Olen huomannut, ettei ryypätessä kannata syödä kovia määriä mitään vehnäleipää,( jos nyt juuri mitään leipää) eikä sokeria muutenkaan, koska se jotenkin rasittaa elimistöä kovemmin. Ehkä insuliini nousee. Sammuukin helpommin, tai ainakin väsähtää. Olen kokenut sen asian monesti monin tavoin esim. lonkeroa juomalla(helvetin sokerilitkua).
En ole syvemmin asiaa tutkinut, mutta luulen syynä olevan sokerit ja se insuliini jotka, rasittaa maksaa alkoholin kanssa kaksinkerroin.
Olen ryypännyt monesti kun, syömiset on olleet vähemmät, ite pyydettyä kalaa, (lähinnä särki, ahven, hauki, lahna, madekin talvella) ruisleipää kaupasta, kahvitkin ehkä. Olo on ollut ok, ilman liiallista väsytystä ja pöhötystä. Siis "krapulassakin". Yleensä osaan krapulan olon minimoida.
Johtopäätökseni on, ettei kannata juoda lonkeroita, sidukoita, eikä syödä mitään nopeita hiilareita (esim. vehnäleipää) juodessasi alkoa. Jos mässäät leipää, sämpylää, pullaa niin ei tule edes hyvä känni, eikä helppo krapula, kun alkaa väsyttää jo aikasin ja maha turpoaa ja maksa käy kovilla.
Ryypätessä leipää
6
376
Vastaukset
- Anonyymi
Semmosen huomasin kerran kun join paljon olutta ja söin pussillisen paahtoleipää, että pää muuttui palloksi eli naama paisui pyöreäksi.
- Anonyymi
Olut ja paahtoleipä aiheuttaa useim ummetuksen, mutta se hoituu fistauksella. Naapurustossasi asuu varmasti sontaseppo, joka osaa homman. Säästyt poliklikkamaksulta.
- Anonyymi
Sulla on sokeritauti.
- Anonyymi00005
Eiku diabetes, luokkaa 1
- Anonyymi00006
Vaalea leipä sisältää nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja, jotka nostavat verensokerin nopeasti. Alkoholi taas voi laskea verensokeria. Tämä yhdistelmä aiheuttaa rajuja heilahteluja verensokeritasossa.
- Anonyymi00007
Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Paljon alkoholia käyttänyt ystäväni loppuaikoinaan väsähti toisinaan nopeasti alkoholijuomika otettuaan.
Syynä voi olla verensokerin nopea vaihtelu esimerkiksi alaspäin.
Kyseessä voi olla diabetes ja se ilmeisesti selviää lääkärikäynnin jälkeen tehdyllä sokerirasitustestillä tai muilla mittauksilla veriarvoista.
Minulla ruokahalu katoaa alkoholia nauttiessa ja otan välillä hitaasti imeytyvää sokeria kuten koivusokeri ja erythritol.
Tekoäly kertoo että myös Stevia ja keinotekoiset makeutusaineet vaikuttavat verensokeriin vähän tai ei lainkaan mutta niistä ei varmaan saa energiaa elimistöön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää382181Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642032Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031641Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821092Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75915
- 27899