mitkä Popeda -biisit hyvin harvoin keikoilla esitetty ja mitkä on ne Popeda-biisit joita ei koskaan

Anonyymi-ap

Mitkä on ne popeda-biisit joita hyvin harvoin keikoilla esitetty ja mitkä ne joita ei ole Popeda esittäny koskaan keikoilla??

Mä en voi tietää kun en ole käyny koskaan popedan keikoilla .
youtubesta oon kuunnellut Popedan keikkoja joten jonkunlainen haju on.

En ole muistaakseni koskaan youtubessa kuullut näitä seuraavia popeda-biisejä livenä;

1.Avaruusseikkailu
2.Korppi
3.Villi yö
4.Hautajaiset
5.Lauri lutavuori
6.onnellinen mies
7.Maailma palaa
8.Taivaanrannanmaalari
9.Sä pelkäät
10.Älä kirjoita tauluun
11.Varo
12.Sika-Anteron laulu
13.Polttaa
14.Paljastaja karppanen
15.Rutatuta
16.Savusuudelma
17.Kylän suurin kypärä
18.Vaisto vaatii toimimaan
19.Viisas ihminen
20.Isä aurinkoinen

Kirjoittaja Juha P.

3

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se voi olla että on ollut yhtyeen mielestä liian häröjä tai sitten niitä ei vaan muuten oo

• Anonyymi

kiitos vastauksedsta ja itteki sammaa pohdin että sen mää tiijän ainaki että kappaleen erotomania on semmone josta pate sanonu "en milloinkaa aio esittää sitä livenä" ja sitte kun pate siirtyi pois Popedasta niin Olli hermann sitten on tietääkseni esittänyt tuota kappaletta popeda-keikoilla eikö vain??

Osasyy miksei noita tiettyjä biisejä esitetty johtuu kait iha siitä että yleisö vois juosta pois paikalta ettei yleisö ois tyytyväinen jos orkesteri esittäisi noita mutta oon aina ihmetellyt popedan liian tuttua ja turvallisia biisivalintoja että eikös kaikkein viisainta olis semmone kuvio jossa valkataan esim 7 tuttua biisä ja 6 oudompaa biisiä niin siinä tavallaan bänti tekis ns karhunpalveluksen kaikille erilaisille popeda-faneille että niin mutta varmaan ymmärrän kyllä osittain että bändi haluaa edetä turvallisinta reittiä ja pelata näin ollen varman päälle.

Mut on tästä asiasta puhuneet mikko Alatalo ja Anna eriksson julkisuuvessa että ne haluis esittää keikoillansa niitä tuntemattomiakin biisejä ja alatalo sanoi muun muassa näin että "haluisin esittää niitä kunnianhimoisimpia biisejä joita eniten arvostan mut yleisö lähtee pois joten en voi koska tämä on palveluammatti"

paskanmarjat sanon mä! kyllä pienemmälläkin leivällä pystyä elämään että minä jos oisin musanesittäjä bändissä niin valitsisin myös paljon niitä tuntemattomia biisejä sekaan että vähät välittäisin rahasta että jos rahaa en sais musasta niin sitten menisin toiseen työhön tai sitten vain venyttäisin penniä että alkaisin tosi nuukaksi jotta pysttyy elämään.

Anna erikson puhui medialle aika kriittiseenkin sävvyyn siitä että hän yritti nuorempana miellyttää yleisöä esittämällä tuttuja ja turvallisia lauluja että hän koki jonkun uuven valaistumisen ja muutti suuntaa että alkoikin tekkeen lauluja jotka ei miellytä yleisöö että anna sanoi että se tarkootti myös sitä että rahaa ei tullu ennää musiikista niin paljoo mut sanoi jottain että i dont care mut pääasia että tullee toimeen silti jotenki ja onhan hänellä myös se elokuvakuviot josta tullu rahhaa.

Popeda ja tietyt muut bändit ja artistit vettää minusta liian turvallista juttua keikoilla että esittää aina vain niitä samoja biisejä eikä juur koskaan tuntemattomia että minusta se on sääli ja iso harmituksen paikka niille faneille jotka kaipais muutaki että lähinnä nämä tietyt bändit ja artistit miellyttää vain niitä faneja jotka tykkää hiteistä.

Tykkään minäkin toki popedan joistain hiteistä kuten kersantti Karoliina joka on oikein mainio teksti ja sävellys jossa voi kuulla myös hienon käyrätorvisoolon.

kommentoija-kirjoittaja Juha pohjola

• Anonyymi

anna erikssonille nostan hattua että uskalsi haastaa oman yleisön eikä miellyttänyt enää moniin vuosiin kettään vaan tekkee omapäisesti ommaa juttuansa että myö arvostan tommosta linjaa! Rohkea ihminen o! se voi tietää pienempää leipää mutta kyl jos ossaa taloutta hoitaa nii ei pitäs tulla ongelmia.

Popedaa mä oon kuunnellu vuoskauvet että kyllä ne vaan tietyt levyt on ne joita mä kuuntelen ja poimia toki joka levyltä ne muutamat lempparit mutta esim hullut koirat levyllä on kaikki levyn biisit mulle klassikoita joten joka kuuntelukerralla ne kaikki pittää kuunnella ja myös levyt popeda , mustat enkelit ja raswaa konneesee on semmosia levyjä että ne on täynnä täydellisiä biisei. Jotenki viehättänyt ton aikakauven popeda-soundiin &soittopuoleen että osasivat soittaa rupisemmin ja luomulla tyylillä enempi että kun costello tuli bäntiin niin en niin paljoo viehättänyt hänen tavasta soittaa kitaraa mutta tietenkin se on 100% fakta että costello on huikea livekitaristi että ei juuri koskaan livekeikoilla soittanu väärin että hänhän onkin kone! mut se tapa soittaa kitaraa ei niinkään mun juttu että myö oon tosi kova Puukka-fani eli se miten tämä puukka soitti sitä kitaraansa oli mulle kovin juttu ja toki Arwon kitaransoittotapa myös mieleeni. Eebon bassottelu hiveli korvia samoin kuin ilpo ainialan bassojutut ja muuten ekalla popeda levyllä biiseistä vastasi eniten ainiala. Harmi että tämä herra ainiala ei tehny urallaan niin paljoo biisejä kuin ois voinu toivoo mut hyvä että teki kuitenni biisejä.

Myöhemmistä soittajista mainittakoon esim Melarttini että hyvä basisti o!
        Rumpaleista alkuperäinen rumpali onks se kari vaiko kai holm ,tietääkseni Kari kun kai holomi tuli rumpuihin muistaakseni harasoo levyllä. Ehdottomasti mieltynyt enemmän karin kuin kain rumputeknilliseen soittoon. Myös popeda rumpaleista lacu Lahtine o kova! Hänen soittorummutus-arsenaali on tosi laaja. Esim hänen rummutusta hianoo kuunnella paten soololevyllä patentoitu.

kirjoittaja Juha Pohjola

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      70
      17663
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      44
      5434
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      304
      2950
    4. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      43
      2575
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      171
      2423
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      24
      1914
    7. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      8
      1889
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1752
    9. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1728
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1638
    Aihe