Libre 3 sensorin paikat ihossa

Anonyymi-ap

Kysymys kuuluu. Missä kaikkialla iholla voi käyttää tätä sensoria..
Kesä tulossa ja ja haluan pitää hihattomia paitoja mutta libreä en halua näkyville.
Mihin muuhun kohti voi laittaa, sillä olen kuullut tästä että voi!

17

1687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen kokeillut reiden sivua ja vatsaa (ei lähelle pistosaluetta). Nuokin ihan o.k, mutta saa olla varovaisempi pukiessa ettei housujen vyötärö tai vaikka tiukat farkut irrota sensoria. Parhaiten libre on pysynyt ja toiminut ja ollut vähiten "tiellä" olkavarressa, niinkuin suositellaankin. Siksi en viitsi libreä enää piilotella.

    • Anonyymi

      Pakaran yläosa.

    • Anonyymi00004

      Pitäisköhän mun laittaa hepin päähän kun ei oo enää käyttöä, koska

      käsivarsista irtoaa helposti, nukut sitten selällään tai kyljellään ?!

      the man from utopia 65 v.

      • Anonyymi00005

        Muuten tosi juttu ... ei tahdo pysyä missään !!!


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Muuten tosi juttu ... ei tahdo pysyä missään !!!

        Hommaa sensorin päälle laitettavia kalvoja niin varmasti pysyy kiinni. Itselläni on kyllä yleensä pysynyt sensori kiinni ilman kalvoakin, mutta etenkin kesäisin ja yleisissä saunoissa jne käydessä sensorien liima on pettänyt aina välillä. Etenkin kesäisin sensorien irtoaminen on ollut riesa. Mutta noi kalvot auttaa sensoria pysymään kiinni. Kalvojen liimapinta on paljon sensoria iompi, noin luottokortin kokoa, ja liima on aika järeää ainakin näissä kalvoissa. Ilman kalvoa sensorit on välillä pysynyt pitkäänkin hyvin kiinni, mutta sitten taas välillä ne on ollut jatkuvasti irti, etenkin kesäisin. Mutta noi kalvot tosiaan auttaa, ainut ärsyttävä piirre niissä tietty on se, ettäkalvot voi herättää huomiota enemmän kuin itse sensori. Sen 2 viikon aikana kalvoihin tulee kupruja ja ne alkaa hieman repsottaa jostain välillä.


    • Anonyymi00006

      Minulla on viimeisen kahden vuoden aikana irronnut vain yksi sensori. Otti osumaa oven karmiin. Pidän sensoreita olkavarressa suositellussa paikassa. Sensorin päällä pidän suojateippiä.

      • Anonyymi00008

        Et sitten ilmeisesti myöskään käy liikkumassa, kuten punttarilla. Etkä oikeissa yleisissä saunoissa saunomassa, etkä kesällä ottamassa arskaa ja uimassa, etkä esimerkiksi kylpylöissä tai laskemassa vesiliukumäistä jne jne jne. Nimittäin, jos tekisit mitään tollasta olisit kyllä huomannut, että se sensorin liima ei aina kestä etenkään kuumuutta tai liikunnan aiheuttamaa hikoilua. Esimerkiksi kun on illan vaikka yleisellä saunalla se sensorin liima selvästi pehmenee ja pettää helposti. Ja jos sitten sensorin päällä ei ole kalvoa pitämässä sitä paikallaan niin on hyvin mahdollista, että sensori irtoaa viimeistään suihkussas peseydyttäessä tai itseä pyyhkeellä kuivatessa vaikka olisi kuinka varovainen. Kalvon laittaminen sensorin päälle auttaa, koska siinä kalvossa on enempi liimapinta-alaa ja luultavasti järeämpää liimaakin kalvosta riippuuen.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Et sitten ilmeisesti myöskään käy liikkumassa, kuten punttarilla. Etkä oikeissa yleisissä saunoissa saunomassa, etkä kesällä ottamassa arskaa ja uimassa, etkä esimerkiksi kylpylöissä tai laskemassa vesiliukumäistä jne jne jne. Nimittäin, jos tekisit mitään tollasta olisit kyllä huomannut, että se sensorin liima ei aina kestä etenkään kuumuutta tai liikunnan aiheuttamaa hikoilua. Esimerkiksi kun on illan vaikka yleisellä saunalla se sensorin liima selvästi pehmenee ja pettää helposti. Ja jos sitten sensorin päällä ei ole kalvoa pitämässä sitä paikallaan niin on hyvin mahdollista, että sensori irtoaa viimeistään suihkussas peseydyttäessä tai itseä pyyhkeellä kuivatessa vaikka olisi kuinka varovainen. Kalvon laittaminen sensorin päälle auttaa, koska siinä kalvossa on enempi liimapinta-alaa ja luultavasti järeämpää liimaakin kalvosta riippuuen.

        Tuon takia olen välttänyt pitkiä saunoja ja kylpemista, ettei sensori irtoa. Kun sensoreita ei ylimääräisiä saa.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Tuon takia olen välttänyt pitkiä saunoja ja kylpemista, ettei sensori irtoa. Kun sensoreita ei ylimääräisiä saa.

        Eikö kannattas laittaa tuollainen kalvo siihen sensorin päälle sen sijasta, että alkaa luopumaan omasta elämästään? Ja jos sensorit ei pysy kiinni niin sitten soittamaan Abbotille ja ne lähettää uuden ainakin jos irtoaminen ei ole oma vika.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Eikö kannattas laittaa tuollainen kalvo siihen sensorin päälle sen sijasta, että alkaa luopumaan omasta elämästään? Ja jos sensorit ei pysy kiinni niin sitten soittamaan Abbotille ja ne lähettää uuden ainakin jos irtoaminen ei ole oma vika.

        Onko sensorin irtoaminen oma vika silloin kun saunoo pitkään tai pitää sensoria kylpylä olosuhteissa kosteassa ja lämpimässä kauan? Myös suojateipit ja kalvot hikoilee ja iho niiden alla hautuu, punoittaa ja kutisee.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Onko sensorin irtoaminen oma vika silloin kun saunoo pitkään tai pitää sensoria kylpylä olosuhteissa kosteassa ja lämpimässä kauan? Myös suojateipit ja kalvot hikoilee ja iho niiden alla hautuu, punoittaa ja kutisee.

        Noi asiat kuten pitkään saunominen jne ovat osa normaalia elämää, joten ei sitä voi laskea omaksi syyksi jos sensorit ei pyssy kiinni. Kyllä sen liiman tulisi kestää se. Yleensä se kestääkin, mutta ei aina ja noi kalvot auttaa asiaa. On tietenkin mahdollista, että herkkäihoisille voi mahdollisesti tulla oireita kalvoista. Mutta onhan se sensorikin kiinni kädessä pari viikkoa kerrallaan. Itselleni ei ole tullut oireita kalvoista. Tietysti se voi riippua käytetystä kalvostakin, sen liimasta ja siitä kuinka hyvin se kalvo hengittää. Itselleni ei kuitenkaan ole tullut mitään oireita ainakaan näistä mitä itselläni on käytössä. Toisaalta kyllähän noiden Libre -sensorien liimakin yhdessä vaiheessa aiheutti joillekin iho-oireita ja sitä liimaa sitten ilmeisesti muutettiin sen seurauksena. Siitä oli ihan uutisiakin netissä, että joillekin tuli ihan sensorien omasta liimasta oireita. Yksi hyvä idea on käyttää apteekista saatavaa suojasuihketta. Sitä voi käyttää sensorien kanssa ja miksei noiden kalvojenkin kanssa. Eli suihketta suihkutetaan käteen sen jälkeen kun iho on ensin putsattu saippualla ja alkoholipyyhkeellä. Sitten kun suojasuihke on kuivahtanut laitetaan sensori ja kalvo paikalleen. Itsellä ei kyllä noista kaloista ole tullut iho-oireita sillonkaan kun suojasuihke on ollut loppu.


    • Anonyymi00012

      Minusta se on nimenomaan oma vikasi. Sorry nyt vaan.

      • Anonyymi00013

        Eikä ole. Sitäpaitsi noita sensoreita irtoilee ihan kesähelteillä ilman mitään sen kummempaa syytä. Ei keneltäkään voi olettaa, että kun on sensori käytössä niin ei saisi saunoa pitkään, käydä kylpylässä jne tai oleilla ulkona kesällä hellepäivänä. Itsellänikin noita irtoili viime kesänäkin turhan usein, mutta noi kiinnitysteipit ja kalvot auttaa paljon.


      • Anonyymi00015

        Höpö höpö. Bullshit. Annanpa sulle esimerkin. Esimerkiksi viime kesänä laitoin yhtenä päivänä uuden sensorin käteen kiinni kotona ennenkuin lähdettiin festareille. No ehdittiin hädintuskin sisään festarien portista ja istuttiin hetkeksi alas. Eikös sillon kuulunut klink! Ihmettelin, että mikäs se oli. No sehän oli sensori. Se ei edes jäänyt kiinni mihinkään. Sen liima ei vain kestänyt sitä kesäpäivän lämpöä. Kestihän se kiinni vähän yli tunnin :-P Eli ihan turha syyllistää ketään kun noita sensoreita irtoilee välillä ihan omia aikojaan pelkän kesäpäivän lämmön seurauksena


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Höpö höpö. Bullshit. Annanpa sulle esimerkin. Esimerkiksi viime kesänä laitoin yhtenä päivänä uuden sensorin käteen kiinni kotona ennenkuin lähdettiin festareille. No ehdittiin hädintuskin sisään festarien portista ja istuttiin hetkeksi alas. Eikös sillon kuulunut klink! Ihmettelin, että mikäs se oli. No sehän oli sensori. Se ei edes jäänyt kiinni mihinkään. Sen liima ei vain kestänyt sitä kesäpäivän lämpöä. Kestihän se kiinni vähän yli tunnin :-P Eli ihan turha syyllistää ketään kun noita sensoreita irtoilee välillä ihan omia aikojaan pelkän kesäpäivän lämmön seurauksena

        Niin ja mä en ehtinyt edes kertaakan tarkistaa verensokeria sen sensorin avulla. Se irtosi itsekseen ennenkuin ehdin yhtään kertaa tarkistaa älypuhelimesta verensokeria. Eli kun kotona laitoin sensorin kiinni käteen aktivoin sen samalla. Sitten siinä tunnin aikana matkalla festareille se sensori otti itseään käyttöön. Kun sitten festarin portista sisään mentyämme istuttiin alas meinasin just tarkistaa miltä verensokeri näyttää. Mutta en ehtinyt kun sensori päätti irrottaa itsensä ensin :-P


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Eikä ole. Sitäpaitsi noita sensoreita irtoilee ihan kesähelteillä ilman mitään sen kummempaa syytä. Ei keneltäkään voi olettaa, että kun on sensori käytössä niin ei saisi saunoa pitkään, käydä kylpylässä jne tai oleilla ulkona kesällä hellepäivänä. Itsellänikin noita irtoili viime kesänäkin turhan usein, mutta noi kiinnitysteipit ja kalvot auttaa paljon.

        Tottahan toki jokainen saa saunoa ja ottaa niin kuumat ja pitkät löylyt kuin huvittaa, se on jokaisen oma asia ja valinta. Siinä vaan ottaa silloin tietoisen riskin, että sensori irtoaa ihosta. Siitähän varoitetaan Abbotin nettisivuillakin. Näillä mennään, kunnes parempia liimoja keksitään. Toisaalta aika hyvin sensorin kiinnitys toimii jo nyt varsinkin suojateipin kanssa. Libre Freestyle sensoreita käytetään myös paljon Suomen ilmastoa kuumemmissa ja hikisemmissä olosuhteissa ilman sen suurempia ongelmia. Kannattaa puhdistaa iho huolellisesti ennen sensorin kiinnitystä alkoholipitoisella puhdistusliinalla ja käyttää suojateippeja.


    • Anonyymi00017

      Kova jätkä laittaa sensorin otsaan silmien väliin tai nenän päähän. Vähän se voi sattua, mutta...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe