Kun olen kuunnellut vuosikymmenet esikoislestadiolaisten saarnoja, olen ymmärtänyt saarnojen sisällön aina niin, että vain kyseisen yhsistyksen hyväksymien "saarnamiesten", olivatpa "lapinvanhimpia" taI "LÄHETYSMIEHIÄ" tai vain "paikkakuntasaarnaajia" puhetta ohjaa "Pyhä Henki"!
Muualla on vain "kuollutta uskoa" ja "väärää vanhurskautta"?
Kertokaa nyt esikoislestadiolaisuuteen uskovat, sillä uskoahan se on vain maalliseen yhdistykseen, että MIKSI Te uskotte siihen, että vain yhsessä maallisessa yhdistyksessä, tai siihen siis uskomalla, voi päästä TAIVAASEEN!!!!!
Esiloislesadiolaiset ry on yksin oikeassa?
22
311
Vastaukset
- Anonyymi
Katso ja ensiksi kuule minä en ole vähään aikaan seuroissa käynyt mutta kuulepa silti koska minä sanoin se jo ennen sinulle mutta et sinä tahtonut kuulla ehkäpä en nimeäsi maininnut ja ehkäpä sanoin sen huonosti koska sanoin ettei tästä enempää tarvitse keskustella mutta nyt minä huomaan että tarvitseepa sittenkin ja minä huomaan myös että jätinpäs jotakin sanomatta.
Koska Jakob joka nimitetään Hengellisesti Israel se merkitsee se on koko seurakunta tämän päällä Kristuksen seurakunta, Koska Jakobilla nyt on monta vaimoa niin me näemme siitä että Israelissa on monta seurakuntaa.
Mutta kuitenkin me näemme myös että ainoastaan Rakelin kautta syntyi poika joka oli Israelin lapsille siunaukseksi ainoastaan Rakelin lapsi Joosef ruokki Israelin lapsia kuin nälkä tuli kaikkeen maakuntiin! Mitäs siis ajattelet nyt olisko Rakel saman arvoinen Jakobille kuin muut vaimot kuule nyt sinä joka kysyt sillä minä sanon ja se on kirjoitettu Rakel oli jakobille kaikista vaimoista rakkain! Niin on kirjoitettu ja se on totinen ja elävä Jumalan sana.
Niin kuule nyt, Israelissa on monta seurakuntaa mutta ainoastaan Rakel joka kääntyy Jumalansa puoleen sydämestänsä saakka ainoastaan tämä yksi vaimo synnyttää Pojan joka ruokkii kaiken Israelin väen eli kansan!- Anonyymi
Myös tämä toinen vaimo teki hedelmän joka synnytti tämän rubenin kuitenkaan minä en tiedä eli selitinkö minä sen väärin eli olisko se nyt hedelmä mikä tapahtui lihassa eli voisiko joku seurakunta saada paljonkin ihmisiä koottua seurakuntaansa eli paljon lihaa sinne seurakuntaa
En tiedä
Kuitenkin minä tiedän että tämä seurakunta joka oli Jakobille rakkain eli Rakel teki hedelmän hengessä ja ei lihan jälkeen ja sen kautta oli tuleva siunaus Israelin lasten päälle.
Mitä tulee perintöön en minä siitä tiedä jos useampi vaimo saisi Jakobin perinnön kuitenkin varma on se ettei kaikki vaimot tee Rakelin kohdun hedelmää josta tulee hengellinen siunaus se tulee ainoastansa yhdestä seurakunnasta tästä Rakelin seurakunnasta Joosefin kautta esikoisen* kautta esikois seurakunnan kautta sillä se on totinen ja vahva Jumalansana! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös tämä toinen vaimo teki hedelmän joka synnytti tämän rubenin kuitenkaan minä en tiedä eli selitinkö minä sen väärin eli olisko se nyt hedelmä mikä tapahtui lihassa eli voisiko joku seurakunta saada paljonkin ihmisiä koottua seurakuntaansa eli paljon lihaa sinne seurakuntaa
En tiedä
Kuitenkin minä tiedän että tämä seurakunta joka oli Jakobille rakkain eli Rakel teki hedelmän hengessä ja ei lihan jälkeen ja sen kautta oli tuleva siunaus Israelin lasten päälle.
Mitä tulee perintöön en minä siitä tiedä jos useampi vaimo saisi Jakobin perinnön kuitenkin varma on se ettei kaikki vaimot tee Rakelin kohdun hedelmää josta tulee hengellinen siunaus se tulee ainoastansa yhdestä seurakunnasta tästä Rakelin seurakunnasta Joosefin kautta esikoisen* kautta esikois seurakunnan kautta sillä se on totinen ja vahva Jumalansana!Minä luulen että minä selitin sen rubenin väärin toisessa viestiketjussa minä luulen että puhuu seurakunnista joissa on paljon lihaa ja verta mutta ei he tee kuitenkaan hengellistä hedelmää tosin tämä ruben taisi kuitenkin puolustaa Joosefia ettei se kuitenkaan ollut niin hedelmätöin väärintekijä kuin nämä muut seurakunnat jotka tahtoivat tappaa Joosefin eli Jumalan Hengen.
Niin me näemme tästä nyt että yksi seurakunta kantaa Jumalan Henkeä, toinen seurakunta puolustaa sitä Jumalan Henkeä ja kaikki loput seurakunnat tahtovat sen tappaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä luulen että minä selitin sen rubenin väärin toisessa viestiketjussa minä luulen että puhuu seurakunnista joissa on paljon lihaa ja verta mutta ei he tee kuitenkaan hengellistä hedelmää tosin tämä ruben taisi kuitenkin puolustaa Joosefia ettei se kuitenkaan ollut niin hedelmätöin väärintekijä kuin nämä muut seurakunnat jotka tahtoivat tappaa Joosefin eli Jumalan Hengen.
Niin me näemme tästä nyt että yksi seurakunta kantaa Jumalan Henkeä, toinen seurakunta puolustaa sitä Jumalan Henkeä ja kaikki loput seurakunnat tahtovat sen tappaa.Vaimo siis kuvaa seurakuntaa ja Jakob eli Israel koko kristikuntaa ja kaikkia Jumalaan uskovaisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaimo siis kuvaa seurakuntaa ja Jakob eli Israel koko kristikuntaa ja kaikkia Jumalaan uskovaisia
Vaimo siis kuvaa seurakuntaa? Ja jakob koko kristikuntaa? Aika sekavaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaimo siis kuvaa seurakuntaa? Ja jakob koko kristikuntaa? Aika sekavaa?
Morsian eli seurakunta
- Anonyymi
Mutta jos sinä enemmän tahdot vielä kuulla niin sitten sinun pitää rukoilla että Jumala kirkastaisi minulle enemmän koska niin kuin näet minä ailahtelen opissa ja en ole kovin vakaa. Äsken minä sanoin rubenista sitä mikä oli Joosefin nyt minä sanon ei se on Joosefin yksinänsä ruben merkitsee hedelmää lihassa niin sentähden sinun tulee rukoilla edestäni etten minä niin paljon ailahtelisi puolelle ja toiselle vaan pysyisin siinä suurin piirtein keskellä.
- Anonyymi
Koska ruben teki ylönkatsotun hedelmän siksi minä ajattelin että sen täytyy olla myös hengen hedelmä että herran profeetat ovat ylönkatsotut mutta en tiedä olisko sitten niin että useampi vaimo saa jakobin perinnön eli olisko viimein ollut myös useampi pelastuva vaimo mutta ruben ei saanut perintöä koska huorasi jakobin vaimon kanssa se on hengellisesti hyvin vaikea ymmärtää kuinka voi huorata Israelin seurakunnan kanssa niin että sentähden menettää perintöoikeutensa? Mitäs huoruutta se olisi? Kerro Jumala.
Vai olisko se huorannut orjan kanssa? En muista jos se orja oli niin ehkä se selittäisi sen koska orja on se palkollinen eikä vapaa mutta Jakob sanoi sinä olet sen saastaiseksi tehnyt. Ehkä se merkitsee koska ruben antoi oman siemenensä siihen missä tuli olla ainoastaan Israelin siemen*
Tämä on aika syvällistä mutta toivon että ymmärrätte vaikka henki ei niin paljoa vahvista.
Mutta koska yhdessä vaimossa eli seurakunnassa ei voi olla samaan aikaa Istaelin siemen sekä toisen miehen siemen vaikka se olisi Israelin oma lapsi koska yhdessä vaimossa tulee olla yksi siemen* ja koska se on Israelin siemen niin se on Pyhä siemen ei lihalta saastutettu vaan Jumalalta valmistettu elävä ja totinen siemen
Eli tämä huoruus puhuukin sellaisesta huoruudesta ja saastaisuudesta jossa Pyhä siemen sotketaan saastaisen siemenen kansaa jossa yksi seurakunta on sotkettu Pyhällä siemenellä ja saastaisella siemenellä että se joka tuo saastaisen siemen Pyhän siemenen sijaan eli kohtuun niin sen taivas paikka eli perintö otetaan pois koska se turmeli sen sijan jonka Herra oli Pyhälle siemenelle kätkenyt nyt se on saastaisen kautta sotkettu.
Mutta mikä on tämä Pyhä siemen ja mikä on tämä saastainen siemen?
Tämä Pyhä siemen se on Jeesus Kristus se kirkas kointähti Israelin lasten siemen se elävä Jumalansana joka on Pyhällä Hengellä puhuttu ja koeteltu
Mutta tämä saastainen siemen joka lihasta tulee on ihmisiltä aivottu, järjestä selitetty ja ihmisten mielen ja ajatusten jälkeen puhuttu. Se on se saastainen siemen joka nyt turmeli sen Jakobin vaimon tai sivuvaimon joka oli ensin ainoastaan Pyhällä siemenellä asutettu se on hengellinen vertaus se ei sano että se vaimo menetti perinnön mutta se joka sen saastutti se menetti perinnön eli se joka järjestään alkoi Jumalan siementä levittämään vaimoin kohtuun se menetti taivaan ja perinnön ja iankaikkisen elämän! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska ruben teki ylönkatsotun hedelmän siksi minä ajattelin että sen täytyy olla myös hengen hedelmä että herran profeetat ovat ylönkatsotut mutta en tiedä olisko sitten niin että useampi vaimo saa jakobin perinnön eli olisko viimein ollut myös useampi pelastuva vaimo mutta ruben ei saanut perintöä koska huorasi jakobin vaimon kanssa se on hengellisesti hyvin vaikea ymmärtää kuinka voi huorata Israelin seurakunnan kanssa niin että sentähden menettää perintöoikeutensa? Mitäs huoruutta se olisi? Kerro Jumala.
Vai olisko se huorannut orjan kanssa? En muista jos se orja oli niin ehkä se selittäisi sen koska orja on se palkollinen eikä vapaa mutta Jakob sanoi sinä olet sen saastaiseksi tehnyt. Ehkä se merkitsee koska ruben antoi oman siemenensä siihen missä tuli olla ainoastaan Israelin siemen*
Tämä on aika syvällistä mutta toivon että ymmärrätte vaikka henki ei niin paljoa vahvista.
Mutta koska yhdessä vaimossa eli seurakunnassa ei voi olla samaan aikaa Istaelin siemen sekä toisen miehen siemen vaikka se olisi Israelin oma lapsi koska yhdessä vaimossa tulee olla yksi siemen* ja koska se on Israelin siemen niin se on Pyhä siemen ei lihalta saastutettu vaan Jumalalta valmistettu elävä ja totinen siemen
Eli tämä huoruus puhuukin sellaisesta huoruudesta ja saastaisuudesta jossa Pyhä siemen sotketaan saastaisen siemenen kansaa jossa yksi seurakunta on sotkettu Pyhällä siemenellä ja saastaisella siemenellä että se joka tuo saastaisen siemen Pyhän siemenen sijaan eli kohtuun niin sen taivas paikka eli perintö otetaan pois koska se turmeli sen sijan jonka Herra oli Pyhälle siemenelle kätkenyt nyt se on saastaisen kautta sotkettu.
Tämä Pyhä siemen se on Jeesus Kristus se kirkas kointähti Israelin lasten siemen se elävä Jumalansana joka on Pyhällä Hengellä puhuttu ja koeteltu
Mutta tämä saastainen siemen joka lihasta tulee on ihmisiltä aivottu, järjestä selitetty ja ihmisten mielen ja ajatusten jälkeen puhuttu. Se on se saastainen siemen joka nyt turmeli sen Jakobin vaimon tai sivuvaimon joka oli ensin ainoastaan Pyhällä siemenellä asutettu se on hengellinen vertaus se ei sano että se vaimo menetti perinnön mutta se joka sen saastutti se menetti perinnön eli se joka järjestään alkoi Jumalan siementä levittämään vaimoin kohtuun se menetti taivaan ja perinnön ja iankaikkisen elämän!Rubenin äiti* teki ylönkatsotun hedelmän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rubenin äiti* teki ylönkatsotun hedelmän
Koska minä en muista sen nimeä Lena tai leni leva Laila Leila Lalli Lilja joku l kirjaimella alkava kuitenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tämä saastainen siemen joka lihasta tulee on ihmisiltä aivottu, järjestä selitetty ja ihmisten mielen ja ajatusten jälkeen puhuttu. Se on se saastainen siemen joka nyt turmeli sen Jakobin vaimon tai sivuvaimon joka oli ensin ainoastaan Pyhällä siemenellä asutettu se on hengellinen vertaus se ei sano että se vaimo menetti perinnön mutta se joka sen saastutti se menetti perinnön eli se joka järjestään alkoi Jumalan siementä levittämään vaimoin kohtuun se menetti taivaan ja perinnön ja iankaikkisen elämän!Tämä siis tiivistetysti se puhuu siitä että siementä eli jumalansanaa jos alkaa järjestän vaimoihin eli seurakuntiin laskemaan niin siinä menettää perintöosansa eli taivaan valtakunnan niin vaarallista on opettaa omasta järjestään jumalansanaa että sinä menetät kaiken sen perinnön joka esikois lapselle esikoisten seurakunnassa valmistettu oli! Kuule siis ja ota korviisi ja paina sydämeesi sillä tämä on totinen ja vahva jumalansana koska se on kirjoitettu niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä siis tiivistetysti se puhuu siitä että siementä eli jumalansanaa jos alkaa järjestän vaimoihin eli seurakuntiin laskemaan niin siinä menettää perintöosansa eli taivaan valtakunnan niin vaarallista on opettaa omasta järjestään jumalansanaa että sinä menetät kaiken sen perinnön joka esikois lapselle esikoisten seurakunnassa valmistettu oli! Kuule siis ja ota korviisi ja paina sydämeesi sillä tämä on totinen ja vahva jumalansana koska se on kirjoitettu niin.
Eli myös sinä aloittaja sinä menetät myös taivas osuutesi jos sinä puhut jumalansanaa omasta järjestäsi jos tämä siemen jonka kylvit tässä avauksessa jos se tuli sinun järjestäsi ja jos se menee elävän seurakunnan tykö ja alkaa siellä itämään ja tekemään työtä niin sinä menetät jakobin eli Israelin lasten perinnön vaikka sinä olit esikoisten seurakunnasta syntynyt koska sinä kyltit saastaisen siemenen niin sentähden sinä menetät taivaan ja iankaikkisen elämän katso siis tarkkaan mitä puhut ja mitä saarnaat tulleeko se sinun järjestäsi ja mihin sitä kylvät eli mitä tahdot siitä niittää sillä kirjoitettu on joka lihassa kylvää se lihasta turmeluksen niistä ja se on vahva jumalansana ja ruben todistaa siitä kaikelle Israelin kansalle ja lapsille katso nyt sinä tytär eli äiti mitäs tahdot opettaa mitäs tahdot suustasi päästää tahdotko menettää perintösi tahdotkos antaa omaisuutesi muille sisarillesi ja veljillesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli myös sinä aloittaja sinä menetät myös taivas osuutesi jos sinä puhut jumalansanaa omasta järjestäsi jos tämä siemen jonka kylvit tässä avauksessa jos se tuli sinun järjestäsi ja jos se menee elävän seurakunnan tykö ja alkaa siellä itämään ja tekemään työtä niin sinä menetät jakobin eli Israelin lasten perinnön vaikka sinä olit esikoisten seurakunnasta syntynyt koska sinä kyltit saastaisen siemenen niin sentähden sinä menetät taivaan ja iankaikkisen elämän katso siis tarkkaan mitä puhut ja mitä saarnaat tulleeko se sinun järjestäsi ja mihin sitä kylvät eli mitä tahdot siitä niittää sillä kirjoitettu on joka lihassa kylvää se lihasta turmeluksen niistä ja se on vahva jumalansana ja ruben todistaa siitä kaikelle Israelin kansalle ja lapsille katso nyt sinä tytär eli äiti mitäs tahdot opettaa mitäs tahdot suustasi päästää tahdotko menettää perintösi tahdotkos antaa omaisuutesi muille sisarillesi ja veljillesi?
Niittää * kylvit*
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin koska ruben on hulluksi tullut ja hänen jälkeläisensä heille on valmistettu kallis perintö osa taivaassa mutta koska he tahtovat järjestään kylvää saastaista siementä niin sentähden he antavat ylön sen kunnian ja kirkkauden maan joka heille oli kyllä Jumalalta suotu ja valmistettu mutta yhden aterian tähden he sen myyvät että yhden saarnan saavat pitää yhdelle vaimolle eli seurakunnalle omasta järjestään yhden kauniin järki saarnan yhden aterian tähden he myyvät taivas osuutensa voi teitä te rubenin lapset kuinka hulluiksi ja tyhmiksi te olette tulleet katsokaa nyt kuinka vanhin tulee murheelliseksi teidän tyhmyydestänne kun te yhden aterian tähden myytte teidän perintönne joka taivaassa tähdelle pantu oli teidän edestänne että Herra olis teistä saanut iloita ja riemuita ja te Hänestä Hänen kanssaan. Mutta te tahdoitte yhden ateria yhden saarnan pitää järjestänne yhden seurakunnan eli vaimon tykönä laskea yhden järjestä aivotun siemenen ja hekumoida lihassa nyt on se siemen maksanut teidän perintönne VOI VOI teitä re rubenin lapset jotka olitte esikoiset Israelin seurakunnassa jotka myitte esikoisoikeutenne yhden lihallisen aterian tähden että te saitte jumalansanaa järjestänne saarnata niin te annoitte ylön teidän iankaikkisen kunnian katoomattoman elämän kruunun voi voi teitä te hullut ja eksyväiset ettekö te nyt näe teidän surkeutanne kun hyvä perintö menee hukkaan yhden tyhmyydessä vietetyn aterian tähden joka järjestä tulee ja saastuttaa Pyhän vaimon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin koska ruben on hulluksi tullut ja hänen jälkeläisensä heille on valmistettu kallis perintö osa taivaassa mutta koska he tahtovat järjestään kylvää saastaista siementä niin sentähden he antavat ylön sen kunnian ja kirkkauden maan joka heille oli kyllä Jumalalta suotu ja valmistettu mutta yhden aterian tähden he sen myyvät että yhden saarnan saavat pitää yhdelle vaimolle eli seurakunnalle omasta järjestään yhden kauniin järki saarnan yhden aterian tähden he myyvät taivas osuutensa voi teitä te rubenin lapset kuinka hulluiksi ja tyhmiksi te olette tulleet katsokaa nyt kuinka vanhin tulee murheelliseksi teidän tyhmyydestänne kun te yhden aterian tähden myytte teidän perintönne joka taivaassa tähdelle pantu oli teidän edestänne että Herra olis teistä saanut iloita ja riemuita ja te Hänestä Hänen kanssaan. Mutta te tahdoitte yhden ateria yhden saarnan pitää järjestänne yhden seurakunnan eli vaimon tykönä laskea yhden järjestä aivotun siemenen ja hekumoida lihassa nyt on se siemen maksanut teidän perintönne VOI VOI teitä re rubenin lapset jotka olitte esikoiset Israelin seurakunnassa jotka myitte esikoisoikeutenne yhden lihallisen aterian tähden että te saitte jumalansanaa järjestänne saarnata niin te annoitte ylön teidän iankaikkisen kunnian katoomattoman elämän kruunun voi voi teitä te hullut ja eksyväiset ettekö te nyt näe teidän surkeutanne kun hyvä perintö menee hukkaan yhden tyhmyydessä vietetyn aterian tähden joka järjestä tulee ja saastuttaa Pyhän vaimon!
Jos minut tapettaisiin tämä tulevan viestin takia niin tappakaa pois en minä estele kuitenkin minun vereni lepää teidän päällenne ja kaikkien vanhurskasten veri hamasta aabelista tähän päivään asti niin eräs sanoi.
Ja koska te kuulette nyt että ainoastaan Ruben menetti perintö osansa Israelin vaimoin esikoisista eli Israelin seurakuntien esikoislapsista ainoastaan ruben menetti perintönsä niin nyt te näette KAIKKI MYÖS FYYSISESTI ISRAELILAISET ette ainoastaan te jotka sanotte hengessä israelilaisia olevanne eli ei ainoastaan koko kristikunta vaan myös lihassa israelilaiset kuulevat
Tästä rubenista me nimittäin näemme se että kaikki muut Israelin lapset myös pahointekijät jotka Joosefia kaltoin kohtelivat väärintejät ja pahointekijät saivat jakobin eli Israelin perinnön
Mutta tämä lapsi ruben joka puolusti Pyhää nimeä puolusti Joosefin eli Jumalan Henkeä jolla oli kiivaus Joosefin puoleen häntä puolustamaan joka vaatteensa repäisi halki koska kuuli Joosefin myydyksi vieraille ohikulkeville kaupustelijoille
Niin me näemme siitä että tämä ruben merkitsee hengellisesti niitä jotka puolustavat Jeesuksen Kristuksen Pyhää nimeä ja Jumalan Henkeä
Mutta me näemme nyt että Ruben ei kuitenkaan perintöä saanut minkätähden ja miksis vainoojat saivat?
Ensiksi miksi Joosefin eli Jumalan Hengen vihaajat saivat perinnön?
Koska Joosefin vihaajat eivät olleet koskaan huorin tehneet Israelin vaimoin seassa sentähden heitä kohtas vielä laupius koska ei he olleet Pyhää sijaa häpäisseet eli ei he jotka vääryyttä tekivät kuitenkaan olleet häpäisseet pyhää sijaa saastaisella siemenellä.
Mutta tämä ruben joka puolusti kyllä Joosefia eli Jumalan Henkeä joka tänäpäivänä näkyy siinä kun joku siveä herrakristitty kun hän istuu siviänä kirkossa ja hän puolustaa kyllä Jeesuksen Pyhää nimeä ja kiivaudessa repäisee vaatteensa kun Jeesuksen nimeä pilkataan ja häväistään.
Mutta kuitenkin tämä herraskristitty tekee aina huorin Israelin vaimoin seassa koska hän kylvää omaa siementänsä Pyhään sijaan omaa järjestään aivottua Jumalansanan siementä hän kylvää Pyhään sijaa vaimoin eli seurakuntien seassa sentähden hän ei saa koskaan nähdä taivaan valtakuntaa mutta väärintekijät varkaat murhamiehet huorat(lihassa) valehtelijat ja perkeleen kaltaiset menevät taivaan valtakuntaan ennen heitä koska he eivät häväisseet pyhää sijaa saastaisella siemenellä ja heidän syntinsä annettiin heille anteeksi Jumalan armosta!
- Anonyymi
Onko pakko tulla jokaiseen aloitukseen tulla kirjoittelemaan noita aika harvalle "avautuvia" siis mitään kertomattomai juttuja, joita en toki pidä mitenkään vähäarvoisina. Niistä kun en vain saa sitä ymmärrystä, vaikka toivonkin!
- Anonyymi
Vai onko tämä kirjoittaja juuri se "esikoislestadialaisuus" todellisessa hahmossaa?
Sanokaa nyt joku lähetysmies jotakin, kun joku ehkä kuitenkin käy täällä lukemassa, vai eikö käy, vain pornosivullako vieailevat? - Anonyymi
Sinun silmäisi eteen ammattiin kaikki ymmärrys ja kaikki viisaus mutta sinä vastaat sinä et näe mitään. Mitäpäs sinulle pitäisi sitten sanoa eli neuvoa? Ota silmäin voidetta että sinä näkisit.
Mutta kukas sinulle sitä antaisi? Jakob on vihastunut nyt kaikille jotka ovat huorin tehneet hänen vaimonsa kanssa.
Yksi huoruus on jonka voi saada anteeksi se huoruus joka lihassa tapahtuu mutta se huoruus joka hengessä tapahtuu sitä ei saa koskaan anteeksi sentähden kun sinä ruokaa tarvitset niin avaa suusi ja ano sinun Herraasi täyttämään se niin sinä saat ruoan ja ravinnon ja ei sinun pidä sitä keneltäkään kysymän sillä sinun Herras ja sinun Jumalasi pitää sen sinulle antaman huuda niin kovaa että hän kuulisin ja niin kovaa että hän sinun suusi täyttäisi ja sinun ymmärryksesi valaisisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun silmäisi eteen ammattiin kaikki ymmärrys ja kaikki viisaus mutta sinä vastaat sinä et näe mitään. Mitäpäs sinulle pitäisi sitten sanoa eli neuvoa? Ota silmäin voidetta että sinä näkisit.
Mutta kukas sinulle sitä antaisi? Jakob on vihastunut nyt kaikille jotka ovat huorin tehneet hänen vaimonsa kanssa.
Yksi huoruus on jonka voi saada anteeksi se huoruus joka lihassa tapahtuu mutta se huoruus joka hengessä tapahtuu sitä ei saa koskaan anteeksi sentähden kun sinä ruokaa tarvitset niin avaa suusi ja ano sinun Herraasi täyttämään se niin sinä saat ruoan ja ravinnon ja ei sinun pidä sitä keneltäkään kysymän sillä sinun Herras ja sinun Jumalasi pitää sen sinulle antaman huuda niin kovaa että hän kuulisin ja niin kovaa että hän sinun suusi täyttäisi ja sinun ymmärryksesi valaisisi.Sillä meillä on kyllä Jumala joka antaa meille ymmärryksen ja viisauden huuda siis Herraasi että hän sinun ymmärryksesi valaisisi ja huuda niin kovasti että hän myös suusi täyttää hänen sanoillansa silloin sinä voit sanoa jaa en minä tiedä mitä te opetatte mutta minun herrani sanoo näin ja tämä on totuus mutta jos ei sinulla Herraa ole niin mitäs tahdot koetella? Eikös sinun ensin pidä Herraasi etsimän ja Koskas hänet löydät niin eikös Herrasi anna sinulle viisautta ja ymmärrystä jos sinä jossakin puuttuvainen olisit? Kuinkas siis sinä kysyt minä tahdon epäillä teidän Herraanne ja ei sinulla itsellä ole Herraa joka voisi sinulle viisautta ja ymmärrystä antaa koska sinun Herrasi on pimeä ja musta niin sentähden on myös sinun ymmärryksesi pimeä ja sinun suusi ravinto aivan köykäinen ja kuiva.
Mutta jos sinulla on elävä Jumala niin huuda Häntä ja avaa suusi niinkuin Pääskysen poika avaa suunsa kun hänen emonsa ruokkii häntä ja katso sinun suusi täytetään elävillä Jumalansanoilla siinä on meidän ymmärryksemme ja meidän viisautemme mitäs muuta me tahtoisimme eli mitä sinä tahdot meidän tahtovamme? Eli mitä tahtoisit meidän toisella tavalla ymmärtää eli minkä me ymmärrämme niin väärin jota sinä et voi ymmärtää koska me sanomme meillä on Jumala joka ruokkii meitä ja meillä on Jumala joka juottaa meitä elävällä ja puhtaalla elämän vedellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai onko tämä kirjoittaja juuri se "esikoislestadialaisuus" todellisessa hahmossaa?
Sanokaa nyt joku lähetysmies jotakin, kun joku ehkä kuitenkin käy täällä lukemassa, vai eikö käy, vain pornosivullako vieailevat?Mitäs luulet vaikka en minä ole seuroissa käynyt ja synnit sain anteeksi viimeksi varmaan 3 kuukautta sitten niin mitäs luulet että miksi minua on jo 5 kielletty puhumasta täällä siksikö etten minä olen esikoislestaadiolainen ja siksikö että minä kannan toista henkeä?
Ehkä minä joskus puhelen omiani tai useinkin mutta en minä usko rubenin syntiä tekevän koska en minä itse mieti enhän minä voi sitä aina nähdä ja tietää koska minä suuni avaan että kuka sen täyttää jos välillä olis enkeli välillä Pyhä Henki ja välillä rietas Henki mistähän minä sen tietäisin niin te saatte koetella minä jätän sen ilon teille olisko se sellaista aivopierua vai ehkä joskus harvoin ehkä joku yksittäinen sana jopa ihan Jumalastakin en minä tiedä.
Golgatan kalliot eivät kuitenkaan ole tarvinneet Jeesuksen verta niin kuin muutamat saarnaavat kirkossa että Jeesuksen veri on Gogatalla vuotanut mutta me saarnaamme että se vuotaa sydämestä sydämeen uskon kautta siinä on autuus ja pelastus ja iankaikkinen elämä!
- Anonyymi
"Eli toisinsanoen kaikki saarnaajat ja kaikki jumalansanan opettajat menevät helvettiin koska he puhuvat junalansanaa omasta järjestään mutta eivät huorat minun rakkaani se Eveliina ei hän mene helvettiin jos hän saisi parannuksen armon ei varkaat ja murhaajat mene helvettiin ja pahointekijät jos he saavat parannuksen armon Eveliina ei myöskään ole turmellut pyhää sijaa saastaisella siemenellä mitähän te luulette jos Jumala tahtois jonkun katuvan sielun armahtaa niin minkätähden Hän ei omaa lastaan armahtaisi joka ei ole koskaan häpäissyt Hänen siementään vaimoin eli seurakuntien seassa!
Ainoastaan ne jotka saarnaavat jumalansanaa omasta järjestään ja ne jotka julki pilkkaavat Pyhää Henkeä ainoastaan heiltä riisutaan pois iankaikkisen elämän toivo koska he ovat häväisseet Jumalan Pyhän sijan saastaisella siemenellä joka ihmislihasta tulee he ovat pyhän sijan tehneet lihalliseksi eli saastaiseksi siaksi sentähden heidän pelastuksensa otetaan heiltä pois että he häpäisivät Hänen pyhän nimensä saastuttaen sen turmeltuneella siemenellä joka ihmis lihaa ja mieltä noudattaa.
Tahtooko teistä joku vielä olla saarnaaja eli kuka tahtois teistä valmistaa sijaa helvetissä?"
Vieläkö tämän viestin päällekin sinä kysyt minkäs tähden me emme uskoisi että monessa seurakunnassa olis autuus eikös he kirjoita saarnansa järjestään etukäteen valmiiksi Kuinkas siis he tulevat taivaaseen jos itse Herramme ja meidän Vapahtajamme ei ole heidän kanssaan ollut kirjoittamassa niitä saarnoja etukäteen?
Koska nyt me näemme että he tekevät pyhän vaimon eli seurakunnan saastaiseksi sillä että he sen turmelevat lihallisella siemenellä joka ihmisjärjestä tulee sentähden ei he saa Jumalaa koskaan nähdä kasvoista kasvoihin. - Anonyymi
Mielisairaan sotku on kamalaa. Liikkeen ekslusiiviset ihmisopit ilmeisesti syntyivät pääosin liikkeen hajaannuksessa. Lihan heikkouttahan tuollainen yhden ainoan oikeassa olevan liikkeen juttu aina on. Sääli tuollaisiin uskovia. Liikkeet ole teitä, Jeesus on tie, muita ei ole,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1393095- 81686
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221374Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918