Hessu kuoli puolitoista vuotta sitten, tunnen koko perheen 40 vuoden takaa... Tapasin hänen vaimonsa muutama päivä sitten tammistossa...
Hessu oli keitetty monissa liemissä, erittäin kokenut yrittäjä, mutta tekniikasta hän ei mitään ymmärtänyt joten olin palkallisena, varsin kauan
Hessu oli koulutukseltaan merkonomi joka ilmeisesti oli talousongelmien suurin syy, olisi pitänyt opiskella taloutta lisää, mutta selvisi ilman osakaslainoja.
Firma meni konkkaan ja Hessulle jäi helvetinmoiset velat siitä, miljoonia.
Minä vastasin tekniikasta, kun homma meni munilleen tiemme erosivat minä jatkoin it-alalla hän alkoi kiinteistönvälittäjäksi.
Meklarilistan kautta taikoi firmalle miljoonia katteetonta rahaa, kunnes Pankkitarkastusvirasto keskeytti homman.
En ole kiinnostunut tuosta puolesta lainkaan, kunnioitin miestä, tuomion sai muistaakseni ehdollisen velallisen epärehellisyydestä.
Siirryin Hessun kanssa seuraavaan yritykseen, nimeltään et-computer LTD.
homma ei kuitenkaan toiminut, kun kolmisen vuotta.
Kyllä Hessu yritti monta kertaa taivutella minua mukaan osakkaana, en mennyt sanoin vain että miksi minun pitäisi kantaa vastuuta, kun olen käynyt korkeakoulun, ja osaan asiani, teknisen puolen... Talous ei kiinnosta.
Hessu selvisi ilman osakaslainoja, mutta velkojarikos ja sisäpiirikaupat toivat tuomion, mittari vei kaiken irtonaisen, monta kertaa, tuomio tuli 90 luvun alussa siitä 30 vuotta on pitkä aika, maksaa velkansa... myös yel menee ulosottoon jos siellä on jotain otettavaa.
Jännä juttunen
15
203
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkan...
Luin nopeasti tuon läpi.
Vain yksi iso kirjain puuttui paikaltaan ja yhdestä sanasta pari kirjainta. Muutoin virheetöntä, erittäin hyvin kirjoitettua ja erittäin järkevästi sekä harkitusti kirjoitettua tekstiä.
Jännää.- Anonyymi
Jännämiehelle toki vähän kaikki on jännää.
Jännämies on tyypillisesti rikollisen (väkivaltaisen) taustan omaava, mies, mahdollisesti ongelmia päihteiden kanssa, paljon irtosuhteita, tatuointeja jne. Entinen vankilakundi, rokkari jne. Ennen näitä kutsuttiin rentuiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännämiehelle toki vähän kaikki on jännää.
Jännämies on tyypillisesti rikollisen (väkivaltaisen) taustan omaava, mies, mahdollisesti ongelmia päihteiden kanssa, paljon irtosuhteita, tatuointeja jne. Entinen vankilakundi, rokkari jne. Ennen näitä kutsuttiin rentuiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmassa on monta jännää juttua, mm. se että miksi ostaa mitään osamaksulla, maksaa kaupasta korkoa jollekin, kun käteismies latoo massit tiskiin joko kortilla tai suoraan seteleillä, shekkejä ei ole enää käytössä juurikaan missään, jollei USA oteta huomioon, mutta sielläkin se on väistymässä B&B kaupoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmassa on monta jännää juttua, mm. se että miksi ostaa mitään osamaksulla, maksaa kaupasta korkoa jollekin, kun käteismies latoo massit tiskiin joko kortilla tai suoraan seteleillä, shekkejä ei ole enää käytössä juurikaan missään, jollei USA oteta huomioon, mutta sielläkin se on väistymässä B&B kaupoissa.
Jännää on myöskin että mihin tarvii luottokorttia lähes 4000 euron nettoeläkkeellä?? On kyllä jännää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännää on myöskin että mihin tarvii luottokorttia lähes 4000 euron nettoeläkkeellä?? On kyllä jännää.
Laiffille olisi varmaankin hurhan jännää päästä Pattayalle ilman roiskeläppäistä.
- Anonyymi
Voi hyvänen aika sentään mitä bablaa.
- Anonyymi
Possondeeruksen maan mainio käänteisajattelu elää ja voi hyvin.
Hessulla siis meni kaikki päin helvettiä ja eli velkavankeudessa viimeiset 30 vuotta elämästään.
Hessu teki konkursseja sarjatyönä ja sai useita tuomioita ja ehdollista vankeutta sekä korvausvaatimuksia. Hessu siis oli Posson mukaan surkea yrittäjä, eikä Possosta ollut mitään iloa työntekijänä Hessulle.
Lopputulos on nähtävissä. Lihava koulupudokas luuseri meni töihin lihavalle luuserille ja niin he yhdessä sitten laittoivat elämän risaiseksi ja saivat risaisen elämän.
Mutta Hessu on sankari, koska Hessu ei ottanut osakaslainaa. Se varmaankin johtui siitä että Hessun kassassa ei ollut pennin jeniäkään rahaa, katsos kun se osakaslaina otetaan omasta kassasta, eikä suinkaan pankilta.
Eräs pääomasijoittaja sanoi tässä juuri taannoin että antaa yhden neuvon uusille yrittäjille:
"Lakatkaa tuhlaamasta aikaanne esim hienon logon suunnitteluun, ja keskittykää sellaisiin tuotteisiin ja palveluihin, joille on asiakkaat. Ilman asiakkaita ei paraskaan idea toimi"
Tuo on tietysti helposti sanottu ja vaurailla pääomasijoittajilla on varaa virheisiin vaikka montakin kertaa, mutta siihen ei ole varaa hessuilla ja possoilla.
Esim ne kiinteistösijoittajat jotka tekivät velkarahalla suuria investointeja 2018-2022, ovat nyt aikamoisessa liemessä. Pankit huutelee rahojaan ja ostajia ei ole vieläkään.
Velkaisilla vaikka olisi vuokratuottoja, niin asuntojen arvo on pudonnut ja asunnot ei enää riitä pankille vakuudeksi. Itselläni ei onneksi ole tätä ongelmaa, mutta harmittaa niiden yrittäjien puolesta kenellä on.
Kukaan ei voinut aavistaa Ukrainan sotaa ja sitä mitä se tekee taloudelle Suomessa.
2010
PS: Ennenkuin Posso alkaa ilakoimaan vahingoniloissaan, niin kerrottakoon että minun kaverit on jo eläkeikäisiä ukkoja ja ovat rahansa tehneet. Heille on ihan sama miten työn alla oleville sijoituksille käy, ne ovat pientä kokonaisuudessa.- Anonyymi
Ei Hessu tietääkseni tehnyt kuin yhden ison konkurssin, johon minulla on ole sinänsä mitään osaa, eikä arpaa, kuten sanoin en tiedä konkurssin syytä, enkä kauheasti ole edes kiinnostunut, mutta näin mihin se johtaa, kun kaikki häneltä meni, tästä pisteestä alkaa miehisyys, ei jää pattaya palstalle kehumaan miljoonilla, toisin sanoen syöttämään oravia, mies on se joka pystyy tästä vielä nousemaan, sillä ei ole itseasiassa merkitystä teetkö ison tai pienen konkurssin, isoja valvoo ja kulut maksaa konkurssiasiamiehentoimisto, pieniä sattuu niin paljon, että valtiolla ei ole varoja kustantaa jokaisen pikkuputkan konkurssin, kulut on suuremmat kuin siitä saatu pesä, yleensä nämä pesät kaatuvat varattomuuteen, kuten sanoin isäni veli oli verojohtaja Porissa, joskus hän vaan totesi että jokainen konkurssi pitäisi tutkia, ettei ne pääsen kaatumaan varattomuuteen... vai mitä, jokainen tutkittu konkurssi on johtanut aina hallituksen jäsenten korvausvastuuseen, ja niitä maksellaan sitten ulosoton kautta, jopa vuosi kymmeniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Hessu tietääkseni tehnyt kuin yhden ison konkurssin, johon minulla on ole sinänsä mitään osaa, eikä arpaa, kuten sanoin en tiedä konkurssin syytä, enkä kauheasti ole edes kiinnostunut, mutta näin mihin se johtaa, kun kaikki häneltä meni, tästä pisteestä alkaa miehisyys, ei jää pattaya palstalle kehumaan miljoonilla, toisin sanoen syöttämään oravia, mies on se joka pystyy tästä vielä nousemaan, sillä ei ole itseasiassa merkitystä teetkö ison tai pienen konkurssin, isoja valvoo ja kulut maksaa konkurssiasiamiehentoimisto, pieniä sattuu niin paljon, että valtiolla ei ole varoja kustantaa jokaisen pikkuputkan konkurssin, kulut on suuremmat kuin siitä saatu pesä, yleensä nämä pesät kaatuvat varattomuuteen, kuten sanoin isäni veli oli verojohtaja Porissa, joskus hän vaan totesi että jokainen konkurssi pitäisi tutkia, ettei ne pääsen kaatumaan varattomuuteen... vai mitä, jokainen tutkittu konkurssi on johtanut aina hallituksen jäsenten korvausvastuuseen, ja niitä maksellaan sitten ulosoton kautta, jopa vuosi kymmeniä.
siis kysymys on siitä ottaako joku konkurssin kulut vastatakseen, yleensä eivät ota ainakaan velkojat, kun niille tulee takkiin joka tapauksessa, miksi vielä maksaa lisää, siispä pienen konkurssin voit tehdä suht. turvallisesti, mutta sitten kun huomattavan iso pesä on putsattu, sitten konkurssiasiamiehentoimisto ottaa kulut vastataakseen, peli oli siinä jopa vuosi kymmeneksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei vaan tullut Possonderillekin seurauksia tuosta konkurssista, ja ainoa ulospääsy oli hankkiutua työkyvyttömyyseläkkeelle ja paeta lippiksen kanssa Thaimaahan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei vaan tullut Possonderillekin seurauksia tuosta konkurssista, ja ainoa ulospääsy oli hankkiutua työkyvyttömyyseläkkeelle ja paeta lippiksen kanssa Thaimaahan?
On ei, hankkiudu tk-eläkkeelle onnea yrityksen.
- Anonyymi
"Ei Hessu tietääkseni tehnyt kuin yhden ison konkurssin, johon minulla on ole sinänsä mitään osaa, eikä arpaa, kuten sanoin en tiedä konkurssin syytä, enkä kauheasti ole edes kiinnostunut"
Eilen kerroit olleesi mukana kahdessa konkurssissa kun kumpikin Hessun firma meni munilleen. Miten niin sinulla ei ole osuutta? Tottakai sinulla on ihmisnerona osuutesi suureen menestykseen.- Anonyymi
Kumpikin? Eiköhän toi saanut jo ensimmäisessä muutaman vuoden yritystoimintakieltoa, oli siis Hedengrenillä palkollisena, kuin (ehkä) Pasanenkin.
- Anonyymi
En kertonut kerroin että olin työsuhteessa Elekrotel ja Suomen ET-Computer, vastasin kummassakin tietotekniikasta, olin ET-Computerissä kolme vuotta, Hessu kaiketi jatkoi vielä muutaman vuoden... minä olin silloin muualla duunissa, tämä oli Peltolantiellä muistaakseni 10 b ja c
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.816667- 1486197
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5024034Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1252493- 431614
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4241504- 741295
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes341180Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun481140Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan651120