Aloitin teorian opiskelun ja se on mittava aineisto.
Onneksi voin testata osaamista oman lentokoulun teoriatesteissä.Traficomin kokeet ovat vaativat.
Vähintään pitää vastata 75 % oikein.
Teorian pääsykokeet ovat armollisempia kuin lääkiksen kokeet.Siellä jos vastaa väärin niin se on miinuspisteitä joten parempi olla vastaamatta.
Kyllä lentokoulutuksen teorian kokeet ovat osalta pahoja koska kysymykset ovat tietyiltä kohdiltaan sudenkuoppia täynnä.
Olen lukenut OPS M1-1 Suomessa sovellettavat lentosäännöt ja EASAn kokoelmia.Yllättävää kuinka paljon juridista tietoa tai juridisesta tiedosta kohdennettuja määräyksiä ja suosituksia joutuu opiskelemaan ja nyt kun olemme Euroopan Unionissa niin vielä löytyy osittaisia kansallisia poikkeuksia Euroopan sisällä.
Kyllä olen päättänyt että luen teoria osuudet monta kertaa läpi että ne osataan vaikka unissa.
Aloitin lentäjäkoulutuksen PPL
13
420
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä autokoulu ja lentäjä-koulutus jos niitä vertaa toisiinsa niin on ero on kuin yöllä ja päivällä.
Onneksi autoissa ei vielä ole valintoja kuten IFR ja VFR protokolla.Ehkä senkin tulemme näkemään tulevaisuudessa.Lehmät lentää sanoi ukko - Anonyymi
On hienoa että lentäminen on joillakin unelmana.
Ja mikä tärkeintä että opiskellaan ahkerasti ja se on
tärkeää koska pyritään hyviksi lentäjiksi ja se toivottavasti
vähentää myös onnettomuuksia.
Vanhojen rämäpää- lentäjien aika on ohi onneksi.
Tietysti Hollywood elokuvat ovat täynnä näitä rämäpää-lentäjiä mutta mitä olen seurannut nuorta sukupolvea ja heidän lentotaitojaan niin hyviä, taitavia ja rauhallisia kavereita ovat.Tsemppiä lentämiseen - Anonyymi
Kiitos aloittajalle.Olen harkitsemassa lentolupakirjaa.
Lentäminen on aina ollut haaveeni.Mutta aloituksesi pudotti minut maan tasalle.Pitää todella lukea paljon teoriaa.Ei riitä että hypätään koneeseen ja se on siinä.
Olen vielä nuori ja minulla on perhe ja kaksi pientä lasta.Olen käynyt lukemassa Traficomin sivuilla ilmailun sääntöjä ja suosituksia ja EASAn sekä ICAO
pykäliä ja siellä on sellainen määrä aineistoa ja opittavaa että tuntuu samalta kuin aloittaisi fysiikan, matematiikan ja oikeusopin approbatur opinnot.
Ilma-aluksen päälliköllä on todella iso vastuu erilaisista säännöistä, kommunikaatiosta ja viestinnästä, vastuu lentosuunnitelmista, matkustajista, protokollista lennon alusta lennon loppuun.Lentokenttien säännöistä ja lennettäessä
AFIS alueelle jossa on omat taajuudet viestinnälle ja
lopulta valtava määrä opastusmerkkejä, valojen merkit esimerkiksi PAPI ja ym ym.
Olen ymmärtänyt että lentäjän ammatti on verrannollinen muihin ammatteihin kuten poliisit, lääkärit, seurakuntien työntekijät ym toisin sanoen lentäjät ovat todella palvelijoita jotka huolehtivat matkustajien ja oman lentoryhmän turvallisuudesta ja auttavat heti kun hälytys onnettomuuksista ja muusta hädästä on annettu.Ja kaikki toiminnat tehdään tarkasti protokollien mukaan kuten aloittaja antoi vihjeitä.Kyllä lentäjä on oikeasti ilma-aluksen päällikkö ja siihen ainakin minulla on vielä matkaa.
Hyvää kevättä - Anonyymi
Minäkin aioin mennä lentokouluun, mutta pääsykokeissa tyssäsi siihen, kun ajattelin vain lentäväni vain matalalentoa, johon olivat monet portsarit jo opettaneet!
T. Uloslentäjä Espoosta. - Anonyymi
Hyvää huumoria ihan ok.Lentokoulu on kuitenkin kova sana.Se on vain teoriaa , käytäntöä ja uudestaan.
Ja uudestaan koska koko ajan oppii.Ei koskaan valmis.
Hyvää viikonloppua sinulle- Anonyymi
Kiitoksia vain, viikon päästä saankin jo tikit pois vasemmasta polvestani!
- Anonyymi
Hienoa ja nyt menee elokuva Oi kallis Suomenmaa
Kiitos ja hyvää viikonloppua lentäjät ja muut - Anonyymi
Tässä yksi pieni detaljee kun puhutaan fysiikasta. Nostovoimasta ja sen merkitystä ilma-alukseen.Nostovoima syntyy paine-eroista, kun siiven yläpinnalle muodostuu alipaine ja siiven alapinnalle ylipaine.Siiven etuosaan kohdistuu kovin paine.
Spitfire ja Messerschmidt koneissa siiven muoto on erilainen.Kumpi koneista pystyy kääntymään nopeimmin.Sotapeleissä hyvät pilotit pystyvät voittamaan ilmataistelut huonommillakin koneilla.
Miten saa vihollisen joka roikkuu perässä niin saada irtiotto siitä? Vai onko se tärkein että on oma ryhmä koneita eikä lähde yksin taistelemaan ja sooloilemaan vihollista vastaan? - Anonyymi
Tuotanko pettymyksen sanomalla, että siiven alapinnalle ei ”synny” mitään ”ylipainetta?”
Siiven yläpinnalla ilman paine on pienempi kuin alapuolella koska siipiprofiilin kaarevuuden vuoksi ilmavirtauksen (tai oikeammin siiven ja ilmamassan välinen) nopeus yläpinnalla on suurempi kuin (lähes) suoralla alapinnalla.
Ilmahan ei ”virtaa” kuin tuulitunnelissa. Siipi se on joka liikkuu ilmassa eteenpäin ja halkoo ilmaa joka on paikallaan.
PLo. - Anonyymi
Minäkin olen kiinnostunut lentämisestä ja tarkoitukseni on aloittaa Sanginjoen lentokoulussa. Onko kokemuksia ko. lentokoulusta, onko hyvä?
- Anonyymi
On kyllä,mutta se toispuolelt jokkee on kyllä vielä parempi.
- Anonyymi
Onko Malmin lentokenttä lopullisesti suljettu?
Sehän on ollut Suomen ikoninen lentokenttä.- Anonyymi
Siltä vaikuttaa...
Isopäiset eikun siis -kenkäiset haluavat Seutulan lisäksi Matulan hesa alueelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673498- 152206
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2241522Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701261- 441231
- 371141
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381083Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361041Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411020- 471014