Tsenpataan Paloma voittamaan Finlandia!

Anonyymi-ap

Minä ainakin odotan seuraavaa kirjaa kuin kuuta nousevaa - nytkö viimein se Finlandia 80+ palstalle!?!

16

192

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meille on siis nähtävästi tiedossa supisuomalaistyylinen versio Marianne Fredrikssonin kirjasta Anna, Hanna & Johanna.
      No mikäpäs siinä. Tottahan se alkuperäisen ylittää yhden sukupolven naisella lisää.

• Anonyymi

Tsempataan ... Prkl.

• Anonyymi

Eikös se Ferrantte kirjoittanut lähtemisestä ja jäämisestä? Tästä tulee ruosuferrantte!

• Monet ovat kirjoittaneet aiheesta. Minun sukuni naisista ja heidän lähtemisistään ja jäämisistään ei ole vielä kirjoittanut kukaan. Saattaa olla että kirja ei tule kiinnostamaan ketään muita kuin naapureita, kyläläisiä ja omia sukulaisia, jotka soittavat ja sanovat ei tuo kyllä ollut totta!
        Mutta koska kirjasta tulee pääasiallisesti omaelämänkerrallinen, niin ainoa joka pystyy syyttämään minua valehtelusta on oma tyttäreni. (Ja hän ei puhu suomea:)

• Paloma.se01 kirjoitti:

Monet ovat kirjoittaneet aiheesta. Minun sukuni naisista ja heidän lähtemisistään ja jäämisistään ei ole vielä kirjoittanut kukaan. Saattaa olla että kirja ei tule kiinnostamaan ketään muita kuin naapureita, kyläläisiä ja omia sukulaisia, jotka soittavat ja sanovat ei tuo kyllä ollut totta!
        Mutta koska kirjasta tulee pääasiallisesti omaelämänkerrallinen, niin ainoa joka pystyy syyttämään minua valehtelusta on oma tyttäreni. (Ja hän ei puhu suomea:)

No miksi ihmeessä sinä sitten täältä palstalta olet keräämässä aineistoa oman sukusi tarinaan?
        Eihän me siitä muuta tiedetä kuin mitä olet itse kirjoittanut tänne vuosien mittaan.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

No miksi ihmeessä sinä sitten täältä palstalta olet keräämässä aineistoa oman sukusi tarinaan?
        Eihän me siitä muuta tiedetä kuin mitä olet itse kirjoittanut tänne vuosien mittaan.

Pitäähän olla vertauskohtia. Täältä palstalta löytyy paikoilleen jämähtäneitä jotka jäi kansakoukun jälkeen kotikylälleen ja nai naapurin pojan . Muuttivat korkeintaan lähikaupunkiin töihin ja alkoivat asunto säästäjiksi eikä sitä omaa kämppää jätetty koskaan. Eikä tuhlattu ulkomaan mmatkoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäähän olla vertauskohtia. Täältä palstalta löytyy paikoilleen jämähtäneitä jotka jäi kansakoukun jälkeen kotikylälleen ja nai naapurin pojan . Muuttivat korkeintaan lähikaupunkiin töihin ja alkoivat asunto säästäjiksi eikä sitä omaa kämppää jätetty koskaan. Eikä tuhlattu ulkomaan mmatkoihin.

Niitäkö sinun kirjassasi sitten parveilee muutto jonoss, kun eivät ole muuttoakaan saaneet aikaiseksi?
        Voi polonen, vertailla voi mitä tahansa, mutta älykkyys näkyy päällepäinkin, siitä on osaltasi paljon näyttöjä, kuka näkee mitenkin.
        Onko elämän pääasia monta muuttoa?
        Kukurihan se on, se majanvaihtaja, no kelpaa romaaniin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitäkö sinun kirjassasi sitten parveilee muutto jonoss, kun eivät ole muuttoakaan saaneet aikaiseksi?
        Voi polonen, vertailla voi mitä tahansa, mutta älykkyys näkyy päällepäinkin, siitä on osaltasi paljon näyttöjä, kuka näkee mitenkin.
        Onko elämän pääasia monta muuttoa?
        Kukurihan se on, se majanvaihtaja, no kelpaa romaaniin.

Jos ei tule toimeen itsensä kanssa, pakenee kaiken aikaa omaa tyhjyyttään. Kuvittelee että muissa on vika. ja että aidan takana ruoho on aina vihreämpää. Mutta itseään ja ongelmiaan ei pääse pakoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei tule toimeen itsensä kanssa, pakenee kaiken aikaa omaa tyhjyyttään. Kuvittelee että muissa on vika. ja että aidan takana ruoho on aina vihreämpää. Mutta itseään ja ongelmiaan ei pääse pakoon.

Sinähän sen tiedät. Tutki tarkasti omasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenen pahoinvointia sinä harmittelet?
        Ketä pakenet, ja millaisista ongelmista olet noin pahassa tilanteessa.

Minulla ei ole ongelmia, olen ratkonut ne vanhat pulmat joita lapsena oli, kun ei osannut mitään.
        Olen oppinut elämän pituisessa koulussa ainakin sen, että en kanna murhetta muiden tekemisistä, pyrin täyttämään oman paikkani ja jätän sivullisille omat murheensa.
        Ei ole tarvetta juosta karkuun edes naapurin pensaisiin.
        Voimia sinulle murheissasi.

• Anonyymi

Finlandia on myyntimainos joulumyyntiin. Osallistuminen maksaa. Vain suuret kustantamot ovat bisneksessä mukana

F ei siis ole mikään valtion koulujen kilpakirjoitus - näytelmä vaan yksityinen bisnesidea

• Anonyymi

No ihan sama tuleeko palkintoa, tsempataan kuitenki palomaa kirjailijan työssään.
        Kiva kun hän luottaa palstalaisiin, kertoo suunnitelmistaan.

• Anonyymi

Mistä saan hänen kirjojaan ja millä nimellä kulkevat?

• Anonyymi

Minä pidän hänen kirjoistaan, lukiessani oikein saan tunteen että olen mukana tapahtumissa .

• Anonyymi

Ennen Harakka nousee vessan pöntölle tarpeilleen, kuin puheena oleva saa palkintoja!

• Anonyymi

Aikamoinen ylilyönti, mutta voi ottaa huumorlla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1610
    2. 210
      1487
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1000
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      969
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      54
      777
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      755
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      702
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    9. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      40
      696
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      695
    Aihe