ne jotka väittää että kuka tahansa pystyy tekemään työtä eivät ole perillä asioista eli he joko

Anonyymi-ap

He eivät tiedä todellisuudesta miten paskana voi jonkun ihmisen mieli olla joka johtaa siihe ettei työkykyä käytännössä ollenkaan että lähinnä nollatasolla. Jotain pientä kotiaskaretta sentään kuka tahansa kykenee kuten keittämään kahvit tai tiskaan astioita mutta varsinainen työ eikä osa-aikatyökään onnistu moniltakaan.

On ihan tietenkin sananvapauden kannalta hyvä että löytyy eri näkemyksiä enkä morkkaa kenenkään näkemyksiä tietenkään mutta oon kyllä eri mieltä kuin mitä enemmistö on ja itse sanon tämän koska olen itse ns asiantuntija koska tiedän miltä se tuntuu kun mieli rakoilee kun itseluottamus on nollassa että ei tunne arvoansa että kokee arvottomuutta jne.

En halua tällä kertaa lähteä riidanmakuiseen kommentointiin vaan yritän ottaa opiksi että haluan muuttaa itseäni suvaitsemmaksi ihmiseksi kommenttikentässä.

Haluan kuulla mitä teillä on sanottavaa.
Moikka terveisin Juha.

8

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on oikeastaan aika ärsyttävää, kun jotkut on sellaisia, että väittävät muiden pystyvän tekemään lähes mitä tahansa. Kuvittelevat, jos itse pystyvät, niin silloin muutkin pystyvät, tai muidenkin olisi pystyttävä.
      Jos johonkin ei pysty, niin ei pysty. Riittää yleensä se, kun itse tietää oman tilanteensa.
      Jos joku väittää jotain muuta, niin ei siitä kannata niin välittää.
      On minullekin sanottu, että kyllä uusia asioita oppii kuka vaan, asioita pystyy tekemään, jne. Silloin kun olen itse kertonut, että on vaikea oppia uutta, tai etten kykene johonkin asiaan, olen tuollaisia väitteitä kuullut.
      Toinen ei voi tietää toisen puolesta, mihin se toinen pystyy/kykenee.
      Tuntuuhan se joskus vähän ikävältä, mutta kun sille ei voi mitään, niin antaa mennä ns. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

• Anonyymi

Aika harva MT-Kuntoutujista on täysin työkyvytön, vaikka sopivan työn löytäminen onkin vaikeaa.

• Anonyymi

Masentuneena ei opi yhtään mitä. Sillä aivot ovat ylikourmitettuina siis ei jakseta ottaa vastaan sitä, uutta asiaa. Lepo, hyvät ystävät ja esim lääkkeet auttavat parantumaan.usein vie hieman aika vaan lopulta hellittää.
        Nämä jotka ovat hirveästi jotain mieltä toisen tilasta, olisko mahdollista ajatus että miksi tekevät niin, sillä se on aåsairaampaa kun masennus onkaan , siis puhuvat asioista mistä eivät ymmärtää yhtä.n mitään

• Anonyymi

Työ on lääkettä.

Kyllä meillä on ihmisiä jotka ei aidosti kykene töihin, mutta aivan liian paljon on kiinni asenteista. Se koskee niin työnantajia, kuntoutujia kuin yhteiskuntaa yleensäkkin.

Masennus ei kuintenkaan lähde masentumalla, ahdistus ei lähde ahdistumalla, eikä psykoosisairaus harhoja karkuun juoksemalla.

Ihminen tarvitsee onnistumisen kokemuksia, ja merkityksellisyyttään elämälle. Kyllä voi olla ihmisiä jotka kokee onnistumista siitä, että saa tiskattua, tai käytyä kaupassa, mutta todellisuduessa todella harva MT kuntoutuja saa oikesati itsetuntoa siitä, että katsoo netflix sarjan loppuun.

Uskallan väittää, että työ on sellainen itseisarvo että siihen kannattaa pyrkiä.

• Anonyymi

Ihan totta, silloin kun voi psyykkisesti huonosti niin koko keho voi myös huonosti.
      Sairaus on niin monimutkainen ettei tyhmä sitä Voikkaan ymmärtää, vaan huutelee usein että on mentävä töihin, mutta kun se ei käy, aivot eivät jaksa antaa signaaleja keholle joka on ainoastaan voimaton .monta kertaa ajatellut että ne jotka puhuvat toisten sairauksista eivät todellakaan tiedä siitä mitään, silloin olisi paikallaan että sellainen ihminen saisi ihan itse kokea olla pari vuotta työkyvyttömänä ja yrittää sietää olotilaa mikä on todella heikko.
      Muista erään tytön joka sairastui ja protestoi itseään vastaan ja yritti kovasti töihin takaisin sillä työ oli hänelle tärkeä. No yrittäessään pyörtyi töissä, ja silloin hän ymmärsi että masennus ei ole sellainen joka paranee kun vaan ottaa itseään niskasta kiinni.
      Oli melkein kaksi vuotta kotona ja palasi töihin pirteänä ja täynnä elämän halua, äjoillakin oli tietysti siitäkin sanomista. Siis jollain tyhmällä jolla aivot taas ei riitä ymmärtämään toisen ihmisen tilannetta. Joten kaikilla meillä on elämän aikana monenlaisia sairauksia
      Vaikka emme ole pyytäneet yhtäkään itsellemme.

• Anonyymi

Eikös täällä ole itsepintaisesti intetty että asia on juurikin toisinpäin. Että kaikkia fyysisiä ongelmia väitetään psyykkeen aiheuttamiksi, ja nyt yhtäkkiä poimitaankin rusinoita pullasta, ja väitetään että saattaisikin olla niin että koko keho voisi huonosti, kun vain psyyke voi huonosti.

Kummin se nyt menikään, vai vaihtuuko se sen mukaan, mikä itselle on edullisinta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös täällä ole itsepintaisesti intetty että asia on juurikin toisinpäin. Että kaikkia fyysisiä ongelmia väitetään psyykkeen aiheuttamiksi, ja nyt yhtäkkiä poimitaankin rusinoita pullasta, ja väitetään että saattaisikin olla niin että koko keho voisi huonosti, kun vain psyyke voi huonosti.

Kummin se nyt menikään, vai vaihtuuko se sen mukaan, mikä itselle on edullisinta?

Molemmin päin on mahdollista.
        Kun psyyke on heikko, voi kehokin reagoida, ja kehon ongelmat voivat vaikuttaa psyykeen.
        Se, miten lääkärit asian tulkitsevat, on usein niin päin, että keholliset vaivat " johtuvat psyykkisistä syistä ".
        Jos vielä ihmisellä on taustallaan mt-ongelmia, tätä tapahtuu useammin, että kaikkea väitetään psyykkiseksi. Ehkä johtuen siitä, ettei vain tarvitsisi tutkia eikä hoitaa millään tavalla, tulee helpommaksi ja halvemmaksi.
        Vaikka halvemmaksi se tuskin tulee, ajan myötä voi muodostua jopa kalliimmaksi, kun ei ajoissa puututa asiaan.

• Anonyymi

Voin sanoa että kun liikaa ikäviä asioita tapahtui mihin ei voinut vaikuttaa niin lamaannus iski voimalla. Lyhyen sairasloman jälkeen sain tosissani taistella että pystyin kampeamaan itseni töihin. Olisi ollut helppo jäädä vain paikoilleen ja odottaa kuolemaa kun voimat oli täysin loppu,masennus suorastaan odotti jo nurkan takana ja se tuntui pelottavalta. Työ kuitenkin piti arjessa ja järjissä joten liputan kyllä työhön menon puolesta kun siinä kunnossa on mutta ymmärrän kyllä jos ei voimia ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      175
      1959
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      172
      1711
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1578
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1393
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      98
      1335
    6. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      154
      1028
    7. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      100
      1017
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      73
      1017
    9. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      228
      846
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      55
      769
    Aihe