Paikkoja kyllä olisi. Esim. Matkosvuori.
Miksi ei Jämsässä ole tuulivoimalota.
18
552
Vastaukset
- Anonyymi
Höpö aloitus. Asutus 100m vuoresta. Mutta mites hartusvuori?
- Anonyymi
Osassa Jämsää estää lentokenttä
- Anonyymi
Kraattereissa ni mikää tuule.
- Anonyymi
Himoksen rinteet olisi hyvä paikka tuulivoimaloille ja golf kentätn nurmet laitetta luonnonkukiksi pörriäisille
- Anonyymi
Voi lentää lunta ja jäätä lavoista talvigolffarien kärryihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi lentää lunta ja jäätä lavoista talvigolffarien kärryihin
voi sieltä lentää paljon muutakin,mökkien teranseilta.
- Anonyymi
Mäntän tien varteen olen valmis myymään 50 hehtaaria tontteja myllyille
- Anonyymi
Ei ne ole myllyjä. Ei niistä mitään jaihoja tule. Tarkoitat tuulipuistoja.
- Anonyymi
Eikös niilläkin myllyjä sähköllä käytetä 🙂
- Anonyymi
Miks tarvis olla, ku muu Suomi rakentaa? Ollaan nyt vaan näin.
- Anonyymi
Siksi koska Jämsässä massakirjoitellaan tekoälyn voimin tuulivoimaloita vastaan, vähintään kerran viikossa yleisönosastossa ja päätökset viivästyy sen takia.
- Anonyymi
Laitetaan sun pihaan, kun sun talolla on muutenkin arvoa nolla euroa.
- Anonyymi
Tuulivoiman vastustajat perustelee asiaansa nyt myös valtionosuusjärjestelmällä.
Kunnan ei vastustajien mielestä kannata ponnistella omaan tulonhankintaan kun siinä vain menettää valtiontasausjärjestelmän kunnalle tuomaa tulojentasausta. Samaten kunnan näivettyminen ja ikääntyminen on vaan hyvä juttu. Sehän lisää valtiolta kunnalle tulevaa massia tarve- ja kustannusperusteilla.
Eihän kunnan tällaisessa kannustinloukussa kannata kuin pistää säkki päähän ja näivettyä katkeraan tuulimyllyttömään hiljaiseen loppuun asti. - Anonyymi
Ei tuulipuistoja Jämsään. Tuulipuistot aiheuttavat kiinteistöjen arvon alentumisen ja paikkakunnan houkuttelevuus putoaa nollille. Muutenkin ollaan hädintuskin sieraimet pinnalla.
Haluaisin kuulla vaalien ehdokkailta kannan tuulipuistojen rakentamiseen. - Anonyymi
Kuopassa ei kannata mikään.
- Anonyymi
YLE teki juttua Lestijärveltä
"mun mielestä ne on hienoja moderneja veistoksia.” tuumii Pentti, jonka kotia ympäröi 29 tuulivoimalaa.
Lestijärvi on tulevaisuudessa olla verotukseltaan Suomen Kauniainen,
Kunta on velaton vuonna 2027.
Sen jälkeen myllyt tuottavat vuosittain miljoonia euroja taskurahaa kunnan kehittämiseen - Anonyymi
HS:
"Tuulivoimaloiden haitoista kysytään usein niiltä, joiden lähelle voimaloita vasta suunnitellaan. Mutta nyt kysymme kokemusasiantuntijalta, tuulivoimakonkarilta.
Pentti, ovatko tuulivoimalat häirinneet sinua?
”Eivät ollenkaan.”
Pentin pihaan näkyy 28 tuulimyllyä
Joskus aamulla pihalla seistessään – kun sattuu tuulemaan oikeasta suunnasta – Pentti saattaa kuulla vaimeaa, suhisevaa ääntä.
”Valtatieltä tulee paljon häiritsevämmät äänet, ihan erilaiset.”
Sisälle voimaloiden ääni ei kanna ikinä, Pentti sanoo. Haastattelupäivänä tuulivoimaloita ei pysty kuulemaan myöskään jäisellä pihalla, vaikka kuinka höristelisi. Kuuluu vain kevättalvista linnunlaulua ja välillä ohiajava auto.
Pentti on tyytyväinen, että tuulivoimaloiden rakentamisen ja huollon vuoksi hänen metsissään on nyt metsätieverkko. ”Käyn siellä ajelemassa läskipyörällä.” Hänen maillaan ei seiso varsinaisia tuulivoimaloita.
Muutaman sadan metrin päässä tolpasta suhina ja lapojen pyyhkäisyt kuuluvat jo selvästi.
Toisaalta puussa laulaa puukiipijä ja ojan jäällä näkyvät jonkin nisäkkään jäljet. Översti pohtii, onko saukko siinä tehnyt matkaa vesistöltä toiselle. Lähellä on myös merikotkan pesäpaikka, ja Överstin pihassa on kuvattu ilves. Elämää täällä yhä on.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821269Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021057Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611010Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12969Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ140910Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119761- 77695
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121694