Marttojen makaronilaatikko, huippuresepti

Anonyymi-ap

Marttojejn makaronilaatikko tehdään siten, että jätetään vanhasta perusohjeesta pois jauheliha, kananmunat, maito ja juustoraaste sekä suola. Aineksina käytetään makaronia ja vettä. Suola korvataan lipstikalla.

Marttojen makaronilaatikkoa voi tehdä reilun annoksen ja lämmittää mikrossa useampana päivänä. Nam! Hyvää ruokahalua.

13

255

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tarkoitus olisi keskustella painonhallinnasta eikä herkuttelusta.

• Anonyymi

Niinpä, sen takia herkullisen makaronilaatikon maku pilataan lopuksi lipstikalla.

• Anonyymi

Sain tästä todella hyvät naurut! En syö makaronia ollenkaan.

• Anonyymi

Hyvä että nauratti. Niksi-Pirkassa tuo resepti voitti vuonna 1990 pääpalkinnon 300 markkaa.

Kannattaisi sinunkin ryhtyä syömään makaronia.

• Itse olen luopunut lihasta makaronilaatikossa jo vuosia sitten eikä maitoakaan yleensä mene. Ensi viikonloppuna kokeilussa makaronilaatikko kasviliemellä, lupiinijauholla ja juustolla.

• Anonyymi

Juusto tehdään maidosta, jota revitään lehmäparkojen utareista. Lehmiä ei saisi kasvattaa ollenkaan Suomessa. Lehmä ei kuulu Suomen luontoon.

Tehtaisssa tehdään hyvää kauramaitoa; nimi on kyllä väärä koska siinä ei ole kauraa kuin hitunen eikä se ole maitoa. Kauramaito on hieno ultraprosessoitu tuote: tuotekehittelyn voitto. Laboratorioissa kehitellään tekolihaa kaveista , ehkä sitä valmistuu pian myyntiin.

Lihan voi korvata kiinalaisilla soijasuikaleilla. Lupiini tosiaan sopii laatikkoon, mutta se ei ole tienvarsilupiini joka on myrkyllinen, vaan ruokalupiini luontaistuotekaupasta.

Meillä tehdään joka viikko Marttojen makaronilaatikkoa!

• Lupiini on vanha viljelykasvi ja ennen myrkyt liotettiin pois. En tiedä toimiiko kalifornian lupiinin kanssa.

Lupiinit ostin suoraan tilalta ja tilaan enemmänkin koska toimii ihan hyvin smoothiessa. Yritän myös tehdä lupiinikastiketta soijakastikkeen reseptillä.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Lupiini on vanha viljelykasvi ja ennen myrkyt liotettiin pois. En tiedä toimiiko kalifornian lupiinin kanssa.

Lupiinit ostin suoraan tilalta ja tilaan enemmänkin koska toimii ihan hyvin smoothiessa. Yritän myös tehdä lupiinikastiketta soijakastikkeen reseptillä.

Lupiini saattaa aiheuttaa ruoka-aineallergiaa https://www.duodecimlehti.fi/duo98885

• Anonyymi

Jos haluaa välttää lihaa, voi proteiinina käyttää lohta tai tonnikalaa sekä tietenkin mainittua kananmunaa.

Marttojen makaronilaatikko runsaammalla nestemäärällä on nimeltään makaronivelli.

• Anonyymi

Kananmunat ovat kanojen rääkkäystä, viedään alkiot, kun ahneesti syödään noita sikiöitä. Kanojen pitäisi kulkea vapaana lämpimissä maissa ja hoitaa sekä kasvattaa omat poikasensa.

Tonnikalan kalastus on epäeettistä ja tuhoaa luontoa. Tonnikalat ovat vaarassa hävitä maailman meriltä liikapyynnin takia. Kalaan myös sattuu, kun se pyydetään: eläinrääkkäystä. Kalastajien työolot ovat myös huonot, melkein orjina ovat maahanmuuttajataustaiset kalstajaressukat. Tonnikalan purkitus metallipurkkeihin ja kuskaaminen laivoilla Suomeen lisää hiilijalanjälkeä.

Kyllä Marttojen makaronilaatikon kuuluu olla ilman lihaa tai sikiöitä ( = kananmunia)!

• Anonyymi

Olipa tuossa lapsellinen kommentti. Ei jatkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa tuossa lapsellinen kommentti. Ei jatkoon.

Maidonhan voi makaronilaatikossa mainiosti korvata piian pissillä.

• Anonyymi

Makaroni on tehty viljasta. Kun viljan jyvät jauhetaan, se on kuin kidutusta jyvälle. On jyvälläkin tunteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe