Kääpiöpallo- ja rihmakalat

mä vaa

Mul on 65-litrane akva mis on 6 kardinaalitetraa ja 4 kiilakylkee ( 2 kuollu) ja yx partis.. (poika) Voiskos sinne ottaa lisäx viel vaik kääpiö pallokalan joka tarvii faunattaren mukaa vähintää 40 litraa... ONx ne muute parvikaloi?? siis kummatkaa??? ja kuismonta litraa vähintää kääpiörihmat tarttee??




Kiitti jo etukätee!

1

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bettaristic

      Ensin se partis väljemmille vesille. 65-litrainen on sille liian ahdas. 120-litraiseen sen mahtuisi elelemään.

      Kannattaa myös valita kumman parven haluat pitää. Kahta parvea ei mahdu 65-litraiseen. Molemmat vaihtoehdot käy, kardinaalitetrat tai kiilakyljet...mutta ei molemmat (riittävän suurta parvea molempia ei sovi).

      Älä ota rihmakaloja kääpiöpallokalojen kanssa. Pallokalat näykkivät ihan mitä vaan, ja kovaa. Kääpiöpallokalat eivät ole parvikaloja, mutta eivät myöskään yksin eläjiä. 65-litraiseen voisit ottaa yhden koiraan ja kaksi naarasta (naaraan kuviot ovat kirkkaammat ja vatsa valkoinen, koiraalla taas on kellertävä masu ja keskellä ruskea juova alaleuasta pyrstöön asti...paitsi jos se on kauhuissaan).
      Kääpiörihmakalat voivat sopia akvaarioosi, tai sitten eivät. Ne voivat olla välillä turhan äreitä lajitovereilleen, mutta yksinäinenhän tietty menee.

      Jos olis mun akva ottaisin seuraavat:
      8 kiilakylkeä
      5 korurihmakalaa tai 3 kääpiöpallokalaa
      2 leväkatkarapua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe