Tarkista jääkaapissa olevien tuotteiden päivämäärät, heitä vanhentuneet pois.
Tee sama asia pakastimessa oleville tuotteille.
Keittiö:
Tarkista onko näitä tavaroita liikaa yhdelle henkilölle ( riippuu tietenkin asutko yksin)
Ruokailuvälineet (lautaset, kupit, haarukat, veitset, lusikat). Kutakin kannattaa olla 5 kpl.
-Kattilat ja pannut (muutama eri kokoa riittää)
-Ruokasäilytysastioita muutama kpl
-Leikkuulauta 1kpl riittää
-Astiankuivausteline (jos astiankuivauskaappi puuttuu)
Ruoan valmistamiseen tarvittavat perusvälineet (esim. sekoituslusikka, kauha), säilytä yksi kutakin.
Makuuhuone:
-Peitto ja tyynyt (löytyykö pois heitettäviä nuhjuisia, rikkinäisiä tai pinttyneen likaisia?)
-Liinavaatteita liikaa tai rikkinäisiä? Heitä pois turhat.
Kylpyhuone:
Löytyykö rikkinäisiä pyyhkeitä, vanhentuneita hygienia tuotteita yms joilla et tee enää mitään?
Olohuone:
Löytyykö rähjäinen sohva ja muita rikkinäisiä kalusteita joita ei jaksa tai pysty korjaamaan? Tarkista pöytälamput ja muu elektroniikan kunto, onko johto kunnossa? Paloriski!
Vaatteet:
Heitä pois kaikki jotka eivät sovi enää päälle tai miellytä sinua. Löytyykö liikaa tai rikkinäisiä nuhjuisia kenkiä?
Valokuvat:
Käy turhat valokuvat läpi, heitä pois sellaiset joissa on tuntemattomaksi jääneitä ihmisiä.Kirjoita valokuvan taakse milloin kuva otettu, missä ja kuka kuvassa esiintyy.
Lahjoita ehjät koriste esineet pois, joilla et tee mitään.
Pois kaikki tavarat joilla et tee mitään, etkä muistanut edes niiden olemassaoloa.
Käy läpi vintti, (kerrostalossa häkkivarastot), autokatos/talli, ulkovarasto jne, hävitä kaikki turhat rikkinäiset esineet. Lahjoita eteenpäin sellaiset joita on liikaa.
Käy läpi kansiot ja hävitä vanhat paperit (vero jne), yli 5-vuotta vanhat.
Vie vanhentuneet lääkkeet apteekkiin.
Tee sama "siivous" tietokoneelle ja puhelimellesi.
Laita postilaatikkoon/oveen tarra "ei mainoksia"
Peruuta turhat tilaukset esimerkiksi lehti tilaukset.
Kuinka aloittaa Elämänsiivous
10
193
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi ihminen kerää jonninjoutavaa roinaa ympärilleen? Turhaa ylikulutusta!
- Anonyymi
Turhuuksia ei kannata keräillä nurkkiin pölyttymään
- Anonyymi
Eiköhän jokainen osaa sen tehdä itselleen sopivalla tavalla.
- Anonyymi
En ole oikein samaa mieltä aloittajan kanssa.
Esmerks keittiö. Vaikka olisikin paketissa viimeinen myynti/käyttöpäivä niin aivan hyvin voi maitoa käyttää vaikka pullan leivontaan tai pannukakun paistoon. kuten myös kananmunat.
Tietenkin on heitettävä pois ne tuotteet joissa jo homekerros. Myös leivät.
Marjat säilyvät pakasteessa monta vuotta, usein myös hirven ja naudan liha.
Marjoista voi tehdä kiisseliä tai hilloa tai syödä siltään.
Lihoista voi tehdä pataruokaa.
Ruokailuvälineitä sen verran kun on sitä omaa porukkaa (lapset + lapsenlapset mukaanlukien) ja muutama kappale lisää.
Yksi leikkuulauta ei riitä, kuten ei myöskään yksi teräväveitsi.- Anonyymi
Muuten ok, tuo aloittajan rimssu, mutta
Letulle oma teflonpannu sekä lihalle ja kalalle rautapannu, teflonpannussa kalasta tulee pehmeitä lötköjä eikä liha ruskistu. Mieluummin kaksi eri kokoista kumpaakin, joten mulla neljä. Muutenkin paljon tarjoilu ja muita astioita. Perhe tulee syömään muutaman kerran vuodessa.
Kaappiin ei homehdu eikä vanhene mikään, ostan vain tarpeellisen.
Hyviä pieniksi jääneitä vaatteita ei kannata heittää pois enää tässä iässä, joskus vanhuus laihduttaa.
Risapyyhkeet voi käyttää kun vaihtaa kun tekee jotain likaista ja heittää sen jälkeen roskiin. Valitettavasti ei ole muuta paikkaa minne niitä voi laittaa, vaikka roskiin laittaminen on kiellettyä.
- Anonyymi
Mielenkiinnosta kyselen, miksi ruokailuväleitä juuri 5 kpl?
Mihin tämä perustuu?- Anonyymi
En tiedä aloittajan taloudesta mutta minulla tuo määrä on 4 kpl.
Minulla se perustuu siihen miten itse omia asioitaan järjestän.
- Anonyymi
Kannattaa muuttaa ainakin 10 vuoden välein, silloin kaikki tuo tulee tehtyä automatic. Ja aina pienenpään asuntoon.
- Anonyymi
Menis varmaan useampi viikko, jos alkaisi elämänsiivousta tehdä.
Antaa olla, ja kerätään vaan tavaraa lisää.- Anonyymi
Onhan sulla loppuelämä aikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1153679Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5693160- 961921
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa211393Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821384- 1021176
- 441123
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1251122- 901109