Yhteenveto keskustelusta eläkkeen riittävyydestä ja viisumeista Thaimaassa asumiseen. -Kommentit ranskalaisin viivoin.
"Mihin sinä vanhamies tarvitset työluvan, eikö eläke riitä kattamaan kustannuksia"
-Ensin vihjailee että asiantravelin rahat ei riitä. Unohti jo itse lähteneensä maitojunalla Suomeen juuri siitä syystä.
"Saat avioextensionin vain kuukaudeksi, ja virkailijat tulevat käymään kotonasi, ennen kuin 11 kk extension irtoaa."
-Sinulla ei ollut vahvistettua osoitetta tabien baanin muodossa eikä omaa kämppää.
"erittäin vittumainen immigrationin vanha akka siirrettiin muualle, kun ihmiset oli valittanut hänestä useasti, minä pärjäsin hänenkin kanssaan"
-Sinullehan kielimiehelle ne varmaan kertoo siellä immigrationissa kenet on minnekin siirretty ja mistä syystä?
"Minua ei enää kiinnosta Thaimaassa asuminen"
-Älä sekoita kiinnostusta ja rahapulaa toisiinsa. Sinun oli pakko muuttaa Suomeen.
"Hua hinissä oli selvästi vaikeampaa, puolikiloa papereita, siksi en viitsinyt juurikaan avioviisumia käyttää"
-Käytit avioviisumia lopussa siksi kun tililtä oli rahat tuhlattu jotka aiemmin riitti vakuudeksi toimeentulosta. Minieläkkeesi on reilun tonnin.
"Toimeen tulon turvaaminen on vaikeaa jopa mahdotonta jos et saa suomesta jotain tuloa, ja sen on mahdotonta jos et ole suomessa"
-Thaimaassa asuu noin neljä miljoonaa farangia joilla on oleskelulupa ja toimeentulo. He eivät ole Suomessa.
"Mulla on niin kallis lääkehoito että sen maksaminen ilman kelaa on mahdotonta"
-Kaikilla ei ole. Kiinnostus Thaimaahan loppui siis varattomuuteen.
"En viitsi enää alkaa kaikkia kela asioita säätämään"
-Miksi edes yrittäisit, sillä totesit sen jo kolmasti itse että se on mahdotonta sinulle.
Kiinnostuksen ja mahdollisuuden eroavaisuudet
9
175
Vastaukset
- Anonyymi
Laiffila menehän jos sinne sinun paratiisiisi, niin rauhoitut, ahdistusta ei kannata purkaa ranskalaisiin viivoihin, mutta maksa ensin velkasi, et ole mies vaan ämmä.
- Anonyymi
Ota sinä invahåmå Pupelta hanukkaan.
- Anonyymi
Korjataanpa muutama virheellinen väittämäsi, kävin thaimaassa kymmeniä kertoja selvittämässä rintakipujen syytä ne eivät selvinneet, pahenivat, lopulta sain tarpeekseni, kun hyvin huonon olon seurauksena hua hin sairaala kirjoitti minulle tuhansien eurojen laskun, tämä tapahtui heinäkuussa 2023, aloin suunnittelemaan paluuta suomeen, tuolloin... ja hommasin vaimolle oleskeluluvan, ja meille lentoliput...
Suomessa olin kaksi viikkoa kun sain rintakipuja, soitin ambulanssin, ja vievät minut meikkuun, jossa tehtiin ensimmäinen pallolaajennus, neljänkuukauden kuluttua toinen, että suonien supistelu saatii estettyä
Meikussa lääkäri katsoi että sinulla tosivanhan lääkkeet käytössä, uusimpia ja parempiakin on mutta ne on hyvin kalliita, mutta kela maksaa ne, mutta en ole varma sinun tapauksessa, laitetaan kuitenkin b-lausunto vetämään... katsotaan sitten..
Parissa viikossa tili päätös, myönnetään, summa on valtava, eläkkeeni ei mitenkään kata kustannuksia ilman kelan tukea, joka on tuhansia euroja joka kuukausi.
En ole kauhean kiinnostunut matkaamaan enää thaimaahan, eikä se ole taloudellisesti edes mahdollista, koska lääkettä tuskin saa thaimaasta, ja jos saa se maksaa enemmän kuin saan eläkettä käteen joka kuukausi...
Ja laiffila olet palstan heikoin lenkki nyt ja aina, maksa velkasi.- Anonyymi
Mutta mitään peruuttamatonta ei tapahtunut, voin vielä käydä thaimaassa sen ajan minkä voin viedä lääkeitä mukanani tämä aika on kolme kuukautta, matkavakuutus kattaa tämä ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitään peruuttamatonta ei tapahtunut, voin vielä käydä thaimaassa sen ajan minkä voin viedä lääkeitä mukanani tämä aika on kolme kuukautta, matkavakuutus kattaa tämä ajan.
Mutta kun minä en oikeastaan juurikaan kaipaa thaimaahan, massaman kanaa voisi syödä ja käydä rannalla uimassa, sekä black mountain vesipuistossa, siinä on kaipaukseni, en kaipaa enää ilmastointilaitteen aiheuttamaa jäätynyttä olkapäätä, joka tulee jokaiselle jossain vaiheessa kun nukut vuosia ilmastointilaitteen vieressä... laiffila olet juttuinesi palstan tai no tiedätkin sen jo. Köyhä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun minä en oikeastaan juurikaan kaipaa thaimaahan, massaman kanaa voisi syödä ja käydä rannalla uimassa, sekä black mountain vesipuistossa, siinä on kaipaukseni, en kaipaa enää ilmastointilaitteen aiheuttamaa jäätynyttä olkapäätä, joka tulee jokaiselle jossain vaiheessa kun nukut vuosia ilmastointilaitteen vieressä... laiffila olet juttuinesi palstan tai no tiedätkin sen jo. Köyhä.
Sulla on päässä vikaa, menisit hoitoon.
> § <
- Anonyymi
Lahkolaiset pitävät taas tasoa yllä lahkolaisille omaisella tavalla.
- Anonyymi
Vittumitä kielioppia joka on alakoulussakin opetettu ja jokainen lapsi sen tietää.
"omaisella"
Ovatkohan Posso Pasasen omaiset ylpeitä Posson sikamaisuuksista täällä?
- Anonyymi
Hyvä otsikko aloittajalla aloituksessaan.
https://ibb.co/JW5zKj2B
Minulla kun ollen tunnetusti pakteeri- ja peukalofobia, niin...
Mitä luulette rakkaat?
> § <
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.585545- 954491
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752654Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s751203Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3341072- 62881
- 28863
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46846Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja106817Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52799