Atooppinen ihottumako vai

Anonyymi-ap

Siis miten voi olla, että aikuiselle ihmiselle tulee yhtäkkiä atooppista ihottumaa ?
Toki minulla on jo ennestään couperosa ja rosacea, sekä tosi herkkä iho mutta silti…..
Yhtenä aamuna naama punoittaa ja on kutisevia näppyjä, seuraavana onkin otsa rutikuiva niin että iho rapisee kuin vanha maalipinta.
Nyt olis kyllä hyvät ohjeet tarpeen, mikä voide olis hyvää , millä pestä, onko perusvoide parempi kuin joku erityisvoide? Apua auttakaa….
Onko parempi pestä joka päivä vai vähentää pesua?
Lääkäriin tietty pitäis mennä, mutts ei oo rahaa enkä halua kortisoni voiteitta heti alkaa käyttää.

16

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruusufinniin ei saa käyttää kortisoni voidetta. Mistä tiedät onko otsassa rosacea vai atooppinen ihottuma. Itselläni on myös lievä rocasea ja otsa kuiva. Mutta itseäni se ei haittaa. Mutta ymmärrän sinua jos meikkaat ja haluat näyttää hyväihoiselta.

• Anonyymi

No tällä hetkellä otsani on varmasti atooppisen ihottuman vallassa, ruusufinniä se ei ole. Sitä minulla on ollut pari vuotta, sen tiedän minkälaista se on.
      Tiedän kyllä ettei ruusufinniin suositella kortisonia.
      Tosin yksi lääkäri suositteli Bacibactia siihen, ja se kyllä auttoikin.
      Stressiä on tällä hetkellä ihan liikaa, mutta minkäs teet ihmisen elämä on tälläistä välillä.
      Pitää varmaan opetella meditoimaan!
      Meikkiä en käytä, riittää kunhan naama ei olis ihan rupikonnan näköinen.

• Anonyymi

Bacibact on lyhytaikaiseen käyttöön. Mutta senhän sä tiesitkin. Onko sulla siihen rosaceaan mitään voidetta esim rosazol? Niin kauan kuin rosacea ei vaikuta mun terveyteen niin naama saa punottaa. Tähän on tottunut jo 30 vuodessa. Hassua mutta mun iho ei ole koskaan ollut niin hyvä kun se nyt on. Mielummin punoitus 24/7 kuin finnit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bacibact on lyhytaikaiseen käyttöön. Mutta senhän sä tiesitkin. Onko sulla siihen rosaceaan mitään voidetta esim rosazol? Niin kauan kuin rosacea ei vaikuta mun terveyteen niin naama saa punottaa. Tähän on tottunut jo 30 vuodessa. Hassua mutta mun iho ei ole koskaan ollut niin hyvä kun se nyt on. Mielummin punoitus 24/7 kuin finnit.

En ole vielä joutunut kertaakaan käyttämään rosacean rosazol voidetta, aina on mennyt muutaman päivän /viikon Bacibact käytöllä ohi pahimmat näpyt.
        Mitä tarkoitat, että naama saa punoittaa ?
        Minulla ei häiritse pieni punoitus, mutta kun alkaa poskiin sattua ja kuumottaa tulikuumaa se ei ole enää kivaa!
        Hetken käytin Kehäkukkavoidetta joka rauhoittikin ihoni hyvin, mutta ehkä se on alkanut allergisoida ihoani niin kovasti ettei auta enää.
        Totuushan on, että jos ihoa ei saa rauhoittumaan ja punoitus pahenee niin kohta on naama kuin tenu ukolla/akalla ainiaan!
        Toisaalta olen miettinyt tuleekohan sitä hoidettua liikaakin ihoaan….

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole vielä joutunut kertaakaan käyttämään rosacean rosazol voidetta, aina on mennyt muutaman päivän /viikon Bacibact käytöllä ohi pahimmat näpyt.
        Mitä tarkoitat, että naama saa punoittaa ?
        Minulla ei häiritse pieni punoitus, mutta kun alkaa poskiin sattua ja kuumottaa tulikuumaa se ei ole enää kivaa!
        Hetken käytin Kehäkukkavoidetta joka rauhoittikin ihoni hyvin, mutta ehkä se on alkanut allergisoida ihoani niin kovasti ettei auta enää.
        Totuushan on, että jos ihoa ei saa rauhoittumaan ja punoitus pahenee niin kohta on naama kuin tenu ukolla/akalla ainiaan!
        Toisaalta olen miettinyt tuleekohan sitä hoidettua liikaakin ihoaan….

No koska mä en tunne sitä punoitusta mutta se näkyy. Mä saisin käyttää rosazolia kaksi kertaa viikossa mutta aina en jaksa laittaa voidetta koska se auttaa vaan sen hetken. Kyllä se näppyjä poistaa eli silloin käytän enimmäkseen. Mä pesen ihoni illalla aina suihkusaippualla. Mä oon niin monet tökötit kokeillut niin halvemmalla pääsee kun pesee naaman samalla tavaralla kuin muunkin kehon. Mulle ei ole tärkeää miltä mun naama näyttää kun voi muuten hyvin ja on terve. Mulla oli teininä tosi paha iho-ongelma kasvoissa joten tää punoitus ei haittaa kun iho on muuten aika tasainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No koska mä en tunne sitä punoitusta mutta se näkyy. Mä saisin käyttää rosazolia kaksi kertaa viikossa mutta aina en jaksa laittaa voidetta koska se auttaa vaan sen hetken. Kyllä se näppyjä poistaa eli silloin käytän enimmäkseen. Mä pesen ihoni illalla aina suihkusaippualla. Mä oon niin monet tökötit kokeillut niin halvemmalla pääsee kun pesee naaman samalla tavaralla kuin muunkin kehon. Mulle ei ole tärkeää miltä mun naama näyttää kun voi muuten hyvin ja on terve. Mulla oli teininä tosi paha iho-ongelma kasvoissa joten tää punoitus ei haittaa kun iho on muuten aika tasainen.

Mitä kun lääkäri sanoi, että Rosazol voidetta ” pitää” käyttää vähintään vuosi koko ajan ?
        Tämänkään takia en ole sitä aloittanut, myönnän olevani laiska tälläiseen säännölliseen käyttöön. Olen ehkä liian laiska hoitaessani ihoani ….
        Käytätkö aurinkovoidetta ? Senkin käyttö on kohdallani hieman niin ja näin….

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä kun lääkäri sanoi, että Rosazol voidetta ” pitää” käyttää vähintään vuosi koko ajan ?
        Tämänkään takia en ole sitä aloittanut, myönnän olevani laiska tälläiseen säännölliseen käyttöön. Olen ehkä liian laiska hoitaessani ihoani ….
        Käytätkö aurinkovoidetta ? Senkin käyttö on kohdallani hieman niin ja näin….

En käytä aurinkovoidetta. Mun iho ei kestä minkäänlaista rasvaa vaikka olis hajusteeton. Rupee vaan kutittaa ja punottaa entistä enemmän. No mä en ikinä ole ollut auringonottaja. Nenä palaa aina kesällä kun käy lenkillä, mutta kyllä se taas palautuu vaaleaksi kun syksy ja talvi koittaa. En muutenkaan rasvaa itseäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En käytä aurinkovoidetta. Mun iho ei kestä minkäänlaista rasvaa vaikka olis hajusteeton. Rupee vaan kutittaa ja punottaa entistä enemmän. No mä en ikinä ole ollut auringonottaja. Nenä palaa aina kesällä kun käy lenkillä, mutta kyllä se taas palautuu vaaleaksi kun syksy ja talvi koittaa. En muutenkaan rasvaa itseäni.

Toi rosazol on ainoa jota voin käyttää ja iho kestää sen tosi hyvin. Iltasin kun laitan niin kyllä se auttaa siihen punoitukseen ja näppylöihin hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi rosazol on ainoa jota voin käyttää ja iho kestää sen tosi hyvin. Iltasin kun laitan niin kyllä se auttaa siihen punoitukseen ja näppylöihin hyvin.

Olen yrittänyt käyttää päivävoidetta missä on valmiina uv suoja, no ne vasta ärsyttääkin ihoa!
        Välillä laitan naamaan aurinkorasvaa jos tiedän joutuvani olemaan auringossa, mutta se on tuskaa kun iho hikoaa ja kuumottaa sekä alkaa punoittaa.
        Nyt yritän mökillä pitää leveälieristä hattua jos pakko olla auringossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen yrittänyt käyttää päivävoidetta missä on valmiina uv suoja, no ne vasta ärsyttääkin ihoa!
        Välillä laitan naamaan aurinkorasvaa jos tiedän joutuvani olemaan auringossa, mutta se on tuskaa kun iho hikoaa ja kuumottaa sekä alkaa punoittaa.
        Nyt yritän mökillä pitää leveälieristä hattua jos pakko olla auringossa.

Mä yhtenä kesänä koitin laittaa aurinkorasvaa naamaan mutta iho ei tykännyt joten piti mennä sitten pesemään pois. Ja ostin sen aurinkorasvan kasvoja varten. Sen jälkeen en ole ostanut.

• Anonyymi

onko atooppinen iho/ihottuma aina periytyvää?

• Anonyymi

Taipumus atopiaan on perinnöllistä. Karkeasti arvioiden toisen vanhemman ollessa atoopikko on lapsen riski noin 25 prosenttia. Kun molemmat vanhemmat ovat atoopikkoja, on lapsen riski saada atooppisia oireita noin 50 prosenttia.

• Anonyymi

Voide on aina levitettävä puhtaalle iholle , joten peseminen on tärkeää , ja sen jälkeen kosteuttava voide. Kun menet apteekkiin niin kysy siellä henkilökunnalta mikä voide olisi paras. Heillä on koulutus juuri näihin asioihin . Ja heillä on hyviä tuotteita. Mutta hyvätkin tuotteet on käytettävä ohjeiden mukaisesti . Moni laittaa pesemättömälle iholle voidetta jossa edellisen päivän voitelun jätteet ovat härskiintymässä . Siis puhdas iho ha aiihen voidetta on se paras tapa saada iho kuntoon

• Anonyymi

Vaikka tämä oli aloittajalle niin itse kyllä on pessyt kasvot aina jos jotain voidetta olen kokeillut. Minulla tuo rosazol on määrätty iltaisin käytettäväksi ja totta kai sen laitan vasta pesun jälkeen. Toivottavasti aloittaja saa avun. Itse mielummin sitten kuivaihoinen kuin finninaamainen rasvaamisen takia. Mutta tsemppiä aloittajalle.

• Anonyymi

Juu aina puhtaalle iholle voiteet laitettu, mutta sitä parasta voidetta ei ole löytynyt ainakaan vielä.
        Kysytty on apteekista monet kerrat, mutta kyllä on rahat menneet kankkulan kaivoon niin monet kerrat….

• Anonyymi

Aderma exomega cream tätä ostin apteekista, pitäisi rauhoittaa kutinaa ja punoitusta.
      Pidän peukkuja että nyt löytyisi se voide!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      420
      5404
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1855
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      356
      1818
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      117
      1059
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      994
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      907
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      58
      802
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      67
      749
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      713
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      35
      668
    Aihe