Eilen kävelin noin vajaat neljä kilometriä, ja ihmettelin olenko näin huonossa kunnossa, kun jalat rasittuivat. Tuntui kuin olisin kävellyt isonkin matkan. Kunnes sitten illalla muistin, että statiinit voivat aiheuttaa lihaskipuja, ja tämä ongelma voikin johtua siitä.
Minulla alkoi statiini uutena lääkkeenä äskettäin, ja eilen oli 12. päivä statiinin käytössäni. Aikaisemmin tänä vuonna ei ole ollut kipuja.
Onko mahdollista, että kivut ajan mittaan heikkenevät, kun elimistö on tottunut lääkkeeseen?
Minulla on Rosuvastatin 5 mg (eli pienin mahdollinen annos)
Statiinit ja lihaskipu
3
104
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla diabetes vei voimat jaloista.
Todella työlästä saada voima takaisin
mutta vihdoin viimein onnistui
vuosi meni - Anonyymi
Onko aloittaja kävellyt enemmänkin ja useasti ? Vajaan neljän kilometrin lenkkikin voi saada lihakset kipeäksi, jos ei ole pitkään aikaan jalkoja liiemmin rasittanut.
Itselläni statiinit aiheuttivat käytön alussa lihaskipuja, jotka helpottivat ajan myötä.- Anonyymi
Kyllä mä helmikuussa ennen statiineja kävelin hieman isompia lenkkejä ilman kipuja. Nytkään ei suoranaisesti kipuja ole, mutta rasittuneisuutta kyllä. Toivottavasti oireet helpottuvat ajan myötä myötä. LDL ei minulla ollut ennen statiinin aloitamista kauhean korkealla (2,1–2,4) mutta uupui kuitenkin diabeetikon tavoitearvosta, joka on max 1,8 mmol/l. Kardiologi tämän lääkkeen minulle laittoi. Olin hänen vastaanotollaan alun perin eteislepatuksen vuoksi. Rytminsiirtoa ei tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713508
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851526Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251259- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk91788- 62745