Maadoittaminen ennen kiintolevyn vaihtoa

Anonyymi-ap

Tarvitseeko kannettavan tietokoneen kiintolevyn vaihtoon anti staattista ranneketta tai kumihanskoja ettei sähkövaraus siirtyisi koneen osiin?

11

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tarvitse, jos ei ole syylingit jalassa ja käyt purkamassa potentiaalisi maahan tarttumalla kiinni vesihanasta.

• Anonyymi

Voiko kattilan rautaiseen kahvaan koskea ennen asentamista. Onko noilla sähköhanskoilla oma nimi?

• Anonyymi

Siis riittää että koskee vesihanaan. Ei tarvitse pitää kiinni samalla kun asentaa osaa?

• Anonyymi

---------------------------------------------------------------
        ☠ KUOLEMA UKRAINAN NATSI HALLINNOLLE ☠
        ---------------------------------------------------------------

• Anonyymi

Edellinen vastaaja oli oikeassa. Mutta jos varman päälle haluaa pelata, niin sitten tietysti kannattaa hoitaa mainitut asiat kuntoon. Ammattilaisethan näitä käyttävät, koska eivät halua ottaa pienintäkään riskiä.

• Anonyymi

Ja varuilta megaohmin vastus väliin, ettei kasva virrat hengenvaarallisiksi.

• Anonyymi

Tietääkö kukaan mihin se anti staattisen rannekkeen pihti pitäisi kytkeä?

• Anonyymi

Mulla on vanha juotoskolvi ja siinä on staattisen sähkön maadoitusnasta.
        Itse olen aikoinaan lukenut sähköasentajaksi ja ihmettelin syvästi tuota maadoitusta.
        Kolvissa on kosketussuojatun laitten pistoke, eli laitteeseen menee nolla ja vaihe ilman suojamaata.
        Tuon maadoitusliittimen ymmärtäisin jos pistoke olisi maddoitettu ja tuo kyseinen nasta olisi liitetty maadoitusjohtoon.
        Mutta alkuperäiseen asiaan.
        Monet tietokoneita roplaavat ja ihan ammatikseen niitä tekevät koskevat ensin tietokoneen runkoon ja sen jälkeen komponentteihin.
        En tiedä onko heillä maaditetut pöydät ja myös lattiat voidaan maadoittaa jolloin staattisen sähkön purkautumisteitä on paljon.
        Itse olen tehnyt antistattisia lattioita, eli lattia maadoitetaan sähköjärjestelmään.

• Anonyymi

Anti staattisia käsineitä ei myy mikään tunnettu rautakauppa ilmeisesti.

• Anonyymi

Windows kannattaa madottaa aika ajoin!

• Anonyymi

Älä tule sininen ruutu mandra, Windows ja tuli kuiteskin.

Sellaista tänään!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5168
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2881
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2584
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1993
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1942
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1779
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      95
      1772
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1647
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1388
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1220
    Aihe