Ollut muutamissa juhlissa, tunnelma on usein jäykähkö. Vieraat istuvat omassa seurueessaan, ja keskusteluaiheena on usein iän tuomat vaivat.
Olisiko boolilla helpotusta asiaan, ja tulisi rentoutta kuvioon, ja saisi kielenkannat löystymään.
Katselin tuossa booliohjeita, kun nämä alko-asiat ei niin tuttuja ole. Ikinä en ole boolia maistanut. Oisk tuo 70, senä sekin ihme hyvä kokea.
Yksi sukulaisemäntä kehui antavansa hyvän booliohjeen, mutta kun ei tullut kirjoitettua ylös, ja hänkin katselee tuolta yläilmoista.
Niin, että pitääkö boolin olla punaista, kirkasta vai keltaista, että juhlista jäisi mukava mieli.
K kotton
Piristystä juhlaan
27
297
Vastaukset
- Anonyymi
Tiedä häntä olisko boolista apua, mutta jokin ohjelma juhlissa voi keventää tunnelmaa.
Voi järjestää vaikka tietokilpailun ja jakaa pöytäseurueista osallistujat, (jokainen osallistuja ottaa juhliin tullessaan laatikosta summassa numerolapun) sitten kun tietokilpailu alkaa he joilla vaikka numero 4 menevät samaan pöytään kilpailemaan.
70-luku olisi ehkä hyvä aihe tietokilpailuun, kysymyksiä löytyy TacTic 70-luku tietopelistä.
Jos haluat tarjota boolia, niin tässä yksi helppo ohje jossa ei alkoholia. Boolin nimi on Paloma.
Tarvikkeet noin 4 litraan:
2 litraa Greippituoremehua
2 litraa hiilihappoista vettä
1 desilitra tuorepuristettua limemehua
1/2 desilitraa hunajaa tai agavesiirappia
1/2 litraa jäitä
Sekoita tarvikkeet, lisää greipin ja limen siivuja- Anonyymi
Jos ajateltu, että tunnelma kevenisi, kun vähä alkoa boolissa?
Googlaamalla ohjeita löytyy kymmenittäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googlaamalla ohjeita löytyy kymmenittäin.No niinhän on ajatuksena,sen verran alkoholipitoista, että tunnelma olisi rennompi ainakin niille, jotka haluavat ottaa virikettä.
K kotton - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googlaamalla ohjeita löytyy kymmenittäin.Tuohan oli vähän kuin pohja boolille, Tekijä itse voi sitten kokeilla käykö siihen seuraksi gini vai vodka. Mutta booli ei koskaan saa maistua viinalle.
Riippunee ryhmästä/tilaisuudesta tuo alkopitoinen boolin tarjoilu. Kaikki eivät alkoholista välitä ja kaikkiin tilaisuuksiin se ei edes sovi. Mutta voishan juhlissa olla tarjolla sekä alkoholitonta että alkopitoista boolia.
- Anonyymi
Saattaa olla minun viimeiset tasakymppiset,niin empä minä keltään kysele,mikä sopii.
Ei tarkoitus umpihumalaan ketään juottaa.
Arvelin vaan, eikä tuo boolijuttu ole, että siellä on kipot, ja jokainen kauhoo ilman sen kummempaa tarjoilua. Voihan olla vieressä alkoholitonta.
Oishan hyvä saada tunnelmaa laukaistua.
En niin innokkaasti oo järjestämässä, mutta kuitenkin joitain (muutama kymmenen) tulee, niin mielellään näkisi, että viihtyvät. - Anonyymi
Mihin alkoholi ei mielestäsi sovi? Meillä on hautajaisissakin konjakkitarjoilu ollut.
Ristiäisissä kuohari jne. Eihän niitä lärveiksi asti tarjota. Anonyymi kirjoitti:
Saattaa olla minun viimeiset tasakymppiset,niin empä minä keltään kysele,mikä sopii.
Arvelin vaan, eikä tuo boolijuttu ole, että siellä on kipot, ja jokainen kauhoo ilman sen kummempaa tarjoilua. Voihan olla vieressä alkoholitonta.
En niin innokkaasti oo järjestämässä, mutta kuitenkin joitain (muutama kymmenen) tulee, niin mielellään näkisi, että viihtyvät.No tottahan toki synttärisankari päättää tarjoilusta😁. Kuten sanoitkin eihän ketään vängällä juoteta mutta alkoholiton vaihtoehtokin olisi hyvä rinnalla. Varmaan osa autollakin liikkeellä kuskina.
Booliohjeita löytyy netistä.Anonyymi kirjoitti:
Mihin alkoholi ei mielestäsi sovi? Meillä on hautajaisissakin konjakkitarjoilu ollut.
Ristiäisissä kuohari jne. Eihän niitä lärveiksi asti tarjota.No tuo sopivuus tai sopimattomuushan riippuu ihan tilaisuuden järjestäjästä ja osallistujista. Ei kyse ole minun mieltymyksistäni.
Siili25 kirjoitti:
No tuo sopivuus tai sopimattomuushan riippuu ihan tilaisuuden järjestäjästä ja osallistujista. Ei kyse ole minun mieltymyksistäni.
Tosin lisään vielä että ei kyllä ristiäisissä tai hautajaisissa tullut edes mieleen alkoholitarjoilu enkä ole koskaan ollut hautajaisissactai ristiäisissä missä alkoa olisi ollut ehdolla. Aikuisten synttäreillä kylläkin.
- Anonyymi
Juhlissa pitää, siis tulee olla aina alkoholiton vaihtoehto. Aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En niin innokkaasti oo järjestämässä, mutta kuitenkin joitain (muutama kymmenen) tulee, niin mielellään näkisi, että viihtyvät.Jos sinulla ei ennestään ole sellaista kulhoa mihin laitat boolin, niin osta sellainen hanallinen pöytäkannu jossa myös kansi, tai plastex vesiastia hanalla, niitä löytyy 4 ja 5 litran koossakin. Hyviä uusiokäytössä.
- Anonyymi
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä!
- Anonyymi
Kannattaa laittaa taustamusiikkia, jotain neutraalia tai kovaa rokkia, mistä sankari pitää. Ei kuulu kaikki vatsan murinat.
Salmaripaukku tai muu pieni paukku heti sisälle tullessa myös rentouttaa.
Sisällä sitten booli yksinkertaisestikin voi olla vaikka valkkaria ja spriteä, jäitä, jotain väriläiskää mukaan (mansikat tms.).
Kakun kanssa kuoharia halukkaille.- Anonyymi
No oon tuota musiikkia miettinyt, tilojakin vaikka tuolle porukalle tanssit pitäs, mutta tanssitaito ei kummonen ole, ja kuitenkin jokainen kauniimman sukupuolen edustaja pitäs ko tilaisuudessa tieten huomioida, parhaat varmaan kaksikin kertaa, niin ensin pitäs varmaan mennätanssikurssille.
Niin on se sitten jo liian työlästä.
Oon luopunu musiikista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No oon tuota musiikkia miettinyt, tilojakin vaikka tuolle porukalle tanssit pitäs, mutta tanssitaito ei kummonen ole, ja kuitenkin jokainen kauniimman sukupuolen edustaja pitäs ko tilaisuudessa tieten huomioida, parhaat varmaan kaksikin kertaa, niin ensin pitäs varmaan mennätanssikurssille.
Oon luopunu musiikista.Taustamusiikkina, eihän sitä tanssia tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon luopunu musiikista.Minäkin pian 70-kymppinen ja aloin kulkea lavoilla aivan kakarana. Ei silloin paritansseja osannut tanssia, vaan aivan rokattiin hytkytellen kaikki yhdessä rykelmässä. Ei niihin kappaleisiin ollut tanssikursseja.
Pistä soimaan Wigwamia, Rauli Padding Somerjokea, Irwiniä, ulkolaisista Queen, ZZ Top , Scorpions, Black Sabbath ehkä myös Santana.
- Anonyymi
Juhlasuunittelua.
Jos lämmin ruokatarjoilu, voisi ruokajuomat olla viinit (puna -valko) ja olut, alkoholitonta; kotikalja, mehu, vesi esim.
Jos kahvi/tee, niin pienet suolaiset ja voileipäkakku & täytekakku ym. pikkumakea. Tervetuliaisiksi kuohari, kahvin kans konjakki. Ne arvaisi rohkeimmat autoilijatkin nauttia.
Tunnelmakohotusta vaikea arvioida.
Booleihin ohjeita tosiaan netissä löytyy paljon.
Oma muisto "boolista" jostain 80 -luvulta, ei paljoa vaatinut;
Sprite, kirkas olikohan vodka vai koskenkorva, munalikööri.. tilaisuus oli tosi pienessä piirissä; vapaamuotoinen.
Taustamusiikki ei huono idea.
Jos vieraat kaikki kutsuttuja, tietänee järjestäjä vähän heidän tapojaan. Avausta lukiessa se liittyy alkoholinkäyttö tapohinsa :)- Anonyymi
No, tuo tervetuliaisiksi kuohari, nostaa jo niskakarvat pystyyn. Se on ollut viimeaikaisissa juhlissa, joissa olen ollut. Teennäinen juttu, ei ole ainakaan keventänyt tilannetta.
Ostin jo lisää pikareita, niitä on entisten kanssa varmaan 50 kpl ,mutta oon luopunut ajatuksesta..
Tuosta taustamusiikista, kauako arvelet, että se on taustamusiikkia.. siellä juhlakalua kohta viedään, halusi tai ei.
Pitää tieten katella muutaman litran kulho ja 40 mukia.
Kahvikuppeja riittää.
Muuten täytekakkujaja jos nyt kuittai ruokapuolen voileipäkakuilla..
Ikää tullut ei paljon kummempia enää oikein innosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, tuo tervetuliaisiksi kuohari, nostaa jo niskakarvat pystyyn. Se on ollut viimeaikaisissa juhlissa, joissa olen ollut. Teennäinen juttu, ei ole ainakaan keventänyt tilannetta.
Ostin jo lisää pikareita, niitä on entisten kanssa varmaan 50 kpl ,mutta oon luopunut ajatuksesta..
Tuosta taustamusiikista, kauako arvelet, että se on taustamusiikkia.. siellä juhlakalua kohta viedään, halusi tai ei.
Pitää tieten katella muutaman litran kulho ja 40 mukia.
Kahvikuppeja riittää.
Muuten täytekakkujaja jos nyt kuittai ruokapuolen voileipäkakuilla..
Ikää tullut ei paljon kummempia enää oikein innosta.Pitopalvelun paras menu oli omilla viiskymppisillä, ja kuohari alkuun.
Siitä aikaa, ruokaa kehuttiin kyllä, mutta se tunnelmaa ei kovin kohottanut.
- Anonyymi
Kaveri täytti 50 aikanaan. Minä järjestin 10 litraa parhainta pontikkaa. Sellaista laimennettua ja hiilen läpi mennyttä. Kossusta ei erottanut. Kyllä alko booliastialla maaseudun pukumiehet pahvimukin kanssa vierailla kun sai ilmaset kännit. Oli siellä kuskeillekin toinen vaihtoehto mutta mukavaa oli.
- Anonyymi
On minulla pontikkaa Alkosta ostettua puoli litraa.
En ole maistanut, pitäsköhän siitä tehdä booli.
- Anonyymi
Ja kutsuun maininta, ett auto kotia. Nostaa jo tunnelma,,,
- Anonyymi
En minä ketään kutsu, vieraita tulee kutsumattakin
Kutsuttuina tulis varmaan vähemmän.
- Anonyymi
Googletin parhaat boolit, 30 helppoa ohjetta.
Tuli melkein vesi kielelle 🍹.
Oisko sitten omat makumieltymykset, vuodenaika, keväällä vaaleampaa?
Tsemppii ja kivoja juhlia.. Onnittelut 🌹🥂🎶❣️- Anonyymi
Kokeillaan tuota boolia, jospa saisi semmoset iloiset pidot, ei tuo musiikkikaan huono ole.
Katotaan nyt.
- Anonyymi
Juhlissa tavataan tarjota alkumalja, joka voi olla alkoholillinen tai alkoholiton. Alkumalja on kai yleisimmin skumppaa ja alkoton vaihtoehto tulee olla. Jo pelkästään aloitusjuoma voi keventää jännittynyttä ilmapiiriä.
Juhlan tunnelmaa auttaa myös ehdottomasti oikein valittu taustamusiikki. Ei niiin kovalle, että puhetta ei kuule, vaan sopivasti soimaan ja keventämään jännitystä ja kenties pönötystä, jota juhlahetket joissakin saavat aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.465025- 723142
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3071989Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2631808Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151699Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951249- 701192
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331167Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137