Kattelin tuossa venepaikkoja ja mietin seuraavaa. Kuinka leveä paikka on sopiva minun 2,2 m veneelle, kannattaako maksaa enemmän jos vapaana olisi käveltävällä aisalla oleva paikka, onko hyödyllinen? Katettu puu fiskari kyseessä.
Laituri poijupaikan leveys
7
278
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäpä tuohon sanoisi.
Mitä leveämpi paikka, sitä helpompi siihen on tulla ja sitä kauempana toinen vene on. Toisaalta, jos ottaa superjahdin paikan ja vieressä on 20 tonnin vene, joka hiukan nojaa tullessa tai mennessä, niin siinä voi käydä huonosti.
2,2m veneelle olisi hyvä saada 3m paikka. Silloin mahtuu lepuuttajat molemmin puolin ja on tilaa tulla ja vaikka itse olisikin maailman paras rantautuja, niin tilaa on myös sen heikkolahjaisemmalle naapurille.
Käveltävästä aisasta on etua, jos ei ole kovin notkea kulkemaan keulan/perän kautta, mutta muuten sillä ei ole väliä. Lasten tai koiran kanssa käveltävä aisa lisää turvallisuutta ja pitää vaatteet kuivina. - Anonyymi
Satamassa jossa pidän paattiani on paikan leveyden oltava muistaakseni 40 cm leveämpi kuin paatti, eli varaa jää 20 cm per puoli. No, ei minullakaan jää kuin 10 cm per puoli ja onhan se joskus haastavaa siihen ajaa.
- Anonyymi
Kiitos asiallisista vastauksista. Arvatenkin olen aloittelija venehommissa ja piti sitten aloittaa kasimetrisellä akselivetoisella.. No eipä siinä, paljon voi ja kannattaa opiskella veneilystä nyt etukäteen, se mikä kuumottaa ihan huolella on nuo rantautumiset, niitä kun on huono kirjasta tai netistä opetella. Vähän tulossa siihen tulokseen että 3m tavallinen aisapaikka jossa yksi vene on yhdessä välikössä voisi olla paras vaihtoehto. Kun mietin sitäkin että välillä tulen yksinkin rantaan ja jos joutuu kelissä tulemaan niin ei kolhisi muiden veneitä...miellään ei tietysti omaakaan.
- Anonyymi
Ei se ole niin vaikeaa. Akseliveto on hyvä, mutta opettele käyttämään propwalkia.
3m levyinen aisapaikka on veneellesi jopa väljä koska ei tarvitse varoa naapuria. Laita takaköydet valmiiksi oikean mittaisiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole niin vaikeaa. Akseliveto on hyvä, mutta opettele käyttämään propwalkia.
3m levyinen aisapaikka on veneellesi jopa väljä koska ei tarvitse varoa naapuria. Laita takaköydet valmiiksi oikean mittaisiksi.Tuo prop walk termi ei ollut tuttu mutta olen kyllä lukenut tuosta akselivetoisen peruuttamisesta. Kyllä se on opeteltava oman veneen käyttäytyminen, niin moni asia vaikuttaa, ei pelkästään potkurin kätisyys.
- Anonyymi
2,8m riittää, jos tosiaan on noin että aisa kummallakin puolella. Todella helppo ajaa vene keula edellä tuohon.
- Anonyymi
Mulla on vene 312 senttiä leveä,ei tosin vesilinjasta jossa kapeampi.Kävi tuuri kun sain 3.5 metriä leveän venepaikan aisoineen kummallakin puolella.Just menee viilarit väliin ja ei siinä ole yhtään liikaa,enemmänkin sais olla.Etenkin peruuttaessa on oltava tarkkana.Terveisiä täältä Kotkan sapokasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801975
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591697Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461656- 1231443
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1521220Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501072Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 15879
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26867- 69862