Metformin ja alkoholi

Anonyymi-ap

Sain metformin-lääkkeen ja nyt luin, että se ei sovi ainakaan runsaan alkoholin käytön kanssa. Minulla on kuitenkin tapana vetää pellit kiinni kerran viikossa, enkä tahdo siitä luopua. (Ja muuten pliis, ei saarnoja Alkon käytöstä kiitos!)

Jos taustan metiä niin, että ryyppypäivänä en ota ja krapulapöivänäkin jätän väliin, niin onko se hyvä? Luin, että met poistuu kehosta nopeasti, joten kai tämä riittää.

Onko muita Alkon käyttäjiä joilla on met? Miten olette pärjänneet?

Jatkossa voisin yrittää vähentää Alkoa, että en dokaisi enää kerran viikossa vaan esim. 1 kerran kahdessa viikossa.

10

1015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiedän ainakin yhden diabeetikon joka juo kuin sieni. En tosin tiedä onko sillä lääkitystä.

• Anonyymi

Metformiini ja viina on huono yhdistelmä jos runsaasti käyttää Alkoa.
        Voi laskea sokerit liian alas ja loppupelissä pidemmällä juoksulla heikentää lääkkeen tehoa.
        Että mieluummin korkki kiinni kokonaan tai hyvin vähän Alkoa jatkossa jos yhtään oma terveys kiinnostaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi laskea sokerit liian alas ja loppupelissä pidemmällä juoksulla heikentää lääkkeen tehoa.
        Että mieluummin korkki kiinni kokonaan tai hyvin vähän Alkoa jatkossa jos yhtään oma terveys kiinnostaa.

Lisäksi on mahdollisuus maitohappoasidoosiin.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Lisäksi on mahdollisuus maitohappoasidoosiin.

Siitä itsekin olen kuullut. Mutta lääke poistuu nopeasti elimistön kautta virtsassa. Luulisi, että tauottamiseksi riittäisi lääkkeen jättäminen ryyppypäivänä.

• Anonyymi kirjoitti:

Siitä itsekin olen kuullut. Mutta lääke poistuu nopeasti elimistön kautta virtsassa. Luulisi, että tauottamiseksi riittäisi lääkkeen jättäminen ryyppypäivänä.

Maitohappoasidoosi on suhteellisen harvinainen mutta sillä minulle on perusteltu miksi metformiinin kanssa ei pitäisi käyttää alkoholia.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Maitohappoasidoosi on suhteellisen harvinainen mutta sillä minulle on perusteltu miksi metformiinin kanssa ei pitäisi käyttää alkoholia.

Jälleen voisi sanoa, että juomapäivänä lääke kannattaa jättää väliin. Ihan samoin kuin vaikkapa rankan ripulin aikana on syytä jättää ottamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälleen voisi sanoa, että juomapäivänä lääke kannattaa jättää väliin. Ihan samoin kuin vaikkapa rankan ripulin aikana on syytä jättää ottamatta.

Minä kyllä sanoisin, että lääkkeet kannattaa ottaa joka päivä ja jättää juomapäivät väliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, jos metformiini laskee verensokeria. Alkoholi on paljon tehokkaampi verensokerin laskija.

• Anonyymi

Kerta viikkoon tulee tissuteltua, kuitenkin niin vähän, ettei rapulaakaan tule. Lääkkeen olen ottanut jokaisena päivänä. En ole huommannut mitään poikkeavaa.

• Anonyymi

Itse olen käyttänyt kyseistä lääkettä reilut 12 vuotta ja neuvona aloittaessa oli että alkoholia voi käyttää mutta pitää muistaa syödä. Itsellä tapana "tankata" huuruisen illan päätteeksi hitaita hiilareita ja proteiinia muutenkin eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3703
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3085
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      53
      2281
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1510
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1289
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      86
      1146
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      981
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      981
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      955
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      942
    Aihe