Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla.
Lataushybridi vertailukohtana ajoimme puoli vuotta Mercedes-Benz A 250 e -lataushybridillä.
Toimituksen jäsenet taittoivat autolla yhteensä 12 658 kilometrin matkan, ja ahkeran latailun ansiosta keskikulutus jäi lukemaan 3,5 l/100 km. Sähköllä ajetun kaupunkipyörittelyn lisäksi autolla ajettiin yksittäisiä pitkiä matkoja puhtaasti polttomoottorilla. Sähkökäytöllä taittui keskimäärin noin puolet kilometreistä.
https://moottori.fi/uutinen/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/
Latauskelvoton on pelkkä polttis. Kuluttaa arkiajossa 5,9 litraa sataselle
85
625
Vastaukset
- Anonyymi
Akun kestävyyden kannalta latauskelvoton on huonoin kaikista vaihtoehdoista lataussyklien lukumäärän suhteen. Sen pikkuriikkistä akkua ladataan ja puretaan tyhjästä täyteen koko ajan kun sähköä purskutetaan eestaas.
Ja aivan turhan takia niinkuin kulutuslukema 5,9 litraa osoittaa. Samaan pääsee helposti aivan tavallisella polttiksilla ilman että autossa on tuplamäärä rikkoontuvaa tekniikkaa.- Anonyymi
"Sen pikkuriikkistä akkua ladataan ja puretaan tyhjästä täyteen koko ajan kun sähköä purskutetaan eestaas."
Höpö höpö, pöljä. Lähes koko ajan akun varaus pysyy lähes vakiotasolla. Välillä akku varautuu hitusen lisää ja välillä purkautuu vähän. Sellaista tyhjäksi-täyteen-tyhjäksi-täyteen... käyttöä, niin kuin lataushybrideissä, ei ole koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sen pikkuriikkistä akkua ladataan ja puretaan tyhjästä täyteen koko ajan kun sähköä purskutetaan eestaas."
Höpö höpö, pöljä. Lähes koko ajan akun varaus pysyy lähes vakiotasolla. Välillä akku varautuu hitusen lisää ja välillä purkautuu vähän. Sellaista tyhjäksi-täyteen-tyhjäksi-täyteen... käyttöä, niin kuin lataushybrideissä, ei ole koskaan.Parkissa seistessäänkin itselataavan akku on varattu kestoiän kannalta hyvälle noin 40-60% tasolle, kun taasen ladattava hybridi seisoo joko akku tyhjänä tai sitten latautuu ja seisoo sitten akku täyteen ladattuna, mikä kumpikaan ei ole hyväksi akun kestolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sen pikkuriikkistä akkua ladataan ja puretaan tyhjästä täyteen koko ajan kun sähköä purskutetaan eestaas."
Höpö höpö, pöljä. Lähes koko ajan akun varaus pysyy lähes vakiotasolla. Välillä akku varautuu hitusen lisää ja välillä purkautuu vähän. Sellaista tyhjäksi-täyteen-tyhjäksi-täyteen... käyttöä, niin kuin lataushybrideissä, ei ole koskaan."Välillä akku varautuu hitusen lisää ja välillä purkautuu vähän. "
Tuollainen hitunen on selkeästikin yksi paskan hailee kun katsoo kulutuslukemia. Mitä järkeä edes on rakentaa tuollaista kallista sähkösysteemiä jos sitä ei käytetä kuin välillä hitusen? Ja ajetaan pelkästään kalliilla bensalla.
Nyt tojotakin on myöntänyt tuon 90-luvun systeemin järjettömyyden ja tarjoaa enemmän plugareita joissa on sentään joku järki. Kun auto pystyy liikkumaan sähköllä niin silloin siihen pitää pystyä myös lataamaan halpaa sähköä arkiajoja varten.
Bensan polttaminen on rahan heittämistä hukkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Välillä akku varautuu hitusen lisää ja välillä purkautuu vähän. "
Tuollainen hitunen on selkeästikin yksi paskan hailee kun katsoo kulutuslukemia. Mitä järkeä edes on rakentaa tuollaista kallista sähkösysteemiä jos sitä ei käytetä kuin välillä hitusen? Ja ajetaan pelkästään kalliilla bensalla.
Nyt tojotakin on myöntänyt tuon 90-luvun systeemin järjettömyyden ja tarjoaa enemmän plugareita joissa on sentään joku järki. Kun auto pystyy liikkumaan sähköllä niin silloin siihen pitää pystyä myös lataamaan halpaa sähköä arkiajoja varten.
Bensan polttaminen on rahan heittämistä hukkaan.Minulla sattuu olemaan sekä 223 heppainen takavetosedanhybridi että 200 heppainen dieselfarkku TDI+7 v. DSG ja jatkuvasti tuo hybridi vie selvästi vähemmän polttoainetta eikä siinä ole mitään adblueta eikä dieselveroa eikä nykyään edes kalliimpaa polttoainetta. Ympärivuotinen kulutus minulla asettuu noin viiteen ja puoleen litraan sadalla, mihin tuo diesel ei pääse millään. Talvella kuluu enemmän ja kesällä vähemmän ja talvipätkäajossa paljon enemmän, mutta lämpeneekin se sitten nopeasti.
Akun bruttotilavuus on 1,6 kWh ja netto 0,7 kWh, mikä on jaettu näytöllä kahdeksaan palikkaan. Ikinä näytössä ei ole ollut alle kahta palikkaa eikä yli seitsemää eli aikalailla "keskilatausalueella" akku toimii. Se mikä voi olla suurta akun kokoon nähden on akusta otettava/ladattava virta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parkissa seistessäänkin itselataavan akku on varattu kestoiän kannalta hyvälle noin 40-60% tasolle, kun taasen ladattava hybridi seisoo joko akku tyhjänä tai sitten latautuu ja seisoo sitten akku täyteen ladattuna, mikä kumpikaan ei ole hyväksi akun kestolle.
Vaihdoin vasta 7-vuotiaan plugarin sähkikseen, ja plugarin akku testattiin liikkeessä. Se oli melkein täydessä tikissä, vaikka sitä oli ladattu ja purettu melkein joka päivä. Joskus useammankin kerran päivässä.
Sähkistä olen ladannut kerran tai kaksi viikossa 80% saakka. Sillä ajelee noin 300 km huoletta. Uskon sen kestävän koko auton iän näillä näytöillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdoin vasta 7-vuotiaan plugarin sähkikseen, ja plugarin akku testattiin liikkeessä. Se oli melkein täydessä tikissä, vaikka sitä oli ladattu ja purettu melkein joka päivä. Joskus useammankin kerran päivässä.
Sähkistä olen ladannut kerran tai kaksi viikossa 80% saakka. Sillä ajelee noin 300 km huoletta. Uskon sen kestävän koko auton iän näillä näytöillä.Sähkiksissä akun rasitus onkin paljon paljon pienempää kuin ladattavissa hybrideissä joilla pyritään ajamaan mahdollisimman paljon sähköllä.
- Anonyymi
Toyotan täyshybridi aiheuttaa kateutta latauskaapelirupuautoilijoiden leirissä.
Vain Toyota tarjoaa täyshybridin edut täysimääräisesti ilman johtojumppaa.
Ei ihme että Toyota myy parhaiten.- Anonyymi
5,9 litraa sataselle ei ole etu millään mittarilla. Se on surkea suoritus kaikilla mittareilla.
Latauskelvottomat on rakennettu mahdollisuus ajaa sähköllä mutta silti se kulkee vain sikakalliilla bensalla.
Tojota itsekin myöntää latauskelvottomia kuuluvan menneisyyteen kun se lisää plugareiden tarjontaa. Priusta ei edes saa enää latauskelvottomana. - Anonyymi
Mielummin minä tankkaan halpaa tai ilmaista pörssisähköä, kuin kallista bensaa. Helpompaa ja edullisempaa. Sitäpaitsi, sähköllä ajo on paljon mukavampaa, kuin polttiksella ajo. Ei huuda moottori, ja tehoa löytyy tarvittaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5,9 litraa sataselle ei ole etu millään mittarilla. Se on surkea suoritus kaikilla mittareilla.
Latauskelvottomat on rakennettu mahdollisuus ajaa sähköllä mutta silti se kulkee vain sikakalliilla bensalla.
Tojota itsekin myöntää latauskelvottomia kuuluvan menneisyyteen kun se lisää plugareiden tarjontaa. Priusta ei edes saa enää latauskelvottomana.Eikä Priusta saa enää muutenkaan. Sitä ei tuoda enää Suomeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Priusta saa enää muutenkaan. Sitä ei tuoda enää Suomeen.
Kertoo paljon Toyotan nykytilanteesta. Ensin hävisi latauskelvton Prius ja nyt Prius kokonaan.
Menneen maailman ja kehitysmaiden vehkeitä joita ei edes tojota kehtaa enää tyrkyttää täällä Euroopassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielummin minä tankkaan halpaa tai ilmaista pörssisähköä, kuin kallista bensaa. Helpompaa ja edullisempaa. Sitäpaitsi, sähköllä ajo on paljon mukavampaa, kuin polttiksella ajo. Ei huuda moottori, ja tehoa löytyy tarvittaessa.
Mistä saat ilmaista sähköä? Et mistään. Aina maksat vähintäönkin siirtomaksut, joka lienee 5-6 s/kwh plus kiinteä maksu, joka sekin voi olla jopa parisen kymppiä/kk jossain päin. Yleensä kuitenkin muutamia euroja/kk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä saat ilmaista sähköä? Et mistään. Aina maksat vähintäönkin siirtomaksut, joka lienee 5-6 s/kwh plus kiinteä maksu, joka sekin voi olla jopa parisen kymppiä/kk jossain päin. Yleensä kuitenkin muutamia euroja/kk.
Kiinteää maksua ei tarvitse laskea sähköauton kuluihin, koska se menee vaikka ei ladattavaa autoa omistaisikaan.
- Anonyymi
Ei ole johtojumppaa, on letkujumppaa, kallista selaista.
- Anonyymi
Jep pikkuruisella Mersulla ajettiin kesäaika ja isommalla Toyotalla sitten perään seuraava puoli vuotta. On sen Mersunkin kulutus talvisin toista luokkaa talvella kun kesällä vaikka sitä ultra-ahkerasti ladattiinkin.
- Anonyymi
Hihii, meni ihon alle taas Toyota kurjuus ja keksit mielestäsi hyvänkin selityksen, noloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, meni ihon alle taas Toyota kurjuus ja keksit mielestäsi hyvänkin selityksen, noloa.
Lue itse tuo Moottori-lehden juttu, niin näet saman asian.
- Anonyymi
On järjettömyyden huipentuma että latauskelvottomassa on sähkömoottori ja ajoakku mutta silti se ei kykene käyttämään hyväksi melkein ilmaista sähköä verkosta.
Polttaa pelkästään bensaa joka on verotettu aivan älyttömän kalliiksi.- Anonyymi
Siihen voisi ladata enimmillään noin 0,5 kWh sähköä jolla pääsisi noin 2,5 km. On pelkästään hyvä ettei tuollaista voikaan ladata. Lataus kuormittaisi vain pientä akkua niin että tulisi jokatapauksessa vain lisäkuluja käyttäjälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen voisi ladata enimmillään noin 0,5 kWh sähköä jolla pääsisi noin 2,5 km. On pelkästään hyvä ettei tuollaista voikaan ladata. Lataus kuormittaisi vain pientä akkua niin että tulisi jokatapauksessa vain lisäkuluja käyttäjälle.
Dah.
Onpa taas ajatusten tonava liikenteessä. Tuollainen pikkuruinen akku on täysin hyödytön niinkuin itsekin totesit.
10kWh:n akku ei paina paljoa mitään ja sillä pääsee jo järkevän matkan. Latauskelvottomien älyttömyyden saa poistettua pienellä rahalla eikä lisäpäinoa tule kuin yhden kaljakorin verran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dah.
Onpa taas ajatusten tonava liikenteessä. Tuollainen pikkuruinen akku on täysin hyödytön niinkuin itsekin totesit.
10kWh:n akku ei paina paljoa mitään ja sillä pääsee jo järkevän matkan. Latauskelvottomien älyttömyyden saa poistettua pienellä rahalla eikä lisäpäinoa tule kuin yhden kaljakorin verran.Lämpimässä näin: https://tekniikanmaailma.fi/taksikuski-kanariansaarilla-ajoi-hyvin-tempoilevalla-ajotyylilla-kun-katsoin-auton-naytolta-keskikulutusta-yllatyin-suuresti/
Kylmemmässä ilmastossa osaa automaattisesti huonontaa hyötysuhdettaan että lämpö riittää joka tilanteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämpimässä näin: https://tekniikanmaailma.fi/taksikuski-kanariansaarilla-ajoi-hyvin-tempoilevalla-ajotyylilla-kun-katsoin-auton-naytolta-keskikulutusta-yllatyin-suuresti/
Kylmemmässä ilmastossa osaa automaattisesti huonontaa hyötysuhdettaan että lämpö riittää joka tilanteessa.Eikä ole lataushybridien ongelmia, jotka maksavat bensansäästöä enemmän.
https://www.is.fi/autot/art-2000010909812.html
https://moottori.fi/uutinen/asiantuntija-vaittaa-70-prosenttia-lataushybridien-moottoreista-karsii-ruostumisongelmista-markon-3-vuotiaan-bmwn-moottori-kayttokieltoon/
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/859dda84-fe46-4817-990d-488ba153bdfd
https://tekniikanmaailma.fi/lataushybridin-akusto-ei-kesta-laheskaan-yhta-pitkaan-kuin-sahkoauton-siihen-vaikuttaa-moni-asia/ - Anonyymi
pssst....
Kertokaapa nyt joku, mitä verotuksellisia seuraamuksia siitä tulee, jos autoilija toimii seuraavalla tavalla:
1) autoilija ostaa Toyota Hybrid -tyyppisen auton (jossa ei ole mahdollisuutta ladata ajoakkua verkkovirralla).
2) autoilija hankkii jostakin autonsa sähkökaaviot, ja suunnittelee ja toteuttaa niiden pohjalta mahdollisuuden ladata ajoakkua verkkovirralla - se, että autovalmistaja ei tuota mahdollisuutta halua antaa, sehän ei millään tavalla estä sähkötekniikkaa ymmärtävää autonomistajaa itse lisäämästä autoonsa tuota mahdollisuutta verkkovirralla lataamiseen.
Mutta miten Suomen autoverotus suhtautuu tähän ?
Nouseeko vai laskeeko ajoneuvovero sen jälkeen, kun autolle on tehty muutoskatsastus ?
Alunperinhän auto on katsottu bensiiniautoksi, kun ajoakkua on ladattu jarrutusenergialla, sekä mahdollisesti akkua voidaan ladata myös siksi, että saadaan bensiinimoottorilla vältettyä sellaisia epäedullisia kierroslukuja, joilla polttomoottorin hyötysuhde jää heikoksi, ja saadaan korvattua tuo sillä. että toisinaan polttomoottoria pyöritetään polttoainetalouden kannalta optiminopeudella ja ladataan siten ajoakkua, ja toisinaan taas sammutetaan se bensiinikone bensiiniä tuhlaamasta ja ajetaan sähköllä.
Muutostyön jälkeenhän auto on ladattava hybridi, vaikkei Toyota sitä sellaiseksi halunnutkaan tehdä.
Ajoakku tosiaan on varmaan pienimpien joukossa, mutta asian haittavaikutuksia voi kompensoida sillä, että suunnittelee itse paremman latausalgoritmin, joka ei lataa akkua niin täyteen, että sen käyttöikä lyhenisi ylilatauksesta, ja toisaalta voisi myös rajoittaa sitä, miten tyhjäksi akku päästetään, ennen kuin auto käynnistää bensiinimoottorin, jotta akun kestoikää ei myöskään lyhennetä päästämällä se liian tyhjäksi.
Lataushybridejähän on haukuttu akkujen lyhyeksi jäävästä kestoiästä, mutta väitän, että tuo huonous ei ole itsestäänselvyys lataushybrideille, vaan autovalmistajat tekevät tuon tahallaan autoilijan kiusaksi ja uusien lataushybridien myynnin maksimoimiseksi.
Eli jos autoilija suunnittelee sen latausalgoritmin itse, niin ei ole mikään pakko mennä mukaan autovalmistajien sikailuun, jolla tahallaan lyhennetään akkujen kestoikää.
Autovalmistajia kiinnostaa vain oman liikevoittonsa maksimoiminen, autoilijan kustannuksella.
Mutta miksi esim. oppilaitokset eivät julkaise asiasta tutkimustietoa ?
Tässä kysymys esim. lehtori Linja-Aholle Metropoliaan...
Ei olisi pahitteeksi, jos Metropoliassa vaikkapa rakennettaisiin prototyyppiauto muuntamalla se normaaliautosta, ja silloin ohjelmistosta pitäisi tehdä sellainen, että se kerää tiedot talteen, ja aina, kun mahdollista, se siirtää tiedot auton ulkopuolella olevalle palvelimelle. Tästä on sekin hyöty, ettei tiedot katoa, vaikka auto joutuisi osalliseksi liikenneonnettomuuteen, autopaloon tai muuhun vastaavaan.
Bensiini muuten maksaisi Suomessakin n. 70-75 snt/litra, jos bensiinistä ei lainkaan perittäisi veroja eikä muita veronluonteisia maksuja.
Venäjällä ilmeisesti toimitaan juuri noin: Venäjän valtiolla ei ole motiivia rahastaa bensiinin hinnalla. Mutta Suomessa jostain syystä valtio on koko ajan rahastamassa autoilijaa kaikin mahdollisin keinoin: autovero, ajoneuvovero, polttoainevero, hiilidioksidipäästömaksu, polttoaineen arvonlisävero, autohuollon arvonlisävero, vakuutusmaksuvero (joka jostain käsittämättömästä syystä nousi myös 24% -> 25,5% samaan aikaan kuin arvonlisäverokin) !
Ylimääräisestä byrokratiasta MUKA halutaan eroon... JOS todella haluttaisiin, niin vakuutusmaksuvero poistettaisiin ja vakuutusmaksut laitettaisiin normaalin arvonlisäveron piiriin.
Oma ehdotukseni: autoiluun liittyvät verot on poistettava. Jos ei valtiontalous sitä kestä, niin tehdään jompi kumpi tai molemmat seuraavista:
1) Tuloveroa korotettava (pitäisi koskea tasapuolisesti sekä palkkatuloa että pääomatuloa).
2) Säädetään laki, että jokainen sellainen osakeyhtiö, jonka vuosimyynti ylittää miljoona euroa, on velvollinen luovuttamaan valtiolle veloituksetta sellaisen määrän omia osakkeitaan, että valtion omistusosuus tuon luovutuksen jälkeen on 10% osakekannasta PLUS se mahdollinen osuus, mitä valtio omisti jo ennen tuota luovutusta.
Lisäksi säädettävä laki, että mikä tahans yritys kiertää em. velvollisuutta esim. pilkkomalla suuryrityksen liiketoiminta niin pieniin osasiin, etyä yksittäinen osa jää myynniltään alle miljoona euroa/vuosi, niin tuollainen yritys kiertää velvoitetta on sekä rikosoikeudellisesti rangaistava että sen lisäksi aiheuttaa muuten saman velvoitteen, mutta rangaistuksena yrityksestä kiertää velvoitetta tuo ilmaisosakkeiden luovutusosuus on näissä tapauksissa 50% normaalin 10% sijasta.
Miksikö?
SIKSI, että kaikki muut yritykset korottaa suuryritysten verotusta eivät tuo senttiäkään lisäveroa suuryritysten omistajien maksettavaksi, vaan suuryritys vain lisää muut veronkorotukset asiakkaidensa maksettavaksi korotettuina hintoina.
Myös: JOS suuryritys lisää tämän asiakashintoihin, myös tämä nostaa velvoitteen 10% -> 50%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dah.
Onpa taas ajatusten tonava liikenteessä. Tuollainen pikkuruinen akku on täysin hyödytön niinkuin itsekin totesit.
10kWh:n akku ei paina paljoa mitään ja sillä pääsee jo järkevän matkan. Latauskelvottomien älyttömyyden saa poistettua pienellä rahalla eikä lisäpäinoa tule kuin yhden kaljakorin verran."Latauskelvottomien älyttömyyden saa poistettua pienellä rahalla eikä lisäpäinoa tule kuin yhden kaljakorin verran"
Kiistän tämän laskelman.
Esimerkkinä bensiiniauton käynnistysakku.
Jännite: 12V
Kapasiteetti: 60 Ah.
Energiasisältö: 12V * 60 Ah = 720 VAh = 720 Wh = 0,72 kWh.
Taitaa tuo käynnistysakkukin painaa 17,5 kg
(painoesimerkki:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/akut-ja-tarvikkeet/akut/agm-akut/agm-kaynnistysakku-12-v-60-ah--2000045769
)
Ainakin lyijyakuilla 10 kWh energiakapasiteetti painaisi ehkä 200 kg.
Toki Li-Ion -akuilla kevyempi, mutta hinta huomattavan kallis - ja lisäksi Li-Ion herkkä väärälle lataukselle, eli ali- tai ylilataus lyhentää huomattavasti akun käyttöikää.
Ei se lyijyakkukaan optimaalinen ole, mutta onko Li-Ion yhtään sen parempi?
Jokin akkuvalmistajahan ainakin väittää keksineensä uutuuden, joka korjaa nuo ongelmat. MUTTA: tuo keksintö ei todellisuudessa ole vielä lähelläkään valmiutta sarjatuotantoon... siinä mielessä kyse on tuoteideasta, ei vielä keksinnöstä.
Keksinnöksi sitä voi kutsua vasta sitten kun uusi akkuteknologia on kaikilta osiltaan valmis sarjatuotantoon.
- Anonyymi
Tojatalla on omat ongelmansa sähköpuolella ja niitä riittää. Yaris tuotiin hinausautolla TMn talvitesteistä ja tojot yleensäkin syövät 12V akkuja kuin leipää.
Sinne jäävät parkkipaikalle kun eivät lähde käyntiin.- Anonyymi
Yaris tuotiin autonkuljetusautolla - niin kuin kaikki siinä talvivertailussa olleet autot. Jos noin yksinkertaisesti tarkistettavasta asiastakin puhut pashaa, niin miten pn muiden asioiden laita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yaris tuotiin autonkuljetusautolla - niin kuin kaikki siinä talvivertailussa olleet autot. Jos noin yksinkertaisesti tarkistettavasta asiastakin puhut pashaa, niin miten pn muiden asioiden laita!
Just tyypillistä. "Hui kamala miten huono auto tojota on. Tuli hinurilla talvitestistä." Ai niin kaikki muutkin tuli saman auton kyydissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just tyypillistä. "Hui kamala miten huono auto tojota on. Tuli hinurilla talvitestistä." Ai niin kaikki muutkin tuli saman auton kyydissä.
mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.
Voi teitä tojoressukoita kun ei kestä pää totuutta vaan joudutte valehtelemaan kaiken kansan edessä. Tämä asia on käyty sataan kertaan läpi tällä palstalla ja tiesitte sen tasan tarkkaan että tulette jäämään valehtelusta kiinni. Miksi edes yrittää noin nolosti?
Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.
Voi teitä tojoressukoita kun ei kestä pää totuutta vaan joudutte valehtelemaan kaiken kansan edessä. Tämä asia on käyty sataan kertaan läpi tällä palstalla ja tiesitte sen tasan tarkkaan että tulette jäämään valehtelusta kiinni. Miksi edes yrittää noin nolosti?
Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/Tuokin mysteeri sitten lopulta selvisi ja se johtui huonolaatuisesta 12 V alkuperäisakusta, Sama akkuongelma on aiheuttanut myös lukemattoman määrän hinauksia kun auto ei ole käynnistynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin mysteeri sitten lopulta selvisi ja se johtui huonolaatuisesta 12 V alkuperäisakusta, Sama akkuongelma on aiheuttanut myös lukemattoman määrän hinauksia kun auto ei ole käynnistynyt.
Onhan tuo syyn selviäminen aivan valtavan hieno juttu. Uudessa tojossa on alunperin ollut surkea akku ja siksi tojolle on aivan luonnollista nuukahtaa tienvarteen ja ainoa tapa matkaa on ollut hinauttaa se tojo tojon merkkikorjaamolle ja vaihtaa siihen toimiva 12V akku.
Aivan todella hienoa sille tojokuskille siellä tienvarressa jonka tojo suostu liikkumaan. Hienoa että Toyota tietää mistä tuo johtuu.
Seuraava kysymys. Miksi Toyota ei ole tehnyt takaisinkutsua vaihtaakseen nuo paskat akut sellaisiin jotka toimivat? Miksi pitää odottaa että se akku porsii ja jättää kuskin jalkamieheksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo syyn selviäminen aivan valtavan hieno juttu. Uudessa tojossa on alunperin ollut surkea akku ja siksi tojolle on aivan luonnollista nuukahtaa tienvarteen ja ainoa tapa matkaa on ollut hinauttaa se tojo tojon merkkikorjaamolle ja vaihtaa siihen toimiva 12V akku.
Aivan todella hienoa sille tojokuskille siellä tienvarressa jonka tojo suostu liikkumaan. Hienoa että Toyota tietää mistä tuo johtuu.
Seuraava kysymys. Miksi Toyota ei ole tehnyt takaisinkutsua vaihtaakseen nuo paskat akut sellaisiin jotka toimivat? Miksi pitää odottaa että se akku porsii ja jättää kuskin jalkamieheksi?Takaisinkutsuja firmat tekee vain jos kyse on liikenneturvallisuuteen vaikuttavista vioista.
Sitäpaitti tuo 12V akku vaihdetaan 3v takuun aikana niihin missä on edellisen akkutoimitajan akku minkä laatu ei ollut hyvä. Toyota vaihto jo jokin aika sitten akkutoimittajaa.
Omaankin Tojoon vaihdettiin tuo 12V takuuna. Sen jälkeen uuden merkkisellä akulla ei mitään ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo syyn selviäminen aivan valtavan hieno juttu. Uudessa tojossa on alunperin ollut surkea akku ja siksi tojolle on aivan luonnollista nuukahtaa tienvarteen ja ainoa tapa matkaa on ollut hinauttaa se tojo tojon merkkikorjaamolle ja vaihtaa siihen toimiva 12V akku.
Aivan todella hienoa sille tojokuskille siellä tienvarressa jonka tojo suostu liikkumaan. Hienoa että Toyota tietää mistä tuo johtuu.
Seuraava kysymys. Miksi Toyota ei ole tehnyt takaisinkutsua vaihtaakseen nuo paskat akut sellaisiin jotka toimivat? Miksi pitää odottaa että se akku porsii ja jättää kuskin jalkamieheksi?Volkkari se vasta on surkeuden huippu. Ei ne osaa tehdä yhtään toimivaa autokonseptia:
Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiauton vaihteiston jäähdytin alkoi vuotaa nestettä, ja auto jouduttiin jälleen hinaamaan korjaamolle. Lastentaudista ei kuitenkaan ollut kyse.
Volkswagen Tiguan -käyttötesti muistuttaa jo tässä vaiheessa todellista jännityskertomusten sarjaa. Edellisen väliraportin lopussa mainitsimme, että kun autoon toiseen kertaan iskenyt 12 V -akun purkautumisongelma oli kuitattu akun vaihdolla ja ohjelmistopäivityksellä, olimme korjaamokeikan jälkeen ajaneet 16.1. mennessä yli 800 kilometriä ilman mainittavia vikoja.
No, eipä mennyt kuin viisi päivää ja 350 kilometriä lisää, kun Tiguanimme kohtasi jälleen uuden ongelman. Helsingissä sijaitsevaa Moottorin toimitusta tiistaina 21.1. lähestyttäessä mittaristoon pelmahti yllättäen varoitus moottorin jäähdytysnesteen määrästä, ja heti perään tuli vielä erikseen kehotus hakeutua korjaamolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkari se vasta on surkeuden huippu. Ei ne osaa tehdä yhtään toimivaa autokonseptia:
Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiauton vaihteiston jäähdytin alkoi vuotaa nestettä, ja auto jouduttiin jälleen hinaamaan korjaamolle. Lastentaudista ei kuitenkaan ollut kyse.
Volkswagen Tiguan -käyttötesti muistuttaa jo tässä vaiheessa todellista jännityskertomusten sarjaa. Edellisen väliraportin lopussa mainitsimme, että kun autoon toiseen kertaan iskenyt 12 V -akun purkautumisongelma oli kuitattu akun vaihdolla ja ohjelmistopäivityksellä, olimme korjaamokeikan jälkeen ajaneet 16.1. mennessä yli 800 kilometriä ilman mainittavia vikoja.
No, eipä mennyt kuin viisi päivää ja 350 kilometriä lisää, kun Tiguanimme kohtasi jälleen uuden ongelman. Helsingissä sijaitsevaa Moottorin toimitusta tiistaina 21.1. lähestyttäessä mittaristoon pelmahti yllättäen varoitus moottorin jäähdytysnesteen määrästä, ja heti perään tuli vielä erikseen kehotus hakeutua korjaamolle.Eikä siinä vielä kaikki. Kauhukertomus jatkuu:
Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiautolle sattuu ja tapahtuu. Muutaman tuhannen kilometrin viattoman taipaleen jälkeen oli taas uuden ajoon vaikuttaneen häiriön aika.
Helmikuun alussa kerroimme Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiautomme taipaleen alkaneen varsin tapahtumarikkaasti. Ensiksi kärsimme 12 voltin akun purkautumisesta pariinkin otteeseen, mutta tämä korjautui onneksi lopulta ohjelmistopäivityksellä. Joitain satoja kilometrejä myöhemmin Tiguan pääsi jo kolmannen kerran korjaamolle, kun vaihteiston jäähdyttimen alumiinin hitsaussauma vuosi jäähdytinnestettä.
Nyt korjaamokäyntien jälkeen mittariin on saatu kuitenkin kerrytettyä nelinumeroinen luku kilometrejä. Ilo toimivasta täydellisesti toimivasta autosta on kuitenkin loppunut jo hetki sitten.
https://moottori.fi/testi/kayttotesti-volkswagen-tiguanille-saa-taas-varata-korjaamoajan-kun-matka-oli-katketa-tehojen-katoamiseen/
Eikö joutaisi jo koko rottelo paaliin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaisinkutsuja firmat tekee vain jos kyse on liikenneturvallisuuteen vaikuttavista vioista.
Sitäpaitti tuo 12V akku vaihdetaan 3v takuun aikana niihin missä on edellisen akkutoimitajan akku minkä laatu ei ollut hyvä. Toyota vaihto jo jokin aika sitten akkutoimittajaa.
Omaankin Tojoon vaihdettiin tuo 12V takuuna. Sen jälkeen uuden merkkisellä akulla ei mitään ongelmia.Vaihtuiko toimitttaja siihen toiseksi halvimpaan akkuttoimittajaan?
Viidesti halpuutettu Toyota hybrid alkaa olla lopppuun halpuutettu.
- Anonyymi
Moottori:"Pienemmän keskiluokan toista äärtä edustava heikoimpien lista yllättää samalla tuloksella kuin edellisvuoden raportissa: Toyota C-HR simahti useimmin! Koko raportissa Toyota C-HR oli kolmanneksi huonoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein huonoin kolmessa seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota C-HR on koko tilastossa eniten tien poskeen jättävä automalli, peräti 51,5 C-HR-autoa 1 000 liikenteessä olevaa kohti simahti teknisen vian vuoksi."
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/- Anonyymi
Ja niin sitten Suomen olosuhteissa:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b
- Anonyymi
Suomen olosuhteissa talvi on pelkkää painajaista.
TM:"mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.
Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/- Anonyymi
Kannattaa myös muistaa kuinka suuren työkuorman Toyotan hybridien porsimet aiheuttavat niille joiden työ on varmistaa ettei joku kusipää firma maksata mokistaan asiakkaillaan.
Täällä on selkeästi suuri joukko vanhoja essonbaarin peräkairoja jotka ottavat tojolta hymysuin kaiken kakkoseen ilman rasvaa.
Tuollainen alistuminen on teidän juttu.Normaali kuluttaja pistää tojotan vastuuseen paskalaadusta.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
- Anonyymi
"Takaisinkutsuja firmat tekee vain jos kyse on liikenneturvallisuuteen vaikuttavista vioista.
Sitäpaitti tuo 12V akku vaihdetaan 3v takuun aikana niihin missä on edellisen akkutoimitajan akku minkä laatu ei ollut hyvä. Toyota vaihto jo jokin aika sitten akkutoimittajaa."
Toyota siis tietää että sen alkuperäisakit ovat täysin paskoja mutta ei vaihda niitä parempiin. Odottaa että asiakkaan Tojota hyytyy tien varteen ja Tojo täytyy hinata verstaalle akun vaihtoa varten. Vasta sitten tojotaan vaihdetaan toimiva akku.
Voi viddu mitä ääliöitä.- Anonyymi
Sitä saa mitä tilaa.
Moottori:"Pienemmän keskiluokan toista äärtä edustava heikoimpien lista yllättää samalla tuloksella kuin edellisvuoden raportissa: Toyota C-HR simahti useimmin! Koko raportissa Toyota C-HR oli kolmanneksi huonoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein huonoin kolmessa seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota C-HR on koko tilastossa eniten tien poskeen jättävä automalli
- Anonyymi
Ja näin se käy Suomen olosuhteissa:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b - Anonyymi
Moottori:"Pienemmän keskiluokan toista äärtä edustava heikoimpien lista yllättää samalla tuloksella kuin edellisvuoden raportissa: Toyota C-HR simahti useimmin! Koko raportissa Toyota C-HR oli kolmanneksi huonoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein huonoin kolmessa seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota C-HR on koko tilastossa eniten tien poskeen jättävä automalli, peräti 51,5 C-HR-autoa 1 000 liikenteessä olevaa kohti simahti teknisen vian vuoksi."
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/- Anonyymi
"Toyota C-HR simahti useimmin, syynä yksinomaan heikkolaatuiset akut"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota C-HR simahti useimmin, syynä yksinomaan heikkolaatuiset akut"
Ei voi puolustella mitenkään - huono akku on kelju kaveri. Onneksi kuitenkaan akun vaihto ei ole kallista ja vaihdossa on mahdollista saada hyvä akku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi puolustella mitenkään - huono akku on kelju kaveri. Onneksi kuitenkaan akun vaihto ei ole kallista ja vaihdossa on mahdollista saada hyvä akku.
Mutta eihän kukaan koskaan ole autoon 12V akkua vaihtanut ja siksi asia on ylitsepääsemätön palstalaisille.
- Anonyymi
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Tuohan on enemmän kuin se ikivanha DX corolla kulutti. Pääsin sillä viiteen litraan sadalla.
Kavereilla se vei aina kymppiä ja varsinkin talvella kahta. Driftipulverilla oli varmasti jotain osuutta. - Anonyymi
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit- Anonyymi
Mitä tekemistä tällä on kulutuksen kanssa? Jokaisessa automerkissä on joskus vikoja.
- Anonyymi
Ja yleensä niistä kärsivät VW AG:n luokattoman huonot hybridimallit, joissa tosin on vaikka mitä ihmeellisiä vikoja, kuten Moottori-lehden käyttötestin Tiguan todistaa. Samaa karua katsottavaa löytyy netistä pilvin pimein:
https://www.youtube.com/watch?v=5NjJZ4ADfBg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yleensä niistä kärsivät VW AG:n luokattoman huonot hybridimallit, joissa tosin on vaikka mitä ihmeellisiä vikoja, kuten Moottori-lehden käyttötestin Tiguan todistaa. Samaa karua katsottavaa löytyy netistä pilvin pimein:
https://www.youtube.com/watch?v=5NjJZ4ADfBgVaihteistovikaisia taitavat olla kaikki hybridi-Volkkarit. Merkkiliikkeen hinta korjaukselle hieman suolaiset 15 donaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihteistovikaisia taitavat olla kaikki hybridi-Volkkarit. Merkkiliikkeen hinta korjaukselle hieman suolaiset 15 donaa.
Ei merkkiliikkeissä mitään korjata,siellä vaihdetaan uusi tilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei merkkiliikkeissä mitään korjata,siellä vaihdetaan uusi tilalle.
Sittenhän volkkarilla ajavalla on parissa vuodessa täysin uusi auto.
Suorastaan nerokasta ja ihanan kallista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tekemistä tällä on kulutuksen kanssa? Jokaisessa automerkissä on joskus vikoja.
Kaikissa autoissa on vikoja. Joissain yksilöissä ei ole. Itselläni on auto jonka pitäisi olla keltaisen lehdistön mukaan täysi pommi mutta ei ole ainuttakaan vikaa tullut ja auto on jo yli 10 vuotias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa autoissa on vikoja. Joissain yksilöissä ei ole. Itselläni on auto jonka pitäisi olla keltaisen lehdistön mukaan täysi pommi mutta ei ole ainuttakaan vikaa tullut ja auto on jo yli 10 vuotias.
Pitäisihän sillä autolla myös voida ajaa, eikä vain pestä ja puunata.
- Anonyymi
Hauskoja nämä kulutus ihannoinnit Toyotan kohdalla, hihii!
Toyotalla ajetaan keskimäärin todella vähän ja omistajille on kuitenkin merkittävin asia pieni kulutus, vaikka vuositasolla rahallinen ero parempaan ja halvempaan länsiautoon on muutama kymmenen euroa. Toyotassa käyttökustannuksissa kuitenkin kallein huoltojensa takia- Anonyymi
Toyotalla ajetaan keskimäärin saman verran kuin muilla suosikkimerkeillä ja sen ylläpito tulee edullisemmaksi kuin muilla laadukkuuden, pienen kulutuksen ja yleisen kestävyyden ansiosta.
Jos verrataan Toyotaa vaikkapa VAG Aageen epäonnistuneisiin hybrideihin, molemmissa on yhtä pitkä öljynvaihtoväli, mutta VAGiin joutuu lisäksi tekemään kallita jakohihnan- ja vaihteistoöljyn vaihtoja tiheään tahtiin. Lisäksi VAGin tuotteita joudutaan korjaamaan todella paljon. Hihii!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ajetaan keskimäärin saman verran kuin muilla suosikkimerkeillä ja sen ylläpito tulee edullisemmaksi kuin muilla laadukkuuden, pienen kulutuksen ja yleisen kestävyyden ansiosta.
Jos verrataan Toyotaa vaikkapa VAG Aageen epäonnistuneisiin hybrideihin, molemmissa on yhtä pitkä öljynvaihtoväli, mutta VAGiin joutuu lisäksi tekemään kallita jakohihnan- ja vaihteistoöljyn vaihtoja tiheään tahtiin. Lisäksi VAGin tuotteita joudutaan korjaamaan todella paljon. Hihii!!Kaikissa autovertsiluissa Toyotan ylläpitokulut ovat aina olleet sieltä kaikkein kalliimmasta päästä koska niitä joutuu huoltamaan tuplamäärän eurooppalaisiin verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa autovertsiluissa Toyotan ylläpitokulut ovat aina olleet sieltä kaikkein kalliimmasta päästä koska niitä joutuu huoltamaan tuplamäärän eurooppalaisiin verrattuna.
Bemarin ylläpitokulut ovat 3 kertaa enemmän 10 vuoden aikana kuin tojolla joten tuo väitteesi on ihan soopaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa autovertsiluissa Toyotan ylläpitokulut ovat aina olleet sieltä kaikkein kalliimmasta päästä koska niitä joutuu huoltamaan tuplamäärän eurooppalaisiin verrattuna.
Kuten todettu, VAG-Aageen hybridiautoissa on ihan sama huoltoväli kuin Toyotassa, mutta Toyotaa tarvitse käyttää korjattavana huoltojen välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten todettu, VAG-Aageen hybridiautoissa on ihan sama huoltoväli kuin Toyotassa, mutta Toyotaa tarvitse käyttää korjattavana huoltojen välillä.
Roskaa. VW-konsernin plugarit käyvät huolloissa 30.000km välein ja kaikki tojotat 15.000km välein.
Ainoa konserniauto joka käy yhtä tiheään huollossa kuin tojota on kaasuautot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roskaa. VW-konsernin plugarit käyvät huolloissa 30.000km välein ja kaikki tojotat 15.000km välein.
Ainoa konserniauto joka käy yhtä tiheään huollossa kuin tojota on kaasuautot.Itse kyllä käytän plugari passatin huollossa noin 15.000-20.000km välein ihan hullua ajaa 30.000km ja sitten ihmetellä kun ei kestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roskaa. VW-konsernin plugarit käyvät huolloissa 30.000km välein ja kaikki tojotat 15.000km välein.
Ainoa konserniauto joka käy yhtä tiheään huollossa kuin tojota on kaasuautot.Et viitsisi valehdella, sillä se on typerää. VAG hybridien öljynvaihtoväli on 15 tkm, vaihteistoon öljyjä vaihdellaan 60 tkm välein. Myös sytytystulpat vaihdetaan tiheään tahtiin. Ihanan kallista, eikö totta?
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46432.0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et viitsisi valehdella, sillä se on typerää. VAG hybridien öljynvaihtoväli on 15 tkm, vaihteistoon öljyjä vaihdellaan 60 tkm välein. Myös sytytystulpat vaihdetaan tiheään tahtiin. Ihanan kallista, eikö totta?
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46432.0Joku voi vaihtaa noin usein jos haluaa mutta mutta huolto-ohjelman mukaan 30.000km on huoltoväli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku voi vaihtaa noin usein jos haluaa mutta mutta huolto-ohjelman mukaan 30.000km on huoltoväli.
Sitten tulee 1000 km välein tehtävä korjaushuolto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku voi vaihtaa noin usein jos haluaa mutta mutta huolto-ohjelman mukaan 30.000km on huoltoväli.
"GTE-malleissa on aina kiinteä huoltoväli 15tkm/1v."
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=20257.330
"huolto.seat.fi ajanvarauksen kautta saatuja hintoja:
15000 km Öljynvaihtohuolto
217,07
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto
Jarrujen kunnon tarkastus
Huoltovälinäytön nollaus"
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46983.930
"GTE:n kohdalla sähköajon halpuuden syö puolet lyhyempi huoltoväli ja kalliimmat isot
huollot."
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46688.0
"Näissä tosiaan on kiinteä 1v/15000km huoltoväli."
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46983.2040
Eiköhän tämä jo ala riittää, hihii? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"GTE-malleissa on aina kiinteä huoltoväli 15tkm/1v."
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=20257.330
"huolto.seat.fi ajanvarauksen kautta saatuja hintoja:
15000 km Öljynvaihtohuolto
217,07
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto
Jarrujen kunnon tarkastus
Huoltovälinäytön nollaus"
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46983.930
"GTE:n kohdalla sähköajon halpuuden syö puolet lyhyempi huoltoväli ja kalliimmat isot
huollot."
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46688.0
"Näissä tosiaan on kiinteä 1v/15000km huoltoväli."
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46983.2040
Eiköhän tämä jo ala riittää, hihii?Joku sysivanha GTE joita ei enää ole edes tehty pitkään aikaan. VW:n eHybrideissä on 30.000km huoltoväli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku sysivanha GTE joita ei enää ole edes tehty pitkään aikaan. VW:n eHybrideissä on 30.000km huoltoväli.
No sinäpä olet varsinainen jankuttaja, hihii:
"Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
Näissä tosiaan on kiinteä 1v/15000km huoltoväli."
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46983.2040 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinäpä olet varsinainen jankuttaja, hihii:
"Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
Näissä tosiaan on kiinteä 1v/15000km huoltoväli."
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46983.2040Joo, ja ihan sama huoltoväli on Siitissä ja Volsussa:
"Täytyy olla hybridille sopiva öljy, luokitus ja määrät löytynee huoltokirjasta.
Näissä tosiaan on kiinteä 1v/15000km huoltoväli.
No minä olenkin ihmetellyt WeConnectin (itsellä Tiguan e-Hybrid) huoltovälinäyttöä, että jotain mätää tässä nyt on. Onpa pettymys jos noin on, tässähän tottui jo parikymmentä vuotta (Golfeja) siihen, että harvakseltaan huolletaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ja ihan sama huoltoväli on Siitissä ja Volsussa:
"Täytyy olla hybridille sopiva öljy, luokitus ja määrät löytynee huoltokirjasta.
Näissä tosiaan on kiinteä 1v/15000km huoltoväli.
No minä olenkin ihmetellyt WeConnectin (itsellä Tiguan e-Hybrid) huoltovälinäyttöä, että jotain mätää tässä nyt on. Onpa pettymys jos noin on, tässähän tottui jo parikymmentä vuotta (Golfeja) siihen, että harvakseltaan huolletaan."Minne lie volsufani vajonnut, kun hävisi inttämästä?
- Anonyymi
Missä polttis, siellä kalliit huollot.
Sähkövolsulla ei ole huoltoja lainkaan. Vain tarkastus kahden vuoden välein ilman kilometrirajoituksia.
Ilmastointi, jarrut oven saranat. Ei muuta huoltokohteita.- Anonyymi
Ja kahdessa vuodessa auton arvo on romahtanut järkyttävän paljon.
Ehkä ne parin sadan euron vuosihuollot tulisivat kuitenkin halvemmiksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kahdessa vuodessa auton arvo on romahtanut järkyttävän paljon.
Ehkä ne parin sadan euron vuosihuollot tulisivat kuitenkin halvemmiksi?Ei tiheät huollot pelasta tojon latauskelvottomien fossiilipolttimien arvonromahdusta. Kaikki nyt uutena ostetut pelkästään bensallakulkevat härpäkkeet ovat ongelmajätettä vaihdossa 2-5 vuoden kuluttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tiheät huollot pelasta tojon latauskelvottomien fossiilipolttimien arvonromahdusta. Kaikki nyt uutena ostetut pelkästään bensallakulkevat härpäkkeet ovat ongelmajätettä vaihdossa 2-5 vuoden kuluttua.
Niinhän sinä turhaan toivot. Hybridiautoilla ajellaan vielä vuosikymmeniä, eikä niiden arvo tule mihinkään romahtamaan. Sen sijaan nykyiset sähköautot ovat viiden vuoden päästä ongelmajätettä, koska niiden tekniikka vanhenee käsiin ja niiden akkuja ei kannata vaihtaa.
"Toyota hybridien arvon säilyminen on kaikkein parasta:
Autoliiton Moottori-lehti kertoo selvittäneensä Nettiauto-sivuston lukuja hyödyntäen, kuinka autojen arvo alenee vuosien saatossa. Lehti keräsi dataa 30 automerkistä ja vuosimalleista väliltä 2005–2024.
Nuo luvut kertovat merkittävän eron kahden autotyypin välillä. Eurooppalaisten ja japanilaisten autojen arvot laskevat nimittäin selkeästi erilaisella tahdilla.
Eurooppalaisauton arvo laskee lukujen mukaan aluksi jyrkimmin, siinä missä japanilaisauton arvo laskee vuodesta toiseen jokseenkin samalla tahdilla. Tämä ero tahdissa tarkoittaa sitä, että japanilainen auto on keski-iässä eurooppalaista kalliimpi.
– Vuoden 2014 autoista arvonsa ovat selvästi parhaiten pitäneet Toyota Yaris Hybrid ja Toyota RAV4, Moottori kertoo esimerkkeinä."
https://www.is.fi/autot/art-2000010767527.html
- Anonyymi
Hihii! Lestadiolaiset, islamistit ja toyotistit ova samaa uskovaista sakkia kaikki tyynni! Hihii! Ja vielä kerrran:Hihii!
- Anonyymi
Niuvassa paistaa aurinko ja elämä hymyilee.
- Anonyymi
Hihii! Minä ajelen Waltti-kortilla eikä seniorilla maksa matkat juuri mitään. Hihii! Naureskelen kun kuljettajani sallii minun ottaa pieniä hömpsyjä, itse minä maisemia sivulaseista katsellen, eikä sitä tanan asvaltti kilometri toisensa jälkeen tuijottaen. Hihii! Kotkan kaikki kaupunkibussit ja Kotka-Hamina väliä sahaavat ovat mukavia sähköbusseja. Hihii! Ps. Kotkan sähköbussit ovat eurooppalaisia Belgialaisia eikä mitään aasialaisia kuten Hyi ota.
- Anonyymi
Ihan sama miten sinne Suomen per*reikään eli Haminaan matkustaa. Tylsempää kaupunkia saa hakea mutta ei taatusti löydä. Jack-up on ainoa paikka, jossa on edes vähän elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama miten sinne Suomen per*reikään eli Haminaan matkustaa. Tylsempää kaupunkia saa hakea mutta ei taatusti löydä. Jack-up on ainoa paikka, jossa on edes vähän elämää.
Where are you coming from? Helesinki?
- Anonyymi
Upseereille Hamina on hyvinkin tuttu, toisin kuin joku sisämaan mikälie.
- Anonyymi
Hihii! Valtiomiehiä ja arvovieraita ei muilla kuljetetaankaan missään maassa kuin Toyotalla! Hihii! Aasialainen Toyota arvovieraille! Hihii! Toyota ja kuminauha-automaatti! Hihii!
- Anonyymi
PIETARIN TROLLITEHTAAN DIIISSAUS VIESTI! ! KUNHAN PIETARIN TROLLI PÄÄSEE USAN/JAPSIN AUTOJA TEKNIIKKA IHMISIÄ INFRAA HAUKKUUN/DISSAAN NI SILLOIN HYÖDYLLINEN RYYYYYSSSÄ ! ! TROLLITEHTAAN POLITRUKIN MIELESTÄ ! ! ÄLÄPÄ KOMMENTOI ! !
TROOOOOOLL!!! TRÖÖÖÖÖÖLLL!!!
- Anonyymi
Hyvä auto eikun kilometrejä vaan ja öljynvaihto itse tehden 10tkm välein ja kyllä kestää ajaa. Akku on halpa uusia kun aika tulee.
- Anonyymi
https://www.is.fi/autot/art-2000010909812.html
https://moottori.fi/uutinen/asiantuntija-vaittaa-70-prosenttia-lataushybridien-moottoreista-karsii-ruostumisongelmista-markon-3-vuotiaan-bmwn-moottori-kayttokieltoon/
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/859dda84-fe46-4817-990d-488ba153bdfd
https://tekniikanmaailma.fi/lataushybridin-akusto-ei-kesta-laheskaan-yhta-pitkaan-kuin-sahkoauton-siihen-vaikuttaa-moni-asia/
HUH HUH!
Taitaa lataushybridin halvemmat bensalaskut mennä moninkertaisesti sitten korjauksiin auton tullessa vanhaksi. Itselataava sentään lämmittää moottorin aina heti liikkeelle lähdettäessä normaalilämpöön ennen kuin yrittääkään säästää bensiiniä sähköä avuksikäyttäen eikä koskaan käynnistä kylmää moottoria vasta moottoritien rampilla niin kuin lataushybridi. Samaten tuo akkupuoli. Itselataava käyttää akkua enemmälti vasta sitten kun se on lämmennyt sopivaksi eikä heti kylmänä niin kuin lataushybridi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3381376Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941335- 1581218
- 681041
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31919Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos60897Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27852Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46829