Miksi kiteeläisiä ei kiinnosta työnteko? Ei sossupummina tienaa yhtä paljoa kun töissä! Tietenkin lapsia jos on nii sossut maksaa kaiken mutta musta pitäisi kiristää sitäkii osastoa.. max vuos sossun elättinä nii ois pakko mennä töihin!
Kiteellä eniten työttömiä
50
736
Vastaukset
- Anonyymi
Kiteellä onkin niin kauheasti töitä tarjolla..
- Anonyymi
No mistäpä työttömyys johtuu? Kun ei ole niitä töitä
- Anonyymi
Kiteellä on tullut viimevuosina paljon konkursseja.
- Anonyymi
Muutamilla kiteeläisillä yrityksillä on pula työntekijöistä, mutta ei kiteen työttömistä ole töihin kun ei ole monista työntekijöistäkään.
- Anonyymi
Ilmais työtä, tai palkka veronmaksajien piikkiin.
- Anonyymi
Taitaa kyseisessä yrityksessä vaihtua työntekijät tiheään. Jääkö palkat maksamatta vai mikä vikana. Kukaan ei ala ilmais orjaksi.
- Anonyymi
Juu ei se ihan niin mene että on joku yritys ja niiden pitäisi tuosta vaan repäistä kadulta ensimmäinen vastaan tuleva joutilas töihin. Se on vielä niin kallistakin palkata työntekijä ja sitten kun on sairaslomat ja kaikki muut lomat maksettava. Työntekijästä pitäisi olla hyötyä sille yritykselle.
- Anonyymi
Sairaslomat pitää maksaa sairaana ei tule toimeen ilman rahaa ja muut lomat. Jos joku haluaa raataa ilman lomia ja olla sairaana töissä., pääsee ennemmin hautaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaslomat pitää maksaa sairaana ei tule toimeen ilman rahaa ja muut lomat. Jos joku haluaa raataa ilman lomia ja olla sairaana töissä., pääsee ennemmin hautaan.
Esim. Amerikassa asuu 340 miljoonaa ihmistä eikä siellä kukaan maksa sairaspoissaoloista tai lomista, hyvin tuntuu kuitenkin siellä hommat toimivan. Miksei Suomessakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Amerikassa asuu 340 miljoonaa ihmistä eikä siellä kukaan maksa sairaspoissaoloista tai lomista, hyvin tuntuu kuitenkin siellä hommat toimivan. Miksei Suomessakin?
Ollessani pitemmällä sairaslomalla kotiin tuli kirje kelalta jossa kerrottiin sairasloma asioista. Yksi asia oli että firma jossa olin töissä sai minusta korvausta kelalta yli 90 e/ päivä 7 päivältä viikossa.. Ei se kovin kalliiksi tule firmalle tuo sairastaminen jos firmassa on yhtään järkevää ihmistä hoitamaan firman asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikassa matalat verot. Suomessa maksetaan korkeat verot, joilla kustannetaan sosiaali kulut. Amerikassa saa hoitoa vain jos on kallis vakuutus, muuten saa kuolla ilman lääkärin apua. Muuta Amerikkaan kun ihastelet Amerikan menoa. Amerikassa ovat sairaana töissä, lapset syntyy työpaikoille, mitään vanhempien vapaita ei ole. Köyhät asuu kaduilla ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikassa matalat verot. Suomessa maksetaan korkeat verot, joilla kustannetaan sosiaali kulut. Amerikassa saa hoitoa vain jos on kallis vakuutus, muuten saa kuolla ilman lääkärin apua. Muuta Amerikkaan kun ihastelet Amerikan menoa. Amerikassa ovat sairaana töissä, lapset syntyy työpaikoille, mitään vanhempien vapaita ei ole. Köyhät asuu kaduilla ym.
Olihan siellä ainakin yksi täyspäinen. Amerikan meno on ihan toista kuin Kauniit ja rohkeat. Se on lähempänä Rumat ja arat.
Tosiasiassa elintason näkee pitkälti ihmisen hapituksesta. Mitä lihavampi, sitä köyhempi. On yksi iso poikkeus, itse presidentti. Hän on poikkeuksellinen huippurikas läski, ruusufinninaama ja tuulihatulla tupeerattu kalju. Sikäli vielä pahempi kuin keskivartaloon kertynyt läski, on päähän kertynyt tali. Sehän se puskee isosta finnistä läpi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonosti kustannetaan Suomessa sosiaalikulut kun valtiolla on kohta 200 miljardia valtionvelkaa, konkurssi kolkuttelee jo ovella.
Mutta hei, onneksi pakotteet ja Venäjälle vittuilu pelastaa 👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan siellä ainakin yksi täyspäinen. Amerikan meno on ihan toista kuin Kauniit ja rohkeat. Se on lähempänä Rumat ja arat.
Tosiasiassa elintason näkee pitkälti ihmisen hapituksesta. Mitä lihavampi, sitä köyhempi. On yksi iso poikkeus, itse presidentti. Hän on poikkeuksellinen huippurikas läski, ruusufinninaama ja tuulihatulla tupeerattu kalju. Sikäli vielä pahempi kuin keskivartaloon kertynyt läski, on päähän kertynyt tali. Sehän se puskee isosta finnistä läpi.Niinistökö oli sinusta sitten komea mies? 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinistökö oli sinusta sitten komea mies? 🤣
Mihin verrataan.
Ritkeen verrattuna vaiko Runkkiin.
Niinistöllä vähän rasvaa, sekin ainoastaan vyötäröllä. Tukka päässä ja järki myös.
Runkilla lähtee nyt myös tukka.
Niinistö pystyy rullaluistelemaan ja vesihiihtämään. Hänellä ei ole pihtikinttuja.
Ritkellä ja Salella samankaltainen leuka ja suunseutu, kuin halkovaja.
Runkilla samakaltainen suu kuin ruokkohevosen persläpi.
Tuotos kyllä samanoloista paskaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan väärää tietoa latelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan väärää tietoa latelet.
Todista
- Anonyymi
Ohan niitä muuallakkii töitä kesälahella joensuussa muutkii ajaa pitempää työ matkaa.. kuhan ei oo kun lusmuja yhteiskunta elättejä
- Anonyymi
Ei ole työpaikkoja. Moni yritys tehny konkan. Töihin ei voi mennä kun ei ole työpaikkaa.
- Anonyymi
Kerro vielä kuka on tehnyt konkan?
- Anonyymi
Kiteen työttömillä ei ole aikaa töihin kun pitää vahtia mitä muut tekee!!
- Anonyymi
Mikä lienee Kiteen venäläisten työttömyysprosentti.
- Anonyymi
Tai mustalaisien
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai mustalaisien
Taitaa molemmilla olla lähellä sataa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa molemmilla olla lähellä sataa.
Itse olen venäläinen nykyinen suomalainen ja käyn töissä ei pidä yleistää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on syntynyt venäläisenä niin ei siusta mikään suomalaista tee. Kerran venäläinen, aina venäläinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on syntynyt venäläisenä niin ei siusta mikään suomalaista tee. Kerran venäläinen, aina venäläinen.
Kyllä minulla on suomin kansalaisuus olen suomalainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö..kansalaisuus ei ole sama asia kuin olla suomalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putinin käsikassara äänessä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
соси́ хуй!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet venäläiseksi syntynyt olet kuolemaasi asti venäläinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
соси́ хуй!!
Vsje finny duraki! 🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet venäläiseksi syntynyt olet kuolemaasi asti venäläinen.
Tsuhna on tsuhna vaikka kuinka saunois
- Anonyymi
Tai mikä on työttömien työttömyysprosentti?
- Anonyymi
Onhan Kiteelle valmistumassa Puhokseen kymmenien jopa satojen ihmisten työpaikkoja .
- Anonyymi
Taitaa robotit tehä ne työt.
- Anonyymi
Nykyisin ei kävellä ovesta sisään töihin. Työpaikoilla ovet lukossa. Ilman työ sopimusta, palkka, työajat, vakuutukset, toimenkuva, kulkulupa ja avainlätkä ym. asiat sovittuna. Ei taida olla vapaita työpaikkoja Kiteellä.
- Anonyymi
Työttömyys nyt n 18 %, ehkä n 600 henk, osa pitkäaikaistyöttömiä. Mahd uudet yritykset eivät työllistä monta. Onko taitoa ja halua työttömissä jne? Pienyrityksetkin lopettavat, jos ei ole asiakkaita. Halutaanko yrittäjiksikään enää?
- Anonyymi
Pitää löytyä se 3000-4000 euroa joka kuukausi jos aikoo palkata työntekijän. Kaksi työntekijää, niin pitää löytyä siihen 6000-8000. Kolme työntekijää, niin 9000-12000.
- Anonyymi
Nythän karsittiin monet valtion tukimuodotkin kuten palkkatuki ja niiden ehdot. Esim kunnan on työllistettävä täysin omalla rahallaan, tekeekö niin? Myös ansiosidonnaisen nollaukseen tarvittava työhistoria piteni. Kalliiden investointien olisi osuttava varmasti ja paljon? työllistäviin, korjaustyötkin kilpailutetaan, paikallisia tarjouksia ei saada, tekijät tulevat muualta. Kunnan on maksettava työttömien kuluja jo 100 työttömyyspäivän jälkeen.
- Anonyymi
Hallitusohjelman luvussa 4.3 on eri kiristykset, mm palkkatukityö ei enää nollaa ansiosidonnaista. Jos esim työmarkkinatukea saavat siirrettäisiin työttömiksi ja eri te-toimenpiteisiin, kunnalta perittävät työttömyyskulut lisääntyisivät. Työssäkäyntialueella taitaa olla työtä. (Yli) tunnin työmatkoja on ruuhkasuomessakin.
- Anonyymi
Firmatkin taisivat käyttää mm palkkatukea ja kunnilla oli jopa velvoite työllistää tietyin edellytyksin niitä, joilla ansiosidonnaisen päivät täyttyivät, siihen ehkä sai palkkatukea.
- Anonyymi
Mitä työ aina vaan valitatte?
Suomi on tutkitusti maailman onnellisin paikka. Kyllähän täällä on kaikkien hyvä olla, kun on niin paljon valtiolla ylijäämää että voidaan sitä rahaa antaa vaikkapa Ukrainalle 👍- Anonyymi
Eihän myö muuten,
mutta kun ryssän kätyrit ovat vuoskymmenet kupanneet meitä.
Eikä ne ihan vähällä sitä myyräntyötä tekemästä heitä.
Ei ne edes sitä kiistä eikä myöskään peitä.
Ukrainan tie on esissä meillä myös jatkossa, tällä menolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän myö muuten,
mutta kun ryssän kätyrit ovat vuoskymmenet kupanneet meitä.
Eikä ne ihan vähällä sitä myyräntyötä tekemästä heitä.
Ei ne edes sitä kiistä eikä myöskään peitä.
Ukrainan tie on esissä meillä myös jatkossa, tällä menolla.Mitkenköhän paljon voitollista kauppaa on Suomi käynyt Ukrainan kanssa ennen sotaa? Veikkaisin, että luku on lähellä nollaa. Venäjästä oli jotain rahallista hyötyäkin Suomelle ja halpaa energiaa saatiin.
- Anonyymi
Tonnin tienaa työttömänä, rivitalo osake tai kerrostalo asumiskulut pari sataa plus sähkö ja netti. Hyvin täällä tulee toimeen työttömyys korvauksilla.
- Anonyymi
Onko kokemus omakohtainen ?
- Anonyymi
Asumistuki ja muut edut lisänä.Miks ei pärjäisi.
- Anonyymi
Omistusasuntoon ei asumistukea, mitkä lisät ja unohdit yhtiövastikkeet.
- Anonyymi
Ansiosidonnaista 1200 puhtaana käteen vuoden ajan. Se on ansaittu niin kun nimikin sanoo.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204