Helsingin Merisataman väylän syvyys on 1,8m, mutta olen siellä itsekin 2,5m syväyksellä läpi ajanut. Tästä on kuitenkin aikaa ja silloin kipparin vastuuta on kantanut joku muu kuin minä. Osaako joku viisaampi neuvoa millä syväysellä voi ajaa Merisataman läpi millä syväysellä uskaltaa Skifferin laituriin, jos nälkä tulee.
Merisataman väylä
6
235
Vastaukset
- Anonyymi
Väylällä on leveyttä joten, vaikka siellä olisi tullut köytyä onnistuneesti, niin se ei ole tae seuraavalla kertaa.
Jos väylä on 1,8 nolla vedellä, niin voit sen hetkisellä veden korkeudella kalkuloida tilannetta.
Lisäksi väylvirastolla on aina varavettä väylän teoreettisessä syvydessä, aallot aluksen syvyyden vaihtelu nopeudesta yms.
Tässä näistä lisää.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/SYVYYSOHJE_FI_2021_11_01.pdf - Anonyymi
Aloittajan tapaan kiinnostaa yleisen väyläteorian sijaan kuulla juuri tästä lyhyestä pätkästä kokemuksia. Löytyykö joku vältettävä spotti. Toki käsitämme varmasti kumapainekin, että tuurilla laivat voi seilata mistä vaan.. Vinkkejä. Läpiajo ja pizzalla käynti päälle kahden metrin syvällä on ajatus.
- Anonyymi
No, sitten vaan kokeilemaan varovasti ja älkää syökö ja juoko liikaa, niin pääsette vielä pois, kun laitat plotterista/älylaitteesta reittipiirturin päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, sitten vaan kokeilemaan varovasti ja älkää syökö ja juoko liikaa, niin pääsette vielä pois, kun laitat plotterista/älylaitteesta reittipiirturin päälle.
No, voi olla ettei nuo laitteet nyt alkuperäiseen kysymykseen tai siihen lisäämäni kommenttiin mitenkään liity. Tilanne olisi toki sama vaikka aina kaiken paperiselta kartalta katsoisin. Ja onhan kartta toki käytössä.
Ehkäpä jolta kulta tuo kaivattu paikallistuntemuskin löytyy. Paikallistuntemuksen hyödyntäminen lienee iloinen asia. Ihanaa, että sellaista monesta paikasta löytyy. - Anonyymi
Mene vaikka Vuosaaren satamatunneliin pizzalle, pääset siellä yli 50 metriä merenpinnan alapuolelle. Se taitaa tosin olla vielä suljettuna huoltohommien takia.
- Anonyymi
Noin kolmessa metrissä käy kaiku pariin otteeseen Uunisaarta ohittaessa. Länsipäässä mielellään ajaa lähempää Sirpalesaaren rantaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762271Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2651891Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi59874- 70828
Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �48827- 68779
- 54764
- 71755
- 65747
IL - Tulitauko Ukrainassa - Hyvä Trump!!
Ukraina hyväksyy välittömän tulitauon Ukraina hyväksyi välittömän tulitauon Ukraina on hyväksynyt Yhdysvaltojen kanss177723