Kun en parempaakaan foorumia keksinyt, niin laitoin tähän.
Miksi suomessa rikkaat ihmiset eivät saa näyttää rikkailta? Miksi autot pitää ostaa niin, ettei ne vahingossakaan saa näyttää paremmalta kuin naapurissa, tai talo pitää olla päältä päin kuin körttiläis kirkko, ettei kukaan tiedä minkä padelhallin se pitää sisällään. Ja pahinta on se, jos erehdyt lahjoittamaan jotain hyväntekeväisyyteen, niin se on parasta pitää piilossa, ettei kateelliset tule ovelle jonoksi asti?
Siitäkin huolimatta vaikka rikas ihminen olisi kuinka hyvä tyyppi, tarjoaisi työtä ja toimeentuloa monille ja jakaisi omaa onneaan hyväntekeväisyyden kautta. Niin aina on joku kateellinen joka yrittää pilata kaiken.
Miksi suomessa ei saa olla rikas?
12
169
Vastaukset
- Anonyymi
No ei kai ne autot mitenkään kerro kuka on rikas, ja kuka niitä kadehtii , joskus 60 luvulla saattoi sellaisia juttuja olla jos jollain oli kallis auto. Nykyään sellaisen voi ostaa kuka tahansa jos ottavat lainan.
Auto on nykyään ainoastaan kapine joka vie ajan paikasta toiseen .
Minulla on ollut elämäni aikana kolmekin autoa jotka ovat siitä kalliimmasta päästä , kukaan ei oe kadehtinut .
Sitten in niin että ykeensä rikkaatkin ajattelee autostaan että vie vähän polttoainetta ja ostaa vaan ihan keskihintaisen auton. Sis auto ei le mikään luxustavara nykyisin.
Sitten mitä tuleerikkaisen elämän tyyliin niin kai sitä nyt ihan itse päättää miten elää
Ja jos joku juoruaa niin antaa juoruta, niinhän uorukellot ovat tehneet aina kautta aikojen
Jaa että paddelihalli , kuka välittää sillä jokainen on vaan tyytyväinen siihen kotiin mikä hänellä on , aikuiset kypsät ihmiset eivät kukkaa aikaansa kaddehtimalla toisia ihmisiä. Mutta niin tekee ihmiset jotka voivat huonosti .Käytät sanaa ettei Saa, kuka kieltää aikuista ihmistä. Aika lapsellista sinänsä . Oli ihminen rikas tai köyhä niin pääasia- Anonyymi
Viesti lähti menemään ennekun pääsin lopettamaan .piti jatkaa että pääasia kun ihmiset ovat onnellisia , oli puitteet mitkä hyvänsä.
- Anonyymi
Se tosiaan varmaan riippuu vähän sukupolvesta, ja asuinpaikkakunnasta miten vaikka autoilua arvotetaan.
Itse tykkään jostain syystä ehkä eniten matkustaa junalla. Ehkä se kertoo enemmän siitä että olen laiska ajamaan, mutta sanoisin, että sen jälkeen kun auton hinta alkaa ylittää hyvän perheasunnon hinnan, tai siis sen millä sen voi lainan vakuudeksi kiinnittää, niin alkaa auton kylkeen tulla influenssereiden jälkiä, kun halutaan ottaa selfieitä.
Parhaat jäljet on tosin jättänyt eräs festari porukka joka oli harrastanut toivottavasti ikimuistoista seksiä autoni konepellillä, ja jättäneet DNA:sa spärdärin muodossa rikospaikalle.
No autoon ei tullut fyysisia vaurioita, ja omanikin olivat lähinnä emotionaalisia, niin eipä siitä vaateita voinut esittää... Mutta tämä ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen millään tapaa, se vain on auton omistajan arkea, jolle onneksi näin jälkikäteen voi nauraa.
- Anonyymi
On luottotappio syntyä suomeen.
- Anonyymi
Mielenkiintoinen kyssäri, ei ole tullut hetkeen ajateltua, mutta niin, mistä tulee aina ne mielikuvat että rikkaat olisi jotenkin narsistisia persoonia, ja köyhät jotenkin solidaarisia maailmanparantajia.
Mitä itse on tullut tutustuttua ihmisiin, niin välillä tuntuu että asia on ihan päinvastoin. Vaikka ei tietenkään pidä yleistää, mutta joskus tuntuu että köyhissä on niitä vässyköitä, jotka eivät itse saa mitään aikaan, ja luullaan että kaikki pitäisi antaa heille ilman efforttia. - Anonyymi
Ei Suomessa saa olla köyhäkään, aina saat liikaa etuuksia suuren osan mielestä.
- Anonyymi
Suomalaiseen vereen on ajansaatossa sekoittunut ruotsalaista ja venäläistä verta, että kateus katsotaan mukasuomalaiseksi piirteeksi. Tuontitavaraa. Duunarit on tuhoavankateellisiaruots. Herrat on hetimullekans se kuuluu mulle. Mitensenteit. Mäkans.
- Anonyymi
Joo kateelliset "manaatit"alkaa jupiseen, jos näyttää olevansa nuori, menestynyt ja komea/kaunis.
- Anonyymi
Yksi väsynyt lausahdus johon aina törmää on. "Paljonko toi kuluttaa bensaa?"
Fiksuimmille ihmisille jaksaa ihan selittää, että se ei oikeastaan ole se ongelma vaan se että missä säilytät lelujasi kesällä / talvella.
Mutta aina tulee vastaan ihmisiä, joille tekisi mieli vaan vastata, että se ei ole kallista kuin köyhälle. - Anonyymi
Kateus on huono asia. Kateutta on aina olemassa, se liittyy moniin asioihin.
Miksi jollain on jotain, mitä minulla ei, miksi toisella menee paremmin, miksi toinen onnistuu, itse en, miksi joku saa jotain, minä en, miksi toinen on kauniimpi, laihempi, miksi toisella on enemmän kavereita, jne. jne. ?
On oikeastaan typerää verrata muita itseensä ja itseään muihin.
Eikä kukaan käske miettimään sitä, mitä muut mahtavat ajatella. Jos on itsellä hyvä olla, hyvä niin.
Toki on hyvä ottaa huomioon toisetkin ihmiset, mutta hyvällä tavalla.
Kateus ja ahneus on kenties kaikkein pahimmat ihmisen ominaisuudet, joilla sellaisia sattuu olemaan.- Anonyymi
Kateutta on kata sorttia.
Yksi kateuden muoton on erittäin tyypillinen suomalaisille ja on erittäin haitallista.
Eli kun ollaan kateellisia niin aletaan keinolla millä hyvänsä lokakamppanijat ja kapuloiden heittely menestyvän rattaisiin, eli maksetaan vaikka 1000€ jotta saadaan menestyneelle 500€ tappio aikaiseksi.
Se toinen kateellisuuden muoto joka on erittäin harvinainen suomessa on sellainen että yritetään pärjätä paremmin kuin se kateuden kohde.
Tämä kateellisuuden muoto lisäisi toimeliaisuutta ja nostaisi kaikkien varallisuustasoja yms.
Itse olen pyärittänyt yritystä kymmeniä vuosia mutta olen elänyt vaatimattomasti juurikin tuon kateuden takia.
Pienellä paikkakunnalla ei voi joutua kateuden kohteeksi kun yritystoiminta lakkaa kun asiakkaat kaikkoaa, mutta kun pitävät juuri ja juuri hengissä pysyvänä niin hommia on riittänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateutta on kata sorttia.
Yksi kateuden muoton on erittäin tyypillinen suomalaisille ja on erittäin haitallista.
Eli kun ollaan kateellisia niin aletaan keinolla millä hyvänsä lokakamppanijat ja kapuloiden heittely menestyvän rattaisiin, eli maksetaan vaikka 1000€ jotta saadaan menestyneelle 500€ tappio aikaiseksi.
Se toinen kateellisuuden muoto joka on erittäin harvinainen suomessa on sellainen että yritetään pärjätä paremmin kuin se kateuden kohde.
Tämä kateellisuuden muoto lisäisi toimeliaisuutta ja nostaisi kaikkien varallisuustasoja yms.
Itse olen pyärittänyt yritystä kymmeniä vuosia mutta olen elänyt vaatimattomasti juurikin tuon kateuden takia.
Pienellä paikkakunnalla ei voi joutua kateuden kohteeksi kun yritystoiminta lakkaa kun asiakkaat kaikkoaa, mutta kun pitävät juuri ja juuri hengissä pysyvänä niin hommia on riittänyt.Hyvin sanottu.
Perimätiedon mukaan kateus vie kalatkin vedestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431859
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43640
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58634