"Keväinen kehno ilma, hyveä ajatteleepi."
Postista tuli kirje. Ovat taas suunnitelleet uutta jakeluun.ihan hyvältä näyttää jos vain toimisi. Jakajat ovat se tärkein lenkki tässä systeemissä. Ei postiin ole voinut luottaa juuri yhtään niin pahoja mokia on tapahtunut jakajilla. Itse saan vain yhden kirjeen kuukaudessa yleensä. Se tulee kyllä täsmällisesti.
"Päiviä yksin, välillä avaan vesihanan,
sitä kuuntelen"
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
Kolea ilma. Palelen.
24
567
Vastaukset
- Anonyymi
Avaa radio, älä tuhlaa vettä. Kolea tuuli on, mut huomenna lämpenee ennustuksen mukaan.
- Anonyymi
vesi hana on paras kuunteluun ja hana vesi juomaan
- Anonyymi
silmätipat ovat vaarallisia juotuna
Hoitoalan vaiettu ongelma
Hoitajat ulkomailta on nähty ratkaisuna hoitajapulaan. Selvitys paljastaa karuja yksityiskohtia heidän työskentelystään.
Tekijän kuva
Sami Koski
– Hoitajan riittämättömästä kielitaidosta johtuen potilaat saattoivat saada lääkkeitä väärin, esimerkiksi silmätippoja on laitettu juoman sekaan ja astmasuihkeita silmiin.
Näin sanoo kohuselvitys, jonka Iltalehti kävi läpi. Selvitys paljastaa hätkähdyttäviä yksityiskohtia hoitoalan tilanteesta Suomessa.- Anonyymi
Yritä pysyä ketjun aiheessa, äläkä pelleile.
- Anonyymi
Todella holotna. Kylmä tuuli kauppareissulla meni luihin ja ytimiin. En meinaa lämmetä ollenkaan. Shaali ympärillä sohvatyynyjen välissä nökötän.
Saa nähdä ehtiikö lämpötila kohota ennustettuun +8°.
Unohdin mitä aloittaja toivotti, mutta hyvää se oli, joten vastaan kiitos samoin.- Anonyymi
Vähillä vaatteilla saa kurkku-, ja räkätaudin.
- Anonyymi
Paleluun on pukeutumisen lisäksi yksi oivallinen keino, jotta saa lämmintä. L i i k u ! Siitä on muutakin hyötyä kuin se, että veri lähtee kiertämään.
- Anonyymi
Tuo on totta, reipas kävely auttaa paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, reipas kävely auttaa paljon.
Kyllä, mutta lämmittelyyn käy myös aivan mikä tahansa itsensä heiluttelu, liikuttelu, venyttäminen, vanuttaminen ja vatkaaminen.
- Anonyymi
Joko te ihmiset olette siirtyneet kevyempiin pukineisiin ulkoillessa, jos näillä säillä tulee kylmä ja / tai holotna oloo. Oliskohan ihan vain oma moka, jos aikuinen ihminen palelee.
- Anonyymi
Mikä kumma lienee, kun tänä keväänä olen palellut niin mahdottomasti.
Sisällä pitää olla monta villapuseroa. Joskus pistän toppatakin päälle sisälläkin, on lämmin.
Makuuhuoneen oven saa kiinni, ja laitan aina lisälämpöä yöksi.
Sitten tulee yöllä kuuma, ja aukasen oven ja laitan lämpöpatterin pienemmälle.
On flanellipussilakanat (ne on lämpimät), paksu untuvainen peitto ja sen päällä vielä kaksi vilttiä, joista toinen on villainen.
Hyvin nukuttaa. Usein laitan villatöppöset jalkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kumma lienee, kun tänä keväänä olen palellut niin mahdottomasti.
Sisällä pitää olla monta villapuseroa. Joskus pistän toppatakin päälle sisälläkin, on lämmin.
Makuuhuoneen oven saa kiinni, ja laitan aina lisälämpöä yöksi.
Sitten tulee yöllä kuuma, ja aukasen oven ja laitan lämpöpatterin pienemmälle.
On flanellipussilakanat (ne on lämpimät), paksu untuvainen peitto ja sen päällä vielä kaksi vilttiä, joista toinen on villainen.
Hyvin nukuttaa. Usein laitan villatöppöset jalkaan.Kehoitan käymään lääkärin tutkittavana. Ja liikettä niveliin enemmän, kun liike lämmittää, ei tartte niiin paljon vaatetta. Noi sun kamppeesi on jotain älytöntä kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehoitan käymään lääkärin tutkittavana. Ja liikettä niveliin enemmän, kun liike lämmittää, ei tartte niiin paljon vaatetta. Noi sun kamppeesi on jotain älytöntä kyllä.
Ei oo älytöntä, vaan mukavaa.
Jos kylmää, niin kylmää.
On turvallinen olo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo älytöntä, vaan mukavaa.
Jos kylmää, niin kylmää.
On turvallinen olo.Sori, enempi sairaalloiselta kuulostaa. Tiedätkö, että tulehdukset muhivat lämpimässä. Karaise itseäsi, jos tahdot pysyä terveenä / terveempänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, enempi sairaalloiselta kuulostaa. Tiedätkö, että tulehdukset muhivat lämpimässä. Karaise itseäsi, jos tahdot pysyä terveenä / terveempänä.
Voihan se olla niinkin.
Mutta kun minun ei oo tarvinnut käydä lääkärissä kuin vain kerran vuodessa, kun on vuosittainen rutiinilääkärintarkastus. Hammaslääkärissä on myös vuosittainen tarkastus.
Eikä oo muita lääkkeitä kuin vain verenpainelääkkeet.
Lisäksi syön magnesiumia ja nyt tilasin VitaePro, mikä on kuulemma humpuukia. Syön nyt kuitenkin sen pakkauksen loppuun, kun kerran maksoin.
No liikunta on vähän kömpelöä, oon käynyt kerran viikossa jumpparyhmässä, on auttanut jonkin verran.
Olen vain sellainen "lämpöhiiri".
Kesällä kyllä nukun ikkuna auki. Asun yläkerrassa, ei tartte pelätä, että tulisi yövieraita.
Tää on rauhallista aluetta.
- Anonyymi
Itse rakastan täyttä hiljaisuutta. Kun katselen telkkaria, niin usein otan äänen pois, ääni ainakin hyvin pienelle. Tallenteitani katson pätkittäin.
Inhoan puheohjelmia, naisten kovaäänistä mäkätystä. Puhuvat paljon, sanomatta mitään (asiaa). Ja räkättävää naurua päälle. - Anonyymi
Itse en ihan vielä nuku ikkuna auki. Talvisin minulla joskus pyörii pieni tuuletin lähellä sänkyä, kesäisin kyllä useastikin.
- Anonyymi
Minua palalee aamupäivisin,kun kökötän kotona. Mutta sitten puen lämpimästi ,käyn REIPPAAN ULKOLENLENKIN MIN, 1/2 h. Ja kas kummaa, sen jälkeen ei koskaan palele.
- Anonyymi
Ei jaksa kävellä reippaasti, pitää välillä istua kiven päällä tai penkillä.
On rättipoikki kun pääsee kotiin.
Yritän kuitenkin kävellä kortteerin ympäri päivisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jaksa kävellä reippaasti, pitää välillä istua kiven päällä tai penkillä.
On rättipoikki kun pääsee kotiin.
Yritän kuitenkin kävellä kortteerin ympäri päivisin.Piti laittaa toppatakki päälle sisällä, kun vilutti.
Nyt on lämmin olo.
Mukava, kun ei tarvii kiirehtiä minnekään päivisin ja voi tehdä vain omiaan.
On kuulemma tulossa kylmää viikonlopuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti laittaa toppatakki päälle sisällä, kun vilutti.
Nyt on lämmin olo.
On kuulemma tulossa kylmää viikonlopuksi.Kylmää on länsirannikolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti laittaa toppatakki päälle sisällä, kun vilutti.
Nyt on lämmin olo.
On kuulemma tulossa kylmää viikonlopuksi.Se on paha näin keväällä vähentävät lämmitystä ja toukokuussa patterit ovat kylmänä vaikka ulkona kylmää.
Se on meidän kaikkien kerrostaloissa asuvien ongelma. Meille vanhuksille tulee kylmä ei voi muuta kuin lisätä vaatteita ja villasukat jalkaan.
Huoltomiehet toimivat ohjeitten mukaan ei ne voi muuttaa lämpöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on paha näin keväällä vähentävät lämmitystä ja toukokuussa patterit ovat kylmänä vaikka ulkona kylmää.
Se on meidän kaikkien kerrostaloissa asuvien ongelma. Meille vanhuksille tulee kylmä ei voi muuta kuin lisätä vaatteita ja villasukat jalkaan.
Huoltomiehet toimivat ohjeitten mukaan ei ne voi muuttaa lämpöä.On onneksi irtopattereita, käyttäkää niitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On onneksi irtopattereita, käyttäkää niitä.
Jouduin toissatalvena käyttämään pakosta, kun omakotitalon lämmitys prakasi. Käyttö näkyi sähkölaskussa. En käytä enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1616462
- 521872
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441600- 541132
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271059Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se49999Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13960Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897