RAAMATUN PYHÄPÄIVÄ ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Anonyymi-ap

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä. Tämä on siksi tärkeä aihe, koska pyhäpäiväkysymys on myös pelastuskysymys. Ei niin, että pelastuisimme tekojemme kautta, ainoastaan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, koska emme voi saada syntejämme anteeksi muuta kuin Jeesuksen sovitusuhrin kautta. Mutta Jumala vaatii, että luovumme synneistämme, jos mielimme päästä Taivaaseen ja Uuteen Maahan. Ja synti on juuri Jumalan lain rikkomista, myös sitä jos emme pyhitä sapatinpäivää.
No niin, eli neljäs käsky kehottaa pyhittämään seitsemännen päivän ja olemaan silloin tekemättä työtä ja askareita. Tämän käskyn rikkominen on myös syntiä(1.Joh.3:4).
Toiset viettävät pyhäpäivänään sunnuntaita, toiset lauantaita ja kolmannet väittävät voivansa itse valita minkä päivän tahansa. Tää kolmas vaihtoehto putoaa heti pois, koska Jumala on nimenomaan kehoittanut pyhittämään seitsemännen päivän. Mitä päivää juutalaiskansa pyhitti Vanhan Testamentin aikaan, siitä selviää mikä oli oikea pyhäpäivä Vanhan Liiton aikana. Tunnettu tosiasia on, että juutalaiskansa on aina pyhittänyt pyhäpäivänään lauantai-sapattia, joka ajoittuu perjantain ja lauantain auringonlaskujen väliin. Eka vaihtoehto, eli sunnuntaikin putoaa siten pois, kun luemme Matteuksen evankeliumista, että Jeesus opetti ettei laista katoa ja poistu(eikä siis muutukaan) yksikään kirjain tai piirto (Matt.5:17-21). Ja tätä vahvistaa myös se, että luettuamme Uuden Testamentin alusta loppuun, emme sieltä löydä yhtään mainintaa siitä, että pyhäpäivä pitäisi muuttaa viikon seitsemänneltä päivältä viikon ensimmäiselle päivälle.
Ja viikon seitsemäs päivähän oikeasti on lauantai, vaikka se Suomessa ja joissakin muissakin maissa 1970-luvun alussa muutettiinkin sunnuntaiksi. Ihmisten tekemä muutos ei muuta Jumalan säädöksiä.
Kirkkohistoriasta taas selviää, että 300-luvun alussa Rooman valtakunnassa tapahtui jotain outoa. Silloin, vuonna 321 keisari lailla teki viikon ensimmäisestä päivästä, aurinkopäivästä, Rooman yhteiskunnan viikottaisen vapaapäivän. Rooman kirkko paavi Sylvesterin johdolla seurasi pian perässä lopettaen sapatinvieton ja alkaen viettää pyhäpäivänään aurinkopäivää, viikon ensimmäistä, joka nyt oli Rooman yhteiskunnan lakisääteinen juhlapäivä.
Eli oikea Raamatullinen pyhäpäivä on sapatti-lauantai. Sapattiuskonpuhdistus menee nopealla vauhdilla eteenpäin. Jatkuvasti ympäri maailmaa uskovat huomattuaan asian, alkavat pyhittään oikeata pyhäpäivää sapatti-lauantaita ja luopuvat sunnuntaista. Suurin sapattia viettävä seurakunta taitaa nykyään olla Seitsemännen Päivän Adventtiseurakunta, ja toisena tulee perässä Seitsemännen Päivän Helluntaiseurakunta, joita heitäkin on jo useita miljoonia.
Voit kuunnella aiheesta lisää Ellen Whiten audiokirjasta Youtubesta Suuri Taistelu-kirjasta. Kirjoitat vain Youtubeen: Suuri Taistelu. Toki löytyy myös kirjana.
Liity sinäkin sapatinviettäjien joukkoon ja astu askel eteenpäin kuuliaisuuden tiellä ja vältä pedon merkki.

26

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Keskustelu pelkällä kopioimalla on kielletty, se on laittomuuden syntiä.

Tietenkin jos on laittomuuden tekijä, niin ei mitään välitä.

• Anonyymi

su=ke=keskiviikko=lespiviikko=lapsiviikko=sappivuokko=sapettivuono=sapatti kuono=koni=hevonen=päivä

• junalanterve! Tervetuloa lauantaiseuroihin kotisiioniin! jumalanrahaa.

• Anonyymi

"Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä."

Ei kyllä tämä kiista on sun omassa päässä. En oo kuullutkaan moisesta kiistasta juuri koskaan. Eli sä omassa lahkomielessä suurentelet asioita ja sulla on kiistaa kaikkien kanssa siitä ku oot eri mieltä, mutta muilla ei ole kiistaa, saatikka että tästä aiheesta olisi ehkä eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä.

Varsinkaan lestadiolaisilla siitä ei ole kiistaa. Eikä "sapattiuskonpuhdistus" mene nopealla vauhdilla eteenpäin, sekin vauhti on sun korvien välissä, ei missään muualla.

Ja ylipäänsä: väittää että pyhäpäivänä ei pidetty sunnuntaita kristikunnassa tai antaa ymmärtää asian olevan näin ennen 300-lukua on kyllä silkka valhe.

• Anonyymi

Kylä Juusto tietää miten asia on!

• Anonyymi kirjoitti:

Jep, satuin heräämään yöllä pitkäksi aikaa kroonisen mahavaivan takia ja huomasin että täällä taas joku jaksaa levitellä tunnetun harhaopettajan ja väärän profeetan Ellen Whiten valheita. Eikä jaksa aina kirjautua.

• JuusoLehtola kirjoitti:

Jep, satuin heräämään yöllä pitkäksi aikaa kroonisen mahavaivan takia ja huomasin että täällä taas joku jaksaa levitellä tunnetun harhaopettajan ja väärän profeetan Ellen Whiten valheita. Eikä jaksa aina kirjautua.

Juuso, se ei todista sunnuntain pyhityksen oikeutuksesta mitään,kun et ole ottanut asioista selvää ja sivistänyt itseäsi. Mutta kun kontekstinasi on roomalaiskatolinen usko, on luonnollista että levität roomalaiskatolista valhetta ,että sunnuntai -Luciferin päivä- olisi pyhitetty lauabtai-sabatin sijaan.

Lauantaisabatin pyhitys ei ole seitsemännenpäivän advenyistien sanomaa pelkästään, vaan Raamatun Totuus!

Täältä löytyi äkkiä googlaamaalla mielenkiintoista tietoa lauantai-sabatista.

https://www.ucg.org/learn/bible-study-aids/sunset-sunset-gods-sabbath-rest/sunset-sunset-gods-sabbath-rest/names

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Juuso, se ei todista sunnuntain pyhityksen oikeutuksesta mitään,kun et ole ottanut asioista selvää ja sivistänyt itseäsi. Mutta kun kontekstinasi on roomalaiskatolinen usko, on luonnollista että levität roomalaiskatolista valhetta ,että sunnuntai -Luciferin päivä- olisi pyhitetty lauabtai-sabatin sijaan.

Lauantaisabatin pyhitys ei ole seitsemännenpäivän advenyistien sanomaa pelkästään, vaan Raamatun Totuus!

https://www.ucg.org/learn/bible-study-aids/sunset-sunset-gods-sabbath-rest/sunset-sunset-gods-sabbath-rest/names

Katsokaa kuinka monessa kielessä, sana lauantai,-juontuu sanasta sapatti!

Arabic: Sabet
        Armenian: Shabat
        Bosnian: Subota
        Bulgarian: Sabota
        Corsican: Sàbatu
        Croatian: Subota
        Czech: Sobota
        Georgian: Sabati
        Greek: Savvato
        Hebrew: Shabbat
        Hungarian: Szombat
        Indonesian: Sabtu
        Italian: Sabato
        Latin: Sabbatum
        Maltese: is-Sibt
        Polish: Sobota
        Portuguese: Sábado
        Romanian: Sambata
        Russian: Subbota
        Serbian: Subota
        Slovak: Sobota
        Slovene: Sobota
        Somali: Sabti
        Spanish: Sabado
        Sudanese: Saptu
        Ukranian: Subota

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Ja tietenkin englannin:Saturday!
        Joka lausuttuna on hyvin lähellä sanaa: sabbath!

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Taivaankappaletta siinä kuvataan.

On sen päivä.

• Anonyymi kirjoitti:

Taivaankappaletta siinä kuvataan.

On sen päivä.

Kuvataan näissäkin taivaankappaletta?

• JuusoLehtola

Joo en viitsi lukea noita kolminaisuusopin(kin) kieltävien lahkojen sivustoja, mutta saat toki sun teologian sieltä hakea.

Enkä viitsi edes alkaa väittelemään aiheesta. Aloitus sisälsi senverran paljon asiavirheitä eli valheita että ennenkuin joku ne korjaa niin ei jaksa vaivautua

Eli esimerkiksi seuraavat (kaksi ekaa apostolisia isiä/kirjoituksia) isät/kirjoitukset on opettaneet että kristityillä sapatti on sunnuntai, eli Herran päivä:

Ignatios Antiokialainen kirjeessään magnesialaisille
        Didakhe
        Justinos Marttyyri
        Tettullianus

• JuusoLehtola kirjoitti:

Joo en viitsi lukea noita kolminaisuusopin(kin) kieltävien lahkojen sivustoja, mutta saat toki sun teologian sieltä hakea.

Enkä viitsi edes alkaa väittelemään aiheesta. Aloitus sisälsi senverran paljon asiavirheitä eli valheita että ennenkuin joku ne korjaa niin ei jaksa vaivautua

Eli esimerkiksi seuraavat (kaksi ekaa apostolisia isiä/kirjoituksia) isät/kirjoitukset on opettaneet että kristityillä sapatti on sunnuntai, eli Herran päivä:

Ignatios Antiokialainen kirjeessään magnesialaisille
        Didakhe
        Justinos Marttyyri
        Tettullianus

Et siis suomeksi sanottuna jaksa alkaa valehtelemaan, hyvä merkki sinussa.

Sapatti on ikuinen ja ikuinen muistutus Jumalan luomistyöstä!

2.Mooseksen kirja:
        31:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        31:2 "Katso, minä olen nimeltään kutsunut Besalelin, Uurin pojan, Huurin pojanpojan, Juudan sukukunnasta;
        31:3 ja minä olen täyttänyt hänet Jumalan hengellä, taidollisuudella, ymmärryksellä, tiedolla ja kaikkinaisella kätevyydellä
        31:4 sommittelemaan taidokkaita teoksia ja valmistamaan niitä kullasta, hopeasta ja vaskesta,
        31:5 hiomaan ja kiinnittämään kiviä ja veistämään puuta, tekemään kaikkinaisia töitä.
        31:6 Ja katso, minä olen antanut hänelle apulaiseksi Oholiabin, Ahisamakin pojan, Daanin sukukunnasta, ja olen antanut kaikkien taidollisten sydämeen taidollisuuden tehdä kaikki, mitä minä olen sinun käskenyt teettää:
        31:7 ilmestysmajan, lain arkin, armoistuimen sen päälle, kaiken majan kaluston,
        31:8 pöydän kaluinensa, aitokultaisen seitsenhaaraisen lampun kaikkine kaluinensa, suitsutusalttarin,
        31:9 polttouhrialttarin kaikkine kaluinensa, altaan jalustoineen,
        31:10 virkapuvut ja pappi Aaronin muut pyhät vaatteet sekä hänen poikiensa pappispuvut,
        31:11 voiteluöljyn ja hyvänhajuisen suitsukkeen pyhäkköä varten. He tehkööt kaiken niin, kuin minä olen sinulle käskyn antanut."
        31:12 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
        31:14 Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
        31:15 Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
        31:16 Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
        31:17 Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
        31:18 Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei juusto tiedä, hän on luulouskossa, mutta Kehityskelpoinen, -ehkä.

• Anonyymi
        UUSI
        JuusoLehtola kirjoitti:

Siunattua Jumalan Pojan ylösnousemuksen muisto päivää Son dag pojan päivä HERRAN PÄIVÄ. SE ON TEHTY SE ON TÄYTETTY .

• Anonyymi
        UUSI

Lauantai saturday. Hautaus ja sauna päivä. Sunnuntai ylösnousemus kuolleista päivä. YouTube my redeemer lives.

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus NASARETH SON OF MAN SON OF GOD.

• Anonyymi
        UUSI

Kuvataan näissäkin taivaankappaletta?

Jeesus on Herramme. Tulkaa kaikki te työtä tekevät ja raskautetut. Minä annan teille levon.

• Anonyymi
        UUSI

Et siis suomeksi sanottuna jaksa alkaa valehtelemaan, hyvä merkki sinussa.

Sapatti on ikuinen ja ikuinen muistutus Jumalan luomistyöstä!

2.Mooseksen kirja:
        31:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        31:2 "Katso, minä olen nimeltään kutsunut Besalelin, Uurin pojan, Huurin pojanpojan, Juudan sukukunnasta;
        31:3 ja minä olen täyttänyt hänet Jumalan hengellä, taidollisuudella, ymmärryksellä, tiedolla ja kaikkinaisella kätevyydellä
        31:4 sommittelemaan taidokkaita teoksia ja valmistamaan niitä kullasta, hopeasta ja vaskesta,
        31:5 hiomaan ja kiinnittämään kiviä ja veistämään puuta, tekemään kaikkinaisia töitä.
        31:6 Ja katso, minä olen antanut hänelle apulaiseksi Oholiabin, Ahisamakin pojan, Daanin sukukunnasta, ja olen antanut kaikkien taidollisten sydämeen taidollisuuden tehdä kaikki, mitä minä olen sinun käskenyt teettää:
        31:7 ilmestysmajan, lain arkin, armoistuimen sen päälle, kaiken majan kaluston,
        31:8 pöydän kaluinensa, aitokultaisen seitsenhaaraisen lampun kaikkine kaluinensa, suitsutusalttarin,
        31:9 polttouhrialttarin kaikkine kaluinensa, altaan jalustoineen,
        31:10 virkapuvut ja pappi Aaronin muut pyhät vaatteet sekä hänen poikiensa pappispuvut,
        31:11 voiteluöljyn ja hyvänhajuisen suitsukkeen pyhäkköä varten. He tehkööt kaiken niin, kuin minä olen sinulle käskyn antanut."
        31:12 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
        31:14 Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
        31:15 Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
        31:16 Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
        31:17 Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
        31:18 Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.

Golgatan ristillä. Poika Jumalan . Katsoo sinua armollisesti. Tule lapseni minä tunnen sinut, tule uuden liiton armoon.

• 2 on kovaa juustoa Suomessa: Juusto Lehtola ja Kaisa Juusto. 🧀🧀😇👍

• Anonyymi

Saalemin pastoria pitäisi sapatistien herjata amerikan homoista. Miten on sapatin lumoissa?

• Anonyymi

Vai onko itse herjaajien pääjehu?

• Älä paina tätä alas Juuso, vaan esitä vasta-argumenttejasi, -tosin kestämättömiää sellaisia, mutta ne antavat minulle mahdollisuuden todistaa Jumalan sanan muuttumattomuutta!

• Anonyymi

Eikö Juuso tiedäkään asiaa, kun antoi xaalemille viimeisen puheenvuoron?

• Anonyymi

Sa-patti on ilmeisimmin keskiviikkona sillon kun on kovimmat taistelut käynnissä

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus on Jumalan poika Messias eikä mikään viikonpäivä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      144
      1840
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      47
      1803
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1490
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1325
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      220
      1252
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      72
      1148
    7. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      279
      1143
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1030
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      108
      928
    Aihe