Minna ja tasa-arvo

Anonyymi-ap

Minna Canthin päivänä kannattaa liputtaa.
Tasa-arvo on tärkeä asia. Aika pitkään se Suomi nainen on joutunut elämään nyrkin ja hellan välissä. Toivottavasti ei enää tarvitse pelossa elää.
Ruotsi on tällä hetkellä EU tasa-arvoison maa. Niin kyllä arvelinkin.
Tanska on naisille turvallisin maa ja on varmaan ollut aina sitä.
Iloista kevät päivää aurinko lämmittää.

105

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomi on suhteellisen tasa-arvoinen maa, kun vertaillaan eri valtioita. Sellaisiakin maita on monia, joissa mies määrää naisen elämästä lähes kaiken, väkivallalla uhataan jos et tottele, nainen voidaan ja onkin tapettu, jos huivi ei ole päässä juuri oikealla tavalla. Suomi on hieno maa näihin takapajuisiin hirviömäisiin maihin verrattuna.

• Anonyymi

Miehet alkaa olla alakynnessä kun eetlat jyrää.

• Anonyymi

Eetlat? Jyrää? Koskela vai oliskse Hietanen joka huusi et "ei ne mitään jyrää!", eikä kans jyränny.

• Anonyymi

Tarkoitatko, että et hyväksy, että nainen tapetaan, jos huivi on väärin?

• Anonyymi

Minua ei ole ikinä uhattu nyrkillä edes hellan edessä.
      Voisitko tarkenataa minin tuo lauseesi perustuu;" Hellan ja nyrkin välissä".
      Taidat värittää ihan omilla tiedoillasi.
      Harmi, jos sinut on pakotettu siihen hellan ääreen!

• Anonyymi

No vähänpä tiedät asioista. Sehän on tuttu sanonta ja minulle on moni vanhempi nainen kertonut niin. Kiellätkö ettei perheväkivaltaa ole nykyään. On henkistä että fyysistä väkivaltaa .
        En enempää asiaa ala tässä setvimääm.
        Olen iloinen puolestasi että sinulla on asiat hyvin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No vähänpä tiedät asioista. Sehän on tuttu sanonta ja minulle on moni vanhempi nainen kertonut niin. Kiellätkö ettei perheväkivaltaa ole nykyään. On henkistä että fyysistä väkivaltaa .

Sanonnat ja totuus?
        Perheväkivalta ei ollut Minna Canthin ajamaa asiaa, Hän näytti, että nainen voi menestyä naisena, ilman miehen tukea.

Mistä se perheväkivalta häneenkin liittyy?
        Huonohan se on, kun ei tiedä vaikka puhuu, mutta annan anteeksi, aina voi sanoa vähemmän niin ei tule liha ja makkara samaan soppaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanonnat ovat sanontoja, eivätkä kuvaa sanojan omia kokemuksia. Kuten ei vanha hokemakaan: Mies tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.
        Tuskin sanoja itsestään kertoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemuksen äänellä hän kertoo perheväkivallasta, jossa elää. Katsoo sinua pitkin nenänvartta, koska " vähänpä tiedät asioista".
        Onneksi heitäkin on, jotka elävät tasapainoisessa avioliitossa.

,

• Anonyymi

Sama täällä ei ole ollut pelkoa nyrkistä hyvin on aina toimeentultu, kuka sellaisen hullu kanssa edes alkaisi elämään jos on väkivaltainen.
        Ja hellan ääressä meillä on ollut molemmat , riippuen siitä kuka ensin tulee töistä kotiin aloittaa tietysti ruuan laiton. Sääliksimkäy niitä naisia joiden elämä on pelkoa täynnä , tunsin kerran yhden ilkimyksen jonka vaimo pelkäsi aina häntä jopa niin paljon ettei uskaltanut ottaa eroa .hän ei edes saanut mennä kauppaan vaan mies laittoi aina jonkun lapsista mukaan, kas kun joku mies olisi voinut naisen vietellä. ( kaupassa?)
        Nainen ei ollut mitenkään edes sen oloinen että kellään miehellä olisi ollut häneen kiinnostusta, väsynyt. Kalpea ihminen joka melkein pyyteli anteeksi olemassa oloaan jos hänet tapasi.
        En tiedä elääkö nainen enää tai hänen miehensä ainakin 30 vuotta siitä kun näin viimeksi jos ei enemmänkin .. niin että miten voi olla mahdollista että mennään yksiin kun toinen on väkivaltainen ja niiden puheet usein naisia alentavia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan erään lähisukukaisen kunhakkasi vaimonsa tämän tästä usein mustat silmät hänellä, olin lapsi silloin ja tämän pariskunnan omat lapset ottivat asia ihan luonnollisesti ihan kun ei siinä olisi ollut mitään väärää kun äiti sai selkäänsä.
        Oli se kamalaa.aikaa silloin. Mutta kun tulivat vanhoiksi niin olivat hyvin sopuisa pari .
        Eivätkä enää riidelleet. Niin että myötä ja vastamäessä sitä todisti heidän pitkä yhdessä olo
        Minä itse lähtisin välittömästi heti ensimmäisestä iskusta , en jäisi odottamaan toista. Sellainen mies on ainoastaan raukkamainen olio joka lyö naista .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan erään lähisukukaisen kunhakkasi vaimonsa tämän tästä usein mustat silmät hänellä, olin lapsi silloin ja tämän pariskunnan omat lapset ottivat asia ihan luonnollisesti ihan kun ei siinä olisi ollut mitään väärää kun äiti sai selkäänsä.
        Oli se kamalaa.aikaa silloin. Mutta kun tulivat vanhoiksi niin olivat hyvin sopuisa pari .
        Eivätkä enää riidelleet. Niin että myötä ja vastamäessä sitä todisti heidän pitkä yhdessä olo
        Minä itse lähtisin välittömästi heti ensimmäisestä iskusta , en jäisi odottamaan toista. Sellainen mies on ainoastaan raukkamainen olio joka lyö naista .

Onko nainen raukkamainen, kun lyö miestä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko nainen raukkamainen, kun lyö miestä?

Väärin tekee ainakin.

• Anonyymi

Minä teen ihan mielelläni ruokaa, olen aina tehnyt kun mies on tienannut iin hyvin ettei minun tarvinnut töissä käydä. Enkä koskaan saanut edes pahoja sanoja, saati nyrkistä. Oli kiva odottaa miestä kotiin nättinä ja hyvällä tuulella, ruoka valmiina.

• Anonyymi

pimut saavat usein hyvin tienaaman miehen tai kaiksi ja kaikki menee kivasta elämässä
        eikä tarvi opiskella saalaittaa nätiksi ja hyvää ruokaa

• Anonyymi

50-luvun kotirouvakulttuuri. Tiukka vyötärö ja kellohelmamekko.

• Anonyymi

Ei ole tarvinnut töissä käydä ? Siis sinä lasket sen omalla tavallasi. Ei monen muun naisen tarvitsisi käydä töissä koska mies tienaa hyvin . Mutta jokainen joka kynnelle kykenee haluaa ihan varmasti käydä työssä, entäs jos se mies kuoleekin ja siihen sitten jäät pällistelemään tietämättä mitä teet. Eläkettäsi et ole myöskään ollut tienaamassa , kuten muut naiset. Joten ajatustapoja näyttää olevan monenlaisia . Miehen varaan ei tänään voi elämäänsä jättää . Leskeneläkkeet eivät enää toimi kuten ennen . Ja säästötkin menee aika äkkiä elämiseen . Mutta kun on oma tienisti niin tietää ettei jää tuuliajolle eikä yhteiskunnan elätettäväksi . Jokainen kantakoon kortensa kekoon . Halusi se minunkin mieheni aikanaan etten menisi töihin, mutta menin koska halusin olla osallisena rakentamassa yhteistä kotia. Kotityöt tehtiin yhdessä myös. Mutta kukin tyylillään niinhän se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pimut saavat usein hyvin tienaaman miehen tai kaiksi ja kaikki menee kivasta elämässä
        eikä tarvi opiskella saalaittaa nätiksi ja hyvää ruokaa

Ihan niin ja sitten se mies kuolla kupsahtaa hyvin nuorena. Silloin tulee pimulle kiire katsella toinen elättäjä . Kamalaa millaista se on ollut ennen miesten siivellä elämistä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tarvinnut töissä käydä ? Siis sinä lasket sen omalla tavallasi. Ei monen muun naisen tarvitsisi käydä töissä koska mies tienaa hyvin . Mutta jokainen joka kynnelle kykenee haluaa ihan varmasti käydä työssä, entäs jos se mies kuoleekin ja siihen sitten jäät pällistelemään tietämättä mitä teet. Eläkettäsi et ole myöskään ollut tienaamassa , kuten muut naiset. Joten ajatustapoja näyttää olevan monenlaisia . Miehen varaan ei tänään voi elämäänsä jättää . Leskeneläkkeet eivät enää toimi kuten ennen . Ja säästötkin menee aika äkkiä elämiseen . Mutta kun on oma tienisti niin tietää ettei jää tuuliajolle eikä yhteiskunnan elätettäväksi . Jokainen kantakoon kortensa kekoon . Halusi se minunkin mieheni aikanaan etten menisi töihin, mutta menin koska halusin olla osallisena rakentamassa yhteistä kotia. Kotityöt tehtiin yhdessä myös. Mutta kukin tyylillään niinhän se on.

Nykyään parit eroavat koska mies ei osaa eikä tee kotitöitä. Eihän äitin pojat ennenkään osanneet tai tehneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään parit eroavat koska mies ei osaa eikä tee kotitöitä. Eihän äitin pojat ennenkään osanneet tai tehneet.

Kotityöt ovat varmaankin osasyynä, mutta ainakin yhtä iso syy on se, ettei edelleenkään, nykyaikana, kommunikointi onnistu. Puhumattomista parisuhteista ei tule mitään, ei yyyhtään mitään. Olivat ne nuoria tai vanhoja suhteita.

• Anonyymi

kun pimu menee pensapojankanssa naimisiin ja tekeenyrkin jahelan välissä jauhelihaa elämänsä ja lapsi lauman niin se on onnea se ja iso äiti on ilonen

• Anonyymi

Oliko sinun lapsesi?
        No ei ole kivaa jos tunnet iloa lapsen kohtalosta.

• Anonyymi

Jos tiedät, että suomalainen nainen elää pelossa, mitä olet tehnyt vaikuttaaksesi asenteiden parantamiseen.
      Esitätkö vain toivomuksia?
      Tasa-arvo tuntuu häipyvän yhä kauemmaksi yhteiskuntamme torjuvan asennoitumisen vuoksi. Vähemmistöt, lapset, ikäihmiset, naiset, maahanmuuttajat jne. ovat yhä alistetummassa tilanteessa.
      Tuntuu että päättäjille se sopii, ja osa yhteiskuntaamme hyväksyy tilanteen.

• Anonyymi

Toinen jalka haudan reunalla jo ei jaksa enää muuta kuin täällä vähän räksyttää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen jalka haudan reunalla jo ei jaksa enää muuta kuin täällä vähän räksyttää

. . . ja kertoa muunneltua totuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

. . . ja kertoa muunneltua totuutta.

Nyt keksin
        Täällä on luokka erot ja se aiheuttaa sen ettemme ymmärrä toisiamme.
        Erilaisissa olosuhteissa ja maailmoissa olemme
        Eläneet,kasvaneet ja eri asioita nähneet ja kokeneet.
        Monet asiat vuosien saatossa muuttuivat parempaan mutta ei ihan kaikki.

• Anonyymi

Yleensä yritetään auttaa pelkäävää vaan sekään ei oteta vastaan , joten muuta ei voi tehdä, joskin huoli ilmoituksen sosiaaliin myös , totta kai jokainen tekee jotain kärsivien vuoksi siis sen mikä otetaan vastaan.

• Anonyymi

Yksityisen ihmisen mielipide on kuin vesitilkka lasin pohjalla. puhaltamalla haihtuu.
      Maahanmuuttajien työskentely halutaan estää, vaikka siellä on sairaanhoitajia, lääkäreitä ja monen alan erikoisoppineita.
      Kielitaitovaatimuskin täysin harkitsematta asetettu, kuka oppii ihan vieraan kielen kolmessa kuukaudessa?

Haluaisin päästä sellaisen ihmisen juttusille, hän on jo yliviisas, mutta se ei ainakaan ole maamme rahaministeri, vaikka häärää kuin kaiken tietävä joka asian ympärillä ja puuttu uihan joka asiaan, kuin Aaltoila aikanaa, joka alan asiantuntijat.
      Äänestäkää nyt oikein.
      Turhan puhujille on turha tuhlata ääntänsä, mikään ei muutu lupauksilla.

• Anonyymi

Vasemmisto ei ole tippaakaan paremmin asioita hoidellut hallitusvastuussa ollessaan, se on tosiasia.
        Joo, äänestäkää oikeaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasemmisto ei ole tippaakaan paremmin asioita hoidellut hallitusvastuussa ollessaan, se on tosiasia.
        Joo, äänestäkää oikeaa!

Äänestäkää O I K E I N .. poliittista suuntaa tuossa edellisessä viestissä ei ollut mainittu, mutta sehän ei täällä ole epätavallista,
        että ei ymmäretä lukemaansa.

Ettei tarvitse valittaa valinnoista,
        pitää äänestäessä valita oikea numero
        toiseen lippuun kaksi numeroinen luku
        toiseen neljä numeroinen luku

ja siltä listalta joka puhuu totta,
        eikä vain lupaile ja peruu sitten lupaukset.

• Anonyymi

Minna oli aikoinaan Venäjällä vaikuttava nainen.

En kuitenkaan nosta omaan salkoon lippua hänelle.

Olen suomalainen ja vain suomalainen saa lipun kiehumaan.

• Anonyymi

Voi hyvä Sylvi sun kanssas.
        Minna oli suomalaista sukua e mikään venäläinen

• Anonyymi

Trollitehdas toimii myös täällä.

• Anonyymi

Venäjällä? Kuopiolainen kauppias ja kirjailija? Kerro tarkemmin.

• Anonyymi

Tarkistin netistä Minna Canthin tiedot. Venäläisyydestä ei sanaakaan. Hän oli vaikutusvaltainen yhteiskunnan jäsen, koulutettu, kielitaitoinen, kirjailija, sanomalehtinainen ja naisten tasa- arvoa tulisesti ajanut nainen, monilapsisen perheen äiti, jonka nuorin lapsi syntyi isänsä kuolinvuonna. Minna kuoli vain 53- vuotiaana äkilliseen sairaskohtaukseen. Kyllä hän liputuspäivän ansaitsee.
        Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkistin netistä Minna Canthin tiedot. Venäläisyydestä ei sanaakaan. Hän oli vaikutusvaltainen yhteiskunnan jäsen, koulutettu, kielitaitoinen, kirjailija, sanomalehtinainen ja naisten tasa- arvoa tulisesti ajanut nainen, monilapsisen perheen äiti, jonka nuorin lapsi syntyi isänsä kuolinvuonna. Minna kuoli vain 53- vuotiaana äkilliseen sairaskohtaukseen. Kyllä hän liputuspäivän ansaitsee.
        Mkr.

Olen samaa mieltä, jos haluaa niin miksi ei voisi liputtaa hänelle.

Hän asui ja vaikutti silloisessa Venäjän valtakunnassa ja vei eteenpäin sen aikaisia naisten oloja. Myöhemmin (yli 20 v.) tuli sitten vapaussota ja Suomi karisti venäjän vallan harteiltaan muodostettiin Suomi niminen valtio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä, jos haluaa niin miksi ei voisi liputtaa hänelle.

Hän asui ja vaikutti silloisessa Venäjän valtakunnassa ja vei eteenpäin sen aikaisia naisten oloja. Myöhemmin (yli 20 v.) tuli sitten vapaussota ja Suomi karisti venäjän vallan harteiltaan muodostettiin Suomi niminen valtio.

Suomi oli ruhtinaskunta, täällä oli jo silloin omia tapoja, yhteiskunnallisessa elämässä.

• Anonyymi

Mistähän syystä venäläisyys on ihan tuomittavaa?

Ei koko kansaa pidä syyttää jos johtajat ovat toiminnallaan osittaneet muita maita kohtaan vihamielisyyttä ja aloittaneet sotia.

Heti konfliktien alettua melkeinpä kaikki venäläiset ovat suomessakin saaneet tuntea halveksuntaa suomalaisten ihmisten taholta.
      Miksi?
      Ei siellä kansa uskalla puhua johtajaansa vastaan, muuten on pian myrkkyruisku kyljessä, tai vähintäänkin putoaa jostain ikkunasta.

Tuntuu pahalta, minulla on siellä tuttavia, yhteydenpito nyt heikkoa, mutta en ikinä voisi tuomita heitä johtajansa teoista.

Suomessa asuu ja toimii paljon venäjän kansalaisia, ei heistä varmaankaan vaaraa ole, tekvät työtänsä ja elävät kuin mekin.

• Anonyymi

Minä en ole halveksinut yhtäkään venäläistä sen jälkeenkään, kun hyökkäsivät Ukrainaan. En kyllä kaveeraakaan.

• Anonyymi

Ihminen voi olla suomen kieltä puhuva venäläinen mutta eli silloisessa Venäjän valtiossa. Jos me otamme jalustalle yhden henkilön kielen perusteella koko Venäjän valtakunnasta, on se rasismia.

Mannerheimi on myös sellainen henkilö, että en juhli kesäkuun 4 päivää.

• Anonyymi

Toki jokainen voi olla juhlimatta, meillä ei ole lipun nostopakkoa, i pakkoa juhlia mitään merkkipäiviä joita allakan sivuille on merkitty.

Venäläinen ei ole aina valtiojohdon kannattaja, mutta toki saat heitäkin väheksyä.
        Oma valinta, eikä sitä ole tarvetta edes julistaa ja muille ilmoittaa, sen kun elät kuin et mitään tietäisikään.
        Onnea vapaudellesi.

• Anonyymi

Kyllä mahtaa harmittaa, kun eivät naapuritkaan juhli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki jokainen voi olla juhlimatta, meillä ei ole lipun nostopakkoa, i pakkoa juhlia mitään merkkipäiviä joita allakan sivuille on merkitty.

Venäläinen ei ole aina valtiojohdon kannattaja, mutta toki saat heitäkin väheksyä.
        Oma valinta, eikä sitä ole tarvetta edes julistaa ja muille ilmoittaa, sen kun elät kuin et mitään tietäisikään.
        Onnea vapaudellesi.

Maon Kiinassa Maoa oli juhlittava kuoleman uhalla. Luultavasti sama trendi siirtyy länsimaihinkin, Ameriikasta varmaan alkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maon Kiinassa Maoa oli juhlittava kuoleman uhalla. Luultavasti sama trendi siirtyy länsimaihinkin, Ameriikasta varmaan alkaa.

Älkää nyt hyvät ihmiset maalatko olemattomia piruja seinälle.
        Meillä ei onneksi vielä ole niin tiukkaa lakia, että asentoon määrättäisiin eläkeläisetkin, kun on Juhlapäivä!

Toivottavasti pelko ei asu kantapäässä, se pakottaisi juoksemaan omaa pelkoa pakoon!

• Anonyymi

Minna Canth eli elämänsä autonomisessa Suomessa, jossa oli oma kieli, oma uskonto, oma raha, oma hallinto ja posti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minna Canth eli elämänsä autonomisessa Suomessa, jossa oli oma kieli, oma uskonto, oma raha, oma hallinto ja posti.

Tarkoitat Venäjän valtakunnassa joka oli suomi niminen osa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat Venäjän valtakunnassa joka oli suomi niminen osa.

Et ole asioista perillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole asioista perillä.

Ei olla eri mieltä, koska Eurooppaan tuli Suomi niminen maailman onnellisin maa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset maalatko olemattomia piruja seinälle.
        Meillä ei onneksi vielä ole niin tiukkaa lakia, että asentoon määrättäisiin eläkeläisetkin, kun on Juhlapäivä!

Toivottavasti pelko ei asu kantapäässä, se pakottaisi juoksemaan omaa pelkoa pakoon!

Kun itärajan takaiset ajatusmallit alkavatlevitä amerikoita myöden, ei ole mistään .mitään takeita.
        Mkr.

• Anonyymi

Vaikka en Minnalle lippua nostakkaan niin kunnioitan hänen saavutiksiaan kirjallisuudessa.

Samaan aikaan elänyt Venäjän kuuluisa kirjailija on myös kunnioituksen arvoinen.

Rikos ja rangaistus, Dostojevskin kirjoittama jonka moni meistäkin on lukenut.

• Anonyymi

Vaikka liputuspäivä on virallinen, ei sitä todellakaan ole pakko noudattaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka liputuspäivä on virallinen, ei sitä todellakaan ole pakko noudattaa.

Eikä myöskään ole pakko julistaa, että ei arvosta naisten tasa-arvoa ajanutta Minna Canthia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä myöskään ole pakko julistaa, että ei arvosta naisten tasa-arvoa ajanutta Minna Canthia.

Juuri niiin, mutku sovinistipossu haluaa ilmoittaa no. sen.

• Anonyymi

Oletteko tulleet katsoneeksi oman alueenne ehdokaslistoja?

Kuinka on tasapainossa mies ja nais ehdokkaiden lukumäärä.
      Miehet eivät ole yhtään parempia kuin naisetkaan, vain painon nostossa naiset eivät ole samalla tasolla.

Mutta harkitkaa toki naiset, yksikin ääni on tärkeä, kun se menee hänelle joka mielestänne on kykenevä asioita hoitamaan.
      ÄÄni ja valinta, on kuin antaisit valtakirjan hänelle hoitamaan niitä tärkeitä asiota joihin hän on ehdolle asettunut.

Naisia vallan kahvaan.

• Anonyymi

On aina niitä, joiden mielestä naisen paikka ei ole julkisuudessa eikä politiikassa. Tässäkin ketjussa se tulee näkyviin.
        Sitä kutsutaan sovinismiksi.

• Anonyymi

En ole koskaan äänestänyt naista tai miestä. Olen aina äänestänyt henkilöä, jonka olen katsonut paremmaksi.

• Anonyymi

Joka ei kannata tasa-arvoa, halveksii omaa äitiään.

• Anonyymi

mutta tasa-arvoa on muutakin, kuin sama palkka tai naisia vallan kahvaan saaminen.

Ensimmäinen tasa-arvon askel pitäisi olla siinä, että naiset osaisivat olla edes toisilleen tasa-arvoisia ja sitten sen jälkeen kantakoot sementtisäkkejä miesten rinnalla. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta tasa-arvoa on muutakin, kuin sama palkka tai naisia vallan kahvaan saaminen.

Ensimmäinen tasa-arvon askel pitäisi olla siinä, että naiset osaisivat olla edes toisilleen tasa-arvoisia ja sitten sen jälkeen kantakoot sementtisäkkejä miesten rinnalla. :)

Osaako muka miehet olla keskenään tasa-arvoisia? Hä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tartun kiinni mielipiteeseesi.

Toisen kunnioittamine, sekä mies, miestä ja naista, tai nainen naista ja miestä, mutta tasa-arvoa ja kunnioitusta ei saa noin vaan, sekin pitää hankkia.
        Muita halveksimalla ja mitätöimällä ei nainen, eikä mies hanki arvostusta ja hänet pudotetaan armotta toiseen joukkoon.

Koiran omistaja voi nähdä, kuinka koirissakin toimii sana arvojärjestys.
        Turhan rähisijä ja näykkijä otetaan heti komentoon, sellainen joutuu luuhaamaan nurkassa ja olemaan hiljaa,
        Naisetkin ovat armeliaampia, Harvoin nyrkkitappeluja naisten välillä, miehillä se on nuoruusvuosina kovin tavallista, että mitataan voimia painimalla ilman takkia.

Sääli, aina esiintyy valtataisteluja ja niillä pilataan ympärillä olevatkin.

Olet puolesta tai vastaan, aina pyllistät johonkin suuntaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät hekään.
        Katso kuinka sanansäilä lentää miehiä kohti Usan nykyjohtajalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät hekään.
        Katso kuinka sanansäilä lentää miehiä kohti Usan nykyjohtajalla.

USAssa voi sanoa kenestä tahansa mielipiteensä, se on hieno asia, ei tarvitse pelätä tulevansa myrkytetyksi tai vangituksi jos on eri mieltä vallassaolijoiden kanssa.
        Meidän itänaapuri on eri maata, kuten on tiedossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

USAssa voi sanoa kenestä tahansa mielipiteensä, se on hieno asia, ei tarvitse pelätä tulevansa myrkytetyksi tai vangituksi jos on eri mieltä vallassaolijoiden kanssa.

Ai vai. Kyllä Trumppi vetää herneet nenään välittömästi ja haukkuu julkisesti, jos joku uskaltaa arvostella häntä. Ja puukottaa selkään satavarmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai vai. Kyllä Trumppi vetää herneet nenään välittömästi ja haukkuu julkisesti, jos joku uskaltaa arvostella häntä. Ja puukottaa selkään satavarmasti.

Entäs sitten, Putin heittää vankilaan ja tappaa jos arvostelet Putinia. Huomaatko eron tässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs sitten, Putin heittää vankilaan ja tappaa jos arvostelet Putinia. Huomaatko eron tässä?

Itsevaltiaat ovat kautta historian hiljentäneet vastustajansa.
        Ellei sodalla, niin salamurhilla.

Nykyisin se on julkista syyttelyä ja halventamista, jopa suku saa osansa. usa.
        tai tippuu ikkunasta, parvekkelta, tai saa myrkkypiikin kylkeensä,
        Miksi noille johtopaikoilla valitaan julmat johtajat.
        Yksi syy, he osaavat huutaa tarpeeksivalheellisia pyrkimyksiä ja hallitessa ne kääntyvät kansaa vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli kyse äidistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli kyse äidistä!

No miksi lässyttää sementtisäkeistä jos äidistä on kyse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin 80+ palsta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät, vaikka Trumppikin tekisi niiin, salaa. Siinä meillä on veljekset kuin ilvekset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät, vaikka Trumppikin tekisi niiin, salaa. Siinä meillä on veljekset kuin ilvekset.

Vapaan median maassa ei pystytä salaa sellaista tekemään, eikö sun aikuisena pitäisi ymmärtää tämä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaan median maassa ei pystytä salaa sellaista tekemään, eikö sun aikuisena pitäisi ymmärtää tämä?

Media voi olla vapaa, mutta aivan kaikkialle se ei kuitenkaan pääse, ei ulotu eikä yletä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta voidaan irtisanoa ryppäänä kokonaisia hallinnon alueita ja romuttaa yhteiskunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Media voi olla vapaa, mutta aivan kaikkialle se ei kuitenkaan pääse, ei ulotu eikä yletä.

Mikä muka olisi täysin vailla virheitä, tai virheen mahdollisuutta? Mutta Venäjään verrattuna on USA sentään aikamoisen valtavasti parempi kaikin tavoin ihmisen elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä muka olisi täysin vailla virheitä, tai virheen mahdollisuutta? Mutta Venäjään verrattuna on USA sentään aikamoisen valtavasti parempi kaikin tavoin ihmisen elää.

No kuule enpä sanoisi, kun sitä pelleä kuuntelee ja katselee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuule enpä sanoisi, kun sitä pelleä kuuntelee ja katselee.

Pelle olet itse, jos et eroa ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelle olet itse, jos et eroa ymmärrä.

Kyllä he erilaisia ovat, mutta yhtä hulluja molemmat, erilailla vain. Jotta mitä eroa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä he erilaisia ovat, mutta yhtä hulluja molemmat, erilailla vain. Jotta mitä eroa?

Putin tappaa vieraita ja omia, Trump ei.
        Aika iso ero vai mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Putin tappaa vieraita ja omia, Trump ei.
        Aika iso ero vai mitä?

Mitä hlvt:ä höpiset? Trumppi hyväksyy Israelin pellen sotimisen eli tappamisen. Ja eivätkö ne juuri lähettäneet pommin Jemeniin vaimikäsenytoli. Ihan se tappaa kuten kaverinsakin, hyväksymällä, veljekset kuin ilvekset. Yöäk.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsevaltiaat ovat kautta historian hiljentäneet vastustajansa.
        Ellei sodalla, niin salamurhilla.

Nykyisin se on julkista syyttelyä ja halventamista, jopa suku saa osansa. usa.
        tai tippuu ikkunasta, parvekkelta, tai saa myrkkypiikin kylkeensä,
        Miksi noille johtopaikoilla valitaan julmat johtajat.
        Yksi syy, he osaavat huutaa tarpeeksivalheellisia pyrkimyksiä ja hallitessa ne kääntyvät kansaa vastaan.

Miksi valitaan? Kysytkin vielä. 😞

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hlvt:ä höpiset? Trumppi hyväksyy Israelin pellen sotimisen eli tappamisen. Ja eivätkö ne juuri lähettäneet pommin Jemeniin vaimikäsenytoli. Ihan se tappaa kuten kaverinsakin, hyväksymällä, veljekset kuin ilvekset. Yöäk.

Pysyisit asiassa, etkä keksi omiasi, Trump ei pommita, vaan vastaa jemeniläisterroristien hyökkäyksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pysyisit asiassa, etkä keksi omiasi, Trump ei pommita, vaan vastaa jemeniläisterroristien hyökkäyksiin.

Aivan sama asia. Sotahullut suohon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan sama asia. Sotahullut suohon.

Voi hyvänen aika....!

• Anonyymi

Eräät edelleen höpöttävät "tasa-arvon puolesta" vaikka meillä on se jo.

Kunkin naisen on itse vain suostuttava tasa-arvoon. Jos itse sallii itseään alistettavan, itse pukeutuu itseään asiattomasti peittäviin, rumiin kaapuihin, on se hänen oma valintansa.

Kukaan ei voi siihen pakottaa. Hän itse nauttii epätasa-arvostaan, mutta siirtää syyn siitä kuin ulkopuolisille.

Sellaisten puheista ja toimista ei terveiden ihmisten pidä välittää, heitä sääliä. Heillä on kaikki mahdollisuudet, joita eivät itse halua käyttää.

• Anonyymi

Älä ole hölmö, kyllä fakta on se, et naisia jopa Suomessa pakotetaan huiviin ja kaapuihin, se on varmaa. Ei ole montaa kuukautta siitä, kun esim. Helsingissä joku liimasi julisteita missä vaadittiin naista pukeutumaan käskyn mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä ole hölmö, kyllä fakta on se, et naisia jopa Suomessa pakotetaan huiviin ja kaapuihin, se on varmaa. Ei ole montaa kuukautta siitä, kun esim. Helsingissä joku liimasi julisteita missä vaadittiin naista pukeutumaan käskyn mukaan.

Se on muotia nykyään. Eiliset uutiset kertoivat, että vaatimattomuus, kaapu, huivi ... turkkilaisen pukeutumisen tyyli, tulevat.

• Anonyymi

Naisten epätasa-arvoa on olemassa oikeasti vieläkin ja ihan muutenkin kuin pukeutumiskysymyksissä ja -asioissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naisten muotivaatteiden soisi olevan helpot pukea ja pitää, sen verran peittäviä, että lähipiirin ei tarvitsisi tuntea myötähäpeää. On mielestäni aiheetonta rasittaa muita pukeutumalla niin minimalistisesti että muille jää vaikutelma, että jokin vaatekappale on unohtunut naulaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naisten muotivaatteiden soisi olevan helpot pukea ja pitää, sen verran peittäviä, että lähipiirin ei tarvitsisi tuntea myötähäpeää. On mielestäni aiheetonta rasittaa muita pukeutumalla niin minimalistisesti että muille jää vaikutelma, että jokin vaatekappale on unohtunut naulaan

Voi pyhä sylvi ja sitten meuhkataan vielä tasa-arvosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet täysin oikeassa.
        Kaiken maailman juhlien kohokohta, punainen matto.
        Siinä ne puoli alastomat, tai viimeisin alasdton, esittelevät ihanuuksiansa, tai niin kuvittelevat kehonsa olevan.
        Meillä matkitaan, itsenäisyyspäivänä tasavallan paremmisto pukeutuu parhaimpiinasa, tulee joiskus mieleen, että okis nyt jättänyt nuokin pois, niin nakyisi paremmin se mitä haluaisi näyttää, mutta ei uskalla, tai kehtaa näyttää

Myötähäpeä on tavallista, kuInka muodikastas on olla melkein alasti?

Naisen asema on paljolti riippuvainnen jokaisesta itsestänä, millaisen kuvan luo omalla olemuksellansa.
        Että euroviisuihin naruhousuissa! Ei saa ihailuani.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet täysin oikeassa.
        Kaiken maailman juhlien kohokohta, punainen matto.
        Siinä ne puoli alastomat, tai viimeisin alasdton, esittelevät ihanuuksiansa, tai niin kuvittelevat kehonsa olevan.
        Meillä matkitaan, itsenäisyyspäivänä tasavallan paremmisto pukeutuu parhaimpiinasa, tulee joiskus mieleen, että okis nyt jättänyt nuokin pois, niin nakyisi paremmin se mitä haluaisi näyttää, mutta ei uskalla, tai kehtaa näyttää

Myötähäpeä on tavallista, kuInka muodikastas on olla melkein alasti?

Naisen asema on paljolti riippuvainnen jokaisesta itsestänä, millaisen kuvan luo omalla olemuksellansa.
        Että euroviisuihin naruhousuissa! Ei saa ihailuani.

Ihan asiaakin tuossa oli paljon.
        Jos nainen haluaa asettaa itsensä tuotteen asemaan markkinatalouden ehdoilla, niin saa syyttää itseään. Toisaalta se markkinataloudessa mahdollisesti hyödynnettävä "parasta ennen"-ikkuna on aika pieni, joten ellei naisella ole muuta markkinoitavaa kuin ulkonäkönsä, niin on taottava kun rauta on kuumaa.
        Minäkin jäin miettimään juuri tuota "punainen matto"-ilmiötä. Miksi Kayne West esittelee alastonta australiatarta koko maailmalle punaisella matolla. Pönkittääkö hän vain omaa egoaan? Miksi vaimo suostuu sellaiseen julkeaan esineellistämilliseen?
        Mihin tämä maailma on menossa?
        Mitä tämä kuvastaa kehityksen suunnasta yhteiskunnassamme.

Sitäkin tärkeämpää on sukupuolien välinen tasa-arvo lainsäädännössä ja työelämässä.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Jos nainen haluaa asettaa itsensä tuotteen asemaan markkinatalouden ehdoilla, niin saa syyttää itseään. Toisaalta se markkinataloudessa mahdollisesti hyödynnettävä "parasta ennen"-ikkuna on aika pieni, joten ellei naisella ole muuta markkinoitavaa kuin ulkonäkönsä, niin on taottava kun rauta on kuumaa.
        Minäkin jäin miettimään juuri tuota "punainen matto"-ilmiötä. Miksi Kayne West esittelee alastonta australiatarta koko maailmalle punaisella matolla. Pönkittääkö hän vain omaa egoaan? Miksi vaimo suostuu sellaiseen julkeaan esineellistämilliseen?

Sitäkin tärkeämpää on sukupuolien välinen tasa-arvo lainsäädännössä ja työelämässä.

Tuotteen asemaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuotteen asemaan?

Eikös se ole tuote, se keho, jota maksusta esitellään kanvilla, myydään tuote, eki oma naama ja sen alaosa häntäluuhun asti, ellei alemmaksikin.
        Paloma sanoi ihan oikein.

Joka itseänsä myy, m se sai ennen ihan muun nimen, nyt sekin on julkista ja sallittua, ihan yhtiöitetään.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Sinut itsensä kanssa, henkisesti vahva nainen, ei mene kirjoittamaan toisesta naisesta noin.

Kunhan naiset oppii ensin olemaan tasa-arvossa oman sukupuolensa kanssa, niin huutakoon sitten vasta miesten ja naisten tasa-arvoa.

Opettaako naiset poikalapsilleen, että katso tuossa menee tuote, jos naisella on tämän äidin mukaan "ei sovinnaiset" vaatteet päällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi jonkun toisen tyypin pukeutuminen, tyyli vaatettaa itsensä - tai olla vaatettamatta - olisi sinun asiasi ja arvosteltavissasi? Eikö sulle riitä se, että huolehdit itsesi. Muista / toisista sinun(kaan) ei tarvitse huolta kantaa.

• Anonyymi

Mielenkiintoinen kysymys, miksi joku meikkaa, ottaa silikonit tai pukeutuu paljastaviin hepeneisiin?

Sitten paheksutaan, jos ruma mies katsoo stratekisia paikkoja. Halutaan vain kiinnittää tiettyyn ryhmään kuuluvan huomio.

Tämä on tullut esiin myös joidenkin pituushyppääjien ilmaisuissa. Käytetään perin lyhyitä lahkeita pikkuhousuissa ja sitten moititaan, kun joku valokuvaa jalkojen väliä. Monella pitemmät puntut, eikä ongelmaa.

• Anonyymi

Miehet suunnittelevat urheiluasut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehet suunnittelevat urheiluasut.

Juuri niin, ja myös beachvolleyn asusäännöt on todennäköisesti miesten laatimia, niissä sallitaan miesten pelaavan löysissä, pitkälahkeisissa shorteissa, mut naiset on määrätty pitämään pikkuriikkisiä bikinejä. Tasa-arvoa?

• Anonyymi

Siis, pakottaako joku mies siihen ja naisen on pakko alistua? Monella naisella saman firman tekemä puku mutta nainen valitsee sen pienemmän kahdesta vaihtoehdosta.

Sheivaa vielä ennen kainalot ja muut.

• Anonyymi

Usko pois.

• Anonyymi

Minna vois vähän ihmetellä mihin hänen aikansa jälkeen on tultu. Tasa-arvo on myönnetty, mutta tuntuu kuin nainen olisi itse unohtanut oman arvonsa.

"Halpuuttanut hintaa", kuten eräs kauppaketju.

• Anonyymi

Mies on unohtanut Minnan tasa-arvoa korostavan elämän . Miehelle Minna on venakko, jonka elämäntyötä sovinisti Mies ei suostu arvostamaan.
        Miehillä ei ole käyttöä yleissivistykselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies on unohtanut Minnan tasa-arvoa korostavan elämän . Miehelle Minna on venakko, jonka elämäntyötä sovinisti Mies ei suostu arvostamaan.
        Miehillä ei ole käyttöä yleissivistykselle.

Ottaa koville se asiatieto, että venäjän vallan aikana kaikki asukkaat olivat venäjän kansalaisia, vaikkakin osa suomea puhuvia. 1700 luvulla alueella asui ruotsin kansalaisia joiden kotikieli oli suomi.

Venäjän vallan aika oli suomen alueella todellinen kehityksen vuosisata. Ruotsin vallan aikana suomalaisia "kupattiin" tyhjäksi niin taloudellisesti, kuin sotaväkeen ottamalla miesväkeä.

Itsenäisyys oli Suomen alku yli 20 v. Minnan poismenon jälkeen. Jo 1200 luvulta lähtien on suomen alueella asunut suomalaisia mutta ei suomen kansalaisia.

Tosi asia on sekin, että Venäjän karjalassa asuu suomen kieltä puhuvia venäläisiä. Ei suomalaisia, tälläkin hetkellä. Ruotsin alueella asuu myös asuu suomen kieltä puhuvia ruotsalaisia.
        Kummassakin tapauksessa on kova tavoite suomenkieltä puhuvat sulauttaa valtaväestöön. Jätin Norjan käsittelemättä.

• Anonyymi

Mielenkiintoinen asia on, miksi suomenkielisissä heräsi 1900 luvun alkupuolella suuri kiinnostus itsenaistyä?

Oma käsitykseni on, että venäjän vallan aikana väestöllä lisääntyi yhtenäisyys, kun ruotsinkielisten "piuhat katkesivät emämaahan".

• Anonyymi

Venäläinen kohtelu oli ilmeisesti paljon kurjempaa, kuin mitä ruotsalaisten, sorron ajaksikin kutsuttiin sitä aikaa, ja Bobrikov koki suomalaisten vihan henkilökohtaisesti. Venäläistämisestä haluttiin eroon.

• Anonyymi

Ruotsalaistaminen oli aivan venäläistämineen verrattavaa toimintaa. Ei pelkällä suomenkielellä ollut mahdollista kouluttautua suomen alueella silloin.

Ruotsalaistaminen jatkuu yhä. Ei pohjoisen suomenkieliset alueet ole samanarvoisessa asemassa maan muitten alueitten kanssa, äiti ruotsissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5111
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4563
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      102
      1324
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1320
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      923
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      803
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe