Saan veronpalautusta enemmän kuin ulosmittauksessa on velkaa

Anonyymi-ap

Saan siis tosiaan enemmän veronpalautusta kuin perinnässä olevaa velkaa on ulosotossa. Eli veronpalautuksesta ulosmitataan velan verran, mutta mietin tässä lähinnä sitä, että saanhan tuon velasta jääneen osuuden itselleni? Ja tuleeko se samana päivänä käyttööni, kun palautukset maksetaan..? Muita velkoja ei ole.

4

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uo vie koko potin ja palauttaa viikon parin päästä ylimääräiset.

• Anonyymi

Mikäs järki se siinä on, että ottavat myös sen ylimenevän osan ja maksaa jälkeenpäin lopun mulle. 😳 Eihän kukaan muukaan ota vaikka palkkaa kokonaan laskua varten ja palauta loppua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs järki se siinä on, että ottavat myös sen ylimenevän osan ja maksaa jälkeenpäin lopun mulle. 😳 Eihän kukaan muukaan ota vaikka palkkaa kokonaan laskua varten ja palauta loppua

Siksi, että ulosotto ei ota mitään, vaan verottaja maksaa ulosottoon puolestasi. Ei taas ole verottajan tehtävä olla kartalla paljonko sinulta vielä pitää ulosmitata. Verottaja siis maksaa veronpalautuksesi ulosottoon, kunnes toisin sanotaan. Ulosotto puolestaan seuraa velkasaldoasi, ja kun kaikki velat ja kulut on maksettu, antaa ohjeet lopettaa suoraan sinun kauttasi kiertämättä tulevien ulosmittausten maksu ulosottoon.
        Kun sitten viimeinen maksuerä vie saldon nollille ja jää yli, ulosotto palauttaa lopun sinulle.
        Sama koskee tieysti myös esimerkiksi palkan ulosmittausta. Työnantajasi maksaa kunnes käsky toisin käy. Käsky taas muuttuu vasta, kun saldosi on nollilla, ja viimeisestä erästä ylimenevä palautetaan sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi, että ulosotto ei ota mitään, vaan verottaja maksaa ulosottoon puolestasi. Ei taas ole verottajan tehtävä olla kartalla paljonko sinulta vielä pitää ulosmitata. Verottaja siis maksaa veronpalautuksesi ulosottoon, kunnes toisin sanotaan. Ulosotto puolestaan seuraa velkasaldoasi, ja kun kaikki velat ja kulut on maksettu, antaa ohjeet lopettaa suoraan sinun kauttasi kiertämättä tulevien ulosmittausten maksu ulosottoon.
        Kun sitten viimeinen maksuerä vie saldon nollille ja jää yli, ulosotto palauttaa lopun sinulle.
        Sama koskee tieysti myös esimerkiksi palkan ulosmittausta. Työnantajasi maksaa kunnes käsky toisin käy. Käsky taas muuttuu vasta, kun saldosi on nollilla, ja viimeisestä erästä ylimenevä palautetaan sinulle.

Näin juuri eikä tuossa voi tietää edes sitä loppu saldoa siinä vaiheessa kun tulo ulosmitataan, oli se sitten palkka tai muu, lopullinen summahan on vasta siinä vaiheessa kun se tilitetään velkojalle.

Ihan siis järkeen käypää hommaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      116
      3717
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      572
      3196
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      98
      1939
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1413
    5. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1396
    6. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      82
      1384
    7. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      103
      1193
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      45
      1137
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      125
      1132
    10. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      90
      1119
    Aihe