minulta kuoli veli jolla oli testamentti kirjoitettu josta olin hyvin tietoinen ja olin sanalisesti hyväksynyt sen veljelleni, perunkirjoitukset pidettiin ilman minua sinne kutsumatta? nyt lähetettiin perunkirjoitksita kopiot ja testamentistä josta teisin entuudestaan, muutaman päivän päästä tuli ensinmäinen soitto ja kyseltiin jotta olenkos saanut perunkirjoituksesta kopion ja olenko kirjoittanut sen alle vasaus: juuri nyt olen aika sairas että en ole lukenut kaikka papereita mutta niin pian kun paranen ja jaksan. Sitten rupesikin puhelin käymää kuuma ja ilmoittivat että poliisit tulee jos en kirjoita nyt heti ja lopuksi soitti perunkirjoittakin että pitäisi kirjoittaa heti että välttäytyisin oikesjutulta, kuulema ovat hankalia ja kalliita? Perun kirjoituksita on kulunut nyt muutama viikko. onko tämä oikein ?
pakotetaan allekirjoittamaan testamentti
55
369
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikeita asioita usein nämä perintöasiat , joten ei vieras ihminen voi tietää onko se oikein tai väärin, koska ei tunne asiaa.
Kukin saa kirjoittaa testamentin kuten haluaa , joten kysy joltain juristilta onko asia oikein käsitelty. - Anonyymi
Kuulostaa siltä että et todellakaan voi hyvin.
Olisiko mahdollista, että joku luotettusi katsoisi paperit läpi ja selittäisi sinulle? Kun ymmärrät asian, allekirjoitat paperit. Vaihtoehtoisesti sinulle voitaisiin määrätä edunvalvoja määräajaksi määräasiaan.
Pikaista paranemista. - Anonyymi
Meillä on kans kuolinpesässä yks änkyrä joka ei allekirjoita perukirjaa
Kysyin asiasta AatosApurilta
Jos joku pesän osakas ei allekirjoita perukirjaa?
Vastaus
Jos jokin pesän osakas ei allekirjoita perukirjaa, se ei estä perukirjan pätevyyttä. Perukirjan allekirjoittaminen vaatii pesän ilmoittajan ja kahden uskotun miehen allekirjoituksen, mutta kaikkien pesän osakkaiden allekirjoituksia ei tarvita .
AatosApuri löytyy sivun oikeasta alanurkasta tuolta
https://oma.aatos.app/- Anonyymi
Eihän nyt perukirjaa pidä kaikkien osakkaiden allekirjoittaa, kuten olet saanut vastauksenkin.
- Anonyymi
Hyvin yksinkertaisesti lain mukaan.
Perukirjan allekirjoittaa jokainen paikalla tilaisuudessa ollut ja HYVÄKSYESSÄÄN perukirja..
Se joka ei ole allekirjoittanut eikä hyväksy perukirjaa ja voi nostaa perukirjasra riitakantee eli allekirjoittamattomuus tarkoittaa ainoastaan sitä ettei hyväksy.
Erittäin yksinkertaista, eikö vain aatoslainen?
Kysymys, MIKSI, oi miksi te teette aina yksinkertaisista aaioista niin ihme vaikeita?
Aa, älä sanokkaan, SE RAHASTUS PISTÄÄ AINA tekkeen.
T. Professinoal of the word's and law, Lawetorder 3 виа в
- Anonyymi
lisäys tuohon minun kysymykseen olisi: että mikä hoppu tolla allekirjoituksella on eikö minulla ole enempi aikaa kuin noi muutamaviikko kun pitäisi tässä voimistua että jaksaa, minulla ei itsestää ole mitään velipojan testamentiin mutta kun rupeavat poliisilla ja oikeiteen haastamalla uhkailemaan niin tuo tervys kärsii siintä.
- Anonyymi
Jos on kyse testamentin hyväksymisestä, niin sen voi jättää hyväksymättäkin. Reagoimatta viralliseen ilmoitukseen mitenkään, testamentti tulee muutoinkin voimaan puolen vuoden kuluttua ilmoituksesta.
Voit kertoa ottavasi aikalisän pari kuukautta kuntosi vuoksi. - Anonyymi
Tavallisesti näitäasoita ei oikein kauaa hoidella ja odotella jonkun jääräpään allekirjoitusta
Moni vätystelee niin että on auottavaksi lisä aikaa perunkirjoituksiin. Yleensä perunkirjoitukset ivat niin suuren valvonnan alla ettei siihen ole mahdollisuuksia kenenkään fuskaamisiin .käske jonkun katsoa niitä papereita ja selittää sinulle asiat, sillä olet ilmeisesti jotain käsittänyt ihan väärin , ja kiusaat käytökselläsi muita ihmisiä kieltäytymällä . Sakot saattaa napsahtaa myös vänkyröimisestä . Tunnen muutamia perintö juttuja joissa joku kieltäytyi kirjoittamasta laillisia papereita alle, kun oli saanut päähänsä että hänenkin olisi pitänyt periä jotakin , mutta kun testamentissa oli selvin sanoin kirjoitettu kuka oli perijänä. Joten ei pidä alaata olemaan vastahangassa asioissa vaan luottaa siihen mitä perunkirjoitus vaatii . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on kyse testamentin hyväksymisestä, niin sen voi jättää hyväksymättäkin. Reagoimatta viralliseen ilmoitukseen mitenkään, testamentti tulee muutoinkin voimaan puolen vuoden kuluttua ilmoituksesta.
Voit kertoa ottavasi aikalisän pari kuukautta kuntosi vuoksi.Aika lisää , siten pitkitetään ainoastaan koko asiaa. Usein ihmiset joilla ei ole ymmärrystä asioista vitkuttelee omaan malliinsa . Jos testamentti on kirjoitettu niin se jo kertoo vainajan viimeisen tahdon , sitä on kunnioitettava .
- Anonyymi
Joko hyväksyt tai et, testamentin luettuasi paperit. Älä missään nimessä allekirjoita mitään, mitä et ole lukenut ja ymmärtänyt.
Ja, jos aiot vaatia lakiosaa, älä allekirjoita tai ruksaa, ettet vaadi lakiosaa.
Poliisilla ja oikeudella uhkailivat? Oikeus tai poliisi ei voi vaatia sinua allekirjoittamaan testamentin hyväksymistä. Jos sinulla ei ole mitään estettä päättää itse, päätät itse. Jos olet edunvalvonnassa, edunvalvoja ei voi toimia vastoin sinulle kuuluvia oikeuksia. Älä jätäile. Lue ne paperit, tarkasti. Katso kaikki kohdat huolella, ja päätät sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallisesti näitäasoita ei oikein kauaa hoidella ja odotella jonkun jääräpään allekirjoitusta
Moni vätystelee niin että on auottavaksi lisä aikaa perunkirjoituksiin. Yleensä perunkirjoitukset ivat niin suuren valvonnan alla ettei siihen ole mahdollisuuksia kenenkään fuskaamisiin .käske jonkun katsoa niitä papereita ja selittää sinulle asiat, sillä olet ilmeisesti jotain käsittänyt ihan väärin , ja kiusaat käytökselläsi muita ihmisiä kieltäytymällä . Sakot saattaa napsahtaa myös vänkyröimisestä . Tunnen muutamia perintö juttuja joissa joku kieltäytyi kirjoittamasta laillisia papereita alle, kun oli saanut päähänsä että hänenkin olisi pitänyt periä jotakin , mutta kun testamentissa oli selvin sanoin kirjoitettu kuka oli perijänä. Joten ei pidä alaata olemaan vastahangassa asioissa vaan luottaa siihen mitä perunkirjoitus vaatii .Tässä oli kyse testamentin hyväksymisestä. Perukirja on eri asia.
Käytännössä kenenkään ei ole pakko hyväksyä itselleen epäedullista testamenttia, ellei halua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko hyväksyt tai et, testamentin luettuasi paperit. Älä missään nimessä allekirjoita mitään, mitä et ole lukenut ja ymmärtänyt.
Ja, jos aiot vaatia lakiosaa, älä allekirjoita tai ruksaa, ettet vaadi lakiosaa.
Poliisilla ja oikeudella uhkailivat? Oikeus tai poliisi ei voi vaatia sinua allekirjoittamaan testamentin hyväksymistä. Jos sinulla ei ole mitään estettä päättää itse, päätät itse. Jos olet edunvalvonnassa, edunvalvoja ei voi toimia vastoin sinulle kuuluvia oikeuksia. Älä jätäile. Lue ne paperit, tarkasti. Katso kaikki kohdat huolella, ja päätät sitten.Kyseessä on veli eli ei mitään lakiosaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisilla ja oikeudella uhkailivat? Oikeus tai poliisi ei voi vaatia sinua allekirjoittamaan testamentin hyväksymistä. Jos sinulla ei ole mitään estettä päättää itse, päätät itse. Jos olet edunvalvonnassa, edunvalvoja ei voi toimia vastoin sinulle kuuluvia oikeuksia. Älä jätäile. Lue ne paperit, tarkasti. Katso kaikki kohdat huolella, ja päätät sitten.tuota mieltä olen minäkin siis muutamia viikkoja viella ja sitten kuulema voi jo lukea vaikka suurennus lasin avulla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni vätystelee niin että on auottavaksi lisä aikaa perunkirjoituksiin. Yleensä perunkirjoitukset ivat niin suuren valvonnan alla ettei siihen ole mahdollisuuksia kenenkään fuskaamisiin .käske jonkun katsoa niitä papereita ja selittää sinulle asiat, sillä olet ilmeisesti jotain käsittänyt ihan väärin , ja kiusaat käytökselläsi muita ihmisiä kieltäytymällä . Sakot saattaa napsahtaa myös vänkyröimisestä . Tunnen muutamia perintö juttuja joissa joku kieltäytyi kirjoittamasta laillisia papereita alle, kun oli saanut päähänsä että hänenkin olisi pitänyt periä jotakin , mutta kun testamentissa oli selvin sanoin kirjoitettu kuka oli perijänä. Joten ei pidä alaata olemaan vastahangassa asioissa vaan luottaa siihen mitä perunkirjoitus vaatii .Ketään ei voi rangaista, jos ei kiireellä hyväksy testamenttia. Testamentin voi jopa jättää hyväksymättä, saa se silläkin tavoin tiedoksiannosta puolen vuoden päästä lainvoiman. Ei pelottelu hyödytä aloittajan elämää yhtään. Häntähän on jo katteetta peloteltu, ja on siitä säikkynyt.
- Anonyymi
Mikä on este sille, että et voi hyväksyä veljesi testamenttia, josta olet ollut jo pitkään tietoinen?
Halutko tehdä kiusaa? - Anonyymi
Jotkut haluaa saada asioita valmiiksi ja siirtyä eteenpäin asiassa ja elämässä. Jotkut jumittaa ja juuttuu eikä kykene tekemään päätöksiä.
Minua käy sääliksi heitä jotka joutuu kärsimään passiivisaggressiivisten tempuista ja uhrautumisista.
Varmaan siellä on nyt perunkirjoittajilla suuri salaliitto ja jotain salaperäistä menossa.
Minun perunkirjoituksissa ei tule näitä tapahtumaan.- Anonyymi
Ei tarvitse hätäillä. Voi aivan hyvin odottaa lainmukainen puoli vuotta, jos asianomainen haluaa lukea paperit omin silmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse hätäillä. Voi aivan hyvin odottaa lainmukainen puoli vuotta, jos asianomainen haluaa lukea paperit omin silmin.
Olipa tuossa typerästi sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa tuossa typerästi sanottu.
Hyvin oli kerrottu.
- Anonyymi
en missää nimessä halua olla ilkeä sillä tiesinhä tuosta testamentistä ja tiesin myös että hän jätti meidät sisarukset pois perinnöstä, itse en pysty kirjoittamaan näön vuoksi siksi minulla on tämä kaveri joka auttaa tässä hommassa mutta pikkuisen ajan päästä kuulema näön pitäisi olla paljon parempi, ja siksi ihmettelen mikä niin kova kiire sen testamentin (ei perunkirjoitus) hyväksymisen kanssa on? noin 2 kuukautta sinne sun tänne vai kuinka. Haluaisin lukea nu paperit itse ennenkuin kirjoitan, ja nuo poliisin uhkailut ja muut voisi kai jättää pois vai olenko ihan väärässä
- Anonyymi
Ei poliisi puutu riita-asioihin.
- Anonyymi
Ei ne asiat siitä muutu toiseksi vaikka näkö paranisi . Siis ykeensä näissä asioissa yritetään saada asiat toimitettua niin nopeasti kun mahdollista sillä uusi asioista tulee koko ajan.
Siis koska tiedät miten testamentti on tehty niin osata ja kirjoita paperit et siinä mitäön voi hävitä etkä voittaa , ainoastaan saavat asian pois päiväjärjestyksestä . Että usein pitää olla joku suvussa joka alkaa temppuilemaan. Käske jonkun lukea ne paperit sinulle ja äönitä kaikki mitä hän lukee .
Ja koska näet kirjoitella nettiin niin silloin näet myös lukea paperit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne asiat siitä muutu toiseksi vaikka näkö paranisi . Siis ykeensä näissä asioissa yritetään saada asiat toimitettua niin nopeasti kun mahdollista sillä uusi asioista tulee koko ajan.
Siis koska tiedät miten testamentti on tehty niin osata ja kirjoita paperit et siinä mitäön voi hävitä etkä voittaa , ainoastaan saavat asian pois päiväjärjestyksestä . Että usein pitää olla joku suvussa joka alkaa temppuilemaan. Käske jonkun lukea ne paperit sinulle ja äönitä kaikki mitä hän lukee .
Ja koska näet kirjoitella nettiin niin silloin näet myös lukea paperitSyytä olisi tehdä rikosilmoitus pakottamisesta ja ihmeellisestä poliisilla uhkailusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koska näet kirjoitella nettiin niin silloin näet myös lukea paperitanteeksi mutta jos luet koko viestin niin näet että en voi kirjoittaa enkä sitä enenpää lukea ja viellä kerran minun kaveri auttaa tässä asiassa, tiesin kylläkin testamentistä vaikka en ihan sanalleen, mutta sen kanssa tuli paljon muutakin papereita joita en ole voinut lukea joten ajattelin että mitähän ne on kun on niin kiirus sen testamentin allekirjoitamisella kun tietävät minun tilapäisen sairauden.
- Anonyymi
Ja sinulla on: 6 kk testamentin sinulle tiedoksiantamisesta hyväksyä halutessasi tuo testamentti.
Jos vaadit lakiosaa, toimita todisteellisesti tästä tieto testamentinsaajalle, lakiosaa pitää vaatia, automaattisesti se ei tule.- Anonyymi
Mistä lakiosasta Löpötti nyt puhuu?
- Anonyymi
Ei pidä allekirjoittaa ainuttakaan paperia, jota ei ole voinut omin silmin huolella lukea ja ymmärtää.
Jos sinun silmävaivasi on paranemassa muutaman viikon sisään, odota kunnes näet lukea kaikki paperit omin silmin.
Onko näillä kiirehtijöillä ja uhkailijoilla mielessään joku metku, vai miksi he sinua painostavat nopeasti nimen kirjoitukseen? Mikään laki ei vaadi pikaista allekirjoitusta! - Anonyymi
Jos olet sokea, miksi et antaisi jonkun luottohenkilön lukea sinulle paperia, joka pitää allekirjoittaa?
Myös tekoäly voi lukea ääneen skannatun lapun.- Anonyymi
Vaikea varmaan nähdä tekoälyä missään nurkassa, kun on esimerkiksi lääkäri kieltänyt leikkauksen jälkeen.
- Anonyymi
"Jos olet sokea, miksi et antaisi jonkun luottohenkilön lukea sinulle paperia, joka pitää allekirjoittaa?"
Ellei ole luotettuja ihmisiä, oikeusaputoimistossa luetaan asia ääneen.
Kaikki kuulostaa kiusanteolta, koska aloittaja on jo pitkään ollut tietoinen veljensä testamentista. Kyseessä ei ole mitkään lakiosat tai muut.- Anonyymi
Aloituksessa on virhe. Ketään ei siis pakoteta allekirjoittamaan testamenenttia, vaan ilmeisesti tiedoksiantoa siitä.
Aloittaja ei ole saanut kutsua perunkirjoitustilaisuuteen, joten siinä on paha virhe. Kutsu ja mahdollisuus osallistua pitää olla.
Jo pelkästään edellisestä syystä huononäköisen tai huonosti voivan ihmisen pitäisi kääntyä juristin puoleen. Asiassa ei ole kaikki oikein!
- Anonyymi
Tiedoksiantotodistuksen allekirjoittamisests kyse. Tämä on normaali protokolla, mistä alkaa tarvittaessa puolen vuoden moitekanteen odotusaika, jos joku pesän osakas ei testamenttia hyväksy. Tiedoksianto pitää antaa todisteellisesti ja allekirjoituksesi on todiste että olet saanut tiedoksisinnon. Jos et allekirjoita, seuraava tapa on käyttää haastemiestä, joka todistettavasti tuo sinulke tiedoksiannon. Jollakin tapaa tiedoksianto on saatava todisteellisesti perille. Niin kauan perintöasia junnaa, kunnes koko pesälle on todisteellisesti tieto saatu toimitettua ja mahdollinen moitekanneaika on kulunut (jos testamenttia ei hyväksy).
- Anonyymi
Niin, näkemätön väliaikaisesti ei voi sitä allekirjoittaa vielä itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, näkemätön väliaikaisesti ei voi sitä allekirjoittaa vielä itse.
Höpö höpö, kyse ei ole näkemisestä vaan ymmärtämisestä.
Tuliko kutsu perunkirjoitukseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, kyse ei ole näkemisestä vaan ymmärtämisestä.
Tuliko kutsu perunkirjoitukseen?Jos ei vastaanottaja pysty nyt vielä allekirjoittamaan, niin saahan sitä sitten muutoin yrittää, jos se jotakuta hätäilemällä hyödyttää. Tuolla tavoinko haastemies vie asiapaperin tilapäisesti sokealle ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei vastaanottaja pysty nyt vielä allekirjoittamaan, niin saahan sitä sitten muutoin yrittää, jos se jotakuta hätäilemällä hyödyttää. Tuolla tavoinko haastemies vie asiapaperin tilapäisesti sokealle ?
Onko sillä tilapäisesti sokealla myös ymmärtämisessä ongelmia? Ovatko ongelmat ymmärtämisessä olleet aina vai ovatko ne tulleet sairauden myötä?
Jos ymmärtämisen taso on huono tai madaltunut, kannattaa kääntyä oikeusaputoimiston juristin tai vastaavan puoleen. Ellei tilapäisesti sokea ole saanut kutsua perunkirjoitukseen, jo pelkästään siinä on virhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sillä tilapäisesti sokealla myös ymmärtämisessä ongelmia? Ovatko ongelmat ymmärtämisessä olleet aina vai ovatko ne tulleet sairauden myötä?
Jos ymmärtämisen taso on huono tai madaltunut, kannattaa kääntyä oikeusaputoimiston juristin tai vastaavan puoleen. Ellei tilapäisesti sokea ole saanut kutsua perunkirjoitukseen, jo pelkästään siinä on virhe."Ei pelottelu hyödytä aloittajan elämää yhtään. Häntähän on jo katteetta peloteltu, ja on siitä säikkynyt."
Millä tavalla aloittajaa on uhkailtu tai peloteltu? Ei millään lakiin perustuvalla voi pelotella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärtämisen taso on huono tai madaltunut, kannattaa kääntyä oikeusaputoimiston juristin tai vastaavan puoleen. Ellei tilapäisesti sokea ole saanut kutsua perunkirjoitukseen, jo pelkästään siinä on virhe.Oikeusaputoimisto ei ole ilmaista palvelua ja turha kulu jostain, mistä ei tule mitään saamaan kuluihin.
Haastemies odottaa myös parempaa ajankohtaa pari kuukautta helposti, kun tietää syyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeusaputoimisto ei ole ilmaista palvelua ja turha kulu jostain, mistä ei tule mitään saamaan kuluihin.
Haastemies odottaa myös parempaa ajankohtaa pari kuukautta helposti, kun tietää syyn.Ei missään ole sanottu että asioiden pitäisi olla ilmaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei pelottelu hyödytä aloittajan elämää yhtään. Häntähän on jo katteetta peloteltu, ja on siitä säikkynyt."
Millä tavalla aloittajaa on uhkailtu tai peloteltu? Ei millään lakiin perustuvalla voi pelotella.Poliisilla ja oikeusjutulla, jos ei ( kiireesti) allekirjoita. Eikö aloituksessa lukenut tämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisilla ja oikeusjutulla, jos ei ( kiireesti) allekirjoita. Eikö aloituksessa lukenut tämä.
Mitä poliisi liittyy asiaan?
- Anonyymi
Eihän peruskirjoittaja voi vaatia allekirjoittamaan jakosopimuksia. Kaikki painostamalla allekirjoitetut sopimukset ovat laittomia. Perukirjan hyväksymisestä en osaa sanoa, mutta sehän on vain omaisuusluettelo. Kun tehdään sopimus, on se tehtävä vilpittömällä mielellä, omasta tahdosta, sisältö tarkasti määritellen ja sopimusosapuolten on ymmärrettävä sopimuksen sisältö.
- Anonyymi
"Perukirjan hyväksymisestä en osaa sanoa, mutta sehän on vain omaisuusluettelo."
Minä osaan sanoa. Perukirjaa ei tarvitse tuon näköhäiriöisen lainkaan hyväksyä, koska siihen ei anneta edes mahdollisuutta. Perukirjan laativat ja allekirjoittavat ilmoittaja sekä kaksi uskottua miestä, eikä siihen tarvita ketään muuta. Nuo kolme henkilö vastaavat siitä, että asia menee heidän mukaansa oikein. Ellei mene, he vastaavat myös siitä.
MUTTA... tuon näköhäiriöisen pitää saada kutsu itse tilaisuuteen, osallistuu siihen tahi ei osallistu.
Ei tässä tehdä mitään sopimuksia, mistä se on nyt tähän keksitty?
Ellei testamenttia ja sen vastaanottoilmoitusta hyväksy, siihen pitää olla syy, tai kyseessä on pelkkä kiusanteko. Aloittaja on kertonut, että hän tuntee testamentin sisällön jo ennalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Perukirjan hyväksymisestä en osaa sanoa, mutta sehän on vain omaisuusluettelo."
Minä osaan sanoa. Perukirjaa ei tarvitse tuon näköhäiriöisen lainkaan hyväksyä, koska siihen ei anneta edes mahdollisuutta. Perukirjan laativat ja allekirjoittavat ilmoittaja sekä kaksi uskottua miestä, eikä siihen tarvita ketään muuta. Nuo kolme henkilö vastaavat siitä, että asia menee heidän mukaansa oikein. Ellei mene, he vastaavat myös siitä.
MUTTA... tuon näköhäiriöisen pitää saada kutsu itse tilaisuuteen, osallistuu siihen tahi ei osallistu.
Ei tässä tehdä mitään sopimuksia, mistä se on nyt tähän keksitty?
Ellei testamenttia ja sen vastaanottoilmoitusta hyväksy, siihen pitää olla syy, tai kyseessä on pelkkä kiusanteko. Aloittaja on kertonut, että hän tuntee testamentin sisällön jo ennalta."siihen pitää olla syy"
Syy on jo kerrottu monta kertaa, että hän ei pysty näköesteen vuoksi allekirjoittamaan tai lukemaan mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"siihen pitää olla syy"
Syy on jo kerrottu monta kertaa, että hän ei pysty näköesteen vuoksi allekirjoittamaan tai lukemaan mitään.Ja siihen on kerrottu toinen tapa. Kyse ei ole lukemisesta vaan ymmärtämisestä.
Kiusantekoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siihen on kerrottu toinen tapa. Kyse ei ole lukemisesta vaan ymmärtämisestä.
Kiusantekoa.Kiusantekoa, juuri niin.
Koska näkee kirjoitella nettiin niin silloin näkee myös lukea paperit.
Jos kyse on ymmärryksen puutteesta, se ei odottamalla parane. Pitää pyytää apua jostakin, maksaa tai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusantekoa, juuri niin.
Jos kyse on ymmärryksen puutteesta, se ei odottamalla parane. Pitää pyytää apua jostakin, maksaa tai ei.Aloittaja ei ymmärrä mutta ei osaa pyytää apuakaan. Siinä se ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusantekoa, juuri niin.
Jos kyse on ymmärryksen puutteesta, se ei odottamalla parane. Pitää pyytää apua jostakin, maksaa tai ei."kyse on ymmärryksen puutteesta", jos ei osaa lukea, että asianomainen on tarvinnut ulkopuolisen apua asiansa kirjoittamiseen nettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja ei ymmärrä mutta ei osaa pyytää apuakaan. Siinä se ongelma.
Hänhän on pyytänyt apua jo nettiin kirjoittamiseen. Muu apu allekirjoituksen aikaansaamiseksi ei varmaan käy viralliseen asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kyse on ymmärryksen puutteesta", jos ei osaa lukea, että asianomainen on tarvinnut ulkopuolisen apua asiansa kirjoittamiseen nettiin.
Ongelma on aloittajan ymmärryksen puutteesta. Se johtuu joko sairaudesta tai se on luontaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänhän on pyytänyt apua jo nettiin kirjoittamiseen. Muu apu allekirjoituksen aikaansaamiseksi ei varmaan käy viralliseen asiaan.
"Hänhän on pyytänyt apua jo nettiin kirjoittamiseen."
Kuulostaako se uskottavalta, että joku pyytää apua nettiin kirjottamisessa jollekin hölynpöly-foorumille?
"Muu apu allekirjoituksen aikaansaamiseksi ei varmaan käy viralliseen asiaan."
Kysymys on siitä, ymmärtääkö henkilö allekirjottamansa? Nyt ei taida ymmärtää. Allekirjoituksen merkiksi riittää pelkkä X-kirjain.
Jonkun läheisen pitäisi selittää, mistä asiassa on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hänhän on pyytänyt apua jo nettiin kirjoittamiseen."
Kuulostaako se uskottavalta, että joku pyytää apua nettiin kirjottamisessa jollekin hölynpöly-foorumille?
"Muu apu allekirjoituksen aikaansaamiseksi ei varmaan käy viralliseen asiaan."
Kysymys on siitä, ymmärtääkö henkilö allekirjottamansa? Nyt ei taida ymmärtää. Allekirjoituksen merkiksi riittää pelkkä X-kirjain.
Jonkun läheisen pitäisi selittää, mistä asiassa on kyse.Ikävä että ei ole varmaan parempaa forumia, jos netistä asiaa etsii.
Ikävä myös että kommentteineen pidät tätä hölynpölynä. Toivoisi aina täällä vain asiallisia vastauksia asiaa tietäviltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä että ei ole varmaan parempaa forumia, jos netistä asiaa etsii.
Ikävä myös että kommentteineen pidät tätä hölynpölynä. Toivoisi aina täällä vain asiallisia vastauksia asiaa tietäviltä.Suomi24 on roskalaatikko, jossa mielipiteet kohtaavat. Faktaa on 1...10 % lopputuotoksesta. Kaikki on ok, jos mielipide kelpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 on roskalaatikko, jossa mielipiteet kohtaavat. Faktaa on 1...10 % lopputuotoksesta. Kaikki on ok, jos mielipide kelpaa.
kysyin netistä sitten saadakseni parempaa faktaa:
Testamentin tiedoksiannon yhteydessä, jossa allekirjoittajalla on näköongelma, on tärkeää varmistaa, että tiedoksianto ja allekirjoitus tehdään lainmukaisesti ja että allekirjoittaja ymmärtää täysin, mitä hän allekirjoittaa. Testamentin tiedoksiannon allekirjoittaminen tarkoittaa, että testamentin sisältö on annettu tiedoksi perillisille tai muille asiaan liittyville henkilöille.
Tässä muutamia huomioitavia seikkoja, jos allekirjoittajalla on näköongelma:
1. Tiedoksiannon lukeminen ääneen
Jos henkilö ei pysty lukemaan testamentin tiedoksiantoa itse, voidaan käyttää apuna toista henkilöä, joka lukee tiedoksiannon ääneen. Tällöin on varmistettava, että allekirjoittaja ymmärtää, mitä asiakirja sisältää ennen allekirjoittamista. On myös hyvä, että allekirjoittaja voi itse esittää kysymyksiä ja saada selvennystä mahdollisista epäselvyyksistä.
2. Todistajat
Tiedoksiannossa voi olla mukana todistajia, jotka voivat varmistaa, että allekirjoittaja on ymmärtänyt asiakirjan sisällön ja allekirjoittanut sen omasta tahdostaan. Todistajia tarvitaan yleensä myös testamentin allekirjoittamisessa, mutta he voivat olla tärkeitä myös tiedoksiannon yhteydessä, erityisesti jos on erityistilanteita, kuten näköongelma.
3. Allekirjoittaminen toisen henkilön avustuksella
Jos allekirjoittaja ei pysty itse allekirjoittamaan asiakirjaa, koska hänellä on näköongelma, voidaan harkita, että joku muu henkilö allekirjoittaa hänen puolestaan, mutta tämä vaatii yleensä erityistä huomiota ja todistajien läsnäoloa. Tämä on tehtävä selkeästi allekirjoittajan suostumuksella ja tahdolla.
4. Asianajajan tai notaarin apu
Jos tilanne on erityisen monimutkainen, voi olla hyödyllistä kääntyä asianajajan tai notaarin puoleen. He voivat varmistaa, että tiedoksiannon ja allekirjoituksen toteuttaminen on lainmukaista ja että kaikki vaaditut toimenpiteet, kuten todistajat, toteutetaan asianmukaisesti.
5. Erityistä huomiota perintöoikeuteen
Testamentin tiedoksiannon oikeellisuus on tärkeää, koska se voi vaikuttaa perintöoikeuden syntymiseen ja perillisten oikeuksiin. Jos allekirjoittajalla on näköongelma, on tärkeää dokumentoida, että allekirjoittaminen on tapahtunut hänen omasta tahdostaan ja että hän on saanut tarvittavaa apua asiakirjan ymmärtämisessä.
- Anonyymi
>Jos olet sokea, miksi et antaisi jonkun luottohenkilön lukea sinulle paperia, joka pitää allekirjoittaa? Myös tekoäly voi lukea ääneen skannatun lapun.
Edellä oleva teksti on asiallisesti tekoälyn luomaa. Suurin osa ohjeista oli jo annettu aikaisemmin, mutta tässä on joka tapauksessa kiitoksen paikka. Tekoäly on fiksu, kun asian osaa esittää oikein.
Aloittaja ei siis voi vedota sairauteensa, vaan todellisia tapoja edetä on olemassa.
Viivyttelyssä kysymyksessä on siis joko kiusanteko, tai se, ettei henkilö edes luettaessa ja selitettäessä ymmärrä asian merkitystä. Silloin tarvitaan edunvalvojaa asiaa hoitamaan.
Perunkirjoitustilaisuuteen pitää tulla kutsu, vaikka osallistumispakkoa ei olekaan. Poliisi ei mainitunlaisiin operaatiohin osallistu, sen sijaan asiaan voidaan liittää haastemies. Oikeuteen asia voisi mennä syystä tai toisesta, jos henkilö pakoilee tarkoituksella todisteellista tiedoksiantoa (tai sen allekirjoitusta). Nyt veljen testamentin sisältö on jo entuudestaan aloittajalle tuttu. Puolen vuoden määräaikahan moitteelle alkaa kulua vasta todisteellisesta tiedoksiannosta, eikä mitään lakiosia ole tarjolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu872799Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4682104Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet
PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollisjärjestön jäsenyys ja raiskaustuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise1751861- 891522
Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?
Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin1261515Se oli siinä Ähtärin sairaala
Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019451408- 701347
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501306Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701148Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan
"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne581080