Pelkäätkö sydämen pysähdystä ja äkkikuolemaa

Anonyymi-ap

Äkillinen hengen menetys eli tutummin äkkilähtö tai äkkikuolema on vakava uhka jos on tullut elettyä elämä epäterveellisin elintavoin, tupakkia poltellen ja alkoholiakin tullut käyttäneeksi runsaanlaisesti.
Äkillinen sydänkuolema on pelätty kuolinsyy, sydän- ja verisuonisairaudet ovat yleisin kuolinsyy. Ikääntyneenä on sitten melkoisen turhaa enää alkaa muuttamaan elintapojaan jos parhaat vuodet on sössitty epäterveellisesti eläen.

33

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asiassa on toinenkin puoli. Äkkikuolema jopa monen mielestä toivottu, ei turhaa kitumista eikä makaamista loputtomasti sängyn vankina.

• Minäkin olen sitä mieltä että kituminen paremminkin pelottaa.

• Anonyymi

Eivätkö ne meitå viisaammat tyypit kerro kaiken aikaa, että elintapojen muuttaminen parempaan suuntaan ei ole koskaan liian myöhäistä eikä varsinkaan turhaa. Lisäksi he ilmoittavat, että isoa ja suurta vaihdosta ei kannata tehdä kerralla, koska se harvemmin onnistuu.

Pienin askelin, vähän kerrassaan, hitaasti ja hartaasti sisäistäen uusia aiheita ja oppeja pääsee parempaan tulokseen. Jos koko elämä - tai terveyspuoli - tuli sössittyä, niiin voihan sitä koettaa pistää toisenlaisen pisteen sössimisen päätteeksi / päättymiseksi.

• Juu. Ehkä kannattaa viimeisenä oljenkortena. Kuitenkin tässä iässä vauriot on jo pitkälti tulleet.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Juu. Ehkä kannattaa viimeisenä oljenkortena. Kuitenkin tässä iässä vauriot on jo pitkälti tulleet.

Vaurioihin voi vaikuttaa. Kaikkiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaurioihin voi vaikuttaa. Kaikkiin.

Ei vanhasta saa enää uutta mutta ainahan terveelliset elämäntavat kannattaa.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Ei vanhasta saa enää uutta mutta ainahan terveelliset elämäntavat kannattaa.

Ei, "uutta" ei enää tule, mutta kunnolla liimattu, harsittu ja / tai parsittu voi olla paljon vahvempi kuin se ehjä entinen.

• Anonyymi

En pelkää kuolemaa.
      Tosin, en halua olla paikalla kun se saapuu.

• Anonyymi
        UUSI

Muistan lapsena siinä kuusi tai seitsemän vuotiaan kun kysyin äidiltä että kuollaanko mekin joskus, äiti yritti selittää parhaalla mahdollisella tavalla. Mutta minä sanoin että kuollaan sitten yhtä aikaa kun muuten tulee toista ikävä . Äiti siihen että jos in tarpeeksi vanha niin sitä jo haluaakin kuolla.
        Minä surin etten sitten koskaan enää saa nähdä pieniä vauvojaakaan , tädillä oli vauva ja oikein sydämestäni rakastin sitä pientä .
        Niin että lapset ajattelevat eri tavalla kuoleman kun aikuiset . Asiallinen selitys vanhempien taholta on silloin hyvä olla olemassa kun lapsi tekee sen kysymyksen, että kuoleeko minäkin .

• Anonyymi

Jokainen äkkilähtö 50+ ja 60+ vuotiaiden parissa vähentää eläkkeiden leikkaustarvetta!

• Anonyymi

Mieluummin äkkilähdöllä kesken askeleen niinkuin isänikin pääsi lähtemään, pumppu oli pettänyt kerralla eikä tarvinnut kitua. Ei tarvitsisi vuosia odotella noutajaa, varsinkin jos kipuja on. Ei tarvitsisi mahdollisesti muistisairaana odotella noutajaa vuosikausia kuten äitini odottaa. Kohta on itsellä elinvuosia jo ihan riittävästi takana, joten olen jo sujut itseni kanssa ja valmis lähtemään mutta tuo piru ei pidä kiirettä.

• Anonyymi

Aikoinaan iäkäs sotaveteraani sanoi, kun itsemurhia oli lähiympäristössä, että hän on niin utelias, että haluaa nähdä tämän maailmanmuutoksen mahdollisimman kauan.
      Niin minäkin, vaikka ei se tällä hetkellä hääviltä näytä.
      Kauhistuttava ajatus, jos tästä oikenen, niin hiellä ja vaivalla hankitusta jäämistöstä porukka on kun korpit haaskalla.
      Isoja koneita kymmenkunta. Eilen tehtiin yhteen parin tonnin huolto.. Meni iltakahdeksaan.
      Setenkymppinen on jo lähellä..
      Edellämainitusta syystä, kyllä minä pelkään äkkikuolemaa ja kuolemaa yleensä.

• Anonyymi

Minulla ei onneksi ole ollut tarvetta omaisuutta kerätä, eikä perintöäkään jälkipolvelle kun ei halunnut. En ole myöskään saanut enkä saamassa perintöjä itsekään, niin ei tarvii päätäni vaivata mokomilla ja ainokainen lapsenikin pääsee helpolla kun minusta aika jättää.

• Anonyymi

En ole kenenkään kuolleen kuullut tulleen harmittelemaan, että voi kun jäi maailmaa näkemättä ja kaikenlaista tekemistä olisi ollut.

• Ylen sivuilla luki että hyvinvointialueiden päättäjät pitävät oikeana suuntaa jossa vanhustenhuollosta sääästetään ympärivuorokautista hoitoa vähennetään ja vanhukset hoidetaan kotiin vedoten siihen että ei ole rahaa eikä henkilökuntaa.

Ei kai se kotihoito eikä ennaltaehkäisevä hoitokaan ilman henkilökuntaa pyöri, nyt yhä harvempi saa kotihoitoakaan ja kyllä vakavasti muistisairaat ovat kotona heitteillä.
      Kuitenkin jokainen ikäihminen ansaitsee ihmisarvoisen elämän sekä myös kuoleman.

• Anonyymi

Tähän tekisi mieli sanoa jotain, mutta mua ahistaa päättäjien jutut ja puheet niiin paljon, että on paree vaieta. Painokelvotonta tekstiä ulostaisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Tähän tekisi mieli sanoa jotain, mutta mua ahistaa päättäjien jutut ja puheet niiin paljon, että on paree vaieta. Painokelvotonta tekstiä ulostaisin.

No sanos muuta. Miten tämä voi olla todellista että kaikkein raihinaisimpien hoito voidaan sivuuttaa vedoten taloudellisiin tekijöihin. Hirviötkös päättäjiksi on päässeet
        ?

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

No sanos muuta. Miten tämä voi olla todellista että kaikkein raihinaisimpien hoito voidaan sivuuttaa vedoten taloudellisiin tekijöihin. Hirviötkös päättäjiksi on päässeet
        ?

Juu hirviöt joilla insydämen kohdalla rahapussi .

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

?

Juuu-u, omasta 'viisaudestaan' ja 'fiksuudestaan' sokaistuneita hirvityksiä.

• Anonyymi

Äkki kuolema on helpotus, toivottu,

hitaasti kituen on maanpäällinen helvetti.

• Anonyymi
        UUSI

Samoin minulle oli helpotus kun äiti sai nukkua pois maailmasta . Koska hänen elämänsä oli kärsimystä,täynnä .multisairaana kun eli viimeiset vuotensa

• Anonyymi

Tässä kuudenkympin vaiheilla joutunut työssä ja tuttavissa huomaamaan että naisille tulee syövät ja miehille infarktit. Osa lähtee heti ja syövissä lähetään kituen. Elämäntavoilla on paljon merkitystä mutta se muutos on vaikea toteuttaa. Ei ole rapeaa myöskään dementillä äidilläni.94V. Silti itsellä kova elämänhalu. Mulle kaikki on luojassa.

• Anonyymi
      UUSI

Kuulostaa lottovoitolta ! Jumalauta ettei tartte laitokselle omaan paskaan lillumaan !

Gubbe 76

• Anonyymi
        UUSI

Tiedä enemmän, niiin luulet vähemmän.

• Anonyymi
      UUSI

Äkkikuolemissa ihmetyttää nämä nuorten urheilijoiden äkilliset kuolemat, näitä on viime vuosina tapahtunut useita eri maissa. Jotakin erikoista niissä täytyy olla, nuoren hyvässä kunnossa olevan urheilijan olettaisi olevan se viho viimeisin joka äkkikuoleman kohtaa.

• Anonyymi
        UUSI

Luulen että ovat rääkänneet kroppansa kaikenlaisilla treenaus ohjelmilla , ja ruokakin on oltava Sopivaa riippuen missä lajissa urheilee. Jotkut vetävät proteiineja kilo kaupalla , kehoa rakennetaan koko ajan tavalla tai toisella. Kenen keho sellaista kestää. Urheilu ei ole enää mitä se oli ennen siinäkin raha on se suuri päämäärä nykyään . Näitä urheilijoitten kuolemia alkoi olla Jon yli kaksikymmentä vuotta sitten nuoret suunnistajat kuolivat , ja kuolemat sen kun jatkuu nuorten keskuudessa .
        No sille ei mahda mitään koska itse päättävät. Mitä tekevät .
        Kovasti nykyäänkin ihmiset treenaavat , luullen että se on hyvin terveellistä , mutta se ei sovi kaikille ,

• Anonyymi
        UUSI

Syynä ovat vissin varmasti anaboliset steroidit eli urheilijoiden käyttämät doping-aineet.

• Anonyymi
      UUSI

En pelkää. Parempi lähteä kerralla kuin kuitua jossain ns hoivakodissa. Ikää alle 60 ja nyt alkaa jo riittää.

• Anonyymi
        UUSI

Juuri näin , onnihan se olisi jos äkkilähtö tulisi nopeasti .

• Anonyymi
        UUSI

''Minä en pelkää kuolemaa. Tosin, en halua olla paikalla kun se saapuu''

Woody Allen

• Anonyymi
      UUSI

Niitä pelkoja sitä on jokaisella varmaan milloin mistäkin. Minun vaarini oli alkoholisti ja poltti koko elämnsä vaan , vaan eli melkein 90 vuotiaaksi , joten se sydän pysähdys voi tulla ihan hyvin sellaisellekin joka ei ole koskaan tupakoinut tai juonut. Riippuu ihan millaiset geenit on .
      Joten vanhempana alkaa sitä kuolemaa funtsia itse kukin, kai sekin kuuluu vanhuuteen mutta se ei sinänsä auta mitään asioiden kulkuun vaikka miten murehtii, ainoastaan stressaa itseään ja stressi taas aiheuttaa jos jonkinlaisia vaivoja, vakaviakin .
      Joten ollaan ja eletään , ja yritetään olla ajattelemata ikäviä asioita .

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Kannattaisiko pelon tilalle ottaa sellainen terve uteliaisuus niitä aiheita kohtaan, joilla omaa oloaan ja elimistöään voi keventää ja parantaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      2432
    2. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      271
      2270
    3. Veriteko Kajaanissa.

Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      23
      1489
    4. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      51
      1377
    5. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      87
      1291
    6. Millainen ihminen linda brandt-ahde on

Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta
      Lappeenranta
      45
      1256
    7. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      1244
    8. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      102
      1236
    9. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      82
      1231
    10. Anna vihje jonka vain te tiedätte

Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      90
      1214
    Aihe