Tein yhden kunnallisvaalikonetestin: tulos, Kepu ja Vihreät.
Vähän tuota vihreyttä ihmettelen. Vaikuttiko kysymys: Suomen pitää suosia luontoa vaikka muut maat eivät suosi (tai jotenkin niin). Tarkoitus oli ilmaista että ei kaikissa pidä mennä muiden maiden virran mukana. Nyt tuli tietenkin tulkinta, että vihreys voimaan vaikka työpaikat vähenisivät. En tiedä mikä tuli mutta sitä en tarkoita.
Aluevaalikoneetesti: Kok, KD, Kesk
Uskaltavatko muut laittaa mitä tuli.
Teen aina kaikki vaalikoneet, mitä julkaistaan.
Vaalikoneen tuloksia
21
181
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko YLEn vaalikone?
- Anonyymi
Sitä en ole vielä tehnyt, ehkä joudan iltapäivällä. Nyt oli hesarin.
- Anonyymi
Kerran tein sen, mut ei toiminut, saa nähä jaksaako nyt tehä.
- Anonyymi
Joo.
Tein parikin vaalikonetta, lisäks kahdelta paikkakunnalta. Asiat kun vähän eroaa pöndellä ja tsadissa. Kiinnostavinta lueskella ehdokkaitten kommentteja, jos niitä on.
Yleensäkin mun tulokset vaikuttaa sekavilta, vassarilla ja kokkareella voi olla samat pojot. Johtuu siitä, en kannata mitään puoluetta, mietin vaan asioita itsessään. Jokaisessa puolueessa hyvät ja huonot puolensa, kaikki riippuu asiasta ja ehdokkaan mielipiteestä just po. asiaan.
Sitäpaitsi, maalla ja kaupungissa omatkin mielipiteeni voi olla erilaisia, riippuu kysymyksestä.
Kunnallisvaalit tosiaankin paikkakuntakohtaiset, eduskuntavaalien kysymyksiin vastaisin varmaan vähän eripainotteisesti.
Niettä itse tuloksiin en niin kiinnitä huomiota, ehdokkaiden mielipiteet ja kommentit kyllä kiinnostaa.
Mainittava, seuraan kyllä politiikkaa aktiivisesti ja mulla on omia näkemyksiä muodostunut moniin asioihin. Puoluepolitiikka kuitenkin sellaista, ei ole olemassa mulle ihanne puoluetta. Kaikissa jotain pahoja vikoja. En viitsi äänestää pienimmän pahan puolesta. En ole äänestänyt vuosikymmeniin, enkä äänestä nytkään.
Suosittelen vaalikoneitten tekemistä ja kehotan ihmisiä tutkimaan tuloksia. Sekä äänestämään, jos tuntuu, että joku ehdokas on kelvollinen.
=DW= - Anonyymi
Ylen testi se vasta rattoisa on.
Jos minä saisin valita, valtuusto olisi seuraava
kok 18, kesk 6, vihr 3, sdp 1, ps 3 ja sit 2
Ja sitten oli ehdotus, sopisit parhaiten Kaskisiin. Oletko harkinnut muuttamista? - Anonyymi
Tein ylen vaalikoneen kyselyn, josta kuusi ensimmäistä olivat ps, kd ja kok.
- Anonyymi
"Kuusi" ? PS, Kd ja Kokkareet = 3 kpl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kuusi" ? PS, Kd ja Kokkareet = 3 kpl.
Selitykseksi sinulle Anonyymi 2025-03-06 21:19:07
Vaalikoneessa on kuusi osiota ja jokaisesta tulee oma tulos. Minulle tuli yhdestä osiosta sellainen tulos, että kukaan ehdokkaista ei ollut kanssani samaa mieltä.
Vastasin ihan sitä mitä mieltä sydämestäni olen, en minkään puolueen hämäämänä. Tämä tarkoittaa sitä että kaikki ehdokkaat hurskastelevat eikä kukaan uskalla rehellisesti olla sitä mieltä kun oikeesti on, kun pitää miellyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selitykseksi sinulle Anonyymi 2025-03-06 21:19:07
Vaalikoneessa on kuusi osiota ja jokaisesta tulee oma tulos. Minulle tuli yhdestä osiosta sellainen tulos, että kukaan ehdokkaista ei ollut kanssani samaa mieltä.
Vastasin ihan sitä mitä mieltä sydämestäni olen, en minkään puolueen hämäämänä. Tämä tarkoittaa sitä että kaikki ehdokkaat hurskastelevat eikä kukaan uskalla rehellisesti olla sitä mieltä kun oikeesti on, kun pitää miellyttää.Näinhän olen aina sanonut: politikointi on suurta kusetusta.
- Anonyymi
Nekään vastaukset ei ole lopullisia, se pitää muistaa.
- Anonyymi
en tee vaalikoneita, suomalainen ilmiö viihdettä
aikanaa ajoimme ristiin eräiden poliitikkojen vastauksia
"vastaa kuin poliitikko"
ja muutama poliitikko oli aivan väärässä puolueessa esimerkkinä Esko Seppänen
vasliitto entinen kokoomusnuori
(tosin hänen sukunsa on oululaisia aktiiviporvareita muutekin)
toisen mieleen jäänyt tulos on että jos vataa en tiedä tai ihan sama tai ei mielipidettä eli tämän tyyppistä
saa suurten kaupunkien kepulaiset parhaaksi
koska niillä ei ole mitään tekemistä maidon metsän kanssa
ja yrittävät miellyttää kaikki äänestäjiä
eli en tee vaalikonetta joka on suomalainen ilmiö ajanvietettä - Anonyymi
Vaalikoneen tulokset voi antaa aivan minkälaisen tuloksen tahansa.
Kaikissa vaalikoneissa olen saanut ehdokkaita ja puolueita, joita en
missään nimessä äänestäisi.
Pitää itse olla perillä eikä äänestää vaalikoneen mukaan.
Se osuu "omaan oikeaan" ehdokkaaseen vain sattumalta.
Ehdokkaitten omat ympäripyörät vastaukset tai joihinkin
kysymyksiin vastaamattomuus sekottavat pakan.- Anonyymi
Jos vastaat että hyväksyt suuret palkkaerot että ihmisten kyvyt tulevat näkyviin. saat kok
Jos vastaat että kunnan on tuettava tuuli- ja muuta luonnonvoimaa käyttäviä yrityksiä, saat vihreät.
Jos vastaat että arvoihin yhdeksi uskonnot, saa kd
Jos vastaat kieltävästi, että kuntasi väkilukua pitää lisätä maahanmuutolla, saa ps
Jos vastaat että on nostettava veroja että sosiaalimenoja ei tarvitse leikata, saat sp
Näin ne kysymykset on laadittu. Yksikin määrätyn puolueen tärkeään tavoitteeseen liittyvä myönteinen vastaus tuo esille sen puolueen edustajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vastaat että hyväksyt suuret palkkaerot että ihmisten kyvyt tulevat näkyviin. saat kok
Jos vastaat että kunnan on tuettava tuuli- ja muuta luonnonvoimaa käyttäviä yrityksiä, saat vihreät.
Jos vastaat että arvoihin yhdeksi uskonnot, saa kd
Jos vastaat kieltävästi, että kuntasi väkilukua pitää lisätä maahanmuutolla, saa ps
Jos vastaat että on nostettava veroja että sosiaalimenoja ei tarvitse leikata, saat sp
Näin ne kysymykset on laadittu. Yksikin määrätyn puolueen tärkeään tavoitteeseen liittyvä myönteinen vastaus tuo esille sen puolueen edustajan.Aika naurettavaa on, ei mitään järkeä äänestää koneen mustavalkomaailman perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika naurettavaa on, ei mitään järkeä äänestää koneen mustavalkomaailman perusteella.
Se maailma kertoo sulle, kenen ja minkä puolueen kanssa ajatuksesi täsmäävät. On helpompi äänestää, kun tietää, kuka on samanmielinen aiheista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se maailma kertoo sulle, kenen ja minkä puolueen kanssa ajatuksesi täsmäävät. On helpompi äänestää, kun tietää, kuka on samanmielinen aiheista.
Mielipiteet muuttuu, ja toisekseen myös puoluekuri sitoo edustajaa.
- Anonyymi
Aina sattuu PS kun vastaa rehellisesti mitä ajattelee-on tosi ihmeellinen juttu.
- Anonyymi
PS vastaa rehellisesti ? Ei tapahdu !
- Anonyymi
Juuri näin se muuten on. Sen vuoksi ehdokkaan löytäminen vaalikoneen perusteella on vaikeaa. Kuka meistä sanoo julkisesti ja avoimesti joukossa sen mitä itse ajattelee.
Voihan sitä hurskastella että ihan jokaiselle pitää antaa tasan samat oikeudet tienasi itse tai ei. Mutta kuinka moni on syvällä sydämessään todella sitä mieltä. Etteikö yhtään vaikuta, miten ihminen elää, yrittääkö edes vai lepääkö laakereillaan.
Tai onko todella joku sitä mieltä että fossiiliset polttoaineet pois käytöstä, vaikka koko tehdas ajetaan alas ja tulee runsaasti työttömiä.
Ehdolla olevan on pakko sanoa olevansa eri mieltä kuin todella on. Olen samaa mieltä että persut lähinnä ovat niitä jotka sanovat suoraan ja siitä he ovat myös joutuneet aika paljon kärsimään. Voin puhua kokemuksesta. olin yhden kauden mukana, näin teeskentelevän pelin eikä se sopinut minule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin se muuten on. Sen vuoksi ehdokkaan löytäminen vaalikoneen perusteella on vaikeaa. Kuka meistä sanoo julkisesti ja avoimesti joukossa sen mitä itse ajattelee.
Voihan sitä hurskastella että ihan jokaiselle pitää antaa tasan samat oikeudet tienasi itse tai ei. Mutta kuinka moni on syvällä sydämessään todella sitä mieltä. Etteikö yhtään vaikuta, miten ihminen elää, yrittääkö edes vai lepääkö laakereillaan.
Tai onko todella joku sitä mieltä että fossiiliset polttoaineet pois käytöstä, vaikka koko tehdas ajetaan alas ja tulee runsaasti työttömiä.
Ehdolla olevan on pakko sanoa olevansa eri mieltä kuin todella on. Olen samaa mieltä että persut lähinnä ovat niitä jotka sanovat suoraan ja siitä he ovat myös joutuneet aika paljon kärsimään. Voin puhua kokemuksesta. olin yhden kauden mukana, näin teeskentelevän pelin eikä se sopinut minule.Vihreiden maailmanpelastamistalkoot suomalaisten rahoilla ei ole hyvä asia.
- Anonyymi
Olen päätynyt siihen että koska tunnen suuren joukon kuntani poliittisesti valveutuneita ihmisiä, äänestän tarmokasta ja aikaansaapaa ihmistä lähes puolueesta riippumatta. Toivottavastien löydä tarmokasta vasemmistosta. Siinä tökkii se että heidän filosofiansa mukaan ihmisten välillä ei saisi olla eroja varallisuudessa. Tasaiseksi ja muille jaettavaksi vaan kaikki. Eikö se muka juurikin ole eriarvoista kohtelua. Yksi höö on jo mielessä ps mutta tarkastelen vielä muitakin. Ihmettelen ettei hän tullut vaalikonetuloksena kohdalle. Niin ettei kai sitten ole oikea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa903416Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3443000Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1921608Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2451421Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621302Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281051- 791027
- 741020
- 117980
- 72944