Miksi on salasanoja?

Anonyymi-ap

Miksi käytetään salasanoja eikä palveluihin kirjauduta Mobiilivarmenteen avulla?

9

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kallista!

• Anonyymi

Minkä mobiilivarmenteen?

Minulla on puhelimessa Aegis-äppi, josta saa kertakäyttökoodin kirjautumista varten.

• Anonyymi

Eikös se maksa jonkin 2€/kerta kun varmennetaan? Toisekseen netti aukeaa vasta sitten, kun käyttäjä on varmennettu - ainakin minulla.

• Anonyymi

Mobiilivarmenne on telian liittymiin ilmainen ja muille jonkin pari euroa /kk.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mobiilivarmenne on telian liittymiin ilmainen ja muille jonkin pari euroa /kk.

Miksi tehdä asioista monimutkaisempaa jollain mobiilivarmenteella joka on lisäksi maksullinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tehdä asioista monimutkaisempaa jollain mobiilivarmenteella joka on lisäksi maksullinen?

Mulle se on ilmainen, telia nääs.

• Anonyymi

Katsopa vaikka tuolta mitä kaikkea voit käyttää autentikointiin:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Linux_PAM
      Tuollaisen PAM-modulin kirjoittaminen ei ole liian vaativaa ja itse asiassa nykyinen login-ohjelmakin taitaa käyttää taustalla PAM:ia joten pystyt tekemään autentikoinnin vaikka id/henkilökortilla.
      Sellainenkin on mahdollista, että autentikointi edellyttää, että pystyt kirjautumaan jollekin koneelle ssh:lla.
      Mahdollista on myös, että oikeutesi käyttää ohjelmaa x tarkistetaan jostakin tietokannasta.

• Anonyymi

Ei salasanoissa mitään vikaa ole, kunhan muistaa käyttää tarpeeksi pitkiä ja monimutkaisia (=erikoismerkkejä, isoja ja pieniä kirjaimia sekä numeroita) salasanoja JA käyttää kutakin salasanaa vain yhdessä palvelussa. Näin ollen jos yhdessä palvelussa tulee vuoto, niin ei vaarannu kaikkien muidenkin palveluiden tunnukset.

• Anonyymi

Mobiilivarmenne on turhakkeista turhin..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe