisi sittenkin ehkä kannattanut jäädä sinne. Täällä on stalkkereita nykyään, vaikkei draculoista ole havaintoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin olen nähnyt draculan. Tämä tapahtui jo 90-luvun alkupuolella Transsylvaniassa Romaniassa. Ei se ainakaan silloin tiennyt mun asioistani mitään ja pääsin onnistuneesti pakenemaan takaisin Suomeen. Nyt on kuitenkin alkanut mietityttää että olisi sittenkin ehkä kannattanut jäädä sinne. Täällä on stalkkereita nykyään, vaikkei draculoista ole havaintoja.

Mustanamion ja Devilin olen nähnyt pääkalloluolassa Forssassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mustanamion ja Devilin olen nähnyt pääkalloluolassa Forssassa.

Ip osoitteen mukaan kyseinen henkilö kirjoittaa eri kaupunkien palstoille aivan samaa asiaa aika outoa....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ip osoitteen mukaan kyseinen henkilö kirjoittaa eri kaupunkien palstoille aivan samaa asiaa aika outoa....

Ip osoitteen mukaan, jos niin taitava olet että näet ip osoitteet varmaa tienaat alalla useita 10t kuukaudessa.
        Minäkin tienaan, mutta en osaa hankkia tietoa ip osoitteista.

• Anonyymi

Kannattaa, täältä saa halvalla asuntoja. Aivan hyviä kaiken kokoisina asuntoja on ollut myynnissä 6-12 kk eikä kaikissa ole käynyt yhtään oikeat ostajaa. Vain niitä uteliaita.

• Anonyymi

Kannattaa varmistaa ennen kauppaa, että asunnossa on ollut lämmöt päällä ja että siinä on asuttu/pidetty huolta. Somerolla paljon asuntoja, joissa ei ole asuttu vuosiin, vieläkin halvemmalla kuin Forssassa... mutta tosiaan halvalla saa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5711
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      55
      2985
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2625
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      10
      2301
    5. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2063
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      2016
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1726
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      145
      1305
    9. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      13
      1217
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      261
      1133
    Aihe