On se kmma ku vähän väliä pitää juosta Wessaan pissalle tai peräpään tyhjennykseen,
mikä ihme siinä on että pakssoliki työntaa sapskaa vaikka kunka motata kertaa päivässä,
on tämä vanhksen elämä sitten todella vaikeaa aikaa,
eikä halua pissat ja paskat hosussa juosta kaupungille, WSSOJA pitäisi olla joka mutkassa kun vahs lähtee asioileen,
EN vielä käytä vaippahousja, sekin aika kyllä tulee lulisin
jos en kuole äkisti pois sitä ennen,
käyttääkö muut
ja jos niin mitstä niitä voi ostaa,
ovatko kalliita,
mistä vanhusten raha riittää niihin jos aina pitää niitä käyttää ?
VANHUKSEN SUOLENTOIMINTA !
43
372
Vastaukset
- Anonyymi
Aina suositellaan vanhukselle että pitää syödä vähän ja motakertaa päivässä,
jos siinä on syy ja selitys
että maha toimiin vähnväliä,
nuorena ja terveenä ei tarvinn kuin kerran päivässä käydä tarpeillaan,
nykyisin vähänväliä, jos aikoo siistinä ittensä pitää, höh,- Anonyymi
Toisilla auttaa hieman kun syö valkoista leipää se sitoo ulostusta hieman .
Virtaamisen tarve etenee , voi olla munuaisarvot pudonneet hieman , kannattaa käydä lääkärissä molemmista vaivoista , ulostuksen vaivoihin voi saada lääkettä, ja virstaamisen vaivoissa saattaa olla että munuais arvot on menneet hieman alas . Siis kannattaa käydä lääkärissä niistä vaivoista ! Eikä kärsiä suotta .
Mutta usein vanhukset saavat juuri virtaamis vaivoja iän kanssa.
Vaikka tunsin yhden 100 vuotiaan joka ei kärsinyt koskaan näistä vaivoista . Oli hyvin huolellinen iltapesulle kanssa , oli ollut sairaanhoitaja työikäisenä .
Myös ihan selvä päästään ei ollut muistihäiriöitä liioin. Montakertaa ihmeteltiin miten terve hän oli , söi vähän ja joi kahvia pari kertaa päivässä iltaisin kuppi teetä ja pieni voileipä . Sanoi että kun pitää itsensä hoikkana niin ei saa vaivoja, kun taas eräs naisprofessori sanoi että vanhemmiten on vaan hyväksi jos on hieman ylipainoa se suojaa taudeilta . Mutta luulen että jos on hyvät geenit niin saa olla kun tämä 100 vuotias oli.
- Anonyymi
Ihan marketeista saa erilaisia, erisuuruiseen tarpeeseen olevia vaippoja, eli esim, housuihin teippaantuvia inkontinenssisuojia. Vaippahousut voi olla tarpeelliset jos on todellinen ripuloinnin vaara ja niihinkin voi laittaa sisään lisänä pienemän vaipan, jos tulee vain pikku lorauksia tai tuhnuja alle.
Ei ne kalliita ole, kun ostaa esim. Pirkka-suojia. Tena-tuotteet ovat kallimpia, mutta Pirkka-paketti maksaa vain pari, tai muutaman euron. Löytyvät niistä hyllyistä, missä naisten kuukautissuojatkin. Miehille on Tena suunnitellut omanlaisena kusihousu-versionsa.
Itse käytän, eikä se ole häpeä. Elämä on.- Anonyymi
Onkohan minulla väärä muistikuva ,
että niitä saa vanhukset jostain apväline pisteestä ilmaiseksi,
onkohan muistikuva väärä, - Anonyymi
Jos ostat inkontinenssihousut niin arvioi mitä kokoa takapuolesi on. Normaali, tanakampi takapuoli on n. L-kokoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ostat inkontinenssihousut niin arvioi mitä kokoa takapuolesi on. Normaali, tanakampi takapuoli on n. L-kokoa.
No voi kaheeta,
ensinnäki mistä sen hosun erikseen osaa ostaa,
ja sitten niitä siteitä erikseen,
mitä niissä housissa lukee että vanha ihminen tietää että ne on HOSU-OSA vain,
eipä tuotakaan ole ikinä ennen edes kuulukkaa,
meille vanhuksille pitäis jotenki opastaa noissaki asioissa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha, jostain syystä S24 poisti linkin, jossa kuva ja hintoja esim Pirkka-inkontinenssisuojista. No, hinta n. 2-3 euron välillä / paketti, joissa 10-20 sidettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi kaheeta,
meille vanhuksille pitäis jotenki opastaa noissaki asioissa,Kuule, kysy kaupassa myyjältä...
Tai siellä hyllyjen välissä tutki niitä eri paketteja, niissä on tietoja... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi kaheeta,
meille vanhuksille pitäis jotenki opastaa noissaki asioissa,Tena-paketissa taitaa olla sellainen vaippahousun kuva päällä. Ja niitä on eri kokoja. Paketissa on muutama kertakäyttöhousu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onkohan muistikuva väärä,Siihen varmaan tarvitaan varmaankin lääkärin
Todistus tai jotain ei niitä muuten ilmaiseksi saa - Anonyymi
Ei ole tokikaan häpeä käyttää suojia ne jotka tarvitsevat. Mutta moni ei edes käy lääkärissä virtsa sairauksistaan vaan ostelee vaippoja ilman että ottaa selville miksi tarvitsee vaipat . Moni vika on tosin korjattavissa myös .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha, jostain syystä S24 poisti linkin, jossa kuva ja hintoja esim Pirkka-inkontinenssisuojista. No, hinta n. 2-3 euron välillä / paketti, joissa 10-20 sidettä.
Muistan äitini joka osteli terveyssiteitä inkontinenssia eikä sitten millään lääkäriin . Yritin selittää ettei ne siteet ole valmistettu muuta kun veren vuotoa vasten , eivätkä pidä mitenkään virtsaa . Ne oli kalliita ja piilotteli niitä etten näkisi miten paljon hän tarvitsi ..
Vein mummon lääkäriin ja vika olisi ollut korjattavissa såjos olisi ajoissa mennyt siitä lääkäriin,mutta nyt ei enää ollut ja hän sai ilmaiset vaipat jotka olivat inkontinenttiin , joten en ymmärrä miksi mennä heti lääkäriin kun nämä vaivat alkaa sillä joissain tapauksissa ne voi korjata myös kun menee ajoissa .ikäviä vaivoja ne on , ja ajattelen usein mummoni ainaista virtsaamista ja oli itsepäinen ei sille uskaltanut sanoa siitä mitään, ainoastaan äiti uskalsi ja sillonkin suuttui ja sanoi että” mitä siinä keksitte ” Siis hänellä ei kuulemma ollut vaivoja vaikka kaamea pissan haju lemusi missä hän kulki , ja hänen miniänsä laittoi aina muksut istumaan nojatuoleihin kun mummo tuli heille ettei tuolin kankaaseen. Tarttuisi haju. Tavallinen tuoli taas oli helppo pestä kun hän lähti. Kun pääsi lopulta jåhoitokotiin nii. Ei haissut enää siellä pidettiin hyvä huoli pitäjän vanhoista . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen varmaan tarvitaan varmaankin lääkärin
Todistus tai jotain ei niitä muuten ilmaiseksi saaRiittää terveyssisaren kanssa keskustelu myös He kirjoittavat paperit että saa ilmaiseksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onkohan muistikuva väärä,Terveyskeskus on paikka josta niitä saa hakea, tiedän, koska tuttavani hakee niitä sieltä. Itse en tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niistä ei ole ripulivaivaiselle apua!
Housuvaippoja pitää olla! ei mitään pissasuojia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen varmaan tarvitaan varmaankin lääkärin
Todistus tai jotain ei niitä muuten ilmaiseksi saaTerveyskeskukseen kun otat yhteyttä, asia hoituu sitä kautta. Apuvälineestä, aivan kuin WC pöntön korotukset, tms. rolaattoriin asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onkohan muistikuva väärä,Terveyskeskuslääkärin kautta voi saada vaipat ilmaiseksi.
Puhuin lääkärille pidätysongelmastani.
Hän hoiti asian tai oikeastaan hoitaja soitti sen jälkeen minulle
ja kysyi tarkemmin ongelmastani ja haluanko vaippoja vai vaippahousuja
ja kuinka monta päivässä tarvitsen.
Kun en hyvin liikkumaan pääse vaippalaatikot tuodaan minulle kotiin
joka kolmas kuukausi. Vaippoja on neljä joka päivälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveyskeskuslääkärin kautta voi saada vaipat ilmaiseksi.
Puhuin lääkärille pidätysongelmastani.
Hän hoiti asian tai oikeastaan hoitaja soitti sen jälkeen minulle
ja kysyi tarkemmin ongelmastani ja haluanko vaippoja vai vaippahousuja
ja kuinka monta päivässä tarvitsen.
Kun en hyvin liikkumaan pääse vaippalaatikot tuodaan minulle kotiin
joka kolmas kuukausi. Vaippoja on neljä joka päivälle.Tuo on hieno asia. Tilanteesi onkin "sairaalloisempi" kuin meidän monien, vielä edes vähän liikkumaan pääsevien. Olet ikäänkuin koti-sairaanhoidossa.
Lääkäri arvioi kunkin tilanteen.
- Anonyymi
ÄLY HOI! Eihän tämä "hosu-osa"kirjoittaja ole tosissaan,esittää omaksi ilokseen hölmöä ikääntynyttä...johan tuo kirjoitustyyli paljastaa vedätyksen.Uskokaa sitten mitä haluatte,hupinsa kullakin ...
- Anonyymi
Juu. Aina ei voiolla ihan varma, silä joku voi yrittää kätkeä omaa tietämättömyyttään vitsailun taakse. Annoin varalta neuvoa.
Tällaisista ongelmista pitää tietenkin jutella myös hoitajan tai lääkärin kanssa!
Olin juuri skopiassa, suoleni tsekattiin perusteellisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Aina ei voiolla ihan varma, silä joku voi yrittää kätkeä omaa tietämättömyyttään vitsailun taakse. Annoin varalta neuvoa.
Tällaisista ongelmista pitää tietenkin jutella myös hoitajan tai lääkärin kanssa!
Olin juuri skopiassa, suoleni tsekattiin perusteellisesti.Aihe asiasta on aiheellinen,
monelle arka asia,
myös moni vanhus on tietämätön mistä niitä saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aihe asiasta on aiheellinen,
monelle arka asia,
myös moni vanhus on tietämätön mistä niitä saa.Asiaahan täällä pidetään pilana, mutta erään , monen inhoaman ketjussa ei asia lopu, vaikka se ei edes ole asiaa, kehuu itseään ja muut korjaaja muistuttaa mitä aiemmin on itse kertonut.
Terveys ja sen pettäminen, ei ole leikin asiaa, eikä tarvitse oheistuotteekseen asiattomia vihjailuja "viisaudesta"
Kunnioittakaa jokaista kirjoittajaa joka ei hae kehuja ja kunniaa, vaan kertoo asiasta ja ongelmista.
Terveisin kovaa vatsaa poteva, ei tarvitse vaippoja, vaan ulosteen pehmittämistä ja jatkuvaa istumista pöntöllä, aina muutama tunti metrin päässä pytystä!
'Ei ole leikin asiaa kumpikaan muoto asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiaahan täällä pidetään pilana, mutta erään , monen inhoaman ketjussa ei asia lopu, vaikka se ei edes ole asiaa, kehuu itseään ja muut korjaaja muistuttaa mitä aiemmin on itse kertonut.
Terveys ja sen pettäminen, ei ole leikin asiaa, eikä tarvitse oheistuotteekseen asiattomia vihjailuja "viisaudesta"
Kunnioittakaa jokaista kirjoittajaa joka ei hae kehuja ja kunniaa, vaan kertoo asiasta ja ongelmista.
Terveisin kovaa vatsaa poteva, ei tarvitse vaippoja, vaan ulosteen pehmittämistä ja jatkuvaa istumista pöntöllä, aina muutama tunti metrin päässä pytystä!
'Ei ole leikin asiaa kumpikaan muoto asiassa.Osta apteekista magnesiamaitoa, se auttaa vatsaa toimimaan luonnollisesti,
ei räjähtäen, kun otat illalla pari ruokalusikallista tai tarpeen mukaan 2 x päivässä.
- Anonyymi
Tavallisia erikokoisia inkontinenssivaippoja saa ostaa kaikista marketeista.
Niissä on erilaisia imukykyjä, normaali ja super.
Käytän super vaippoja, ne ovat isompia ja imevät enemmän pissaa.
Edullisimmat eivät ole kamalan kalliita. Ne maksavat samaa hintaluokkaa
kuin tavalliset kuukautissiteet. Ehkä 2-3 euroa paketti.
Paketissa on yleensä 10 kpl.
Tena-vaipat on tuplasti kalliimpia, mutta muillla pärjää ihan yhtä hyvin.
Käytän vaihdettavia vaippoja tavallisissa alushousuissa.
Housuvaipat on hankala vaihtaa, kun joutuu riisumaan kaiken. - Anonyymi
Pissalla on pitänyt ruveta yöllä käymään useammin. Alkaa alavatsaa pakottamaan jos ei mene. Ei se haittaa, pieni vaiva. Lääkäri olisi määrännyt virtsan eritystä estäviä tabletteja, en ottanut, ei mitään järkeä. Päivällä yritän kyllä pidättää, etten liian usein käy, rakko kutistuu. Inkontinenssia ei ole.
Ulostus toimii huonosti, käytän leseitä ja pellavansiemeniä, lääkettä en ole vielä laittanut, tuskin sitten hoitokodissa rupeava minulle lesesekoituksia piimään tekemään vaan lääkettä pitää syödä. En milloinkaan ole ulostanut joka päivä.
On asennekysymys, aika pieniä vaivoja.
Jatkuva pissan ja ulosteen tulo aloittajalla on jo hankalampi. Monessa viestissä on jo ohjeita annettu. Toivon, että totut näiden kohtien vanhenemiseen ja olet kiitollinen kun yläpää vielä toimii ja muuten on liikuntakyky tallella. Zemppiä! - Anonyymi
Huomaa ! Inkontinenssivaipoissa on teippi, jolla ne kiinnittyvät pöksyihin
eli pysyvät paikoillaan. - Anonyymi
Mene lääkäriin ja kerro vaivoistasi. Älä kärsi. Hoitaja opastaa. Pyydä apua.
- Anonyymi
Olin sairaalassa vatsan leikkauksessa, ja hoitajat sekä lääkärit puhuivat selvää kieltä meille toipilaille: pitää pierrä ilmat pois reilusti.
Tyyli on muuttunut , puhutaan reilusti pieremisestä eikä ilmavaivoista. - Anonyymi
Vaippahousuja saa joka
marketista, ei ole kalliitakaan, hinnaksi tulee ehkä 50 senttiä kappale. . Laitan ne vaippahousut kun lähden kotoa jonnekkin. siihen päälle vielä tavalliset alushousut ja pitkät housut. Joskus en ehdi vessaan ja turahtaa vaippahousuun, mutta hyvin imee eikä edes haise.- Anonyymi
Minulla ei vielä noita ole, mutta tarvisin jo kun käyttää nesteenpoisto lääkettä
väkisin tirahtaa joku pisara kun wc :tä ei ole lähellä,
toistaiseksi pikkuhousun suojat ovat riittäneet
mutta ikä tekee tepposet joku päivä ei voikkaa pidätellä joten mun pitäisi oppia ja ostata alkaa ostamaan, en vaan oikein osaa olen katellu pikkuhoususuojia oastaissa Tena mutta hinta PÖYRISTYTTÄÄ
jos kerran on olemassa edullisempiaki niin kyllä ne pitäisi paremmin laittaa esille että vanhuski niitä löytää ostosreissuillaan,
- Anonyymi
Joopa joo , housupyykiä tuli tänäkii aamuna..
- Anonyymi
Lidlissä on myös Tenan korvaavia pakkauksia myynnissä parilla eurolla paketti
- Anonyymi
Kuinkas suu pannaan jos suolistolakkaa toimimasta?
Ylläpitääpä tätä aloitusta trollaaja tai todellinen vaivoistansa vaivaantunut, on asia hoidettava.
Jos syö liikaa ulostetta pehmentäviä lääkkeitä,
tai elintarvikkeita, esim luumut,
vaiva on ns. omatoiminen vatsan pehmennys.
Mikäli on kyseessä ripuli, sekin on lääkityksellä hoidettava.
Juusto kovettaa vatsaa, maitoallergia ja keliakia ovat usein ripuloinnin syyt, lääkitys niihinkin on olemassa.
Jos pelkkä trollaus täällä palstalla tanssii omaa riemulauluaan, suotakoon hänellekin ilonsa.
Jos ripuli naurattaa trollia, toivottavasti saa sen itellensä ihan ikiomaksi nautinnoksi.
Kuinkas sitten tanssin käy, ripulit vaipoissa.
Pissavaivan suojista ei ripulissa ole mitään suojaa, ohi menee ja näkyy!!!
Ei auta Pirkat eikä Lidlit!
kun vaiva on molemmissa peräpään eritteissä, ja niiden sotkuista, vain housuvaipat, mitoitetut kooltansa
ja ilmaiseksi saa
vain lääkärin määräyksellä,
mutta vain kolme kappaletta vuorokautta kohti.
Kyseessä on siis jatkuva vaiva jonka lääkäri toteaa.- Anonyymi
Ok. Kirjoittelin tuolla pirkoista, koska itselläni lähinnä jonkinlaista pientä tuhnu-vaivaa, voi tulla pieniä määriä, nuo siteet siis suojaavat isommalta likapyykiltä.
Ripuloinnissa varmaankin housuvaipat ovat kätevämmät, eli ainoat oikeat.
- Anonyymi
Siis sanoit ettet vieläkään käytä vaippahousuja Mene hyvä ihminen lääkäriin, voi olla että vika on korjattavissa .
Kaikki nämä häiriöt eivät ole vanhuudesta johtuvia , monen kohdalla on apu saatu kun ovat käyneet lääkärissä- Anonyymi
Jaa, minäkin jo mietin, kenen housupyykistä nyt on puhe?
Ihmeiden aika ei ole ohi, jos ei käytä, oma on asiansa, en enää lohduttele, koska taitaa olla "vaivaton" asialla.
Trollausta! niin jo luulen tässä olevan.
Kuulostellaan.
- Anonyymi
Mistä johtuu kauhee pierun pauke,
enne ei ollu ,
nyt paukkuu liikaa,
mull on kyllä mahaki painellessa kipeä vaikka
mahaa kivistää koko ajan varsinki nivustipeissa ja oikealla puolen lantio kaaressa,
en lähde lääkäriin, kuolis pois, ja kuolenki joskus,- Anonyymi
mulla on lääkäri kammo nykyisin,
se on alkan ilmeneen kun minusta on tullu vanhus siis vanha,
hirvittää ajatuski lähtä lääkäriin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mulla on lääkäri kammo nykyisin,
se on alkan ilmeneen kun minusta on tullu vanhus siis vanha,
hirvittää ajatuski lähtä lääkäriin.Voi ollakki
ihminen tulee sairaammaksi jos skaltaa mennä lääkäriin,
Tapani Kansaki kuoli kun uskalti lähteä kipujaan hoidattamaan,
huh,
muinoin nuorena joku mulle sanoiki
että " älä mene lääkäriin, siellä tulee sairaammaksi "
jostain syystä tuo lause on kummitellu mielessäni läpi elämän,
vaikka olenhan joutunu suuriin leikkauksiinki mutta olen aina ollu
KAUHUN VALLASSA
lääkärit on joutunu puhumalla manipuloimaan minulta suostumuksen syd. leikkauksenki kerran, olihan se hirvee kauhee juttu,
kumma kyllä jäin henkiin,
vaikka leikaava lääkäri sanoi että leikkaus oli vaikeampi kuin oli ensin luultu, huh,
olin kai meinannu kuolla leikkaukseen,
mutta se lopulta onnistui hyvin paranin omasta mielestäni hyvin,
nyt kyllä teen taas kolemaa, mutta olenhan vanhus melkein sata votias, en aivan, höh,
- Anonyymi
Tampaxi peffaan !
Tuskan Parahdus- Anonyymi
ei onnistu enään tampaxit kuulu nuoruteen
ei vanhusten elämään. - Anonyymi
Etkö häpeä sanojasi!
Melkoinen raukkamaisuus lausunnossasi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163572Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5403008- 961881
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501386Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821364Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa191314- 441103
- 901099
- 901094
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1181068