Kännykän vaihto uuteen pelottaa

Anonyymi-ap

Eniten pelottaa pankkitoimintojen ja E-SIM vaihtaminen uuteen onnistuneesti. Toinen toistaan sekavampia ohjeita kyllä löytyy netistä vaikka kuinka paljon.
Uusi kännykkä on jo valmiina kotona kaapissa odottamassa vaihtoa ja vanha samaa merkkiä.

9

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

eSIM onkin aina laitekohtainen, eikä sitä voi suoraan siirtää laitteesta toiseen. Pitää ottaa yhteyttä operaattorinsa asiakaspalveluun tai käyttöpalveluun, niin sieltä neuvovat kyllä ja antavat tarvittavat "työkalut". Jos ei siltikään itseltä onnistu, niin mars vaan operaattorin kivijalkamyymälään, jossa asiakaspalvelija voi hoitaa homman.

• Anonyymi

Pidä nykyinen puhelimesi vielä käyttökunnossa. Älä poista mitään sovelluksia.
      Ensin kannattaa asentaa tarvittavat sovellukset uuteen puhemimeen. Jos käytössä on esimerkiksi valokuitu tai muu kodin nettiyhteys, niin puhelin yhdistetään siihen wifi-yhteydellä, jotta saat sovellukset asennettua sekä mahdolliset järjestelmäpäivitykset. Ensimmäisiä vaiheita on myös kirjautuminen Google-tiliin, jos puhelin on Android puhelin tai Apple-ID, jos puhelin on iphone.
      Kun olet kirjautunut käyttäjätiliisi, asentanut tarvittavat sovellukset sovelluskaupasta, voit nyt laittaa pankkisovellukset käyttökuntoon. Sovellus kyllä neuvoo, miten saat ne toimimaan käyttäen toista puhelintasi.

Kysy lisää, jos tulee ongelmia tai kysyttävää.

• Anonyymi

Tai palauttaa varmuuskopio. Sitä kautta edellisen puhelimen sovellukset asentuu automaattisesti uuteen ilman että pitää yksitellen asentaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai palauttaa varmuuskopio. Sitä kautta edellisen puhelimen sovellukset asentuu automaattisesti uuteen ilman että pitää yksitellen asentaa.

Jeps. On tosin siitä kiinni, et onko varmuuskopiointi päällä. Jotkut on voineet ottaa sen pois päältä.

• Anonyymi

Minuakin kauhistuttaa jo etukäteen pian koittava puhelimen uusinta samoinkuin koko läppärinkin uusinta.

• Anonyymi

Mikä ihme sua nyt noin tossa pelottaa? Ihan normaaliahan toi on.

• Anonyymi

Minuakin pelottaa niin paljon että en avaa enää ollenkaan puhelinta enkä tietokonetta. Voiko niihin tulla viiruksia siitä huolimatta?

• Anonyymi

Noroviiruksia sun muita tietennii....

• Anonyymi

Vaihtaminen vanhasta kännykästä uuteen onnistui lopulta hyvin. Aikaa veivät vain pankkitunnistautumisen ja eSIM:n asentaminen.
      Pankkijuttujen käsittely on turvallisuussyistä ymmärrettävästi aikaa vievää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      174
      2139
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      313
      1819
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1587
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      82
      1268
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1101
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      986
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      24
      972
    Aihe