Miten saada auto kun ulosotossa ja maksuhäiriö?

Anonyymi-ap

Työmatka yhteen suuntaan 30km. Olen kulkenut 10km pyörällä ja loput bussilla, mutta nyt tuli lääkäriltä, että pyöräily on terveydellisistä syistä (sydänsairaus) lopetettava. Työ on vuorotyötä ja vakituinen, yövuoroon meno kestää 2,5 tuntia muutenkin jo nykyisellä menetelmällä. Autolla menisi 15min. Autoa varten olen yrittänyt jo monta kertaa hakea kahta vapaakuukautta, kun sillä sen pystyy ostamaan ja maksamaan vakuutuksen, mutta uo ei suostu myöntämään. Nyt hain jälleen lääkärinlausunnon kanssa, mutta vastaus ei ole laissa tarkoitettu peruste. Osamaksulla en autoa saa ostettua luottotiedottomana. Maksuvara noin 800e/kk ulosoton ja pakollisten maksujen jälkeen. Pitääkö ottaa loparit, kun ei töissä voi enää käydä vai mitä pitää tehdä?

17

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ulosotossa olen omaa hölmöyttään kun menin kovan painostuksen jälkeen takaamaan ex tuttavapariskunnan yrityslainaa. Yritys ei maksanut kuin kaksi erää tuota lainaa. Vouti on vienyt jo asunnon ja auton, mikä silloin oli vuosia sitten, kun katsoi, että pääsen työmatkan julkisilla. No silloin se oli 5km, mutta kun asunto meni niin piteni 30km. Velkaa jäljellä yli 200k (sama mitä oli alussa). Toiset 200k olen maksanut ja siitä suurin osa on korkoja ja kuluja.

• Anonyymi

Osta auto ja laita se tuon tuttavapariskuntasi nimille. Sitten pidät sen vain lainassa.

• Anonyymi

Eikö mikään neuvottelu ulosottajaan onnistu? Mielestäni tuossa tapauksessasi on ISO virhe jossei vaparit tai muu huojennus onnistu. Kyse on kahdesta tärkeästä ja huomioitavasta asiasta: terveydentila ja työpaikka.
      Jos ulosottohenkilö on niitä veemäisiä ja asiattomia tyyppejä, ota suora viesti- tai puheyhteys kihlakunnan voutiin. Hän panee ruotuun alamaisemmat jos niin katsoo.
      Myös neuvon olemaan yhteydessä velkaneuvojaan oikeus.fi-sivuilla. Toki voit chattailla aluksi vaikka Takuusäätiöönkin, osaa nekin jotain.

• Anonyymi

Vielä jatkan. Oma autoni on ollut jo kymmenen vuoden ajan sellainen katsastuksesta poikki-tyyppi. Eli olen ostanut juuri katsastetun ja ehjän, vanhan ja paljon ajetun, yleensä viidellä sadalla about. Kaksilla renkailla. Sitten ajan miten ajan sen ajan kunnes katsarin pee taas pudottaa menopelin reserviin jonkin ison vian vuoksi. Koska rahaa ei ole korjauksiin, myyn pois/vaihdan seuraavaan samanlaisilla spekseillä eli katsastettuun ja ehjään ajokelpoon. Hyvin on koslia löytynyt :) Rumia ja kummiakin, mutta kulkevia. Eli jos saisit muutaman satasen säästöön ja sillä suoraan käteisosto. Myyjiä riittää kun ne muut haluavat hienoja ja uusia.

• Anonyymi

Ennen vanhaan varastettiin auto jos sellaista tarvittiin.

• Anonyymi

Juuri tämän takia pitäisi olla käytettyjen korttien huutokauppa.

• Anonyymi

Tämä aloitus on kyllä tämän vuoden ja ainakin kuukauden paras valhe ja provo😂

• Anonyymi

Juu, ei oikein uppoa mullekaan. Jos sulla jäisi 800 pakollisten kulujen jälkeen miksi et olisi jemmannut rahoja ja ostanut autoa? Parilla tonnilla saa käypä auton.
      Noista virkailijoista että mahtuu sinne niitä v*päitäkin jotka ei armoa tunne.

• Anonyymi

Pakollisiksi kuluiksi ilmoitin vain asumiskulut. 800e jää siis asumiskulujen jälkeen. Siitä maksan sitten työmatkat, puhelinlaskun, ruuat ym., eli eipä siitä juuri mitään ylimääräistä enää jää. Oikeastaan, ei olisi edes varaa enää pitää mitään autoa, mutta minkäs teet, jos meinaa töissä käydä. Tulojen lisäys ei mitään auta, enemmän vain menisi ulosottoon. Melkeinpä arvasin jo, että ei suomi24 kannata kysyä mitään.

• Anonyymi

Mehän emme sitä tienneet mitä laskit pakollisiksi menoiksi. Yleensä ilmoitetaan KAIKKI menot; sähkö, puhelin, vuokra/laina ym.

• Anonyymi

Itellä oli 400€ pösö 406, ajelin sillä pari vuotta ilman korjauksia. Vakuutus vuodessa joku 300€ netto, verot 250€

• Anonyymi

Mistähän sellaisenkin löytää. Vanhat autot maksaa kaikki nykyisin yli 1000e, mitä netistä olen katsellut. Jos on halvempi, niin sitten on katsastamatta. Osan kyllä itse tehdä autoremonttia, mutta kun ei ne osatkaan ilmaisia ole, ja ei ole kuin perustyökalut, että niillä ei mitään hitsailla tms, että kyllä köyhän on parempi ostaa edes katsastettu, senkuin katsastamaton. Hienoa se on maksaa velkoja, mistä ei itse ikinä ole mitään saanut, viivästyskorko 16% kun yrityslaina. Alkuperäinen velkasumma on jo maksettu korkojen ja kulujen muodossa. Tv. Aloittaja.

• Anonyymi

Nettiauto pullollaan hyviä kun vaan on valmius hakea kauempaakin? Toinen on huutokaupat com

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nettiauto pullollaan hyviä kun vaan on valmius hakea kauempaakin? Toinen on huutokaupat com

Nimenomaan juuri katsastettuja jos hakis kauempaakin

• Anonyymi

Naamakirjassa on myyntiryhmiä, joissa vanhat ja halvat vaihtaa omistajaa. Hyvä keino, koska ihan mikä huijari ei kehtaa omalla nimellään myydä pommeja. Ja keskustelu ja kommentointi on sekin tärkeä lisuke. Ja ennen kuin ostat, katso aina trafin sivuilta tiedot rekkarilla.
        Näin olen itse mennyt vuosia ja ihan ookoo autoja ollut ajoon. Vanhoja ja ajettuja, mutta nepäs onkin usein parhaita. Sitten kun menee viidensadan auto hajalle, se siirtyy peltoautoksi nuorisolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naamakirjassa on myyntiryhmiä, joissa vanhat ja halvat vaihtaa omistajaa. Hyvä keino, koska ihan mikä huijari ei kehtaa omalla nimellään myydä pommeja. Ja keskustelu ja kommentointi on sekin tärkeä lisuke. Ja ennen kuin ostat, katso aina trafin sivuilta tiedot rekkarilla.
        Näin olen itse mennyt vuosia ja ihan ookoo autoja ollut ajoon. Vanhoja ja ajettuja, mutta nepäs onkin usein parhaita. Sitten kun menee viidensadan auto hajalle, se siirtyy peltoautoksi nuorisolle.

Nimenomaan ja helppoja korjata jos ei nyt ihan nokkahihna remonteista tai pyörän laakerin vaihdoista puhuta

• Anonyymi

No halavalla. Noita saa pullonpohjilla jo.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      116
      3697
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      572
      3186
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      96
      1921
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1403
    5. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1396
    6. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      82
      1384
    7. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      102
      1186
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      44
      1133
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      125
      1132
    10. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      90
      1109
    Aihe