Arctian virallinen tiedote tältä päivältä:
"Tänään tulee kuluneeksi 50 vuotta siitä, kun jäänmurtaja Urho otettiin käyttöön Suomen jäänmurtajalaivastossa. Urho edusti aikansa huipputeknologiaa ja on edelleen tärkeä osa Suomen talvimerenkulun toimintavarmuutta."
Onnea J/M Urho, vetreä vanhus!
https://www.arctia.fi/uutiset/jaanmurtaja-urho-50-vuotta.html
Jäänmurtaja Urho 50 vuotta
7
401
Vastaukset
- Anonyymi
Oli vikarjeerausjobi talvella 1979. Tom Artela oli kipparina.
- Anonyymi
Ketä kiinnostaa sun vikaeeraukset, ja kuka siellä oli kippari?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin sinua, vaivauduit kommentoimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelto--Eemeli ihan tohkeissaan :))))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelto--Eemeli ihan tohkeissaan :))))
Se on kyllä hyvä kun nyt tiedetään että olet siinä laivassa heittänyt pikku reissun.
- Anonyymi
Nimenomaan. Nyt on kaikilla helpompi olla.
- Anonyymi
Paljon merkkipäiviä. Tähän samaan aiheeseen liittyen nimittäin Ilmatieteenlaitoksen jääkartta täyttää jo 110 vuotta!
Rakas jääkartta, arvoisat juhlijat,
silloin yli sata vuotta sitten maailma oli hyvin erilainen kuin nyt..... ja loput voikin halutessaan lukea allaolevasta linkistä:
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/puheenvuoro/01lN9PeWoAWRkbINaSelkR
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733971- 1013535
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362678- 1251653
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1191038