Kupolikeskushanke tulille!

Anonyymi-ap

Olisi jo aika päättää tästä kupolikeskuksesta. Se toisi eittämättä kunniaa Haapavedelle ja ei pelkästään tänne, vaan se soisi kunniaa kaikille Haapaveden kehyskunnille, jotka ovat alavampia, eli alempana, mitä kaunis Haapaveden keskustamme! Kupolikeskuksen paikka olisi kirkkotapulin vieressä ja sen olisi hyvä olla tapulia selvästi korkeampi ja kauemmaksi näkyvämpi! Kultainen kupoli kutsuisi lähempää ja kaukaa kaikki tänne Haapavedelle asioimaan. Kupolikeskushan käsittäisi kokonaisen kauppakeskuksen, kulttuurikeskuksen, kuin matkakeskuksen linja-autopysäkkeineen. Toiveissa olisi, että myös junarata saataisiin poikkeamaan Haapaveden kautta ihan Kupolikeskuksen viereltä, jotta tänne pääsisi jatkossa myös junilla. Kytökylän kenttää olisi suotavaa kehittää matkailullisesti ja lentokentältä passelisti liityntäkyyditys suoraan Kupolikeskukseen. Näin lentomatkailijatkin saavuttaisivat Haapaveden ja täällä sijaitsevan loistavan kupolikeskuksen!

11

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuohan on jo toteutunu sillä haapaveen tyylillä.

    • Anonyymi

      Tuo unelmahöttö on ihan hyvää ja kaunista. Mutta kun jo sata vuotta sitten rautatie Haapaveen kautta torpattiin ja nyt myöhemmin kaikki virastot on siirtyneet keskuksiin. Ei tuota kaikkea aleta uudelleen alusta asti rakentaan vaan keskukset siirtyvät entistäkin kauemmas. Kun viime vuosikymmenten päättäjien kupolit on olleet mitä on olleet voimme vain unta nähdä siitä mitä voisi.....

      • Anonyymi

        Ylivieskaan keskitettiin pitkään ja nyt Ylivieskaakin ollaan alettu näivettämään Haapaveden tyyliin. Toisaalta Ylivieskaan puuhataan toden teolla jälleen uutta kauppakeskusta Taanilaan. Eli sinne Kauhavan, kalajoen ja ouluntien liikennepylpyrän holleille. Sinne on valmistumassa myös uusi ABC. Ylivieskaset eivät oo laittaneet pyyhettä kehään, vaikka valtiotasolla sitäki aluetta ollaan näivettämässä. Ylivieskaset osaa panna hanttiin ja kehittää kaupunkiaan sittenkin. Miksi me emme kykenisi samaan? Siksi kupolikeskushanke on laitettava tulille, ettei me tehdä nivaloita tyyliin tiilimaacenter, joka ei koskaan toteutunutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylivieskaan keskitettiin pitkään ja nyt Ylivieskaakin ollaan alettu näivettämään Haapaveden tyyliin. Toisaalta Ylivieskaan puuhataan toden teolla jälleen uutta kauppakeskusta Taanilaan. Eli sinne Kauhavan, kalajoen ja ouluntien liikennepylpyrän holleille. Sinne on valmistumassa myös uusi ABC. Ylivieskaset eivät oo laittaneet pyyhettä kehään, vaikka valtiotasolla sitäki aluetta ollaan näivettämässä. Ylivieskaset osaa panna hanttiin ja kehittää kaupunkiaan sittenkin. Miksi me emme kykenisi samaan? Siksi kupolikeskushanke on laitettava tulille, ettei me tehdä nivaloita tyyliin tiilimaacenter, joka ei koskaan toteutunutkaan.

        Haapavettä ei kyllä kannata Nivalaan verrata siellä on kaikkea monin kerroin Haapaveteen verrattuna. Teollisuuskylä kooltaan ja kauppavalikoima esimerkiksi ja entä asukasluku, kaksinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haapavettä ei kyllä kannata Nivalaan verrata siellä on kaikkea monin kerroin Haapaveteen verrattuna. Teollisuuskylä kooltaan ja kauppavalikoima esimerkiksi ja entä asukasluku, kaksinkertainen.

        Nivala on nivaloitu pilalle, ekkö huomaa. Niin on Haapavesikin. Seuraappa meidän ja Nivalan käppyröitä. Laskee ku lehemän häntä. Siis asukasluku. Nivala ei ehkä näivety niin nopeaa, ku meidän kaupunkimme, mutta kyllä sielläkin meno on kovin mollivoittoista. Hyvää Nivalassa on toki teollisuuskylä ja nyt sieltä löytyy kunnon drifting-ratakin. Nivalaiset sentään yrittää. Me täällä vain riidellään, räyhätään ja puhistaan.


    • Anonyymi

      Itse esitin aikoinaan kupolikeskushankkeen edistämistä, niin minut naurettiin abc:n parlamentista ulos. Nyt tuota Abc:takaan ei enää oo. Taisi oll vuosi 2006 tai 2007, ku otin Kupolikeskuksen tapetille. Miksi kaikki hyvät hankkeet nauretaan nurin? Samasta syystä Jokiluontokeskushankekin kaatui ja lopulta rakas parlamenttitalomme Abc:kin laitettiin kii. Tälleen tää kaupunkimme näivetetään :(

      • Anonyymi

        Valitusmeiningillä kaikki kaatuu. Niin myös Abc. Kaiholla muistelen vuotta 2019, kun rakas parlamenttitalomme oli vielä avoinna. Sitte tuli kirppis siihen ja ei siellä enää voinu parlamentaarata. Nyt seki otti ja lähti, sekä meni. Ku vali vali vaan 😔


    • Anonyymi

      Joutuin kuokka kupolikeskus työmaalle!

      • Anonyymi

        Joo, mutta ku se jussi puuttuu! Suo kyllä olisi.


    • Anonyymi

      Perusuomi ja kekusta tukee kupolikekusta!

    • Anonyymi

      On myöhäistä. Nyt tuli toiset prioriteetit! El auta uli uli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe