Olen huomannut, ettei ryypätessä kannata syödä kovia määriä mitään vehnäleipää,( jos nyt juuri mitään leipää) eikä sokeria muutenkaan, koska se jotenkin rasittaa elimistöä kovemmin. Ehkä insuliini nousee. Sammuukin helpommin, tai ainakin väsähtää. Olen kokenut sen asian monesti monin tavoin esim. lonkeroa juomalla(helvetin sokerilitkua).
En ole syvemmin asiaa tutkinut, mutta luulen syynä olevan sokerit ja se insuliini jotka, rasittaa maksaa alkoholin kanssa kaksinkerroin.
Olen ryypännyt monesti kun, syömiset on olleet vähemmät, ite pyydettyä kalaa, (lähinnä särki, ahven, hauki, lahna, madekin talvella) ruisleipää kaupasta, kahvitkin ehkä. Olo on ollut ok, ilman liiallista väsytystä ja pöhötystä. Siis "krapulassakin". Yleensä osaan krapulan olon minimoida.
Johtopäätökseni on, ettei kannata juoda lonkeroita, sidukoita, eikä syödä mitään nopeita hiilareita (esim. vehnäleipää) juodessasi alkoa. Jos mässäät leipää, sämpylää, pullaa niin ei tule edes hyvä känni, eikä helppo krapula, kun alkaa väsyttää jo aikasin ja maha turpoaa ja maksa käy kovilla.
Ryypätessä leipää
6
469
Vastaukset
- Anonyymi
Semmosen huomasin kerran kun join paljon olutta ja söin pussillisen paahtoleipää, että pää muuttui palloksi eli naama paisui pyöreäksi.
- Anonyymi
Olut ja paahtoleipä aiheuttaa useim ummetuksen, mutta se hoituu fistauksella. Naapurustossasi asuu varmasti sontaseppo, joka osaa homman. Säästyt poliklikkamaksulta.
- Anonyymi
Sulla on sokeritauti.
- Anonyymi00005
Eiku diabetes, luokkaa 1
- Anonyymi00006
Vaalea leipä sisältää nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja, jotka nostavat verensokerin nopeasti. Alkoholi taas voi laskea verensokeria. Tämä yhdistelmä aiheuttaa rajuja heilahteluja verensokeritasossa.
- Anonyymi00007
Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Paljon alkoholia käyttänyt ystäväni loppuaikoinaan väsähti toisinaan nopeasti alkoholijuomika otettuaan.
Syynä voi olla verensokerin nopea vaihtelu esimerkiksi alaspäin.
Kyseessä voi olla diabetes ja se ilmeisesti selviää lääkärikäynnin jälkeen tehdyllä sokerirasitustestillä tai muilla mittauksilla veriarvoista.
Minulla ruokahalu katoaa alkoholia nauttiessa ja otan välillä hitaasti imeytyvää sokeria kuten koivusokeri ja erythritol.
Tekoäly kertoo että myös Stevia ja keinotekoiset makeutusaineet vaikuttavat verensokeriin vähän tai ei lainkaan mutta niistä ei varmaan saa energiaa elimistöön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1062679Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww1111968- 691586
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje281294Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi251129Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe531042- 851034
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta1271022- 951008
Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta345867