Lada Samaran vaihteistoon.
mikä öljy
5
1126
Vastaukset
- faarao
Itselläni oli joskus ennen vm.-96 suihkari-Samara(1500i).
Muistaakseni lodjussa käytettiin ihan tavallista moottoriöljyä. - esko
www.valvoline.fi
- laita
Moottoriöljyä, vaihtoväli 75000km, esim AD varaosan 5w-40 n.15e/4L ei ole hirmu jäykkää talvellakaan. Hyvin on kyllä omani pelannut vaikka laitoin pari vuotta sitten halvimmat mahdolliset 10w-40 mineraalit. Rohinaahan se samaran vaihteisto pitää jo muutenkin mutta se on ominaisuus eikä vika, eikä ole öljystä riippuvainen. Seuraavaksi siirryn käyttämään AD:n myymää 10w-30 traktoriöljyä, 29,90e/20L jota käytän niin koneeseen kuin vaihteistoonkin.
- tämän viestin
sen vuoksi, kun joskus jotkut laittanut vaihteistoöljyä ja se vaurioittaa jo 50km ajon jälkeen 5vaihteen laakeria sillä tavoin, että alkaa ulisemaan. Valmistaja suosittelee käytettäväksi ihan yksiastemoottoriöljyä sae30, kuin myös eräät muut automerkit. Itse olen käyttänyt juuri tuota öljyä eikä muuten vaihteisto pidä mitään ääntä ja se on uutenakin siellä laatikossa
- suositus
tämän viestin kirjoitti:
sen vuoksi, kun joskus jotkut laittanut vaihteistoöljyä ja se vaurioittaa jo 50km ajon jälkeen 5vaihteen laakeria sillä tavoin, että alkaa ulisemaan. Valmistaja suosittelee käytettäväksi ihan yksiastemoottoriöljyä sae30, kuin myös eräät muut automerkit. Itse olen käyttänyt juuri tuota öljyä eikä muuten vaihteisto pidä mitään ääntä ja se on uutenakin siellä laatikossa
1500i koneen käyttöohjekirjassa kerrotaan että:
Vaihteistoöljy: moottoriöljy 10W/30, 10W/40 Öljytilavuus 3,3l
Eli eiköhän tuo normaalilla mineraaliöljyllä pelanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018073- 1075667
- 2795013
- 494963
- 763737
- 562960
- 642677
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 442393