Tämä on hävettänyt ihan pikkupojasta. Muistan yhden kerran kun taas tuli vitonen kokeesta. Hukkasin sen koska en kehdannut näyttää sitä kotona vaikka siihen oltiin varmasti jo totuttu. Yläasteella huomasin monta kertaa että muu luokka on jo paljon edellä minua ja etsin sivuilta että missä mennään. Tahti oli minulle liian kova.
Olen ollut työssäni 15 vuotta ja siinä tarvitaan peruslaskutaitoja. Ei ole mitään ongelmaa jos olen yksin. Mutta jos siinä on joku vieressä ja pitää tehdä laskutoimitus 50-12 niin hävettää kaivaa laskin esiin. Tai 12+4. Pää menee aivan jumiin eikä siitä pääse mihinkään. Onneksi yleensä se toinen kertoo vastauksen ennen kuin ehdin näyttää tyhmyyteni. Siltä toiselta vastaus tulee kuin vettä vain.
Kertolaskuja tarvitsen paljon ja tulee paljon "vaativiakin" laskuja kuten isoja lukuja kerrotaan isolla luvulla mutta laskimella pääsen niistä. Toiset laskee nämäkin päässä, mutta kun on kyse isoista luvuista niin ei tarvitse hävetä laskimen käyttöä.
Se että joutuu tekemään yksinkertaisen laskun kun joku katsoo tuntuu kuin olisi ase ohimolla.
Olen yrittänyt opetella matematiikka tekemällä, ja kun huomaan että opin jonkun niin seuraavana päivänä se kaikki on unohtunut ja olen taas lähtöpisteessä.
Häpeääkö muut tällaista?
Matemaattisten kykyjen puute
Anonyymi-ap
3
468
Vastaukset
- Anonyymi
Niin ja sormia pitää käyttää paljon ja tätä ei kehtaa tehdä muiden nähden.
50-12 laskin päässäni niin kyllä siinä meni tuhottomasti aikaa.- Anonyymi
Niin sormet on hyvä apu, terveisin aikuinen.

- Anonyymi
Mulla on ihan sama, oon vaan hidas. Joskus häpesin mutta ihan sama ne sanoo, laske kun kerkeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245201Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1814925"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste693379Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072966Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242292Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2371728- 991289
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.781280Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.74990Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.96927