Olen kovasti etsinyt netistä (ja käynyt parissa liikkeessäkin) vaihtoautoa ko. mallia itselleni. On käynyt ilmi, että hyvin useissa niistä on (Panorama) kattoikkuna, ainakin hakemassani värissä. Lisäksi ei ole löytynyt juuri yhtään pelkällä bensalla tai dieselillä kulkevaa.
Tästä voinee vetää johtopäätöksen, että kattoikkuna on aiheuttanut sen verran harmia, että autosta halutaan eroon. Minustakin se on ihan turhake, miksi kukaan haluaisi autoonsa sellaisen ?
Ja ilmeisesti sitten ihmiset haluavat edelleen sekä bensa että dieselkäyttöisiä autoja, joten ne menevät heti kaupaksi.
Ja itselatautuvia hybridejä lienee myös aika vähän, ainakaan ilmoituksissa ei siitä mainita, kaikki hybridit on laitettu ilmoituksiin plug-in latauspistokkeella oleviksi. Itse ajattelin ensin itselataavaa, mutta tulin nyt toisiin ajatuksiin. Tuo plug-in on itse asiassa ok minulle, asentaa vain autotalliinsa oman latausaseman, niin ei tarvitse julkisilla jonotella ja sählätä joidenkin sovellusten kanssa. Ja jos lataus jossain kohtaa loppuu, aina voi sitten ajella bensalla jota voi helposti tankata tarvittaessa lisää.
PS. Miksi muuten tällä palstalla ei ole XC60 ym. muille XC-malleille omaa kohtaa ? Onhan se aika suosittu maasturimalli.
Terveisin
Nais Kuski
XC60 ostoksilla
7
259
Vastaukset
- Anonyymi
Nettiautossa on 255 kpl jotka on myynnissä autoliikkeissä. Jos noista ei sopivaa löydy niin sitten pitää etsiä vaikka Ruotsin puolelta ja hakea tai haetuttaa se Suomeen.
Kattoikkuna? Vaiko lasinen katto?
Ainakin toisessa merkissä, tuo lasikatto kun halkeaa, niin sen uusiminen on tuhansien eurojen juttu. Alunperin kerrottiin ettei se voi missään olosuhteissa haljeta, mutta niin niitä haljenneita vaan näkyy.
En tiedä onko volvossa vahvempaa materiaalia, mutta itse jättäisin lasikattoversion ostamatta, ihan siitä syystä etten tarvitse sellaista mihinkään. - Anonyymi
" Ja jos lataus jossain kohtaa loppuu, aina voi sitten ajella bensalla jota voi helposti tankata tarvittaessa lisää."
Latauksella pääsee sen 60km ja sen jälkeen bensamoottorilla niin paljon kuin jaksaa ajella. Kulutus on toki 8 - 10 litraa satasella.- Anonyymi
puhut jostain vanhasta mallista jos pääsee vain 60 km,eikä tuo kulutus 8-10 ole minusta paha tuonkokoiselle autolle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
puhut jostain vanhasta mallista jos pääsee vain 60 km,eikä tuo kulutus 8-10 ole minusta paha tuonkokoiselle autolle
Työkaveri osti tuollaisen muutama vuosi sitten eikä sillä päässyt kuin sen 60km maantieajoa sähköllä. Kotiinpäin piti jo ajella sitten bensalla.
En tiedä miten pitkälle uudemmilla pääsee, mutta eipä aloittajakaan ollut uutta katsomassa.
Ja kympin kulutus on tuollaiselle autolle ihan normaali lukema, mutta se voi yllättää jos on asennoitunut niin, että se vie sen luvatun 2 litraa satasella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkaveri osti tuollaisen muutama vuosi sitten eikä sillä päässyt kuin sen 60km maantieajoa sähköllä. Kotiinpäin piti jo ajella sitten bensalla.
En tiedä miten pitkälle uudemmilla pääsee, mutta eipä aloittajakaan ollut uutta katsomassa.
Ja kympin kulutus on tuollaiselle autolle ihan normaali lukema, mutta se voi yllättää jos on asennoitunut niin, että se vie sen luvatun 2 litraa satasella.ei kannattaisi puhua mitään jos asiasta ei tiedä mitään,juuri niissä muutaman vuoden ikäisissä t8 hydribeissä oli panoraamakatto vakiona muihin lisävaruste noin 1400e+ alv
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kannattaisi puhua mitään jos asiasta ei tiedä mitään,juuri niissä muutaman vuoden ikäisissä t8 hydribeissä oli panoraamakatto vakiona muihin lisävaruste noin 1400e alv
Jaa, meinaat että työkaveri valehteli ajomatkan määrän alakanttiin?
Ihme touhua mutta pakkohan se sitten on uskoa.
- Anonyymi
kyllä oli aloittaja akalla tyhmät puheet
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu943074Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4932418- 891633
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501346Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701208- 80949
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa17935- 32896
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal76842Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41777