Joutavien puhuminen ei palvele Herran työtä!

Anonyymi-ap

Eerolla oli Kittilässä tapana sanoa, että joutavien puhuminen ei edistä Herran työtä. Herra ei käytä palvettelijoinaan sellaisia, jotka puhuvat joutavia. Eli kaikkinainen sekavuus ja johdonmukaisemattomuus ei palvele sitä työtä, johon Herra on meidät uskovaiset asettanut. Älkäämme siis käyttäkö epäsovinnaista kieltä, ei kiroilua, ei panettelua, eikä harhaoppien levittämistä. Pysykäämme totuudessa. Uskovaisen ei kuulu lausua edes kirosanan korvikkeita, sillä ne kuulostavat Herran korvissa yhtä rumilta, kuin aidotkin kirosanat, jos ne on lausuttu ilmoille kiroilumielessä.

Uskovainen ei täten voi puheenparressaan toistaa ruttoa, raatoa, eikä temnoo haiptekaa ja ritsillä tallinnaan lausahduksia. Ne on joutavien jauhantaa, sekä selvää kiroilua, vaikkeivät aitoja kirosanoja olekkaan. Pidetäänhän puheenpartemme puhtaana ja raittiina?! Ja palvellaan ilolla Herraa!

25

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiesitkö että Uuden Liiton aikana,-jota nyt elämme, Herra on Jeesus!
      Jos et tuota voi tunnustaa, sinussa ei ole Pyhää Henkeä!

1.Korinttolaiskirje:
      12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ette-i kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

• Anonyymi

Totta kai Jeesus on Herra. Mutta Herra ei ole pelkkä Jeesus. Herra on kolmiyhteinen. Jo rippikoulussa meille opetettiin, että Jeesus on Jumala, mutta Jumala ei ole Jeesus, vaan Jumala on sekä isä, poika, että Pyhähenki. Jumala on näitä kaikkea, mutta mikään näistä osasista ei ole koko Jumala. Eli me uskomme aivan, kuin sinäkin, että Jeesus on Herra. Mutta uskomme monissa asioissa eri tavalla ja se on näissä jutusteluissakin käynyt selväksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta kai Jeesus on Herra. Mutta Herra ei ole pelkkä Jeesus. Herra on kolmiyhteinen. Jo rippikoulussa meille opetettiin, että Jeesus on Jumala, mutta Jumala ei ole Jeesus, vaan Jumala on sekä isä, poika, että Pyhähenki. Jumala on näitä kaikkea, mutta mikään näistä osasista ei ole koko Jumala. Eli me uskomme aivan, kuin sinäkin, että Jeesus on Herra. Mutta uskomme monissa asioissa eri tavalla ja se on näissä jutusteluissakin käynyt selväksi.

Kiitos kun kumminkin vastasit. Nyt korostan sitä, etten omaa itseäni nosta seuraavalla, Raamatusta otetulla todistuksella. En halua että tästä totuuden peruspilareista tulee arvovaltakysymys. Jos asia olisi minun mielipide, niin se olisi arvoton.

Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ps. 8:7 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:
        Dan. 7:14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
        Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        Luuk. 10:22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
        Joh. 3:35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        Joh. 13:3 niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö,
        Joh. 17:2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        Ef. 1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Kiitos kun kumminkin vastasit. Nyt korostan sitä, etten omaa itseäni nosta seuraavalla, Raamatusta otetulla todistuksella. En halua että tästä totuuden peruspilareista tulee arvovaltakysymys. Jos asia olisi minun mielipide, niin se olisi arvoton.

Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ps. 8:7 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:
        Dan. 7:14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
        Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        Luuk. 10:22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
        Joh. 3:35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        Joh. 13:3 niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö,
        Joh. 17:2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        Ef. 1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,

Asia on harvinaisen selvä!

Uskon kohde On Jeesus ja vain Jeesus!

Jeesus on Herra, ilman mitään muttia!

Jeesus on Jumala, ilman mitään muttia!

• Anonyymi kirjoitti:

#######Mutta uskomme monissa asioissa eri tavalla ja se on näissä jutusteluissakin käynyt selväksi.####

Niin on, Minä uskon niin kuten Raamattu opettaa ja voisin ihmetelellä mikä on lumonnut " teidät älyttömät vl,t".

Mutta, minulla on se etuoikeus, että olen kokenut saman lumouksen, joten olen kokemusasiantuntija. Vl-liikkeen ulkopuolisen on sitä ehkä mahdotonta tajuta. Lumous on väkevä voima, joka pitää otteessaan.

Minä eikä kukaan muukaan ihminen, voi sitä lumousta murtaa, koska se on Jeesuksen (Jumala) asettama peite vellujen silmille, koska he eivät ota vastaan Rakkautta Totuuteen-voidaksensa pelastua. Ja sen Totuuden rakkauden torjuminen johtaa vakaviin seurauksiin. Mm vl-harhan uskomiseen jne.

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

#######Mutta uskomme monissa asioissa eri tavalla ja se on näissä jutusteluissakin käynyt selväksi.####

Niin on, Minä uskon niin kuten Raamattu opettaa ja voisin ihmetelellä mikä on lumonnut " teidät älyttömät vl,t".

Mutta, minulla on se etuoikeus, että olen kokenut saman lumouksen, joten olen kokemusasiantuntija. Vl-liikkeen ulkopuolisen on sitä ehkä mahdotonta tajuta. Lumous on väkevä voima, joka pitää otteessaan.

Minä eikä kukaan muukaan ihminen, voi sitä lumousta murtaa, koska se on Jeesuksen (Jumala) asettama peite vellujen silmille, koska he eivät ota vastaan Rakkautta Totuuteen-voidaksensa pelastua. Ja sen Totuuden rakkauden torjuminen johtaa vakaviin seurauksiin. Mm vl-harhan uskomiseen jne.

rakkaus jeesuksen pelastus työhön pelastaa evan keliumin voiman kautta saamme uutta intoa jumalan valta kunnan työhön

• Anonyymi kirjoitti:

rakkaus jeesuksen pelastus työhön pelastaa evan keliumin voiman kautta saamme uutta intoa jumalan valta kunnan työhön

Evankeliumi on usko Jeesukseen,Hänen ylösnousmukseensa. Omalla suulla sen uskon tunnustaminen. Sen jälkeen kaste.

Viattomaksi tai synnittömäksi et omilla teoillasi voi tulla, mutta Usko Jeesukseen luetaan sinulle vanhurskaudeksi ,saat sen lahjana,-ilman ansioita. -Armosta, ettei kukaan kerskaisi!

• Anonyymi

Herra ei ole vaivautunut paikalle passattavaksi, siis ikinä.
      Henkimaailman tonttu!

• Anteeksi ,mitä tarkoitat?

• Anonyymi

Herjaamalla kyllä voi palvella Herraa.

Joillakin ei muita keinoja ole.99

• jumalanterve! Se on ilimoja pielly. Meilläki päin on oravija. junalanrahaa.

• Anonyymi

Joutavan höpöttämisessä ei tosiaan ole mitään järkeä.

Pitää herjata rankasti.

• Anonyymi

Viimeksi höpöttelin joutavia ja masto kaatui suvi seuroissa saiskohan uljaan Kotkan seuraaviin Suvi seuroihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeksi höpöttelin joutavia ja masto kaatui suvi seuroissa saiskohan uljaan Kotkan seuraaviin Suvi seuroihin

Tälläkin hetkellä se maston kaataja vainoo mua aika sytyttimellä varustettu ydin pommi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläkin hetkellä se maston kaataja vainoo mua aika sytyttimellä varustettu ydin pommi

Se meni suunnilleen näin hoin koko ajan masto kaatuu Suvi seuroissa ihmiset vaan naureskeli et sinä ole mikään Jumala ja idiootti kuvittelee itsestään jotakin yli luonnollista jos ne olis vaan katellu hymyillen ja sanonut vaan et kaverilla on valot päällä Suomi ois tehny parannuksen ja ydin pommi ei ois kaatunut

• Anonyymi

Kunnon herjat ne on uskovisuutta.

Oikeaa sellaista.

• Anonyymi

Maston kaataja puhdistaa koko vl-liikkeen

• Anonyymi

Miten sitä edes voi olla uskova jos ei herjaa.

Olisi aika hiljaiset viikot ilman herjaamista ja parjaamista.

Ja sitä voi puolustella että kertoo vain totuuden.

Miljoona kertaa peräkkäin.

• Anonyymi

Ei kukaan kestäisi sellaisia hiljaisia viikkoja ettei parjaamista harrastettaisi.

Se olisi hengellinen kuolema.

• Anonyymi

Jumala arvostaa kun kiroilee kuin kuuluu. Kun taas käyttää korvikkeita esim. Ryökälettä tai riivattua niin on paha Jumalan sulatella moista kieroilua.

• Anonyymi

Sillä voi harjoitella ennen herjaamista.

• Anonyymi

Nuo nuoret pojat vielä uskoi vilpittömästi lestatiolaisten hyvään. Muutama vuosi lisää ja pojat on ajettu sisään piinkovaan ja moraalittomaan lestabisnekseen.

• Anonyymi

Syövät vanhukset ja puolustuskyvyttömät elävältä elleivät antaudu ja anna rahojaan pois.

• Anonyymi

Älä puhu joutavia!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      116
      3717
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      572
      3196
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      98
      1939
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1413
    5. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1396
    6. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      82
      1384
    7. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      103
      1193
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      45
      1137
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      125
      1132
    10. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      90
      1119
    Aihe