Asun vuokralla yksityisen vuokranantajan asunnossa. Asunto on suht uusi ja siistikuntoinen.
Vuokrasopimuksessa lukee että lemmikeistä on sovittava erikseen ja minulla on tarkoituksena myöhemmin tänä vuonna hankkia pieni koira (pentu). Tarvitsen toki ennen sitä vuokranantajan luvan siihen, ja mietinkin että mikä olisi paras tapa vakuuttaa vuokranantaja että koirasta ei olisi asunnon tai asumisen suhteen harmia?
Tietenkään en voi tietää miten asiat menisi ja tästä syystä olisi varmasti hyvä sopia että jos koira tekee asunnossa esimerkiksi tuhoa, maksan siitä aiheutuneet kustannukset. Haaveilemani rotu ei ole haukkuherkkä ja vaikka olenkin paljon kotona, opettaisin pentua olemaan myös yksin kotona rauhallisesti.
Asunnossa on uudehko laminaattilattia ja pennun kanssa varmasti vuokranantajalle (niin kuin myös minulle) heräisi huoli että missä kunnossa lattia on sen jälkeen. Varmasti vahinkoja sattuisi jonkin verran, siitä ei ehkä pääse mihinkään. Totta kai siivoan vahingot saman tien ja kotona ollessani myöskin seurailisin koiran touhuja ja käytän monta kertaa päivässä pentua ulkona. Kaavailin että (lyhyiden) yksinolojen ajaksi pentu viettäisi aikansa pentuaitauksessa jossa lattia on suojattu jollakin (mutta millä suojaisin lattian - onko ideoita?)
Mitä muuta voisin vielä mainita vuokranantajalle kun kysyn lupaa koiran hankkimiseen? Varaudun myös siihen että lupaa koiraan ei välttämättä tule häneltä. Jos lupaa ei tule niin en tietenkään hanki koiraa kotiini - sen sijaan etsin toisen asunnon johon myös koira on tervetullut.
Siitä huolimatta pitäisin mielelläni nykyisen kotini ja siksi kaipaisin vinkkejä millä tavoin lähtisin avaamaan tilannetta vuokranantajalle?
Koiran hankinta ja lupa vuokranantajalta
Anonyymi-ap
5
189
Vastaukset
- Anonyymi
Muovimaton voi laittaa laminaatin päälle, suojaa
- Anonyymi
Juu, keskustele vuokranantajan kanssa.
- Anonyymi
Rakit häiritsee myös naapureita räkytyksellään ja kuseksimalla ja paskomalla minne tahansa, toivottavasti naapurit hankkivat häädön.
- Anonyymi
Ei kannata ikinä vuokrata asuntoa rakkihulluille, eikä alkaa seurustelemaankaan sellaisen kanssa, taas on yksi ampunut exänsä kun kumpikaan ei halunnut huolehtia rakista viikonloppuna.
- Anonyymi
Syyhän ei ollut koira. Vaan katkeroituminen erosta, ja toisen uudesta.
Kysyppä äitiltäs, ennenku ymmärrät väärin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1225556
- 715208
- 994295
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753670Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603308- 432881
- 152327
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582059- 451927
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381733