Jos haukut ja kaivelet vikoja vanhoillislestadiolaisista Youtubessa, niin lopeta top tykkänään! Videoita, joita lisäsit, et saa ikinä pois, vaikka saisit parannuksen armon ja tulisit katumapäälle. Kerran lisäämäsi herjausvideot kun voi aina joku laittaa sinne uudelleen. Puhun kokemuksen rintaäänellä. Itsekin jouduin aikanaan uskossa haaksirikkoon ja aloin tuottaa Youtubeen herjaavaa sisältöä meikäläsistä. Kun myöhemmin sain tulla takaisin tähän uskovaisten joukkoon, poistin herjausvideoni. Ne ovat siellä kuitenkin yhä. Kyllä, jonku toisen lisäämänä. Oon pyytäny Youtubea poistamaan niitä ja näin ovat toimineetkin. Videot on poistettu, mutta ennen pitkään joku lisää ne takaisin. Tälläkin hetkellä ne ovat siellä, mutta en halua jakaa linkkiä niihin, koska toivomukseni on, ettei niitä katsottaisi.
Eli kaikki te, jotka nyt herjaatte Jumalan valtakuntaa Youtubessa, kannattaa miettä uudemman kerran, kannattaako se. Jos saatte palaamisen armon, videoita ette pois saa. Joku ne aina lataa omalle koneelleen ja lisää ne sitten takaisin. Juusolle ja monelle muulle nimeltä mainitsemattomalle haluan sanoa, että ei kannata jatkaa niitä herjausvideoita. Te kun ette voi tietää etukäteen sitä, että saatteko te palaamisen armon! Juuson ainoana mainitsin nimeltä, koska hän on ainoa tubettajista, jotka ovat täälläkin kirjoittaneet nimellä ja jakanut lisäämiään videoita täällä vessan seinällä. Eli siis Vessanseinä24:ssa.
Vl-uskoa kritisoivat tubettajat. Lopettakaa touhunne!
23
307
Vastaukset
Totuuden puhuminen ei ole herjaa. Juuso puhuu niin totta kuin nyt vielä osaa ja kritisoi asiallisesti vl-oppia-ja tapakulttuuria.
Katolilaisen opin omaava on harhassa itsekin, mutta kuitenkin hänen vl-kritiikki on oikeaan osuvaa ja ei missään nimessä herjaa!- Anonyymi
Demonipesän sanoilla ei oo mitään painoarvoa.
- Anonyymi
Et siis ole vatsastapuhuja, vaan alapääpuhuja?
- Anonyymi
Vapiksien top3 herjaukset: lestadiolaiset, jehovan todistajat, katolilaiset.
Kun ei vaan millään pysty keskittymään siihen omaan uskoonsa.
Ei passaa lopettaa työtä kesken, satoa on paljon, mutta työmiehiä vähän! Tsekkaappa tästä paastomietiskely, saatat vaikka saada parannuksen armon!
https://youtu.be/pdny8iArOEc- Anonyymi
Katoin sen, mutta siinä mennään uskon asioissa niin vipuun, etten suosittele sitä kellekään uskovaiselle, enkä niille, jotka vielä etsivät totuutta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katoin sen, mutta siinä mennään uskon asioissa niin vipuun, etten suosittele sitä kellekään uskovaiselle, enkä niille, jotka vielä etsivät totuutta!
Mistä tiedät, kuka kertoi, tiedätkö kuka on uskovainen kun veeällissä heitä ei ole tuskin ketään !
Raamatunmukainen usko ja veeäloppi on ihan eri asiat! Anonyymi kirjoitti:
Eli kerrotko missä meni vipuun? Sinä ja vllät keskimäärin ootte kyllä kovia huutelee mutta ette osaa juuri koskaan perustella teidän väitteitä. Outoa, helppoahan se pitäisi olla jos se on päivänselvää että vl-liike on ainoa oikea usko.
Helppoa se on huudella, mutta koittakaa nyt oppia jotain perustelemaan vähän asioita, eihän teitä kukaan ota vakavasti muuten. Minäkin voisin huudella että SRK:n miehet on kaikki hoitomiehiä vieläkin, mutta ei mulla sille väitteelle ole mitään todistusaineistoa enkä tosiasiallisesti usko että asia on niin, eli en siis esitä semmosta väitettä tai huutele semmosia.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Eli kerrotko missä meni vipuun? Sinä ja vllät keskimäärin ootte kyllä kovia huutelee mutta ette osaa juuri koskaan perustella teidän väitteitä. Outoa, helppoahan se pitäisi olla jos se on päivänselvää että vl-liike on ainoa oikea usko.
Helppoa se on huudella, mutta koittakaa nyt oppia jotain perustelemaan vähän asioita, eihän teitä kukaan ota vakavasti muuten. Minäkin voisin huudella että SRK:n miehet on kaikki hoitomiehiä vieläkin, mutta ei mulla sille väitteelle ole mitään todistusaineistoa enkä tosiasiallisesti usko että asia on niin, eli en siis esitä semmosta väitettä tai huutele semmosia.Eikö "Jumalan lapset" oikeesti osaa vastata Juusolle mitään tähän? Outoa!
- Anonyymi
Ei tuollaisia jaarituksia viitsi katsoa.
Heti huomasin, että on käärmeen purema ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuollaisia jaarituksia viitsi katsoa.
Heti huomasin, että on käärmeen purema ihminen.Eiköhän me olla kuiteski kaikki käärmeen puremia Aatamista ja Eevasta lähtien.
junalanterve! Muistuttaisin mitä vakavimmin että liikkuva kuva on Siijjonissa synniksi saarnattu. jumalanrahaa.
- Anonyymi
Vl-liikkeessä on paljon kritisoitavaa, hyvä kun jotkut uskaltavat tehdä sitä.
- Anonyymi
Mistäpä näitä tietää.
Alotus haiskahtaa vähä keksityltä.Yritetään tavalla tai toisella saada herjaajat pois mediasta mutta ei niitä saa mitenkään.- Anonyymi
Koettavat saada totuuden puhujat hiljaseksi. Herjaajista ei ole mitään vaaraa vl-opille!
- Anonyymi
Aloitus on täysi feikki, en tiedä yhtään ex- vl-tubettajaa joka olisi palannut lestadiolaisuuteen takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on täysi feikki, en tiedä yhtään ex- vl-tubettajaa joka olisi palannut lestadiolaisuuteen takaisin.
Ei ole vielä Jumalan aika. Monet palaa vasta kuolivuoteellaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vielä Jumalan aika. Monet palaa vasta kuolivuoteellaan..
Ihminen ei ite päätä milloin palaa tai palaako ollenkaan.Kuolinvuoteella on moni ex-vl pyytänyt evakeliumia ja sitä on saarnattu mutta rauhaa ei ole kaikki saanut koska etsikko aika on mennyt ohi.
- Anonyymi
Jumalan Valatkunta ei ole vielä tullut, ja se tulee ainaostaan Jumalan omaan kaupunkiin Jerusalemiin.
Mikään lahko sitä ei pysy omimaan, mutta saa päälleen kuoleman synnin, jos kertoo sen ominaan.
Uusi taivas ja uusi maa
Ilm 21;1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.
2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.
3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,
4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet."
6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä.
Kannattaa opiskella enisn Jumalan sanaa, Raamattua, ennkuin vie häneltä sanat suusta.
Toimitte hyvin pakanllisesti Jumalan Terveineen, nyt on kaikki Valta Jeesuksen.
Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Missä teidän lähetyönne on vaikka Afikassa, jossa Kristityt lähetyötekijät toimivat vuosia kerralla, ja kääntävät heille Raamatun omalle kielelleen.
Johtuu varmaankin siitä, ettei teillä ole Raamattu prioriteetti? - Anonyymi
Ajallansa lopettavat, ei sitten eivät.
hepr.6:4 Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä,
5 nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia
6 mutta luopuneet uskostaan. Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi! - Anonyymi
Miksei vl-uskoa saisi kritisoida? Onhan Youtube pullollaan esimerkiksi myös luterilaisia, katolilaisia, helluntalaisia ja vaikka minkälaisten kritisointivideoita. Onko vanhoillislestadiolaiset jotenkin kritiikin ulkopuolella tai yläpuolella?
- Anonyymi
Hyvää pohdintaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011631- 2101507
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31979Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K55809Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49765En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k48752Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5712Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702