Sain metformin-lääkkeen ja nyt luin, että se ei sovi ainakaan runsaan alkoholin käytön kanssa. Minulla on kuitenkin tapana vetää pellit kiinni kerran viikossa, enkä tahdo siitä luopua. (Ja muuten pliis, ei saarnoja Alkon käytöstä kiitos!)
Jos taustan metiä niin, että ryyppypäivänä en ota ja krapulapöivänäkin jätän väliin, niin onko se hyvä? Luin, että met poistuu kehosta nopeasti, joten kai tämä riittää.
Onko muita Alkon käyttäjiä joilla on met? Miten olette pärjänneet?
Jatkossa voisin yrittää vähentää Alkoa, että en dokaisi enää kerran viikossa vaan esim. 1 kerran kahdessa viikossa.
Metformin ja alkoholi
7
291
Vastaukset
- Anonyymi
Tiedän ainakin yhden diabeetikon joka juo kuin sieni. En tosin tiedä onko sillä lääkitystä.
- Anonyymi
Metformiini ja viina on huono yhdistelmä jos runsaasti käyttää Alkoa.
Voi laskea sokerit liian alas ja loppupelissä pidemmällä juoksulla heikentää lääkkeen tehoa.
Että mieluummin korkki kiinni kokonaan tai hyvin vähän Alkoa jatkossa jos yhtään oma terveys kiinnostaa. Anonyymi kirjoitti:
Metformiini ja viina on huono yhdistelmä jos runsaasti käyttää Alkoa.
Voi laskea sokerit liian alas ja loppupelissä pidemmällä juoksulla heikentää lääkkeen tehoa.
Että mieluummin korkki kiinni kokonaan tai hyvin vähän Alkoa jatkossa jos yhtään oma terveys kiinnostaa.Lisäksi on mahdollisuus maitohappoasidoosiin.
- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Lisäksi on mahdollisuus maitohappoasidoosiin.
Siitä itsekin olen kuullut. Mutta lääke poistuu nopeasti elimistön kautta virtsassa. Luulisi, että tauottamiseksi riittäisi lääkkeen jättäminen ryyppypäivänä.
Anonyymi kirjoitti:
Siitä itsekin olen kuullut. Mutta lääke poistuu nopeasti elimistön kautta virtsassa. Luulisi, että tauottamiseksi riittäisi lääkkeen jättäminen ryyppypäivänä.
Maitohappoasidoosi on suhteellisen harvinainen mutta sillä minulle on perusteltu miksi metformiinin kanssa ei pitäisi käyttää alkoholia.
- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Maitohappoasidoosi on suhteellisen harvinainen mutta sillä minulle on perusteltu miksi metformiinin kanssa ei pitäisi käyttää alkoholia.
Jälleen voisi sanoa, että juomapäivänä lääke kannattaa jättää väliin. Ihan samoin kuin vaikkapa rankan ripulin aikana on syytä jättää ottamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälleen voisi sanoa, että juomapäivänä lääke kannattaa jättää väliin. Ihan samoin kuin vaikkapa rankan ripulin aikana on syytä jättää ottamatta.
Minä kyllä sanoisin, että lääkkeet kannattaa ottaa joka päivä ja jättää juomapäivät väliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1102463- 842151
- 561697
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai581662- 1551570
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461476Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1531460- 1121200
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261186Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket271177